Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 37165 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #90 : 14. februar 2010, 23:39 »
Kanskje ikke direkte, men indirekte Smiley Har nok oversett noe, hmm
Det står ikke noe sted i Koranen at man ikke skal tegne Muhammed, punktum. Det eneste som kanskje kommer i nærheten er Hadith, så vidt jeg har fått med meg, uten at jeg kan være alt for bastant på akkurat den.

Greia er uansett ikke at man ikke skal tegne Muhammed, men at det tydeligvis er en frykt for at bildet kan bli en avgud.. Er i allefall det som står rundt på nettet, BÅDE på muslimske nettsider og uavhengige.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: 11.september på norske jord
« #91 : 15. februar 2010, 00:08 »
Det står ikke noe sted i Koranen at man ikke skal tegne Muhammed, punktum. Det eneste som kanskje kommer i nærheten er Hadith, så vidt jeg har fått med meg, uten at jeg kan være alt for bastant på akkurat den.

Greia er uansett ikke at man ikke skal tegne Muhammed, men at det tydeligvis er en frykt for at bildet kan bli en avgud.. Er i allefall det som står rundt på nettet, BÅDE på muslimske nettsider og uavhengige.

Var noe lignende jeg og fant ut nå. Står heller ingenting om at de skal hevne seg på dem som driver blasfemi med Muhammed eller Allah. Men, uansett. Dette er et ekstremt sårt punkt for muslimer, ihvertfall når den særdeles hellige profeten deres Muhammed blir latterliggjort på denne måten. For, å tegne Muhammed som en gris, eller med bombe i hatten kan jo ikke tolkes på noen annen måte enn blasfemi, ihvertfall ikke for dødelige mennesker. Men, dette rettferdiggjør jo ikke akkurat jihad, men på samme måte mener jeg det er galt å provokasere på denne måten. Det er mitt standpunkt.

På en annen måte så virker hele dette dramagreiene som et forsøk på å vise muslimene at; "Hah, vi tegner en karikaturtegning av profeten deres. Dere kan ikke gjøre noe. Vi bøyer oss ikke. Deal with it!"
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #92 : 15. februar 2010, 00:28 »
Var noe lignende jeg og fant ut nå. Står heller ingenting om at de skal hevne seg på dem som driver blasfemi med Muhammed eller Allah. Men, uansett. Dette er et ekstremt sårt punkt for muslimer, ihvertfall når den særdeles hellige profeten deres Muhammed blir latterliggjort på denne måten. For, å tegne Muhammed som en gris, eller med bombe i hatten kan jo ikke tolkes på noen annen måte enn blasfemi, ihvertfall ikke for dødelige mennesker. Men, dette rettferdiggjør jo ikke akkurat jihad, men på samme måte mener jeg det er galt å provokasere på denne måten. Det er mitt standpunkt.

På en annen måte så virker hele dette dramagreiene som et forsøk på å vise muslimene at; "Hah, vi tegner en karikaturtegning av profeten deres. Dere kan ikke gjøre noe. Vi bøyer oss ikke. Deal with it!"

Helt enig.

Men det er vel det Sprøsomkjeks brenner for? Tongue
Å trappe på andre sine såre punkter og bare gni det inn hele tiden, selv om du vet at det holder. Det er som å sparke til en hund som allerede har gitt opp.. 
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: 11.september på norske jord
« #93 : 15. februar 2010, 00:43 »
Haha ler av hvordan muslimene i posten forsvarer Islam med hele sitt hjerte, og klarer ikke å ta til seg et fnugg. Rart at Islam alltid skal krangle om alt mulig piss og skal lage så ekstremt mye oppstyr rundt seg selv? Når muslimer klarer å tilpasse seg nye områder og oppføre seg normalt, da skal jeg ta dem seriøst. Inntil da, skal jeg se på dem med gåseøyne. Og det fortjener dem!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #94 : 15. februar 2010, 00:49 »
Dette er et ekstremt sårt punkt for muslimer, ihvertfall når den særdeles hellige profeten deres Muhammed blir latterliggjort på denne måten.
Da må vi jo slutte med homovitser og? Vi kan jo tråkke noen på tærne? Og hva med blondinevitser, jødevitser, negervitser, svenskevitser OG kristenvitser? Og vi må kanskje respektere Vigrid, rasister som BARE hater svensker og lærere i barneskolen som er svake for "blondiner" på 9 år? Så bestemt ikke.
Hele poenget her er at de vil true en hel verden til taushet, og det er uakseptabelt, uansett hvilken grunn de måtte ha. Om vi gir oss på dette, hva må vi gi slipp på neste gang? Asså, det er ikke snakk om at vi i hytt og pine skal plage dem og at de bare må akseptere det; det handler om å løse problemer med ikke-voldelige midler, og det er en prinsippsak når det kommer til å kunne si hva man vil uten å risikere liv og helse.

For, å tegne Muhammed som en gris, eller med bombe i hatten kan jo ikke tolkes på noen annen måte enn blasfemi, ihvertfall ikke for dødelige mennesker. Men, dette rettferdiggjør jo ikke akkurat jihad, men på samme måte mener jeg det er galt å provokasere på denne måten. Det er mitt standpunkt.
Jo, selvfølgelig kan det det. Det er en ren utfordring. Barbariske måter å reagere på er jo ikke akkurat ukjent for muslimske land, og de fornekter seg ikke. For øvrig er tegningen med bomben i turbanen intet mindre enn genial, imho. Ikke fordi den provoserer, men fordi det tegningen insinuerer er nøyaktig slik reaksjonen ble.

En liten digresjon.. Hvorfor er det ingen andre religioner som reagerer med samme sinne når deres guder eller hellige figurer avbildes på samme måte? Jeg har jo sett Jesus-"humor" mange ganger jeg og, uten at jeg kaster stein eller setter fyr på ting rundt meg av den grunn.

På en annen måte så virker hele dette dramagreiene som et forsøk på å vise muslimene at; "Hah, vi tegner en karikaturtegning av profeten deres. Dere kan ikke gjøre noe. Vi bøyer oss ikke. Deal with it!"
Ja, for noen av tegnerne var det nok det som var poenget. Men hvorfor skulle det ikke være sånn? Det er jo slik med alle andre deler av samfunnet og, inkludert religion? Senest i kveld så jeg på Nytt på Nytt at de gjorde narr av paven. Ingen katolikker som har begynt å kaste stein enda, så vidt jeg har fått med meg.

Tviler også sterkt på at katolikkene mobiliserer alle katolikker i hele verden bare pga noen pedofil prest-vitser. Og hvorfor? Jo du, fordi de har forstått at det ikke er måten å gjøre det på.

Men det er vel det Sprøsomkjeks brenner for? Tongue
Å trappe på andre sine såre punkter og bare gni det inn hele tiden, selv om du vet at det holder. Det er som å sparke til en hund som allerede har gitt opp.. 
Er muslimene hunder som allerede har gitt opp? Tongue

Intet mindre enn utrolig at folk ikke evner å fatte poenget med tegningene. Du klarer virkelig ikke å forstå at feks bomben i turbanen (min personlige favoritt) var rettet mot muslimske terrorister og generelt voldsomme reaksjoner fra den muslimske delen av verden?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: 11.september på norske jord
« #95 : 15. februar 2010, 00:50 »
Haha ler av hvordan muslimene i posten forsvarer Islam med hele sitt hjerte, og klarer ikke å ta til seg et fnugg. Rart at Islam alltid skal krangle om alt mulig piss og skal lage så ekstremt mye oppstyr rundt seg selv? Når muslimer klarer å tilpasse seg nye områder og oppføre seg normalt, da skal jeg ta dem seriøst. Inntil da, skal jeg se på dem med gåseøyne. Og det fortjener dem!

Kan du fortelle oss, hvem er muslimer i denne posten og hvem som ikke er det?
Og hva mener du egentlig med å oppføre seg "normalt"?

Jaha, de fortjener det.. Kom med et eksempel på hvorfor de fortjener det.

Du har så mye hull i posten din at skulle tro at en åtte åring satt å skrev det innlegget.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #96 : 15. februar 2010, 00:55 »
Kan du fortelle oss, hvem er muslimer i denne posten og hvem som ikke er det?
Og hva mener du egentlig med å oppføre seg "normalt"?

Jaha, de fortjener det.. Kom med et eksempel på hvorfor de fortjener det.

Du har så mye hull i posten din at skulle tro at en åtte åring satt å skrev det innlegget.
Hva som er normalt? Ler meg skakk... Du skriver forresten som en 16-åring. Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: 11.september på norske jord
« #97 : 15. februar 2010, 00:58 »
Hva som er normalt? Ler meg skakk... Du skriver forresten som en 16-åring. Grin

Hva i posten skjønte du ikke? ..  Men sånn btw, ta deg en bolle Grin

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: 11.september på norske jord
« #98 : 16. februar 2010, 08:03 »
http://www.dagbladet.no/2010/02/16/nyheter/innenriks/homofili/islam/10420702/

Sitat
- Sharia er ikke diktatur. Det er de beste og mest rettferdige lovene.

Ikke for homofile tydeligvis.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: 11.september på norske jord
« #99 : 16. februar 2010, 09:07 »

Ser her ja, her ser man hvilke holdninger som man faktisk kan finne hos radikale muslimer i Norge. Motstand mot demokrati, og en klar støtte til steining av homofile. Er det faktisk noen som tviler på at denne skrullingen oppfordret til og truet med terrorhandlinger i Norge? Det verste er at en som hater vårt land og våre verdier får gå fritt og benytte seg av den trygghet og de goder som finnes her. Håper det snart kommer oppegående, moderate norske muslimer på banen og taler han kraftig i mot, det er en viktig stemme i denne debatten. Og så håper jeg PST allerede er på banen...

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: 11.september på norske jord
« #100 : 16. februar 2010, 12:48 »
Det som er positivt med at disse radikale ekstremistene nå ytrer seg er at vi kan se hvem de er.
Forøvrig har jeg sans for Rana som virker nogenlunde reflektert midt oppe i dette.

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #101 : 16. februar 2010, 14:41 »
husk at vi mennesker er veldig forskjelige, og har forskjelige behov Grin.

Utlogget Willyman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

Sv: 11.september på norske jord
« #102 : 16. februar 2010, 15:21 »
Denne evnen til å ta på seg rollen som offer i det ene øyeblikket, for så å ville myrde annerledes tenkende i det neste, er en av ekstremismens mest påfallende kjennetegn- det være seg radikale muslimer, kristne sekter, nazister eller marxister. Det er ikke noe som kommer over natten, men som et resultat av ekstrem gruppetenking og påvirkning av ensidige og stupide ideer over veldig lang tid. Når man ser på hvor utbredt ideer som at homofile bør steines og at jødene står bak alt fælt her i verden,  er i muslimske miljøer, så må man begynne å spørre seg hva muslimske foreldre lærer sine barn. 

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: 11.september på norske jord
« #103 : 16. februar 2010, 15:21 »
Eneste grunnene til å dra til et annet land og bo der er A) fordi man vil jobbe og tjene penger, eller B) Man er lei av det landet man kommer i fra.

Man burde jo anta at Iranere, pakistanere etc, som kommer hit ikke ønsket og bo i landene sine. Alikevel, så vet jeg jo at det, i mange tilfeller er feil. Så da er de jo her for å tjene mer cash enn de hadde gjort i sine hjemland.

Uansett så burde ikke Norge påvirkes av muslimsk tro. Har vi problemer med buddister, hinduer, katolikker etc etc? Nei.
For meg blir det bare helt surrealistisk at de drar fra et land der ytringsfrihet osv er ikke-eksisterende, for så å bruke Norges frihet (ytringsfrihet etc) til å tale Islams sak!???

Vi tar det en gang til.  I f.eks Pakistan har man ikke lov til å mene noe annet enn det religionen tillater. I Norge er det lov. Muslimene kommer hit, bruker vår ytringsfrihet, for å fortelle oss at de ønsker å leve som i Pakistan. For meg blir det helt absurd, og ikke minst, tyder alt på at så sterke ytterpunkter som Norge og Islam fører til økt polarisering.

Det er bare å se rundt i andre land, og også Norge, etnisk vestilige mennesker blir sakte men sikkert mer høyrevridde, mer fremmedfiendtlige, samtidig som politikere tillater større innvandring.

Hvorfor lar vi politikerne holde på med alt dette? Elendig innvandring, elendig narkotikapolitikk etc. Politikerne tar jo ingen hensyn til forskning og logikk!??! Hvorfor finner vi oss i det? Faen heller, hvis dere er med, så er jeg med, la oss kuppe Stortinget!!!
Sa brura

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 11.september på norske jord
« #104 : 16. februar 2010, 15:33 »
Hvorfor finner vi oss i det? Faen heller, hvis dere er med, så er jeg med, la oss kuppe Stortinget!!!

Hahah, morsom du Wink
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!