Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 36578 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: 11.september på norske jord
« #120 : 16. februar 2010, 16:30 »
Faktisk tror jeg ikke dette har så mye med islam å gjøre. Jeg tror det har mer å gjøre med de geografiske områdene og folkeslagene som tilfeldigvis er muslimske. Verden hadde sikkert vært omtrent prikklik slik den er i dag om vi i vesten hadde vært muslimer, og de i midtøsten hadde vært kristne. Den kristne midtøsten hadde erklært hellig krig mot Allahs vestlige svin, og brent homser på bålet istedenfor å steine de. For 1000 år siden var vi jo på ca samme nivå, forskjellen er vel mer at midtøsten sammen med diverse afrikanske land har holdt seg stabilt in the sweet spot of middelalderen.

bad-boy

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #121 : 16. februar 2010, 16:30 »
Men husk det er religion, og etnisk minoritet som skaper konflikter/krig

Ja det er der problemet ligger..Skulle ikke vært lov og trodd på noe så intenst at man blir galav det!! Wink. Uten religon hadde det aldri vært krig!!!
For uten om at usa kriger med alle som har olje til dem da!!

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #122 : 16. februar 2010, 16:34 »
ja Smiley

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: 11.september på norske jord
« #123 : 16. februar 2010, 16:34 »

For uten om at usa kriger med alle som har olje til dem da!!

I Guds navn! USA er like gærne.
Sa brura

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: 11.september på norske jord
« #124 : 16. februar 2010, 16:35 »
For 1000 år siden var vi jo på ca samme nivå, forskjellen er vel mer at midtøsten sammen med diverse afrikanske land har holdt seg stabilt in the sweet spot of middelalderen.

haha sant, tidsalderen til Islam starter jo 622 år seinere enn vår. Og de er faktisk så langt bak i tid også Wink

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 11.september på norske jord
« #125 : 16. februar 2010, 16:35 »
Uten religon hadde det aldri vært krig!!!
For uten om at usa kriger med alle som har olje til dem da!!

Wow. Det var en like dum påstand som Baki sin.

bad-boy

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #126 : 16. februar 2010, 16:35 »
I Guds navn! USA er like gærne.

Jepps,enig i det...

bad-boy

  • Gjest
Sv: 11.september på norske jord
« #127 : 16. februar 2010, 16:36 »
Wow. Det var en like dum påstand som Baki sin.

Mulig det,etter mitt syn ser jeg mindre krig av mindre religoner..
Men krig vil det alltid være,så lenge det er noen somhar noe det andre vil ha...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #128 : 16. februar 2010, 16:39 »
Faktisk tror jeg ikke dette har så mye med islam å gjøre. Jeg tror det har mer å gjøre med de geografiske områdene og folkeslagene som tilfeldigvis er muslimske. Verden hadde sikkert vært omtrent prikklik slik den er i dag om vi i vesten hadde vært muslimer, og de i midtøsten hadde vært kristne. Den kristne midtøsten hadde erklært hellig krig mot Allahs vestlige svin, og brent homser på bålet istedenfor å steine de. For 1000 år siden var vi jo på ca samme nivå, forskjellen er vel mer at midtøsten sammen med diverse afrikanske land har holdt seg stabilt in the sweet spot of middelalderen.
Hvor tror du kulturen til landene der nede kommer fra da? (Og dermed også skikkene og oppførselen..)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: 11.september på norske jord
« #129 : 16. februar 2010, 16:50 »
haha sant, tidsalderen til Islam starter jo 622 år seinere enn vår. Og de er faktisk så langt bak i tid også Wink

Det morsomme er at hvis man går langt nok tilbake i tid, så var faktisk midtøsten ganske godt forran resten av verden samfunnsmessig og vitenskapelig, mens den vestlige delen av Europa for det meste besto av barbarer Wink

Hvor tror du kulturen til landene der nede kommer fra da? (Og dermed også skikkene og oppførselen..)

Ja en kan jo selvfølgelig argumentere for at det var islam i seg selv som stoppet opp utvklingen i diverse land, men hvis en for eksempel ser på jødedommen, som tar utgangspunkt i det gamle testamentet (som faktisk er på omtrent samme nivå som koranen), og sammenligner, så ser man at det religiøse innholdet i seg selv ikke nødvendigvis bestemmer kulturen. Jødene har jo i motsetning til muslimene, både utdannelse, og undertrykker ikke kvinner (selv om man finner god argumentasjon for å gjøre dette i det gamle testamentet)

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #130 : 16. februar 2010, 16:58 »
Vi har en ytringsfrihet i Norge. Men du sier ikke til nabomannen at kona ser ut som et "hespetre". Da får du en på trynet, slik at den friheten vi har i Norge til å ytre oss er innenfor "visse" grenser. dere (ikke frekt ment) kristene har blitt hasselert med i media mye de siste år med tilsvarende kariakturer av Jesus osv...skjønner hvorfor muslimer reagerer, men tror at ved felles forståelse kan dette endres. Media må ta en del av skylda her! Mitt spørsmål da til "advarsel" eller annen form for "terror trussel".

Muslimsk tro har mange regler, men kun en kritisk regel som jeg synes vi skal repektere og det er avtegninger av deres Gud! Dette er forbudt i deres tro. Så la være å hasselere med troen til Muslimer. De er mennesker som deg og meg og har noen grunnverdier som de følger.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: 11.september på norske jord
« #131 : 16. februar 2010, 17:01 »
Vi har en ytringsfrihet i Norge. Men du sier ikke til nabomannen at kona ser ut som et "hespetre". Da får du en på trynet, slik at den friheten vi har i Norge til å ytre oss er innenfor "visse" grenser. dere (ikke frekt ment) kristene har blitt hasselert med i media mye de siste år med tilsvarende kariakturer av Jesus osv...skjønner hvorfor muslimer reagerer, men tror at ved felles forståelse kan dette endres. Media må ta en del av skylda her! Mitt spørsmål da til "advarsel" eller annen form for "terror trussel".

Muslimsk tro har mange regler, men kun en kritisk regel som jeg synes vi skal repektere og det er avtegninger av deres Gud! Dette er forbudt i deres tro. Så la være å hasselere med troen til Muslimer. De er mennesker som deg og meg og har noen grunnverdier som de følger.



Hvor står det at man ikke kan harselere med Mohammed? Ingen som har tegnet tulletegninger av Allah.

Uansett blir hele saken for banal og teit for de fleste oppegående mennesker. Hvis folk bare hadde hørt seg selv??  Nei, du får ikke lov å tegne tegning av guden min! Jooo, det skal vi det så!

Herregud sier jeg bare. Verden er kontrasfull gitt. På Cern sitter man og prøver å finne ut av hvordan universet faktisk oppstod, leter seg ned til de minste bestanddelene i naturen, det som vi i fremtiden helt sikkert vil omtale som "Gud", mens store deler av Verden fortsatt baserer sitt livssyn på en BOK??? ingen har anelse om hvem som skrev. 
Sa brura

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #132 : 16. februar 2010, 17:04 »
husk at religion bygges av regler, og hvordan man skal leve.
men ytringsfrihet er ålreit.

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #133 : 16. februar 2010, 17:06 »
Hva skjer med en normann som blir presset opp i et hjørne pga noen muslimer i Norge føler seg uthengt. Jo vi normenn tar da alle over en kam. Er det det det muslimske samfunn ønsker? Jeg er som beskrevet kristen og har masse naboer rundt seg   med muslimsk eller annen relgionsk bakgrunn. Vi har en gjensidig respekt for hverandre. Tross alt Kristene og Muslimske troende har jo samme GUD. "Abrahams gud" For de som har "Giddet" å sette seg inn i bibelen og Koranen er det mange likhetstrekk her! Slik at ta dere litt tid å sette dere inn i sakene før dere uttaler dere Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #134 : 16. februar 2010, 17:08 »
så ser man at det religiøse innholdet i seg selv ikke nødvendigvis bestemmer kulturen.
Nettopp. Tongue Men dette er tilfellet innen islam.

Muslimsk tro har mange regler, men kun en kritisk regel som jeg synes vi skal repektere og det er avtegninger av deres Gud! Dette er forbudt i deres tro.
Hvor står dette hen da du?

Og nei, vi har så bestemt ikke samme gud. Om det var så, hvorfor er det ok for min gud å bli avbildet mens det ikke er det innen islam? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!