Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 37266 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #15 : 13. februar 2010, 02:06 »
Så hvis du flytter til et annet land så har borgerne i dette landet rett til å gjøre narr med din indetitet, kultur eller religion osv? Skal ytringfrihet brukes som et provokasjon? Hva er hensikten? Hvorfor skal man trykke noe som provoserer noen? Det kan oppfattes som direkte oppfordring til reaksjon, og det er ganske klart. Det skjedde en gang, greit da viste man ikke, men når man driver og gjør det gang på gang, så kan det ble slitsomt, folk reagerer og slik er det. Hadde ikke forundra meg at det kommer til å skje et eller annet terroraksjon i Norge snart, det har man seg selv å takke for.

Takk for meg

Her kommer dette identitetsbegrepet krypende fram igjen.  Det er to ting her i verden som gir meg en identitet.  Det er genene mine og fødselstidspunktet.  Resten er sosiale konstruksjoner.  Om ytringsfriheten ikke kan brukes til provokasjoner, så har den ingen hensikt.  Skal ikke jeg ha lov til å provosere muslimer, framskrittspartifolk eller Moldesupportere?

Dersom man svare på ytringer med vold, så ligger ansvaret KUN på de som bruker vold eller truer med vold.  Dette gjelder ikke bare islam.  For noen år tilbake gikk Israels ambassadør i Sverige til fysisk angrep på et kunstverk som viste en palestinsk kvinnelig selvmordsbomber i et basseng av blod.  Den eneste skyldige i den situasjonen er Israels ambassadør og ingen andre.  Likså var det en etnisk norsk høyreekstremist som gikk til angrep med øks på et av Kjartan Slettemarks malerier i 1965.  Høyreekstremisten hadde all skyld i den situasjonen.  Hverken islamister, nazigutter eller sionister skal kunne true en variert offentlighet til taushet.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 11.september på norske jord
« #16 : 13. februar 2010, 02:06 »
Terrorisme har ingenting med Islam å gjøre. Islam fordømmer terror. Men at terroister bruker islam som unnskyldning for å begå ubegripelig handliger, er en annen sak.
Men at islam har blitt ensbetydene med terrorisme for folk flest, har med uvitenhet å gjøre.

Joda, mange prester har blitt tatt for blant annet pedofili, men det har ingenting med kristendommen å gjøre. Det har kun med folk forskrudde handliger å gjøre.
Pedofili og terroisme hører ikke hjemme i noen som helst religion. Og selvfølgelig er ikke det usakelig når disse handligene begås.
Men folk må forstå at det er forskjell på religion og enkeltmenneskers forskrudde handliger.

Personlig så er jeg ikketroende, men jeg ser ting kansje fra litt fler sider enn folk flest.

Jeg ser ikke poenget ditt. Mener du at karrikatur tegninger er beskyldninger eller noe?
Forøvrig er det ikke noe poeng i ytringsfriheten hvis man skal la være når noen blir provoserte.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: 11.september på norske jord
« #17 : 13. februar 2010, 02:09 »
At man håner relgion i dag er vel kanskje ikke så rart... Vi lever ikke i grotter lengre. Eller noen av oss gjør jo fremdeles det. Jeg vil gjerne se flere aviser trykke tegninger av denne Mohahahahemedd. Om regjeringen vil begynne å legge litt trykk på disse sakene stiller jeg meg selvsagt bak dette Smiley
Tiden hvor relgiøs overbevisning kunne unnskylde umenneskelige handlinger og krigføring er nok snart forbi. Eller kanskje ikke snart...
Fy faen så skremmende det er å dele denne planeten med "troende". Fordømte tullinger hele gjengen.  Drømmer om å dø og det neste livet, den drømmen skulle jeg gjerne sett de klarte å iverksette uten å dra med seg uskyldige. Patetiske rotter!


Honnør

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: 11.september på norske jord
« #18 : 13. februar 2010, 02:11 »

Pedofili og terroisme hører ikke hjemme i noen som helst religion.

Men folk må forstå at det er forskjell på religion og enkeltmenneskers forskrudde handliger.


Kan fort hende pedo/terror er nevnt i en eller annen form for religiøs skrift, og da heller ikke negativt.
Har selv kommet over en litt tvilsom religiøs skrift.

Hos uhyggelig mange, er det ingen forskjell på religion og deres handling.
"Står det skrevet, så skal det skje." den er meget kjent.

"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #19 : 13. februar 2010, 02:15 »
Terrorisme har ingenting med Islam å gjøre. Islam fordømmer terror. Men at terroister bruker islam som unnskyldning for å begå ubegripelig handliger, er en annen sak.
Men at islam har blitt ensbetydene med terrorisme for folk flest, har med uvitenhet å gjøre.

Joda, mange prester har blitt tatt for blant annet pedofili, men det har ingenting med kristendommen å gjøre. Det har kun med folk forskrudde handliger å gjøre.
Pedofili og terroisme hører ikke hjemme i noen som helst religion. Og selvfølgelig er ikke det usakelig når disse handligene begås.
Men folk må forstå at det er forskjell på religion og enkeltmenneskers forskrudde handliger.

Personlig så er jeg ikketroende, men jeg ser ting kansje fra litt fler sider enn folk flest.
Jeg synes at vi bør merke oss hva den amerikanske religionskritikeren Sam Harris har sagt.  Han har pekt på at vi bør ta ad notam hva de religiøse talspersonene faktisk sier.  Vi bør ikke pakke uttalelsene deres inn i bomull om identitet og kulturell bakrunn, men se på hva uttalelsene faktisk betyr.  Her er noen eksempler:
 * Pat Robertsom har nylig uttalt at jordskjelvet rammet Haiti fordi opprørerne der inngikk en pakt med Satan da de frigjorde seg fra Frankrike under den franske revolusjonen.
 * Folk på den israelske høyresida har sagt at det langsiktige målet er et territorium som er større enn dagens Israel, og som er helt fritt for ikke-jøder.
 * Teokrater i Saudi-Arabia går inn for å gjeninnføre slaveriet, fordi de ikke finner noe skriftsted i koranen som forbyr slaveri.

Alt i alt er det faktisk en klar sammenheng mellom voldsbruk, undertrykking og manglende akademisk framgang i sterkt religiøse land og miljøer, og den ideologien som de store religionene fakisk bærer på.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #20 : 13. februar 2010, 02:21 »
Til alle dem som ikke måtte like å bo her i landet: reis til et annet sted, da blir nok alt så mye bedre. Smiley

Norge kan skylde seg sjøl om det skjer terror på norsk jord? Jeg er da tilbøyelig til å si at det er noe av det mest fjollete jeg har hørt i hele mitt liv. Om disse "nye nordmenna" har det så innmari fælt her må de da heller reise tilbake dit de kom fra? Tongue Jeg ser ikke helt problemet. Selvsagt ikke dermed sagt at vi skal gjøre narr av og hetse alt vi måtte komme over av minoriteter, men dette er da mye mer enn kun et spørsmål om å respektere muslimer. Skal vi respektere dem mer for deres religion enn de respekterer vårt land og dets ytringsfrihet? Så bestemt ikke. Det er da også en av tankene bak ytringsfriheten; å kunne si og gjøre det man vil uten at noen tar livet av deg. For så vidt nok en grunn til ikke å bøye seg for halvbarbarisk oppførsel; vi har for vane å prate sammen her til lands. Å skyte eller sprenge hverandre i lufta kommer ganske langt ned på lista over alternativer når det kommer til å "overbevise" en motstander.

Hører forresten rykter om at sjiamuslimer ikke har noe i mot disse tegningene; ja, de har laget et par sjøl også.. Kan det stemme??  Shocked
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: 11.september på norske jord
« #21 : 13. februar 2010, 02:29 »
Det mest fornuftige jeg har hørt angående religion, er at alt av nedskrevne skrifter, er resultat av røverhistorier fortalt fra generasjon til generasjon, røverhistorier som herjet under den 40 år lange ørkenvandringen.

Tuusen takk for disse godnatt-historiene, fortalt av dehydrerte slitne vandrere..takk takk!
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: 11.september på norske jord
« #22 : 13. februar 2010, 02:41 »
At man håner relgion i dag er vel kanskje ikke så rart... Vi lever ikke i grotter lengre. Eller noen av oss gjør jo fremdeles det. Jeg vil gjerne se flere aviser trykke tegninger av denne Mohahahahemedd. Om regjeringen vil begynne å legge litt trykk på disse sakene stiller jeg meg selvsagt bak dette Smiley
Tiden hvor relgiøs overbevisning kunne unnskylde umenneskelige handlinger og krigføring er nok snart forbi. Eller kanskje ikke snart...
Fy faen så skremmende det er å dele denne planeten med "troende". Fordømte tullinger hele gjengen.  Drømmer om å dø og det neste livet, den drømmen skulle jeg gjerne sett de klarte å iverksette uten å dra med seg uskyldige. Patetiske rotter!


Evig honnør!!

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: 11.september på norske jord
« #23 : 13. februar 2010, 04:52 »
Skjønner godt at det er krig i verden når man skal drive å provosere hverandre hele tiden.
Er det så jævla viktig å sitte i lille norge å si, ærtabærta vi har ytringsfrihet så vi kan disse dere hele tiden så mye vi vil...
Huleboere eller ikke, hadde noen publisert nakenbilde av mora di hadde vel du å tatt affere?
Lurer på om de som støtter publiseringen vil si at dette var en lur ting å gjøre når/hvis al kaida terrorbomber ett mål i norge hvor det ligger lik og blod over alt. Jeg tviler!
Nei la ytringsfriheten være, men hold den for oss selv.
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 11.september på norske jord
« #24 : 13. februar 2010, 05:25 »
Pedofili og terroisme hører ikke hjemme i noen som helst religion.

Fun fact: Profeten Muhammed, fred være med han, giftet seg med ei 6 år gammel jente (men var anstendig nok til å ikke knulle henne før hun var 11 år) og beordret personlig halshuggingen av utallige mennesker. Google Qurayza for eksempel.

Du tapte denne diskusjonen allerede etter ditt første innlegg, gutt. Tongue

tfildaed

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #25 : 13. februar 2010, 05:36 »
Jeg tror Mohyeldeen er inne på noe vesentlig. Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.
Det er slik jeg ser det kun håning, utdriting og mobbing. Og hvem finner seg i å bli hånet og mobbet...? Og man VET at Muhammed er hellig for muslimene, så hvorfor fyre oppunder og hetse noe som er så hellig og som betyr så mye for så mange mennesker..?

Jeg kjenner Mohyeldeen Mohammad personlig og jeg vet at han er freden selv. Men jeg skjønner at dem reagerer. Hvis et såkalt nytt 11. september eller 7. juli skulle skje her til lands, så kan Norge kun takke seg selv.

Fantastisk det du skriver, islam er den minst tolerante religionen som finnes, de truer sine yttringer på oss.
Det som skjedde idag må politiet etterforske, det var en terrortrussel, en oppfordring til muslimer om å bringe terror om Norge ikke føyer seg etter steinalderkulturen med voldtekter, kvinneundertrykking mm.
Det er bare så utrolig å høre på muslimer, de kan ikke norsk, men "sug meg" "hore" etc det kan de, grunnen til det er fundamental mangel på respekt overfor andre mennesker!


At Norge som nasjon kan takke seg selv, var kansje å dra den litt langt ja.
Joda, alle religioner får sitt i media, er riktig det. Men nå er ikke akkurat kristene kjent for å rope høyest når de får tyn da. Men det rettferdiggjør ikke hetsingen, uansett hvilken trosretning man har.

Jada, jeg vet det er en avis som har trykket karikaturteginger av Muhammed, denne gangen.
Men hetsing av religioner har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Er bare noe folk gjemmer seg bak fordi de er feige.
Hvor er blasfemiparagrafer når den trengs..?

De som roper høyest er jøder og muslimer, sier man noe galt om Israel eller jøder er man antisemitistisk, nå ser vi en liten karikaturtegning og det skal drepes, alle religioner blir utsatt for slik "mobbing" trakasering, skal man da oppfordre til terror av den grunnen, vi ser jo tydelig hvordan muslimer reagerer når noen peker på de.


Terrorisme har ingenting med Islam å gjøre. Islam fordømmer terror. Men at terroister bruker islam som unnskyldning for å begå ubegripelig handliger, er en annen sak.
Men at islam har blitt ensbetydene med terrorisme for folk flest, har med uvitenhet å gjøre.

Joda, mange prester har blitt tatt for blant annet pedofili, men det har ingenting med kristendommen å gjøre. Det har kun med folk forskrudde handliger å gjøre.
Pedofili og terroisme hører ikke hjemme i noen som helst religion. Og selvfølgelig er ikke det usakelig når disse handligene begås.
Men folk må forstå at det er forskjell på religion og enkeltmenneskers forskrudde handliger.

Personlig så er jeg ikketroende, men jeg ser ting kansje fra litt fler sider enn folk flest.

Hvorfor gikk ingen muslimske ledere på talerstolen og fordømte terrortrusselen idag? sannsynligvis fordi de er enige. Rana og andre muslimske lederskikkelser går ut i media og formaner, men hva hender på bakrommet, det snakkes stygt om Norge, nordmenn var kultur og levesett. Norske damer er horer mm.
Hvorfor er det "risikosport" for norske damer å gå hjem fra byen i de største byene i Norge? 100% av overfallsvoldtektene i Oslo er utført av menn med muslimsk bakgrunn, politiet vet dette men kan ikke si det........


Skjønner godt at det er krig i verden når man skal drive å provosere hverandre hele tiden.
Er det så jævla viktig å sitte i lille norge å si, ærtabærta vi har ytringsfrihet så vi kan disse dere hele tiden så mye vi vil...
Huleboere eller ikke, hadde noen publisert nakenbilde av mora di hadde vel du å tatt affere?
Lurer på om de som støtter publiseringen vil si at dette var en lur ting å gjøre når/hvis al kaida terrorbomber ett mål i norge hvor det ligger lik og blod over alt. Jeg tviler!
Nei la ytringsfriheten være, men hold den for oss selv.

Alle religiøse skikkelser har blitt utsatt for lignende og tom mye verre hets og trakasering en denne stakkarslige tegningen av profeten. Paven blir kalt pedofil noe som er 1000000000 ganger verre en denne tegningen, da pedofili er kanskje den styggeste handlingen man kan påføre barn.

Muslimer er så fulle av dobbelmoreal at jeg blir forundret over naive nordmenn som gang på gang maner til forsoning, dialog mm. Dialog hjelper ikke mot disse, de sier ja og mener nei, de bryr seg ikke om våre demokratiske verdier.

Det mest utrolige er at jeg tror ikke halvparten av muslimene har sett eller vet hva som er saken kjerne, de blir beordret av gamle gubber til å utføre ordrer......

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: 11.september på norske jord
« #26 : 13. februar 2010, 06:40 »
Det kritiske for meg er den latente tilbøyligheten og truslene om vold fra muslimsk side i forhold til fornærmelse av profeten.  Den er ikke forenlig med vårt levesett og vår kultur.
Muslimene MÅ selvfølgelig tåle dette. Noe annet vil være knefall for terror og vold.


Terror på norsk jord vil føre til at det blir ekstremt vanskelig å være muslim i Norge.


Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: 11.september på norske jord
« #27 : 13. februar 2010, 06:45 »


Terror på norsk jord vil føre til at det blir ekstremt vanskelig å være muslim i Norge.





Tror du en terrorist/ekstremist bryr seg om det??
Tror de gav jamt faen i det når de angrep twin towers i statene...
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #28 : 13. februar 2010, 14:54 »
Huleboere eller ikke, hadde noen publisert nakenbilde av mora di hadde vel du å tatt affere?
Lurer på om de som støtter publiseringen vil si at dette var en lur ting å gjøre når/hvis al kaida terrorbomber ett mål i norge hvor det ligger lik og blod over alt. Jeg tviler!
Nei la ytringsfriheten være, men hold den for oss selv.
Du sidestiller Muhammed-bilder med bilder av "mora di"? Huh Hmm ok.. Men er det da sånn at sjiamuslimene ikke har noe i mot å vise frem bilder av morra si da?  Haha.. Sorry, går ikke an å diskutere dette uten å le litt. 

Er jo en generell tendens til å være korttenkt når det gjelder den muslimske delen av verden; "di horar ike på va jai siar! jai bomba dam!!"
Ok, ta 2 sekunder og tenk etter: gjør du med dette ting enklere eller vanskeligere for den gjengse muslim? Vanskeligere, selvfølgelig. Nettopp på grunn av dette dukker det opp et enda større paradoks: om det er slik at de fleste muslimer her i landet er i mot terrorisme, og for så vidt de fleste muslimer i verden (fredens religion og alt det der), hvorfor er det da samtidig slik at selv moderate muslimer advarer mot terror? Kan dette tas som en slags innrømmelse? Asså, hvordan kan en moderat muslim advare mot terror og be OSS slutte å "hetse" (og med dette innta et åpenbart standpunkt) når denne personen i utgangspunktet selverklært er i mot terrorisme? Alt i alt gjør de jo ting verre for seg selv, dessuten må de jo sette feks den norske friheten høyere enn muslimsk terrorisme; de har jo selv sagt at de er i mot terrorisme, men er de da også i mot ytringsfriheten? Huh Eller er de nå egentlig moderate, for de liker jo å kalle seg det men også hive frem "pass deg for terror"-kortet når det måtte passe? 

Holde ytringsfriheten for oss selv? Hva, er du 14 år gammel eller noe sånt?

Igjen: jeg holder hardt på at disse bildene var retta mot den sjiamuslimske delen av verden. De har jo som kjent lov til å tegne den godeste Muhammed. :Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 11.september på norske jord
« #29 : 13. februar 2010, 15:00 »
Skjønner godt at det er krig i verden når man skal drive å provosere hverandre hele tiden.
Er det så jævla viktig å sitte i lille norge å si, ærtabærta vi har ytringsfrihet så vi kan disse dere hele tiden så mye vi vil...
Huleboere eller ikke, hadde noen publisert nakenbilde av mora di hadde vel du å tatt affere?
Lurer på om de som støtter publiseringen vil si at dette var en lur ting å gjøre når/hvis al kaida terrorbomber ett mål i norge hvor det ligger lik og blod over alt. Jeg tviler!
Nei la ytringsfriheten være, men hold den for oss selv.


Det blir som med biler.. Vi burde ikke ha laget biler, folk dør jo i bilulykker hele tiden. Men vi gjorde fordi det bidro til utvikling i samfunnet.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!