Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 37167 ganger)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 11.september på norske jord
« #60 : 14. februar 2010, 09:59 »
Syns det er helt unødvendig å snakke dritt om andre religioner dry

Hvorfor blir religiøse mennesker fornærmet når noen gjør narr av troen dems? Hvis Gud virkelig finnes, og han er så allmektig som de hellige skriftene skal ha det til, så vil vi vantroende få vår straff etter døden... eller?

At muslimer, for eksempel, hisser seg opp så mye over en tegning, er bare et tegn på at de er usikkere på sin tro.

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: 11.september på norske jord
« #61 : 14. februar 2010, 10:00 »
Vel syntes at man skal true og skape frykt er noe av det dummeste! Vi bor i Norge de burde vært glad for at dem får lov til å bo her. Selv om man skal ha respekt for alle sine religioner og tro.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: 11.september på norske jord
« #62 : 14. februar 2010, 10:44 »
De må da få lov til å demonstrere litt. Selv pleier jeg å ha en liten demonstrasjon (ingen andre enn meg gidder) foran justisdepartmentet hver gang jeg ser en karikatur av Jesus.

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: 11.september på norske jord
« #63 : 14. februar 2010, 10:46 »
Er ikke noe problem med en demostrasjon støtter dem jeg . Det med trusselen er litt sugent. Hahahahaha den var bra !

Utlogget Pumping Irony

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: 11.september på norske jord
« #64 : 14. februar 2010, 13:48 »
Kjempebra at han demonstrasjonslederen sa det han sa............11. september osv...
Greit for oss i Norge å vite hva den muslimske befolkningen egentlig vil oppnå...
Tror denne demonstrasjonen kan bli viktig for Norge i det lange løp...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #65 : 14. februar 2010, 15:08 »
Syns det er helt unødvendig å snakke dritt om andre religioner dry
Syns det er helt unødvendig for tullinger å uttale seg.

Tror denne demonstrasjonen kan bli viktig for Norge i det lange løp...
Neppe. Størsteparten av befolkningen står jo der med huet godt planta oppi ræva, slik at dette fort vil bli glemt. Men det viser jo at Frp har rett, det er ikke å komme unna, uansett hvor paranoid de beskyldes for å være. For å understreke; tror dere det blir mer eller mindre av sånt som dette i årene fremover? Tongue

Vet du hva broshan?

Jeg driter i det Cheesy det finnes ikke noe bedre enn å være brisen etter en russekro :F haha
Svarer deg imorgen jeg hahahaha
Er det ikke mot islam å drekka da? Mener å huske å ha lest et sted at det var en kar i Koranen som fikk juling fordi han var pærings..

Men du, savner svaret ditt her.. Hvor i Koranen står det om å ikke lage bilder av Muhammed?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: 11.september på norske jord
« #66 : 14. februar 2010, 16:53 »
Noe positivt har det da også kommet ut av denne saken. Islamsk råd anbefalte å ikke demonstere. Mer moderate muslimer har fått spalteplass i media, i stedet for bare de radikale tullingene, sånn som han tullingen som fremsatte "advarselen" mot Norge. Er det noe som provoserer meg, så er det disse halvveis skjulte truslene hele tiden. "Gjør som vi sier, ellers skaper det reaksjoner". Som om ikke kravmentaliteten er gale nok i seg selv, skal det liksom til stadighet uderbygges med trusler

Utlogget Willyman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

Sv: 11.september på norske jord
« #67 : 14. februar 2010, 17:55 »
Terrorisme har ingenting med Islam å gjøre. Islam fordømmer terror. Men at terroister bruker islam som unnskyldning for å begå ubegripelig handliger, er en annen sak.
Men at islam har blitt ensbetydene med terrorisme for folk flest, har med uvitenhet å gjøre.

Hvilket grunnlag har du for disse påstandene dine? Jeg tørr vedde ganske mye på at du aldri lest en eneste muslimsk kilde, det være seg Koranen, Hadith eller Muhammed-biografiene, for det du sier er tullball. Det finnes utrolig mye i religionen Islam som kan få mennesker til å begå grusomme handlinger, det være seg fra læresetninger satt i kontekst, eller Muhammeds eksempel. Muhammed blir feks avsluttningsvis i Koranen erklært som det perfekte eksempel til etterfølgelse for andre mennesker, til evig tid. Dette er problematisk når man vet at han blant annet gjorde seg skyldig i pedofili, slavehandel, beordring av mord på filiosofer og diktere som kritiserte han i samtiden, og dessuten rene massakrer på uskyldige. Hvis man ser på religionen Islam fra en vitenskapelig, objektiv, synsvinkel så vil man fort finne at Osama Bin Laden sin tolkning av Islam ikke er veldig ekstrem og at han har mye mer dekning for å hevde det han gjør enn feks liberale muslimer som mener Islam kan tolkes feministisk.

Det er heller ikke slik at folk flest tror terrorisme er ensbetydende med Islam. Europa i etterkrigstiden har en lang tradisjon med høyreorienterte, og særlig venstreorienterte, ekstreme organisasjoner som har brukt terror som våpen, feks Bader Meinhof. Det nye med religiøs terror, og da egentlig Islam siden de står for det meste av den religiøse terroren, er fokuset på martyrdom der dette blir målet i seg selv. Hvis man kjenner til islamsk teologi så skal hvert eneste menneske på dommens dag stå forran gud og man skal veie gode og dårlige gjerninger mot hverandre. Den eneste måten å få en "walkover", er å dø martyrdøden i hellig krig, da er man sikret sin plass i paradis samme hvilket bedrittent menneske man har vært.

Og før du begynner å relativisere rundt begrepet Jihad. Ja, jeg vet at Jihad har to meninger og at store Jihad blir sett på som en indre kamp, og lille Jihad er hellig krig i militær form. Men hvis du vet dette vet du sikkert også at over 95% av referansene til Jihad fra Koranen, Hadith og Muhammedbiografiene omhandler Jihad som hellig krig i den militære form slik terroristene bedriver.

Du kan med fordel slutte å uttale deg om ting du så åpenbart ikke kan noe om.

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #68 : 14. februar 2010, 18:15 »
 terrorisme har ikke noe med islam å gjøre, Husk det finnes forskjeligge mennesker .
dei som sprengers eg selv er dummere en gris, i koranen står det at det er streng forbutd å drepe
eller ta selvmord, også i bibelen, men husk det finns mennesker som vil ha makt og styre.
Hva er en muslim? det er en som tror på gud og profeten mohammed, men også jesus,abraham,moses osv

vi muslimer tror på koranen men også bibelen og toraen, for å si sannheten så
er det lov å lese bibelen og toraen men også tro på dem   Smiley disse to religionene er veldig like,
 men koranen, er viktigst fordi det er den siste hellige boka, så ikke tro at alle muslimske er like
bare fordi noe menneske er negativ,

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #69 : 14. februar 2010, 18:31 »
Idiot, sjia-muslimer og sunni-muslimer er veldig like, disse to hovedrettninger er meir like til hverandre en de er ulike.

for meg høres det ut som: en katoliker lager en karikatur av jesus, og gjør narr av protestanter,
men husk, en muslim trur også på jesus. ta med deg en bibel fra norge og dra til italia, trur du det står
det samme? nei, ta med deg en koran fra norge dra til eks: malaysa, trur du det står likt? ja.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #70 : 14. februar 2010, 18:41 »
Idiot, sjia-muslimer og sunni-muslimer er veldig like, disse to hovedrettninger er meir like til hverandre en de er ulike.

for meg høres det ut som: en katoliker lager en karikatur av jesus, og gjør narr av protestanter,
men husk, en muslim trur også på jesus. ta med deg en bibel fra norge og dra til italia, trur du det står
det samme? nei, ta med deg en koran fra norge dra til eks: malaysa, trur du det står likt? ja.
Meg du kaller idiot?

Flott argumentasjon du har her, det eneste jeg sa rundt akkurat dette var jo at sjiaene HAR lov til å lage bilder av Muhammed mens sunniene ikke har det. Stemmer vel ikke det heller?

Ettersom muslimene er så innmari konsekvente som du får det til å høres ut, skulle man jo tro at den ene parten har rett og den andre feil når det kommer til om det er lov å lage bilder eller ei? Tongue

Og hva i all verden har det av betydning at en muslim tror på Jesus?

Strange train of thought..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #71 : 14. februar 2010, 18:46 »
OK,  biggrin

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #72 : 14. februar 2010, 18:52 »
vi muslimene tror på alle profetene, til og med gud,
du skal tro på engler
du skal tro på koranen,bibelen,toraen
du skal tro på dommedagen
du skal vare glad for det du har eks: hvis du er fattig burde du var tålmodig og glad for det du har, (ikke ovrdrive)

islam beskyter økonomi, du kan ikke sløse med mat, eller la vannet renne for hverdag dør en person
fordi dei har ikke nok mat og van,

islam respekterer alle forskjelige menneskene
men mest foreldre og personer som gir deg kunnskaper.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #73 : 14. februar 2010, 18:55 »
Er det ikke mot islam å drekka da? Mener å huske å ha lest et sted at det var en kar i Koranen som fikk juling fordi han var pærings..

Men du, savner svaret ditt her.. Hvor i Koranen står det om å ikke lage bilder av Muhammed?

Jo. Men jeg praktiserer ikke islam..

Ingen steder, hvilken relevans har det med saken? Å lage krakatur, uten hensikt (provosere, ikke oppnå annet gevinst, er bare dumt og ikke aksepterende). La oss si at bestefaren din var en veldig respektert mann der dere bor og mange ser opp til han, Hadde jeg tegnet bilder av bestefaren din med bæsj på hodet mens han har seksuell omgang med en mann, ville nok dette provosere deg, men hva oppnår jeg? Ytringsfrihet? Nahh, mer slik som at jeg driter ut deg og din familie, og alle andre som ser opp til denne personen. Å kritisere en religion eller religiøs person kan gjøres på andre måter også.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #74 : 14. februar 2010, 19:56 »
vi muslimene tror på alle profetene, til og med gud,
Tror du på absolutt alle profetene?  Tror du på Appolonius fra Tyna, Aleister Crowley, David Koresh, Simon, Anton LaVey og Joseph Smith jr.  også?  Husk at religion ikke kjenner noe virkelig rasjonelt grunnlag for å skille mellom ekte og falske profeter.  De er tvilsomme alle sammen.
Sitat
du skal tro på engler
Det finnes absolutt ingen beviser for at engler finnes.  Det er meget, meget sannsynlig at engler ikke finnes.  Reint naturvitenskapelig stiller engler i samme klasse som enhjørninger, drauger, demoner, vetter og julenissen.  Det finnes kort og godt ingen god grunn til å tro på engler.
Sitat
du skal tro på koranen,bibelen,toraen
Hva med Crowleys 'Book of the Law, Smiths 'Book og Mormon' og for den sags skyld Margit Sandemos bøker der hun skildrer usynlige hjelpere?  Det finnes ikke noe rasjonelt grunnlag for å skille mellom ekte og falske hellige skrifter.  De er suspekte alle sammen.
Sitat
du skal tro på dommedagen
Tror du virkelig at menneskene skilles i to grupper der den ene gruppa får evig nytelse mens den andre gruppa får evig pine?  Dette er en moralsk forkastelig tanke, og det er ingen grunn til å tilbe en eller flere guder som har innrettet universet på en sånn måte.  Sånne guder burde vi gjøre opprør mot, eller aller helst forkaste som uvirkelige.
Sitat
du skal vare glad for det du har eks: hvis du er fattig burde du var tålmodig og glad for det du har, (ikke ovrdrive)
Dette sier mye om hva islam har å tilby fattige mennesker.  Det er en oppfordring til fattige mennekser om å være passive og sedate.  Borgelig ideoligi fra 1600-tallet og framover, og framfor alt marxismen har et mye mer positivt budskap til fattige.
Sitat
islam beskyter økonomi, du kan ikke sløse med mat, eller la vannet renne for hverdag dør en person
fordi dei har ikke nok mat og van,

islam respekterer alle forskjelige menneskene
men mest foreldre og personer som gir deg kunnskaper.
Dette er ikke sant.  Islam respekterer ikke praktiserende homofile, ikke muslimske kvinner som gifter seg med ikkemuslimer, ikke dem som har sex utenfor ekteskap og heller ikke dem som forlater islam.  Om du ønsker å respektere folk som gir deg kunnskaper, så bør du i alle fall ikke respektere imamer, mullaher eller for den saks skyld prester eller rabbier.  Det som disse formidler, er ikke virkelig kunnskap.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!