Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 36506 ganger)

Utlogget Riboflavin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: 11.september på norske jord
« #75 : 14. februar 2010, 20:11 »
Her har dere en konstruktiv kommentar:

Alle religiøse her: få hodet ut av rævva og begynn å tenke selv! En gjeng med hjernevaska dotter hele gjengen...

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: 11.september på norske jord
« #76 : 14. februar 2010, 20:40 »
Et lite innspill fra meg.

Ytringsfrihet er sikkert en bra ting det, men når det kommer til håning og latterliggjøring av religion må jeg si at dette faller dårlig i smak. Man kan ikke sammenligne f.eks. Karl I. Hagen som en bæsj, med Muhammed. Hagen er ikke annet enn en politisk leder. Han er ingen grunnlegger for en kulturell og religiøs bevegelse slik som Muhammed er. Det den gjenge nordmann ikke forstår er hva "hellig" betyr. For den gjenge nordmann kan hellig sidestilles med f.eks. kjekk, morsom etc. Muhammed er for muslimene hellig, altså en særskilt person, som ikke kan sammenlignes med noe annet på denne jord. Islam henger ene og alene på Muhammed og Allah, og de hellige skriftene. Skriftene er like hellige som Muhammed himself, og for en muslim er de hellige skriftene sannheten. Når det da står skrevet i disse hellige skriftene at avbilding av enten Muhammed eller Allah blir belønnet med evig pine, kan jeg godt forstå at det er noe som rører seg i hjertene til de fleste muslimer som blir utsatt for ytringsfriheten til de siviliserte, når Muhammed blir latterliggjort på denne måten gang på gang. De "siviliserte" vet veldig godt at dette skaper strid og avstand, istede for fred og forenelighet, og de gjør dette på pur fan. Dette er en feig måte å vise sine meninger og ytringer på. Jeg tror en saklig artikkel i form av ord ville falt mye bedre i jord enn disse karikaturtegningene.

Når det er sagt så støtter jeg på ingen måte handlingene til muslimene og truslene de kommer med. Men, når alt kommer til alt så handler egentlig alt om respekt for hverandre og hverandres livssyn. Jeg mener respekt for hverandre og hverandres livvsyn bør komme først. Man kan ikke sidestille Carl Max, Chales Darwin og de med f.eks Muhammed og Jesus. En religiøs overbevisning, tilhørighet, kulturarv osv stikker mye dypere i menneskets indre følelser enn det vitenskapelig overbevisning noensinne vil gjøre. Forestill deg at en person du virkelig ser opp til, og du virkelig kjenner veldig godt, og som du ja, elsker på en helt spesiell måte, som ikke kan sammenlignes med annen nestekjærlighet eller kjærligheten til din elskede. Følelsene dine for denne personen er så sterke at ingenting i verden kan få deg til å svikte denne personen. Plutselig en dag så forsvinner denne personen og kommer aldri tilbake. Hvordan ville du reagert hvis alle rundt deg begynte å gjøre narr av denne personen, håne din tillit, og dine følelser til denne personen. Til og med påstått at denne personen aldri har levd. Laget tegninger som latterliggjorde denne personen?

Vel, nok religionsforsvar. Kristendom og Islam kan ikke forenes. Islam og ateisme kan tydeligvis heller ikke forenes, hehe. Norge har for lengesiden driti seg på draget som åpnet alle slusene slik at det var fri tilgang til Fedrelandet Norge for alle, fra alle land, uansett kultur og overbevisning. Naive Norge så for seg at denne kulturelle blandingen som nå snart skulle tre i kraft kun ville tale til det positive for Norge, og dets rykte utad. Norge skulle ikke være et land som stengte dørene for uskyldige fattige krigsrammede flyktninger, som søkte tilflukt under Norges trygge vinger. Neida, her er alle velkommne. De menneskene som var imot denne frie menneskestrømmen med både svart og gult og stort og smått, ble hysjet ned i flere tiår. Nå når denne menneskemengden slår seg sammen og begynner å true vår identitet, frihet og nasjon, og det er så alt for alt for sent har det så smått begynt å gå opp for disse hysjerne at, oi.. "er ikke det farlig a?", "hva gjør vi?", "steng slusene!!!"

Poenget mitt. Man skaper ikke fred og sikkerhet ved å provokasere. Man har ingen kontroll på hvor farlige disse menneskene er, og hvor store konsekvenser det kan få. Jeg vil tørre å påstå at dette er og leke med menneskers liv. Å fnyse at slike trusler er ikke noe jeg ville gjort. Det jeg dog ville gjort, hvis jeg hadde hatt en tilstrekkelig lederstilling er å sende disse farlige menneskene hjem til der de kommer fra, slik at man ihvertfall får litt armavstand, og litt plass til å bevege seg/gjemme seg, dersom det verste scenario skulle oppstå.

Igjen. Ytringsfriheten hører politikken til, ikke menneskers indre følelser og liv, kun fordi du er overbevist om noe helt annet. Kanskje man burde revurdert ytringsfrihetens rammer?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #77 : 14. februar 2010, 20:50 »
Et lite innspill fra meg.

Ytringsfrihet er sikkert en bra ting det, men når det kommer til håning og latterliggjøring av religion må jeg si at dette faller dårlig i smak. Man kan ikke sammenligne f.eks. Karl I. Hagen som en bæsj, med Muhammed. Hagen er ikke annet enn en politisk leder. Han er ingen grunnlegger for en kulturell og religiøs bevegelse slik som Muhammed er. Det den gjenge nordmann ikke forstår er hva "hellig" betyr. For den gjenge nordmann kan hellig sidestilles med f.eks. kjekk, morsom etc. Muhammed er for muslimene hellig, altså en særskilt person, som ikke kan sammenlignes med noe annet på denne jord. Islam henger ene og alene på Muhammed og Allah, og de hellige skriftene. Skriftene er like hellige som Muhammed himself, og for en muslim er de hellige skriftene sannheten. Når det da står skrevet i disse hellige skriftene at avbilding av enten Muhammed eller Allah blir belønnet med evig pine, kan jeg godt forstå at det er noe som rører seg i hjertene til de fleste muslimer som blir utsatt for ytringsfriheten til de siviliserte, når Muhammed blir latterliggjort på denne måten gang på gang. De "siviliserte" vet veldig godt at dette skaper strid og avstand, istede for fred og forenelighet, og de gjør dette på pur fan. Dette er en feig måte å vise sine meninger og ytringer på. Jeg tror en saklig artikkel i form av ord ville falt mye bedre i jord enn disse karikaturtegningene.

Når det er sagt så støtter jeg på ingen måte handlingene til muslimene og truslene de kommer med. Men, når alt kommer til alt så handler egentlig alt om respekt for hverandre og hverandres livssyn. Jeg mener respekt for hverandre og hverandres livvsyn bør komme først. Man kan ikke sidestille Carl Max, Chales Darwin og de med f.eks Muhammed og Jesus. En religiøs overbevisning, tilhørighet, kulturarv osv stikker mye dypere i menneskets indre følelser enn det vitenskapelig overbevisning noensinne vil gjøre. Forestill deg at en person du virkelig ser opp til, og du virkelig kjenner veldig godt, og som du ja, elsker på en helt spesiell måte, som ikke kan sammenlignes med annen nestekjærlighet eller kjærligheten til din elskede. Følelsene dine for denne personen er så sterke at ingenting i verden kan få deg til å svikte denne personen. Plutselig en dag så forsvinner denne personen og kommer aldri tilbake. Hvordan ville du reagert hvis alle rundt deg begynte å gjøre narr av denne personen, håne din tillit, og dine følelser til denne personen. Til og med påstått at denne personen aldri har levd. Laget tegninger som latterliggjorde denne personen?

Vel, nok religionsforsvar. Kristendom og Islam kan ikke forenes. Islam og ateisme kan tydeligvis heller ikke forenes, hehe. Norge har for lengesiden driti seg på draget som åpnet alle slusene slik at det var fri tilgang til Fedrelandet Norge for alle, fra alle land, uansett kultur og overbevisning. Naive Norge så for seg at denne kulturelle blandingen som nå snart skulle tre i kraft kun ville tale til det positive for Norge, og dets rykte utad. Norge skulle ikke være et land som stengte dørene for uskyldige fattige krigsrammede flyktninger, som søkte tilflukt under Norges trygge vinger. Neida, her er alle velkommne. De menneskene som var imot denne frie menneskestrømmen med både svart og gult og stort og smått, ble hysjet ned i flere tiår. Nå når denne menneskemengden slår seg sammen og begynner å true vår identitet, frihet og nasjon, og det er så alt for alt for sent har det så smått begynt å gå opp for disse hysjerne at, oi.. "er ikke det farlig a?", "hva gjør vi?", "steng slusene!!!"

Poenget mitt. Man skaper ikke fred og sikkerhet ved å provokasere. Man har ingen kontroll på hvor farlige disse menneskene er, og hvor store konsekvenser det kan få. Jeg vil tørre å påstå at dette er og leke med menneskers liv. Å fnyse at slike trusler er ikke noe jeg ville gjort. Det jeg dog ville gjort, hvis jeg hadde hatt en tilstrekkelig lederstilling er å sende disse farlige menneskene hjem til der de kommer fra, slik at man ihvertfall får litt armavstand, og litt plass til å bevege seg/gjemme seg, dersom det verste scenario skulle oppstå.

Igjen. Ytringsfriheten hører politikken til, ikke menneskers indre følelser og liv, kun fordi du er overbevist om noe helt annet. Kanskje man burde revurdert ytringsfrihetens rammer?

Honnør
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #78 : 14. februar 2010, 20:54 »
Et lite innspill fra meg.

Ytringsfrihet er sikkert en bra ting det, men når det kommer til håning og latterliggjøring av religion må jeg si at dette faller dårlig i smak. Man kan ikke sammenligne f.eks. Karl I. Hagen som en bæsj, med Muhammed. Hagen er ikke annet enn en politisk leder. Han er ingen grunnlegger for en kulturell og religiøs bevegelse slik som Muhammed er. Det den gjenge nordmann ikke forstår er hva "hellig" betyr. For den gjenge nordmann kan hellig sidestilles med f.eks. kjekk, morsom etc. Muhammed er for muslimene hellig, altså en særskilt person, som ikke kan sammenlignes med noe annet på denne jord. Islam henger ene og alene på Muhammed og Allah, og de hellige skriftene. Skriftene er like hellige som Muhammed himself, og for en muslim er de hellige skriftene sannheten. Når det da står skrevet i disse hellige skriftene at avbilding av enten Muhammed eller Allah blir belønnet med evig pine, kan jeg godt forstå at det er noe som rører seg i hjertene til de fleste muslimer som blir utsatt for ytringsfriheten til de siviliserte, når Muhammed blir latterliggjort på denne måten gang på gang. De "siviliserte" vet veldig godt at dette skaper strid og avstand, istede for fred og forenelighet, og de gjør dette på pur fan. Dette er en feig måte å vise sine meninger og ytringer på. Jeg tror en saklig artikkel i form av ord ville falt mye bedre i jord enn disse karikaturtegningene.

Når det er sagt så støtter jeg på ingen måte handlingene til muslimene og truslene de kommer med. Men, når alt kommer til alt så handler egentlig alt om respekt for hverandre og hverandres livssyn. Jeg mener respekt for hverandre og hverandres livvsyn bør komme først. Man kan ikke sidestille Carl Max, Chales Darwin og de med f.eks Muhammed og Jesus. En religiøs overbevisning, tilhørighet, kulturarv osv stikker mye dypere i menneskets indre følelser enn det vitenskapelig overbevisning noensinne vil gjøre. Forestill deg at en person du virkelig ser opp til, og du virkelig kjenner veldig godt, og som du ja, elsker på en helt spesiell måte, som ikke kan sammenlignes med annen nestekjærlighet eller kjærligheten til din elskede. Følelsene dine for denne personen er så sterke at ingenting i verden kan få deg til å svikte denne personen. Plutselig en dag så forsvinner denne personen og kommer aldri tilbake. Hvordan ville du reagert hvis alle rundt deg begynte å gjøre narr av denne personen, håne din tillit, og dine følelser til denne personen. Til og med påstått at denne personen aldri har levd. Laget tegninger som latterliggjorde denne personen?

Vel, nok religionsforsvar. Kristendom og Islam kan ikke forenes. Islam og ateisme kan tydeligvis heller ikke forenes, hehe. Norge har for lengesiden driti seg på draget som åpnet alle slusene slik at det var fri tilgang til Fedrelandet Norge for alle, fra alle land, uansett kultur og overbevisning. Naive Norge så for seg at denne kulturelle blandingen som nå snart skulle tre i kraft kun ville tale til det positive for Norge, og dets rykte utad. Norge skulle ikke være et land som stengte dørene for uskyldige fattige krigsrammede flyktninger, som søkte tilflukt under Norges trygge vinger. Neida, her er alle velkommne. De menneskene som var imot denne frie menneskestrømmen med både svart og gult og stort og smått, ble hysjet ned i flere tiår. Nå når denne menneskemengden slår seg sammen og begynner å true vår identitet, frihet og nasjon, og det er så alt for alt for sent har det så smått begynt å gå opp for disse hysjerne at, oi.. "er ikke det farlig a?", "hva gjør vi?", "steng slusene!!!"

Poenget mitt. Man skaper ikke fred og sikkerhet ved å provokasere. Man har ingen kontroll på hvor farlige disse menneskene er, og hvor store konsekvenser det kan få. Jeg vil tørre å påstå at dette er og leke med menneskers liv. Å fnyse at slike trusler er ikke noe jeg ville gjort. Det jeg dog ville gjort, hvis jeg hadde hatt en tilstrekkelig lederstilling er å sende disse farlige menneskene hjem til der de kommer fra, slik at man ihvertfall får litt armavstand, og litt plass til å bevege seg/gjemme seg, dersom det verste scenario skulle oppstå.

Igjen. Ytringsfriheten hører politikken til, ikke menneskers indre følelser og liv, kun fordi du er overbevist om noe helt annet. Kanskje man burde revurdert ytringsfrihetens rammer?



HELT ENIG ED DEG


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: 11.september på norske jord
« #79 : 14. februar 2010, 20:54 »
Jeg ser med undring på at mennesker som truer vårt samfunn og vårt levesett,  i samme åndedrag forlanger både opphold og nyter godt av våre goder slik at de kan leve et liv i VÅRT frie og demokratiske samfunn.

Bukta og begge endene kalles det.

Kanskje en dose ydmykhet og RESPEKT for oss Nordmenn hadde vært på sin plass.

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #80 : 14. februar 2010, 20:57 »
Bra kommentar Il Gladiatore Grin, du passer bra til å vare pratsom bruker  Cool, godt innblik  Smile

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: 11.september på norske jord
« #81 : 14. februar 2010, 20:58 »
Il Gladiatore for president!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: 11.september på norske jord
« #82 : 14. februar 2010, 21:10 »
Terror er i ferd med å bli avlegs og unødvendig. Med den demografiske utviklinga som finner sted nå, så er Europa snudd på hodet om noen få årtier allikevel. T.o.m. Gadaffi har sett det.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #83 : 14. februar 2010, 21:27 »
Et lite innspill fra meg.

Ytringsfrihet er sikkert en bra ting det, men når det kommer til håning og latterliggjøring av religion må jeg si at dette faller dårlig i smak. Man kan ikke sammenligne f.eks. Karl I. Hagen som en bæsj, med Muhammed. Hagen er ikke annet enn en politisk leder. Han er ingen grunnlegger for en kulturell og religiøs bevegelse slik som Muhammed er. Det den gjenge nordmann ikke forstår er hva "hellig" betyr. For den gjenge nordmann kan hellig sidestilles med f.eks. kjekk, morsom etc. Muhammed er for muslimene hellig, altså en særskilt person, som ikke kan sammenlignes med noe annet på denne jord. Islam henger ene og alene på Muhammed og Allah, og de hellige skriftene. Skriftene er like hellige som Muhammed himself, og for en muslim er de hellige skriftene sannheten. Når det da står skrevet i disse hellige skriftene at avbilding av enten Muhammed eller Allah blir belønnet med evig pine, kan jeg godt forstå at det er noe som rører seg i hjertene til de fleste muslimer som blir utsatt for ytringsfriheten til de siviliserte, når Muhammed blir latterliggjort på denne måten gang på gang. De "siviliserte" vet veldig godt at dette skaper strid og avstand, istede for fred og forenelighet, og de gjør dette på pur fan. Dette er en feig måte å vise sine meninger og ytringer på. Jeg tror en saklig artikkel i form av ord ville falt mye bedre i jord enn disse karikaturtegningene.
For det første antar du at religiøse menneskers tankekonstruksjoner stikker dypt ned i sjelen mens sekulære menneskers tanker er overfladiske.  Det er antagelse som sekulære mennesker ikke skal finne seg i.  For det andre er det av avgjørende betydning hvorvidt religiøse så vel som sekulære tankekonstruksjoner er sanne eller ikke.  Det er overveiende sannsynlig at evig pine som straff for en avbildning av Allah eller Muhammed ikke er sant.  Det er dessuten ikke noe moralsk oppbyggelig i et sånt forbud.  Det er det hele tatt ingen grunn til at religion skal stå i noen som helst særstilling eller ha noen som helst form for ekstra beskyttelse.

Sitat
Når det er sagt så støtter jeg på ingen måte handlingene til muslimene og truslene de kommer med. Men, når alt kommer til alt så handler egentlig alt om respekt for hverandre og hverandres livssyn. Jeg mener respekt for hverandre og hverandres livvsyn bør komme først. Man kan ikke sidestille Carl Max, Chales Darwin og de med f.eks Muhammed og Jesus. En religiøs overbevisning, tilhørighet, kulturarv osv stikker mye dypere i menneskets indre følelser enn det vitenskapelig overbevisning noensinne vil gjøre. Forestill deg at en person du virkelig ser opp til, og du virkelig kjenner veldig godt, og som du ja, elsker på en helt spesiell måte, som ikke kan sammenlignes med annen nestekjærlighet eller kjærligheten til din elskede. Følelsene dine for denne personen er så sterke at ingenting i verden kan få deg til å svikte denne personen. Plutselig en dag så forsvinner denne personen og kommer aldri tilbake. Hvordan ville du reagert hvis alle rundt deg begynte å gjøre narr av denne personen, håne din tillit, og dine følelser til denne personen. Til og med påstått at denne personen aldri har levd. Laget tegninger som latterliggjorde denne personen?
Her gjør du det samme igjen.  Du tar det for gitt at den religiøse tenkemåten skal gi mer respekt enn ikkereligiøse tenkemåter.  Det er ingen grunn til det.  Om det virkelig er sånn at en historisk person betyr like mye for et nålevende menneske som et nært familiemedlem, så er det uttrykk for en samfunnsholdning som umulig kan være sunn.  Husk på at vi ikke kan vite hva Jesus og Muhammed faktisk sa og mente.  Uttalelsene deres er fortolket via utvalgte skrifter, og dette er det som man innen media kaller enkildejournalistikk.  I enda mindre grad kan vi vite noe om hva de hadde ment om forskjellige samfunnsforhold om de hadde levd i dag.

Sitat
Vel, nok religionsforsvar. Kristendom og Islam kan ikke forenes. Islam og ateisme kan tydeligvis heller ikke forenes, hehe. Norge har for lengesiden driti seg på draget som åpnet alle slusene slik at det var fri tilgang til Fedrelandet Norge for alle, fra alle land, uansett kultur og overbevisning. Naive Norge så for seg at denne kulturelle blandingen som nå snart skulle tre i kraft kun ville tale til det positive for Norge, og dets rykte utad. Norge skulle ikke være et land som stengte dørene for uskyldige fattige krigsrammede flyktninger, som søkte tilflukt under Norges trygge vinger. Neida, her er alle velkommne. De menneskene som var imot denne frie menneskestrømmen med både svart og gult og stort og smått, ble hysjet ned i flere tiår. Nå når denne menneskemengden slår seg sammen og begynner å true vår identitet, frihet og nasjon, og det er så alt for alt for sent har det så smått begynt å gå opp for disse hysjerne at, oi.. "er ikke det farlig a?", "hva gjør vi?", "steng slusene!!!"
Her knytter du denne diskusjonen opp mot innvandring.  Det er det heller ingen grunn til.  Vi må se prinsippielt på saka.  Islam er skadelig ikke bare i Norge.  Islam er først og fremst skadelig i de muslimske landene.  På samme vis er jødedommen skadelig i Israel, kristendommen skadelig i USA og hinduismen skadelig i India.  Dette er tankekonstruksjoner som kort fortalt ikke er sanne og ikke er sunne.

Sitat
Poenget mitt. Man skaper ikke fred og sikkerhet ved å provokasere. Man har ingen kontroll på hvor farlige disse menneskene er, og hvor store konsekvenser det kan få. Jeg vil tørre å påstå at dette er og leke med menneskers liv. Å fnyse at slike trusler er ikke noe jeg ville gjort. Det jeg dog ville gjort, hvis jeg hadde hatt en tilstrekkelig lederstilling er å sende disse farlige menneskene hjem til der de kommer fra, slik at man ihvertfall får litt armavstand, og litt plass til å bevege seg/gjemme seg, dersom det verste scenario skulle oppstå.

Igjen. Ytringsfriheten hører politikken til, ikke menneskers indre følelser og liv, kun fordi du er overbevist om noe helt annet. Kanskje man burde revurdert ytringsfrihetens rammer?
Du prøver å argumentere deg fram til en innskrenking av ytringsfriheten som ikke er politisk.  Det henger ikke på greip.  Ingenting av det som vi diskuterer ligger utenfor politikken.  Enhver endring av ytringsfrihetens rammer er politisk.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #84 : 14. februar 2010, 21:34 »
Hør her ikke overdriv, RESPKETER ANDRE RELIGIONER.
Dette her med mohammed karikatur er helt unødvendig.

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #85 : 14. februar 2010, 21:38 »
Jeg er enig med deg Rulatoren,

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #86 : 14. februar 2010, 21:59 »
For å sette denne diskusjonen litt i perspektiv, kan det være verd å tenke gjennom en sak som har vært dekket på CNN og BBC World de siste par-tre dagene.  En av Indias bollywoodstjerner ved navn Shah Rukh Khan har tatt til orde for at pakistanske cricketspillere skal få kunne være med i den indiske ligaen.

Dette har ført til at en hindufuntamentalistisk gruppe som heter Shiv Sena har gått berserk i flere av Indias byer.  De har satt fyr på reklameplakater for Khans filmer, og krever at filmene til Khan blir forbudt.  De bringer ikke et eneste rasjonelt argumnet til torgs, kun opprørthet over fornærmelsen, over krenkelsen.  Det sier seg selv at dersom denslags bevegelser får sine krav innfridd, så vil de følge på med flere og mere vidtgående krav.  Denslags bevegelser blir aldri, aldri mette.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: 11.september på norske jord
« #87 : 14. februar 2010, 22:00 »
For det første antar du at religiøse menneskers tankekonstruksjoner stikker dypt ned i sjelen mens sekulære menneskers tanker er overfladiske.  Det er antagelse som sekulære mennesker ikke skal finne seg i.  For det andre er det av avgjørende betydning hvorvidt religiøse så vel som sekulære tankekonstruksjoner er sanne eller ikke.  Det er overveiende sannsynlig at evig pine som straff for en avbildning av Allah eller Muhammed ikke er sant.  Det er dessuten ikke noe moralsk oppbyggelig i et sånt forbud.  Det er det hele tatt ingen grunn til at religion skal stå i noen som helst særstilling eller ha noen som helst form for ekstra beskyttelse.

For det første så vet jeg at det du velger å kalle religiøse menneskers tankekonstruksjon stikker dypt i sjelen, dette er ikke noe jeg antar. Gjerne forklar meg hva innen sekulær tenkekonstruksjon som virkelig stikker dypt i sjelen. Hva slags tanker stikker dypest? Jeg mener ikke at religiøst overbeviste mennesker skal ha mer respekt enn andre mennesker, men mener at samfunnet har godt av mer medmenneskelig respekt generelt. Greit, jeg vil nødig henge ut ateister, som du velger å kalle sekulære mennesker, så jeg beklager dette.


Sitat
Her gjør du det samme igjen.  Du tar det for gitt at den religiøse tenkemåten skal gi mer respekt enn ikkereligiøse tenkemåter.  Det er ingen grunn til det.  Om det virkelig er sånn at en historisk person betyr like mye for et nålevende menneske som et nært familiemedlem, så er det uttrykk for en samfunnsholdning som umulig kan være sunn.  Husk på at vi ikke kan vite hva Jesus og Muhammed faktisk sa og mente.  Uttalelsene deres er fortolket via utvalgte skrifter, og dette er det som man innen media kaller enkildejournalistikk.  I enda mindre grad kan vi vite noe om hva de hadde ment om forskjellige samfunnsforhold om de hadde levd i dag.

Jeg har aldri sagt at mennesker med religiøs tankekonstruksjon skal respekteres mer enn det mennesker med ikke-religiøs tankekontrusjon skal.

Jesus og Muhammed er mer enn historiske personer for troende, så jeg må nok skuffe deg med å si at du ikke vet helt hva du prater om ang. dette.

Har du lest Bibelen eller Koranen? Før du uttaler deg videre ang. samfunnsforhold som ikke eksisterte før, så vil jeg anbefale deg å lese en av disse, helst Bibelen, hehe.

Før du uttaler deg videre om hva Jesus eller Muhammed sa, og ikke sa, så vil jeg anbefale deg å lese igjennom allment godkjent kirkelitteratur som omhandler kirkehistorie ifra Kristi fødsel til dags dato.

Sitat
Her knytter du denne diskusjonen opp mot innvandring.  Det er det heller ingen grunn til.  Vi må se prinsippielt på saka.  Islam er skadelig ikke bare i Norge.  Islam er først og fremst skadelig i de muslimske landene.  På samme vis er jødedommen skadelig i Israel, kristendommen skadelig i USA og hinduismen skadelig i India.  Dette er tankekonstruksjoner som kort fortalt ikke er sanne og ikke er sunne.

Hensikten med innlegget mitt var å rette dette mot innvandringen.

Sitat
Du prøver å argumentere deg fram til en innskrenking av ytringsfriheten som ikke er politisk.  Det henger ikke på greip.  Ingenting av det som vi diskuterer ligger utenfor politikken.  Enhver endring av ytringsfrihetens rammer er politisk.

Politikk er et ganske vidt begrep.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #88 : 14. februar 2010, 22:36 »
Jo. Men jeg praktiserer ikke islam..

Ingen steder, hvilken relevans har det med saken? Å lage krakatur, uten hensikt (provosere, ikke oppnå annet gevinst, er bare dumt og ikke aksepterende). La oss si at bestefaren din var en veldig respektert mann der dere bor og mange ser opp til han, Hadde jeg tegnet bilder av bestefaren din med bæsj på hodet mens han har seksuell omgang med en mann, ville nok dette provosere deg, men hva oppnår jeg? Ytringsfrihet? Nahh, mer slik som at jeg driter ut deg og din familie, og alle andre som ser opp til denne personen. Å kritisere en religion eller religiøs person kan gjøres på andre måter også.
Ah, så det dreier seg altså ikke om at det å tegne Muhammed er i mot Koranen, men at muslimene er fullstendig blottet for humor? Cheesy

Når det da står skrevet i disse hellige skriftene at avbilding av enten Muhammed eller Allah blir belønnet med evig pine, kan jeg godt forstå at det er noe som rører seg i hjertene til de fleste muslimer som blir utsatt for ytringsfriheten til de siviliserte, når Muhammed blir latterliggjort på denne måten gang på gang.
Kluet, kjære kompis, er at nettopp dette ikke er tilfelle.

utsatt for ytringsfriheten til de siviliserte
Morsom setning.

Dette er en feig måte å vise sine meninger og ytringer på. Jeg tror en saklig artikkel i form av ord ville falt mye bedre i jord enn disse karikaturtegningene.
Så vi er feige fordi vi tegner Muhammed med en bombe i turbanen? Selv syns jeg det er feigt å sprenge uskyldige i lufta, men det er nå bare meg. Man setter da selvfølgelig skille mellom en krigssituasjon og det å ha uskyldige sivile som faktiske mål.

Men, når alt kommer til alt så handler egentlig alt om respekt for hverandre og hverandres livssyn.
Indeed, og de skal respektere vårt syn på livet OG vårt syn på deres livssyn, på samme måte som de kan føle og si akkurat hva de vil. Forskjellen her er dog at den ene parten har en tendens til å ty til ytterligheter under "diskusjoner" mens den andre ikke har det.

Laget tegninger som latterliggjorde denne personen?
Er ikke overbevisningen din nok til at du ikke blir såra av fjollerier da? Sjøl driter jeg en lang kabel i om folk ikke tror på det samme som jeg; ja, de skal sågar få gjøre så mye narr de bare orker. Det kunne ikke brydd meg mindre. Og hvorfor tenker jeg slik? Fordi det er slik dette landet fungerer, og jeg ville ikke hatt det på noen annen måte. Helt alvorlig talt, om de ikke evner å tilpasse seg landet er det jo bare å reise hjem?

Asså, er det i det heletatt noen på denne klode som ikke tok poenget bak å tegne Muhammed med en bombe i turbanen, var det virkelig noen som ikke oppfattet budskapet? Sånn rent bortsett fra muslimer da, selvsagt. De ser jo ikke poenget for bare raseri.

Norge skulle ikke være et land som stengte dørene for uskyldige fattige krigsrammede flyktninger, som søkte tilflukt under Norges trygge vinger. Neida, her er alle velkommne. De menneskene som var imot denne frie menneskestrømmen med både svart og gult og stort og smått, ble hysjet ned i flere tiår. Nå når denne menneskemengden slår seg sammen og begynner å true vår identitet, frihet og nasjon, og det er så alt for alt for sent har det så smått begynt å gå opp for disse hysjerne at, oi.. "er ikke det farlig a?", "hva gjør vi?", "steng slusene!!!"
Enig. Problemet er jo akkurat dette; folk ser så alt for sent at Frp har hatt rett hele tida..

Poenget mitt. Man skaper ikke fred og sikkerhet ved å provokasere. Man har ingen kontroll på hvor farlige disse menneskene er, og hvor store konsekvenser det kan få. Jeg vil tørre å påstå at dette er og leke med menneskers liv. Å fnyse at slike trusler er ikke noe jeg ville gjort. Det jeg dog ville gjort, hvis jeg hadde hatt en tilstrekkelig lederstilling er å sende disse farlige menneskene hjem til der de kommer fra, slik at man ihvertfall får litt armavstand, og litt plass til å bevege seg/gjemme seg, dersom det verste scenario skulle oppstå.

Igjen. Ytringsfriheten hører politikken til, ikke menneskers indre følelser og liv, kun fordi du er overbevist om noe helt annet. Kanskje man burde revurdert ytringsfrihetens rammer?
Er det virkelig så vanskelig å sette ting i perspektiv? Det er snakk om bilder her, og til gjengjeld kommer det dårlig tildekte terrortrusler, herjinger av butikker og ambassader, for ikke å snakke om flaggbrenning. Er litt som om jeg hadde gått på epleslang hos naboen, og så hadde han kommet hjem til huset mitt og voldtatt alle mann, for så å skyte dem OG tenne på huset.

Du mener virkelig at ytringsfriheten skal vike?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: 11.september på norske jord
« #89 : 14. februar 2010, 23:05 »
Kluet, kjære kompis, er at nettopp dette ikke er tilfelle.

Kanskje ikke direkte, men indirekte Smiley Har nok oversett noe, hmm
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!