Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 36507 ganger)

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #270 : 20. februar 2010, 14:44 »
Gjør et søk på Scholar på string theory, supersymmetri osv. Er ikke lite forskning på det.

er veldig interessert i å se annerkjente forskere konkludere med at alle mennesker på jorden har en felles bevissthet.


Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: 11.september på norske jord
« #271 : 22. februar 2010, 18:29 »
Jaja, men innlegget mitt var ment mer generelt. En veldig stor del av de vestlige mennesker (inkludert nordmenn) tror virkelig at muslimer er roten til alt ondt.

Hvem?

Muslimer blir fremstil som barbarer som ikke vet annet enn å eksplodere seg selv i selvmordsakjsoner. Det er medine sin skyld. Jeg tror at muslimer blir dårlig behandlet og systematisk utsatt for dette. Det er noe som heter ytringsfrihet og det er også noe annet som heter diskriminering, men det gjelder selvfølgelig ikke muslimer.. Dem kan man alltid herje med.

Det ser ikke ut som du i det hele vet hva ytringsfrihet er. Du synes dere blir diskriminert av avisene? Mesteparten av alt det umenneskelige som skjer rundt i verden kommer i avisene, skal vi bare gi et "pass" til muslimene når der gjør noe dumt?
 
Hva med kristendommen, å blande inn paven med pedofili er vel kanskje litt værre en å vise et oppdiktet bilde av profeten Mohammed? Om dere er så ufattelig sikker på deres tro kan vel ikke dette være et problem, er vel bare oss selv det går utover? Eller står det i koranen at dere skal true alle på livet som viser en tegneserie figur av han?

Og "dere" sier at vi diskriminerer muslimer (så du fint kan få forklare deg litt dyper om.) Men å brenne flag i gata, skrike ut at vesten er djevelen,  true andre personer på livet som ikke tror det samme som dere, dette er vel greit? Synes "dere" skal se litt på hvor mye dere faktisk bruker ytringsfriheten til deres eget "beste" før alle de andre ska få høre det hvor slemme de er mot muslimene.


 nordmen liker veldig godt å dramatisere, det er jo forståelig nok, skjer jo jævlig lite man kan snakke om ellers..

Det er bare til å ta første fly vekk ifra Norge, jeg rekner med at det ikke er så veldig mange så holder deg igjen. Flott å se på hvor utakknemlige enkelte av "dere" er . Norge tar dere bare inn og hjelper "dere" med økonomisk trygghet, og hjelper alle som rømmer ifra landet sitt for diverse grunner, men dette er selvsagt ikke nok. Må ærlig innrømme at jeg hadde være flau på mine egne vegner om jeg hadde vært i dine sko.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget |Andreas|

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: 11.september på norske jord
« #272 : 22. februar 2010, 22:26 »
En basic forståelse av fysikk kan bli tynt når man skal diskutere moderne fysikk,  og ikke minst navnekalle andres synspunkter.

Har du lest forskningen som er blitt gjort på sammenhengen mellom bevissthet i filosofiens verden og det enhetlige felt i den vitenskapelige verdenen? Den kraften jeg prater om? Det er det enhetlige feltet / bevisstheten som vi alle deler her på planeten. Det er et enhetlig felt som knytter oss sammen helt i bunn av vårt intellekt og bevissthet. Det er mye spennende forskning som tyder på det, uten at vi selvsagt ikke kan si noe for sikkert. Tør man å kombinere det med spenstig forskning på bevissthet, meditasjon og hjernens funksjon så begynner man å se konturene av en utrolig interessant sammenheng.

Fremgang i teoretisk fysikk i løpet av det siste tiåret har ført til en stadig mer helhetlig forståelse av naturlovene, som kulminerte i den nylige oppdagelsen av den fullstendige forente felt-teorien. Det parallelle funn av et samlet felt av bevissthet reiser fundamentale spørsmål om forholdet mellom de to. Moderne kvantefysikk drøfter om det enhetlige innen moderne teoretisk fysikk og ”den rene bevisstheten" i filosofien er identiske. Det kan påvises at den identitet mellom bevissthet og enhetlig felt er i samsvar med alle kjente fysiske prinsipper. Du kan derfor ikke si at jeg prøver å si at alt vi har forstått innenfor vitenskap er galt, begrunnet med at kvantefysikk utforderer vår forståelse av vitenskapen.  

Det var Einsteins dype overbevisning om at naturlovene hadde et enkelt, geometrisk, enhetlig grunnlag og at denne forening kunne forstås av det menneskelige intellekt. Istedet for å konstruere en slik enhetlig teori, brukte han den senere delen av sitt liv til å forlenge den geometriske teorien om gravitasjon, kjent som den generelle relativitetsteorien, til også å inkludere electromagnetisk kraft. Dessverre så var det teoretiske verktøyet og den forståelsen som trengtes for å nærme seg en beviselig forening ennå ikke kommet, og hans søken etter en enhetlig feltteori forble stort sett uoppfylt. I løpet av de siste ti årene har det vært en rekke viktige gjennombrudd som har ført til en revitalisering og håp på dette området. En av disse er prinsippet om spontant brutt symmetri, som man finner dypt gjemt i symmetrier i naturen og den grunnleggende rom/tid skalaen. Denne tydet på at alle de ulike krefter og partiklene stammer fra et opprinnelig enhetlig felt. Et annen gjennombrudd har blitt funnet i dyp-symmetri prinsippet, som populært kalles supersymmetri. Dette er i stand til knytte kraftfelt og det materialistiske i sammenheng med et enkelt felt. En tredje er oppdagelse av superstreng teorier.

For å forstå dette må du studere det konseptuelle grunnlaget for enhetlige felt-teorier.
Det inkluderer kvantefeltteori, den spontane brutte symmetrien, Higgs-mekanismen, elektro-svak forening, supersymmetri, supergravitasjon og superstreng teorier.

Hvorfor er det meningsløst å si at man ikke vil oppdage y om man ikke har sansen x som kan finne y? Det er jo fullstendig logisk? Tror du vi kan oppdage alt med våre begrensede sanser? Alt av informasjon vi får igjennom sansene våre er elektromagnetiske impulser som befinner seg på bestemte bølgefrekvenser, og som hjernen vår tolker til vår oppfattede realitet. I universet er det sannsynligvis uendelig med frekvenser. Og vi er sannsynligvis kun utstyrt til å ta i mot begrensede antall av dem.

Nå er det også gjort forskning som tyder på at universet er et observant-univers. Det vil si at der ikke finnes materialistiske elementer i universet, hvis der ikke fins noe/noen med bevissthet å observere det. Der er gjort forskning som har funnet at man kan kun måle en partikkels posisjon om der er en bevisst observant, hvis der ikke er det, så er det kun bølger og ”fuzzy stuff” som man ikke forstår enda.    

Det behøver ikke være direkte ukorrekt, det er tolkningen som kan ha vært ukorrekt til nå. Vitenskapsmenn har trodd at verdenen er materialistisk og ikke tatt høyde for at det må være bevisste observanter som kan observere den materialistiske verdenen for at den skal skal eksistere, og at bevisshet og det materialistiske kan være forent i en enhetlig kraft, kall det Gud om du vil. De har alltid trodd at det er hjernen vår som "produserer" bevissthet, men de har aldri kunne bevist hvor i hjernen denne bevisstheten kommer i fra. Det er fordi den muligens er rundt oss hele tiden uavhengig av vår hjerne, hjernen produserer kun det vi oppfatter som vår realitet, ikke den grunnleggende dype bevisstheten.


Mitt råd til deg er å ikke være så bastant når du diskuterer på nettet, vær litt mer open-minded og tål en diskusjon også på andre enn dine egne/dine læreres/den gamle ordbokens premisser.

Utrolig interessant tema. Bare synd at verden stort sett er opptatt av ting som ikke genererer noe som helst i forhold til å komme nærmere en mer helhetlig forståelse av virkeligheten, jfr. Mohammedtegninger.

Kan jeg spørre om du har noen linker til mer stoff om dette temaet? 

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #273 : 23. februar 2010, 19:16 »
svar gjerne på mitt spørsmål også.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!