Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 36562 ganger)

Utlogget Tiberian

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

11.september på norske jord
« : 13. februar 2010, 00:13 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=584099

Mohyeldeen Mohammad har ingen forståelse for kritikken.

- Det var en advarsel. Vi må si fra når mediene går for langt. Og mediene i Norge har gått for langt, og myndigheten gjør ikke noe. Det var en advarsel fra en borger av dette landet, sier han til VG Nett.

- Tror det du vil komme terroranslag mot Norge?

- Ikke med det første, men hvis dette fortsetter, så kan det skje. Muslimer aksepterer ikke trykking av disse karikaturtegningene, sier han.

- Tror du enkelte muslimer vil ty til vold mot Dagbladet som trykket tegningen?

- Bare Allah vet om det blir brukt vold. Det vet ikke jeg. Jeg tro de kommer til å måtte regne med det. Vi frykter også at det skal skje. Muslimer vil få et dårlig rykte da, svarer han.
-----
Lykke til med den. Jeg vil gjerne komme med en liten advarsel til deg; du vil tape denne kampen i Norge, om det så blir øye for øye og tann for tann.
Innse at du lever i Norge, og der følger vi Norges lover, og ingenting annet. Jeg begynner å bli lei av alle innvandrerne som skal fortelle oss etniske nordmenn hva vi har rett til å gjøre i vårt eget land. Hvis noen flytter inn i ditt hus, så forventer du at de følger dine regler. Vel, jeg forventer det samme når du flytter inn i mitt land. Hvor mye omløp trenger du i skallen for å skjønne det?

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #1 : 13. februar 2010, 00:24 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=584099

Mohyeldeen Mohammad har ingen forståelse for kritikken.

- Det var en advarsel. Vi må si fra når mediene går for langt. Og mediene i Norge har gått for langt, og myndigheten gjør ikke noe. Det var en advarsel fra en borger av dette landet, sier han til VG Nett.

- Tror det du vil komme terroranslag mot Norge?

- Ikke med det første, men hvis dette fortsetter, så kan det skje. Muslimer aksepterer ikke trykking av disse karikaturtegningene, sier han.

- Tror du enkelte muslimer vil ty til vold mot Dagbladet som trykket tegningen?

- Bare Allah vet om det blir brukt vold. Det vet ikke jeg. Jeg tro de kommer til å måtte regne med det. Vi frykter også at det skal skje. Muslimer vil få et dårlig rykte da, svarer han.
-----
Lykke til med den. Jeg vil gjerne komme med en liten advarsel til deg; du vil tape denne kampen i Norge, om det så blir øye for øye og tann for tann.
Innse at du lever i Norge, og der følger vi Norges lover, og ingenting annet. Jeg begynner å bli lei av alle innvandrerne som skal fortelle oss etniske nordmenn hva vi har rett til å gjøre i vårt eget land. Hvis noen flytter inn i ditt hus, så forventer du at de følger dine regler. Vel, jeg forventer det samme når du flytter inn i mitt land. Hvor mye omløp trenger du i skallen for å skjønne det?

Så hvis du flytter til et annet land så har borgerne i dette landet rett til å gjøre narr med din indetitet, kultur eller religion osv? Skal ytringfrihet brukes som et provokasjon? Hva er hensikten? Hvorfor skal man trykke noe som provoserer noen? Det kan oppfattes som direkte oppfordring til reaksjon, og det er ganske klart. Det skjedde en gang, greit da viste man ikke, men når man driver og gjør det gang på gang, så kan det ble slitsomt, folk reagerer og slik er det. Hadde ikke forundra meg at det kommer til å skje et eller annet terroraksjon i Norge snart, det har man seg selv å takke for.

Takk for meg

Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Tiberian

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: 11.september på norske jord
« #2 : 13. februar 2010, 00:33 »
Så hvis du flytter til et annet land så har borgerne i dette landet rett til å gjøre narr med din indetitet, kultur eller religion osv? Skal ytringfrihet brukes som et provokasjon? Hva er hensikten? Hvorfor skal man trykke noe som provoserer noen? Det kan oppfattes som direkte oppfordring til reaksjon, og det er ganske klart. Det skjedde en gang, greit da viste man ikke, men når man driver og gjør det gang på gang, så kan det ble slitsomt, folk reagerer og slik er det. Hadde ikke forundra meg at det kommer til å skje et eller annet terroraksjon i Norge snart, det har man seg selv å takke for.

Takk for meg


Takk for at du deler dine fine holdninger.
Ellers er det fint at muslimer kan fremvise slike holdninger uten at nordmenn gidder å komme med lignende "advarsler" http://www.baksiden.net/Islam%20i%20Norge.htm
«Bare hør, disse djevelens venner kjenner jo ikke sine egne barn. De vet ikke om barnet er deres eller ikke. De har jo ikke ekte barn. De er unnfanget både herfra og derfra,» er et av de grove sitatene i boken, som er skrevet på skriftspråket urdu.

VG har lest boken, som er utgitt av den ukjente foreningen All Pakistan Muslim Society. Organisasjonen er verken registrert hos Oslo kommune eller hos Fylkesmannen i Oslo og Akershus. Forfatteren skal også tidligere ha gitt ut bøker og spredd dem i skjul. Ifølge VGs kilder er mannen en mullah eller religiøs leder bosatt i Oslo.

Her er noen av sitatene fra boka som er skrevet av en anonym, muslimsk forfatter.


«Denne barbaren, denne giftige slangen, har forgiftet menneskeheten. Denne hvite mannen har satt i gang sin djevelske spiral i hele verden. Dette for å plage mennesker,» står det i boken. I boken nevnes det blant annet et eksempel fra en eldre kvinne som gikk i Oslos gater:

«En gammel dame i 80-85 årene gikk på gata. Hvite gamlinger går friskt rundt helt opp til 100 års alderen fordi de har mettet seg på svinekjøtt. Derfor er satan en del av beinbygningen deres. Den gamle kvinnen ble plutselig møtt av en ung gutt i 20 årene. Han spurte: Hvordan har du det mamma? Da svarte kvinnen, jeg har det bra, men hvem er du? Gutten svarte: Mamma, jeg er din yngste sønn.»

"Den hvite hensynsløse, luringen og svine-etende drittsekken må få en slik straff at neste generasjoner kan huske det."

«Jeg har forsøkt å avdekke den hvite manns djevelskap samt " svarte” gjerninger og vise den rette veien til troende».

«I dette lille heftet forteller jeg at den hvite mannen er den verste fienden av menneskeheten».

«Jeg forteller til alle muslimer at den hvite mannen er den roten til alt ondskap i verden».

«Kjære venner! Jeg ønsker å bringe mange ting i deres oppmerksomhet. Slik at hele verden får vite at britene/den hvite mann er ikke bare muslimenes fiender, men at den verste fienden menneskeheten har er britene».

«Den hvite mannen er ytterst rasistisk. Han liker ikke muslimer og asiatere. Og dette kommer frem i hans handlinger».

«Kjære venner, de muslimer som roser den hvite mannen lever sikkert på den hvite mannens smuler. De har livnært seg av det de ikke har rett på. Og de ser på den hvite mannen som sin gud. Disse menneskene har forlatt de gylne muslimske prinsipper og er blitt venner med en hvite mannen».

«Mine naive brødre! Denne hvite ville mannen er verre enn dyrene. Han har kun et mål i livet: å plage og holde mennesket nede. Denne hvite mannen mishandler de menneskene som påstår at de tjener menneskeheten».

«Bare hør! Disse djevelens venner kjenner jo ikke sine egne barn. De vet ikke om barnet er deres eller ei. De har jo ikke ekte barn. De er unnfanget både herfra og derfra».

«Denne barbaren, denne giftige slangen har forgiftet menneskeheten. Denne hvite mannen har satt i gang sin djevelske spiral i hele verden. Dette for å plage mennesker. Han henter til seg hele verdens ressurser».

 


Utlogget Frederico

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: 11.september på norske jord
« #3 : 13. februar 2010, 00:38 »
Jeg tror Mohyeldeen er inne på noe vesentlig. Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.
Det er slik jeg ser det kun håning, utdriting og mobbing. Og hvem finner seg i å bli hånet og mobbet...? Og man VET at Muhammed er hellig for muslimene, så hvorfor fyre oppunder og hetse noe som er så hellig og som betyr så mye for så mange mennesker..?

Jeg kjenner Mohyeldeen Mohammad personlig og jeg vet at han er freden selv. Men jeg skjønner at dem reagerer. Hvis et såkalt nytt 11. september eller 7. juli skulle skje her til lands, så kan Norge kun takke seg selv.

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: 11.september på norske jord
« #4 : 13. februar 2010, 00:39 »
Syns det var unødvendig å legge ut bilde selv om vi har ytringsfrihet i landet.

Og de fleste som møte opp og ville ty til vold er de som er over troende.
Med andre ord, det er bare pakistanere og somalere som giddet å demostrere!

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: 11.september på norske jord
« #5 : 13. februar 2010, 00:49 »
Blasphemy is a victimless crime.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: 11.september på norske jord
« #6 : 13. februar 2010, 00:53 »
Jeg tror Mohyeldeen er inne på noe vesentlig. Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.
Det er slik jeg ser det kun håning, utdriting og mobbing. Og hvem finner seg i å bli hånet og mobbet...? Og man VET at Muhammed er hellig for muslimene, så hvorfor fyre oppunder og hetse noe som er så hellig og som betyr så mye for så mange mennesker..?

Jeg kjenner Mohyeldeen Mohammad personlig og jeg vet at han er freden selv. Men jeg skjønner at dem reagerer. Hvis et såkalt nytt 11. september eller 7. juli skulle skje her til lands, så kan Norge kun takke seg selv.

Morn du, Norge kan takke seg selv? Du vet at det er EN avis som har trykket dette, ikke akkurat regjeringen eller hele 17.mai toget som har gått og viftet med det.

Forøvrig koblet nytt på nytt gjengen på NRK paven til pedofili i dag, så stort sett samtlige religioner får tyn i media, kristendommen har blitt driti ut i norge i mange tiår - dette er faktisk ikke noe ekslusivt for islam og jeg tror det er noe man må leve med i et land som Norge.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 11.september på norske jord
« #7 : 13. februar 2010, 01:10 »
At man håner relgion i dag er vel kanskje ikke så rart... Vi lever ikke i grotter lengre. Eller noen av oss gjør jo fremdeles det. Jeg vil gjerne se flere aviser trykke tegninger av denne Mohahahahemedd. Om regjeringen vil begynne å legge litt trykk på disse sakene stiller jeg meg selvsagt bak dette Smiley
Tiden hvor relgiøs overbevisning kunne unnskylde umenneskelige handlinger og krigføring er nok snart forbi. Eller kanskje ikke snart...
Fy faen så skremmende det er å dele denne planeten med "troende". Fordømte tullinger hele gjengen.  Drømmer om å dø og det neste livet, den drømmen skulle jeg gjerne sett de klarte å iverksette uten å dra med seg uskyldige. Patetiske rotter!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 11.september på norske jord
« #8 : 13. februar 2010, 01:15 »
Om en ytring er provoserende eller ikke skal ikke ha noe å si. Hele poenget med ytringsfriheten ligger i dette. Om vi skal la være å trykke karikaturer bare fordi det provoserer muslimer, er vi feige som viker tilbake på våre verdier med en gang ting blir skittent.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: 11.september på norske jord
« #9 : 13. februar 2010, 01:23 »
Det at de "truer" med vold som svar på en trykket tegning viser jo bare hvor lavpannet de faktisk er.
Got pump?

Utlogget Frederico

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: 11.september på norske jord
« #10 : 13. februar 2010, 01:26 »
Morn du, Norge kan takke seg selv? Du vet at det er EN avis som har trykket dette, ikke akkurat regjeringen eller hele 17.mai toget som har gått og viftet med det.

Forøvrig koblet nytt på nytt gjengen på NRK paven til pedofili i dag, så stort sett samtlige religioner får tyn i media, kristendommen har blitt driti ut i norge i mange tiår - dette er faktisk ikke noe ekslusivt for islam og jeg tror det er noe man må leve med i et land som Norge.

At Norge som nasjon kan takke seg selv, var kansje å dra den litt langt ja.
Joda, alle religioner får sitt i media, er riktig det. Men nå er ikke akkurat kristene kjent for å rope høyest når de får tyn da. Men det rettferdiggjør ikke hetsingen, uansett hvilken trosretning man har.


Jada, jeg vet det er en avis som har trykket karikaturteginger av Muhammed, denne gangen.
Men hetsing av religioner har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Er bare noe folk gjemmer seg bak fordi de er feige.
Hvor er blasfemiparagrafer når den trengs..?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 11.september på norske jord
« #11 : 13. februar 2010, 01:35 »
At Norge som nasjon kan takke seg selv, var kansje å dra den litt langt ja.
Joda, alle religioner får sitt i media, er riktig det. Men nå er ikke akkurat kristene kjent for å rope høyest når de får tyn da. Men det rettferdiggjør ikke hetsingen, uansett hvilken trosretning man har.


Jada, jeg vet det er en avis som har trykket karikaturteginger av Muhammed, denne gangen.
Men hetsing av religioner har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Er bare noe folk gjemmer seg bak fordi de er feige.
Hvor er blasfemiparagrafer når den trengs..?

Med hetsing, mener du da usaklige ytringer? Det er jo ikke så usaklig å være innom pedofili når man nevner paven, ettersom mange prester og slikt er blitt tatt for dette. Selvsagt anklager man ikke dermed paven for å være pedofil..

Muhammed med bombe i turbanen er heller ikke en usaklig ytring. Islam er den religionen per i dag som driver mest med terror.

Det er jo mulig å anklage avisene for blasfemi, men jeg tror at alle objektive domstoler vil dømme disse ytringene som saklige nok for sammenhengen(morro-program og en på spalte som omhandlet religionsskildring på kanten eller hva det nå enn var)
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #12 : 13. februar 2010, 01:55 »
At Norge som nasjon kan takke seg selv, var kansje å dra den litt langt ja.
Joda, alle religioner får sitt i media, er riktig det. Men nå er ikke akkurat kristene kjent for å rope høyest når de får tyn da. Men det rettferdiggjør ikke hetsingen, uansett hvilken trosretning man har.


Jada, jeg vet det er en avis som har trykket karikaturteginger av Muhammed, denne gangen.
Men hetsing av religioner har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Er bare noe folk gjemmer seg bak fordi de er feige.
Hvor er blasfemiparagrafer når den trengs..?
Så hetsing av religioner har ingenting med ytringsfrihet å gjøre?  Hva mener du da om hetsing av sekulære tankekonstruksjoner som f.eks. marxisme og markedsliberalisme?  Jeg er en av dem som tror at Karl Marx hadde rett i det meste av det han skreiv.  Skal jeg 'advare' mot terror hver gang jeg ser en karrikaturtegning av Marx?  Skal en blasfemiparagraf også omfatte marxisme, Keynsianisme og Senterpartiets partiprogram?

Husk at alt dette handler om tankekonstruksjoner.  Religioner skiller seg ikke fra andre tankekonstruksjoner på annet vis at det utgjør en gruppe av særlig irrasjonelle, usanne og skadelige tankekonstruksjoner.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Frederico

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: 11.september på norske jord
« #13 : 13. februar 2010, 01:58 »
Med hetsing, mener du da usaklige ytringer? Det er jo ikke så usaklig å være innom pedofili når man nevner paven, ettersom mange prester og slikt er blitt tatt for dette. Selvsagt anklager man ikke dermed paven for å være pedofil..

Muhammed med bombe i turbanen er heller ikke en usaklig ytring. Islam er den religionen per i dag som driver mest med terror.

Det er jo mulig å anklage avisene for blasfemi, men jeg tror at alle objektive domstoler vil dømme disse ytringene som saklige nok for sammenhengen(morro-program og en på spalte som omhandlet religionsskildring på kanten eller hva det nå enn var)


Terrorisme har ingenting med Islam å gjøre. Islam fordømmer terror. Men at terroister bruker islam som unnskyldning for å begå ubegripelig handliger, er en annen sak.
Men at islam har blitt ensbetydene med terrorisme for folk flest, har med uvitenhet å gjøre.

Joda, mange prester har blitt tatt for blant annet pedofili, men det har ingenting med kristendommen å gjøre. Det har kun med folk forskrudde handliger å gjøre.
Pedofili og terroisme hører ikke hjemme i noen som helst religion. Og selvfølgelig er ikke det usakelig når disse handligene begås.
Men folk må forstå at det er forskjell på religion og enkeltmenneskers forskrudde handliger.

Personlig så er jeg ikketroende, men jeg ser ting kansje fra litt fler sider enn folk flest.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: 11.september på norske jord
« #14 : 13. februar 2010, 01:59 »

Husk at alt dette handler om tankekonstruksjoner.  Religioner skiller seg ikke fra andre tankekonstruksjoner på annet vis at det utgjør en gruppe av særlig irrasjonelle, usanne og skadelige tankekonstruksjoner.

Helt korrekt! Smiley
Nicely put
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!