Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 36973 ganger)

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: 11.september på norske jord
« #30 : 13. februar 2010, 19:10 »
Du sidestiller Muhammed-bilder med bilder av "mora di"? Huh Hmm ok.. Men er det da sånn at sjiamuslimene ikke har noe i mot å vise frem bilder av morra si da?  Haha.. Sorry, går ikke an å diskutere dette uten å le litt. 

Er jo en generell tendens til å være korttenkt når det gjelder den muslimske delen av verden; "di horar ike på va jai siar! jai bomba dam!!"
Ok, ta 2 sekunder og tenk etter: gjør du med dette ting enklere eller vanskeligere for den gjengse muslim? Vanskeligere, selvfølgelig. Nettopp på grunn av dette dukker det opp et enda større paradoks: om det er slik at de fleste muslimer her i landet er i mot terrorisme, og for så vidt de fleste muslimer i verden (fredens religion og alt det der), hvorfor er det da samtidig slik at selv moderate muslimer advarer mot terror? Kan dette tas som en slags innrømmelse? Asså, hvordan kan en moderat muslim advare mot terror og be OSS slutte å "hetse" (og med dette innta et åpenbart standpunkt) når denne personen i utgangspunktet selverklært er i mot terrorisme? Alt i alt gjør de jo ting verre for seg selv, dessuten må de jo sette feks den norske friheten høyere enn muslimsk terrorisme; de har jo selv sagt at de er i mot terrorisme, men er de da også i mot ytringsfriheten? Huh Eller er de nå egentlig moderate, for de liker jo å kalle seg det men også hive frem "pass deg for terror"-kortet når det måtte passe? 

Holde ytringsfriheten for oss selv? Hva, er du 14 år gammel eller noe sånt?

Igjen: jeg holder hardt på at disse bildene var retta mot den sjiamuslimske delen av verden. De har jo som kjent lov til å tegne den godeste Muhammed. :Smiley


Jeg brukte mora di som ett eksempel, men du tok altså ikke den... Greit, jeg må å le litt..
Om publiseringen var ment til den shiamuslimske delen av folket så gjorde det i hvertfall de andre og forbannet.. Det kan jeg godt forstå.
Hvem er vi til å bestemme at vi kan trampe på deres religiøse tro?
Jeg kaller det ett kulturelt overtramp.

Nå sitter folk i Norge å sutrer over at en leder for demonstrasjonen i Oslo sa at det kunne komme ett nytt 11 september, denne gangen i Norge.
Jeg er ikke spesielt overrasket, er du?
Jeg vil vel egentlig bli overrsaket om det ikke kommer en terrorhandling.

Og nei, jeg er langt fra 14 år. Ser ikke helt hva alderen min har med min mening om publiseringen å gjøre..
Men det sier kanskje mer om deg enn om meg.
 
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #31 : 13. februar 2010, 19:41 »
Jeg brukte mora di som ett eksempel, men du tok altså ikke den... Greit, jeg må å le litt..
Om publiseringen var ment til den shiamuslimske delen av folket så gjorde det i hvertfall de andre og forbannet.. Det kan jeg godt forstå.
Hvem er vi til å bestemme at vi kan trampe på deres religiøse tro?
Jeg vil selv bestemme når jeg vil trampe på jødedommen, islam, Framskrittspartiets partiprogram og for den saks skyld årsregnskapet til Turistforeningen.  Jeg går faktisk inn for visse begrensninger i ytringsfriheten, men det er sånne begrensninger som skal være der for å beskytte folk, ikke tankekonstruksjoner.  Jeg er for at det skal være forbudt å gå til valg på et folkemordsprogram, men mot at blasfemi skal være forbudt.  Jeg er imot at pasientjournaler og kriminelle rulleblad skal kunne offentliggjøres (unntatt i historisk viktige tilfeller), men for at Scientologenes interne dokumenter skal kunne offentliggjøres.

Religion skal ikke være i noen særstilling når det gjelder tankekonstruksjoner.  Religion her ikke krav på mer respekt enn sekulære ideer.  På samme vis har Muhammed og Martin Luther ikke krav på mer respekt enn Adam Smith, Karl Marx og  Charles Darwin.
Sitat
Jeg kaller det ett kulturelt overtramp.
Hva er det som er kulturelt med dette?  Finn Graff tegnet Carl I. Hagen som en bæsj med fluer surrende rundt.  Var det er kulturelt overtramp også?

Sitat
Nå sitter folk i Norge å sutrer over at en leder for demonstrasjonen i Oslo sa at det kunne komme ett nytt 11 september, denne gangen i Norge.
Jeg er ikke spesielt overrasket, er du?
Jeg vil vel egentlig bli overrsaket om det ikke kommer en terrorhandling.
Tenk deg hvordan situasjonen var under den kalde krigen.  Da hadde vi Soviet i øst, EF/EU/NATO i sør og USA i vest.  Tenk om disse mektige kreftene hadde lent seg på norske media på den måten som Bhatti og co. prøver på nå, inkludert konkrete voldstrusseler.  Skulle vi gitt etter?  Skulle karikaturtegninger av Nixon og Bresjnev blitt forbudt?

Sitat
Og nei, jeg er langt fra 14 år. Ser ikke helt hva alderen min har med min mening om publiseringen å gjøre..
Men det sier kanskje mer om deg enn om meg.
 
Akkurat dette er jeg enig med deg i.  Innlegget ditt er like tåpelig uansett alderskategori.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

tfildaed

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #32 : 13. februar 2010, 19:55 »
Jeg brukte mora di som ett eksempel, men du tok altså ikke den... Greit, jeg må å le litt..
Om publiseringen var ment til den shiamuslimske delen av folket så gjorde det i hvertfall de andre og forbannet.. Det kan jeg godt forstå.
Hvem er vi til å bestemme at vi kan trampe på deres religiøse tro?
Jeg kaller det ett kulturelt overtramp.

Nå sitter folk i Norge å sutrer over at en leder for demonstrasjonen i Oslo sa at det kunne komme ett nytt 11 september, denne gangen i Norge.
Jeg er ikke spesielt overrasket, er du?
Jeg vil vel egentlig bli overrsaket om det ikke kommer en terrorhandling.

Og nei, jeg er langt fra 14 år. Ser ikke helt hva alderen min har med min mening om publiseringen å gjøre..
Men det sier kanskje mer om deg enn om meg.
 

Så du mener en karikatur-tegning rettferdiggjør krig og terror? det er faktisk slik jeg begynner å oppfatte islam. Mange ledere fra Islam maner til fred og forsoning, men de rydder aldri opp i egne rekker, eller fordømmer slik 9-11 utspill på direkten, kanskje de ikke tørr med tanke på represalier blandt egne, eller vil de kanskje ikke?

Det som skjedde igår er verdt 10% poeng for FRP, tom jeg begynner å vurdere å stemme på de nå, dette har gått alt for langt, dette er usivilisert neandertaler oppførsel.!

Når jeg hører Nordmenn uttaler seg om at de forstår truslene, de fordømmer egen yttringsfrihet, så må jeg virkelig lure på om hodet deres er skrudd riktig på skuldrene. Man kan ikke fornekte karikaturer mot islam med at det er for å erte, provosere, som om islam er de eneste som har blitt utsatt for det? Erter ikke vi svenskene etter vm, ol, erter ikke folk ortodokse med det gråe latterlige skjegget, eller jøder med hårlokker ved ørene, hva er det som er så spesielt med de forbannende muslimene? Kom dere til helvete hjem om dere ikke kan godta vår ytringsfrihet, dra hjem å drep kristne, buddhister, jøder og alle andre som har et annet livssyn.

Om dere liker vestlig frihet, kom dere på banen og fordøm deres egne oppviglere, terror-pådrivere og rydd opp i egne rekker før dere skal belære andre om sivilisasjon.......
Forskjellen er at islam er de eneste som krever å bestemme hva som er godkjent og ikke godkjent, de skal bestemme dagsorden, noe den frie verden aldri vil godta!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 11.september på norske jord
« #33 : 13. februar 2010, 20:05 »
Jeg brukte mora di som ett eksempel, men du tok altså ikke den... Greit, jeg må å le litt..
Om publiseringen var ment til den shiamuslimske delen av folket så gjorde det i hvertfall de andre og forbannet.. Det kan jeg godt forstå.
Hvem er vi til å bestemme at vi kan trampe på deres religiøse tro?
Jeg kaller det ett kulturelt overtramp.

Nå sitter folk i Norge å sutrer over at en leder for demonstrasjonen i Oslo sa at det kunne komme ett nytt 11 september, denne gangen i Norge.
Jeg er ikke spesielt overrasket, er du?
Jeg vil vel egentlig bli overrsaket om det ikke kommer en terrorhandling.

Og nei, jeg er langt fra 14 år. Ser ikke helt hva alderen min har med min mening om publiseringen å gjøre..
Men det sier kanskje mer om deg enn om meg.
 

Er det akseptabelt at terror skjer bare fordi noen publiserer noen tegninger? Dette er du selvsagt uenig i. Hvordan skal disse gærne halvapene som utfører terror få utvikle seg om ikke deres tro blir satt på prøve? Når de lærer seg å akseptere at ytringsfriheten finnes har det skjedd progresjon. De vil ha utviklet seg.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: 11.september på norske jord
« #34 : 13. februar 2010, 20:45 »
Terror er overhodet ikke akseptabelt.
Men med publiseringen så er jo Norges befolkning blitt satt i fare.
Hva gir dagbladet og dere som er for publiseringen rett til å sette nordmenns liv i fare?
Hadde flertallet av norges befolkning vært for en publisering ville jeg ha bøyet meg i støvet.
Frem til da er jeg uenig i dette!
Ta dere en tur til Algerie, for eksempel, tegn en plakat med en gris og skriv mohammed over bildet.
Se hvor langt du kommer deg før noen kverker deg.
Er neppe noen som tør prøve.
For ca 10 år siden jobbet jeg på en båt. Vi var ved kai i Algerie.
På kaia stod det en væpnet vakt. INGEN av oss ombord fikk sette en fot på kaia, da hadde vi blitt skutt.
Hvordan vil det være nå, for folk som reiser til muslimske land?
Det vil nok ikke være tryggere akkurat.

Jeg kommer ikke til å endre min mening hvor mye dere enn prøver.
God helg Smiley
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 11.september på norske jord
« #35 : 13. februar 2010, 20:48 »
Terror er overhodet ikke akseptabelt.
Men med publiseringen så er jo Norges befolkning blitt satt i fare.
Hva gir dagbladet og dere som er for publiseringen rett til å sette nordmenns liv i fare?
Hadde flertallet av norges befolkning vært for en publisering ville jeg ha bøyet meg i støvet.
Frem til da er jeg uenig i dette!
Ta dere en tur til Algerie, for eksempel, tegn en plakat med en gris og skriv mohammed over bildet.
Se hvor langt du kommer deg før noen kverker deg.
Er neppe noen som tør prøve.
For ca 10 år siden jobbet jeg på en båt. Vi var ved kai i Algerie.
På kaia stod det en væpnet vakt. INGEN av oss ombord fikk sette en fot på kaia, da hadde vi blitt skutt.
Hvordan vil det være nå, for folk som reiser til muslimske land?
Det vil nok ikke være tryggere akkurat.

Jeg kommer ikke til å endre min mening hvor mye dere enn prøver.
God helg Smiley


Norge er et demokrati som er for ytringsfriheten. Derfor er det greit å sette nordmenn i fare for å forsvare den.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

tfildaed

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #36 : 13. februar 2010, 21:08 »
Siste nytt fra Mohyeldeen Mohammad, han ble spurt om han ville ha forståelse for terror på norsk jord, det har jeg ingen kommentar til, dvs at han synes det er greit med andre ord.

Da vet vi det som jeg fryktet, det var en trussel, med ønske om å stoppe demokratiet, stoppe ytringsfrihet og kneble den frie tanke..........

tfildaed

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #37 : 13. februar 2010, 21:12 »
Terror er overhodet ikke akseptabelt.
Men med publiseringen så er jo Norges befolkning blitt satt i fare.
Hva gir dagbladet og dere som er for publiseringen rett til å sette nordmenns liv i fare?
Hadde flertallet av norges befolkning vært for en publisering ville jeg ha bøyet meg i støvet.
Frem til da er jeg uenig i dette!
Ta dere en tur til Algerie, for eksempel, tegn en plakat med en gris og skriv mohammed over bildet.
Se hvor langt du kommer deg før noen kverker deg.
Er neppe noen som tør prøve.
For ca 10 år siden jobbet jeg på en båt. Vi var ved kai i Algerie.
På kaia stod det en væpnet vakt. INGEN av oss ombord fikk sette en fot på kaia, da hadde vi blitt skutt.
Hvordan vil det være nå, for folk som reiser til muslimske land?
Det vil nok ikke være tryggere akkurat.

Jeg kommer ikke til å endre min mening hvor mye dere enn prøver.
God helg Smiley


Så vi skal bøye oss i støvet for frykt, for frykt om at hvis vi har andre verdier, andre tanker om religion så skal vi bli utsatt for terror, fordi våre kvinner har frihet så skal vi være redde muslimer. Jeg skal uansett ikke på ferie i neandertaler-land. Det finnes alt for mange plasser på denne jord hvor vi er velkommen med våre tanker, demokrati, verdier og kultur.......

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #38 : 13. februar 2010, 21:23 »
Så du mener en karikatur-tegning rettferdiggjør krig og terror? det er faktisk slik jeg begynner å oppfatte islam. Mange ledere fra Islam maner til fred og forsoning, men de rydder aldri opp i egne rekker, eller fordømmer slik 9-11 utspill på direkten, kanskje de ikke tørr med tanke på represalier blandt egne, eller vil de kanskje ikke?

Så du mener ytringsfrihet retferdiggjør mobbing og uthenging av en hellig person for 1/4 av befolkingnen i verden?


Det som skjedde igår er verdt 10% poeng for FRP, tom jeg begynner å vurdere å stemme på de nå, dette har gått alt for langt, dette er usivilisert neandertaler oppførsel.!

Når jeg hører Nordmenn uttaler seg om at de forstår truslene, de fordømmer egen yttringsfrihet, så må jeg virkelig lure på om hodet deres er skrudd riktig på skuldrene. Man kan ikke fornekte karikaturer mot islam med at det er for å erte, provosere, som om islam er de eneste som har blitt utsatt for det? Erter ikke vi svenskene etter vm, ol, erter ikke folk ortodokse med det gråe latterlige skjegget, eller jøder med hårlokker ved ørene, hva er det som er så spesielt med de forbannende muslimene? Kom dere til helvete hjem om dere ikke kan godta vår ytringsfrihet, dra hjem å drep kristne, buddhister, jøder og alle andre som har et annet livssyn.

Det rettferdigjør ingenting. At svensker blir latterligjort betyr ikke at muslimer skal også bli gjort narr av. Hvis jeg skal gjøre akk som deg, så kan vi spørre hva er det som gjør jøder så "fredet". Si meg en siste nyhet der jøder har blitt uthengt, uten at halve den "kristne" verden slår tilbake og støtter dem. Hva er det som gjør jøder så hellige, og muslimer syndebukk?

Om dere liker vestlig frihet, kom dere på banen og fordøm deres egne oppviglere, terror-pådrivere og rydd opp i egne rekker før dere skal belære andre om sivilisasjon.......
Forskjellen er at islam er de eneste som krever å bestemme hva som er godkjent og ikke godkjent, de skal bestemme dagsorden, noe den frie verden aldri vil godta!

Så dere i vesten bestemmer ikke dagsorden? Nå fikk jeg virkelig en god later. Misforstå meg ikke, jeg sier ikke at den muslimske levemåten er bedre enn den vestlige, men å si at deres er best blir feil. Det er den vestlige delen av verden som okkuperer land, bomber land, masse dreper sivile og har hatt koloniland, ikke muslimer. Ta litt selv kritikk dere også. Og rydd først i egne rekker. NATO må vel være verdens største organiserte terror gruppe. Det er fakta at vesten (kristne folk) er de som har drept flest folk i den moderne tid, så jeg vet ikke helt hva dere syter over. Hver gang det er en gærn muslimer som demonstrer så får dere det til å høres som verdens undergang.


Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

tfildaed

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #39 : 13. februar 2010, 21:40 »
Så du mener en karikatur-tegning rettferdiggjør krig og terror? det er faktisk slik jeg begynner å oppfatte islam. Mange ledere fra Islam maner til fred og forsoning, men de rydder aldri opp i egne rekker, eller fordømmer slik 9-11 utspill på direkten, kanskje de ikke tørr med tanke på represalier blandt egne, eller vil de kanskje ikke?

Så du mener ytringsfrihet retferdiggjør mobbing og uthenging av en hellig person for 1/4 av befolkingnen i verden?


Det som skjedde igår er verdt 10% poeng for FRP, tom jeg begynner å vurdere å stemme på de nå, dette har gått alt for langt, dette er usivilisert neandertaler oppførsel.!

Når jeg hører Nordmenn uttaler seg om at de forstår truslene, de fordømmer egen yttringsfrihet, så må jeg virkelig lure på om hodet deres er skrudd riktig på skuldrene. Man kan ikke fornekte karikaturer mot islam med at det er for å erte, provosere, som om islam er de eneste som har blitt utsatt for det? Erter ikke vi svenskene etter vm, ol, erter ikke folk ortodokse med det gråe latterlige skjegget, eller jøder med hårlokker ved ørene, hva er det som er så spesielt med de forbannende muslimene? Kom dere til helvete hjem om dere ikke kan godta vår ytringsfrihet, dra hjem å drep kristne, buddhister, jøder og alle andre som har et annet livssyn.

Det rettferdigjør ingenting. At svensker blir latterligjort betyr ikke at muslimer skal også bli gjort narr av. Hvis jeg skal gjøre akk som deg, så kan vi spørre hva er det som gjør jøder så "fredet". Si meg en siste nyhet der jøder har blitt uthengt, uten at halve den "kristne" verden slår tilbake og støtter dem. Hva er det som gjør jøder så hellige, og muslimer syndebukk?

Om dere liker vestlig frihet, kom dere på banen og fordøm deres egne oppviglere, terror-pådrivere og rydd opp i egne rekker før dere skal belære andre om sivilisasjon.......
Forskjellen er at islam er de eneste som krever å bestemme hva som er godkjent og ikke godkjent, de skal bestemme dagsorden, noe den frie verden aldri vil godta!

Så dere i vesten bestemmer ikke dagsorden? Nå fikk jeg virkelig en god later. Misforstå meg ikke, jeg sier ikke at den muslimske levemåten er bedre enn den vestlige, men å si at deres er best blir feil. Det er den vestlige delen av verden som okkuperer land, bomber land, masse dreper sivile og har hatt koloniland, ikke muslimer. Ta litt selv kritikk dere også. Og rydd først i egne rekker. NATO må vel være verdens største organiserte terror gruppe. Det er fakta at vesten (kristne folk) er de som har drept flest folk i den moderne tid, så jeg vet ikke helt hva dere syter over. Hver gang det er en gærn muslimer som demonstrer så får dere det til å høres som verdens undergang.





Nato prøver å rydde opp i verden, taliban er mye mer innfløkt én du tror!

Hvor mange vestlige land har krig, hvor mange land med demokrati har krig!

Jeg skrev tidligere at enhver kritikk mot Israel og jøder blir oppfattet som antisemittisme det for å kneble debatten .

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #40 : 13. februar 2010, 21:53 »

Nato prøver å rydde opp i verden, taliban er mye mer innfløkt én du tror!

Hvor mange vestlige land har krig, hvor mange land med demokrati har krig!

Jeg skrev tidligere at enhver kritikk mot Israel og jøder blir oppfattet som antisemittisme det for å kneble debatten .

Taliban var støttet både militært og økonomisk av CIA for å knekke Sovjetunionen. "Dere" skapte Taliban, så dere får ta konsekvenser. Taliban var ikke mer enn de du fint kaller "halvaper" før CIA ga dem våpen og penger til å gå opp på fjellet og drive ut russerne. Hvem vil vel ta "the dirty job", bare gi dem litt penger så dreper de hverandre. Så når dere nå kommer med bullshit om demokrati og blabla, så er det ikke rart folk i midtøsten er skeptiske til dere.

USA, verdens største "deomakrati" har krig, NATO har krig, hele den vestlige verden er inneblandet i krig på et eller annet måte..

Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #41 : 13. februar 2010, 21:57 »

Så du mener ytringsfrihet retferdiggjør mobbing og uthenging av en hellig person for 1/4 av befolkingnen i verden?

Denne totalitære 'helligheten' er det islam som befaler, og den har jeg ikke tenkt å bøye meg for.  Alle historiske personer er tillatte mål for positive og negative ytringer, inkludert latterliggjøring og karrikering.  Skal karrikaturer av Karl Marx virkelig være forbudt?

Sitat
Det rettferdigjør ingenting. At svensker blir latterligjort betyr ikke at muslimer skal også bli gjort narr av. Hvis jeg skal gjøre akk som deg, så kan vi spørre hva er det som gjør jøder så "fredet". Si meg en siste nyhet der jøder har blitt uthengt, uten at halve den "kristne" verden slår tilbake og støtter dem. Hva er det som gjør jøder så hellige, og muslimer syndebukk?
Når det gjelder den klassiske antisemittismen, så var og er den tuftet dels på reine rasistiske biologiske forestillinger, og dels på konspirasjonsteorier om jøder som mystiske bakmenn som trekker i usynlige tråder.  Islam må ses på som vi ser på jødedommen, ikke jødene.
For å slå det fast:

  Islam er som jødedommen
  Sharia er som Halakha
  Islamismen er som sionismen
  Politikken til Bhatti og co. er som politikken til staten Israel.

Er du fornøyd nå?

Sitat
Så dere i vesten bestemmer ikke dagsorden? Nå fikk jeg virkelig en god later. Misforstå meg ikke, jeg sier ikke at den muslimske levemåten er bedre enn den vestlige, men å si at deres er best blir feil. Det er den vestlige delen av verden som okkuperer land, bomber land, masse dreper sivile og har hatt koloniland, ikke muslimer. Ta litt selv kritikk dere også. Og rydd først i egne rekker. NATO må vel være verdens største organiserte terror gruppe. Det er fakta at vesten (kristne folk) er de som har drept flest folk i den moderne tid, så jeg vet ikke helt hva dere syter over. Hver gang det er en gærn muslimer som demonstrer så får dere det til å høres som verdens undergang.
Du og jeg er antagelig ganske enige om vestlig imperialisme.  Men alternativet til islamistene er enda verre.  Disse enten fornekter eller lovpriser islams egen blodige imperialistiske historie, og har null og niks å tilby undertrykte mennesker.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

tfildaed

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #42 : 13. februar 2010, 22:04 »
Taliban var støttet både militært og økonomisk av CIA for å knekke Sovjetunionen. "Dere" skapte Taliban, så dere får ta konsekvenser. Taliban var ikke mer enn de du fint kaller "halvaper" før CIA ga dem våpen og penger til å gå opp på fjellet og drive ut russerne. Hvem vil vel ta "the dirty job", bare gi dem litt penger så dreper de hverandre. Så når dere nå kommer med bullshit om demokrati og blabla, så er det ikke rart folk i midtøsten er skeptiske til dere.

USA, verdens største "deomakrati" har krig, NATO har krig, hele den vestlige verden er inneblandet i krig på et eller annet måte..



Du mener mujahedin? de ble støttet for å stoppe kommunismen, det ingen visste da var jo at resultatet skulle bli verre, iom at Sovjet trakk seg ut så kunne jo Afghanistan beholde sin frihet.

Har jeg brukt ordet halvape?

USA og Nato er ikke i krig, de beskytter et land som er under angrep av egne som vil kneble frihet og muligheter.

India er verdens største demokrati om du ikke visste det.........

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #43 : 13. februar 2010, 22:08 »
Sitat
Denne totalitære 'helligheten' er det islam som befaler, og den har jeg ikke tenkt å bøye meg for.  Alle historiske personer er tillatte mål for positive og negative ytringer, inkludert latterliggjøring og karrikering.  Skal karrikaturer av Karl Marx virkelig være forbudt?
Når det gjelder den klassiske antisemittismen, så var og er den tuftet dels på reine rasistiske biologiske forestillinger, og dels på konspirasjonsteorier om jøder som mystiske bakmenn som trekker i usynlige tråder.  Islam må ses på som vi ser på jødedommen, ikke jødene.
For å slå det fast:

  Islam er som jødedommen
  Sharia er som Halakha
  Islamismen er som sionismen
  Politikken til Bhatti og co. er som politikken til staten Israel.

Er du fornøyd nå?

Når alle blir behandlet likt blir jeg fornøyd. Det gjør den norske pressen ikke. Muslimer er uansett fremstilt halvgærne og blodtørstige, mens jøder er stakkars og ditten og datten. Seriøst, det var ikke hele verden som angrep jødene, det var tyskene, og det er dem som skal bli straffet for det, og ikke en hver person som setter spm. ved jødene eller Israels sionistiske stat.

Sitat
Du og jeg er antagelig ganske enige om vestlig imperialisme.  Men alternativet til islamistene er enda verre.  Disse enten fornekter eller lovpriser islams egen blodige imperialistiske historie, og har null og niks å tilby undertrykte mennesker.

Bra det. Men du er en av de få som kan se lenger enn nesa de, de fleste i den vestlige delen av verden har en helt annen oppfatning, de tror faktisk på at de bringer fred osv... Jeg har heller ikke hevdet islamistene er noe særlig. Jeg kunne ikke tenkt meg en muslimsk livstil, det ville vært virkelig undertrykkende, men igjen kan man ikke rettferdigjøre noe som helst med dette. "At de gjør feil, betyr ikke at du også kan"
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #44 : 13. februar 2010, 22:16 »
Du mener mujahedin? de ble støttet for å stoppe kommunismen, det ingen visste da var jo at resultatet skulle bli verre, iom at Sovjet trakk seg ut så kunne jo Afghanistan beholde sin frihet.

Har jeg brukt ordet halvape?

USA og Nato er ikke i krig, de beskytter et land som er under angrep av egne som vil kneble frihet og muligheter.

India er verdens største demokrati om du ikke visste det.........

Nei, jeg mener Taliban. Jeg vet også at mujahedin ble også støttet på samme måte. Taliban er hovedsaklige pakistanere (pashtunere fra pakistan), og nå kan du selv regne ut resten. Eller må jeg nevne og fortelle deg hvordan staten Pakistan ble opprettet for 70 år siden?

Det var kanskje ikke deg som brukte det ordet, sorry for den.

Ja, det kommer helt an på hvordan man ser det. Hvis ikke USA hadde en interesse så hadde NATO aldri vært i den såkalte "demokratiseringen" av Afghanistan. Eneste grunne til at de fortsatt er der er veldig åpenbart. Hvis ikke du ser den så synes jeg synd på deg. Men jeg kan hjelpe deg med å fortelle at det er verken fred eller stabilititet, men omvendt!

OK.

Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!