Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 37078 ganger)

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #150 : 16. februar 2010, 18:17 »
Broren min har jobbet på Cern med å lage detektorchipper til Atlas, og han har fortalt at alle de gutta som er teoretiske fysikere ikke ser noen motsetninger mellom religion og vitenskap.

utenom den lille forskjellen at vitenskap er basert på å komme frem til sannheter gjennom empiriske metoder og falsifisering, mens religion er basert på blind tro da eller?

Dette "argumentet" lukter også litt av authority fallacy, av mangel på et bedre norsk "begrep".
Det minner litt om når kreasjonister quote-miner Einstein og påstår han selv var religiøs.

Ateisme (hvis man mener det betyr å fornekte eksistensen av en gud) er i teorien like "utvitenskapelig" som religion, jeg ser den. Man VET ikke at gud ikke finnes, man bare antar det basert tilgjenngelige bevis, eller mangel derav.
For å bruke et eksempel fra en av vår tids største eksperter innen forhold mellom vitenskap og religion Richard Dawkins, så sier han selv at han er en 6,9 på en agnostiker-skala fra 0-7.

Angående bruken av ordet gud synes jeg fortsatt dette er pussig. Ordet har allerede en innarbeidet betydning i det norske språket, der Gud er noe overmenneskelig / overnaturlig. http://www.snl.no/gud, http://no.wikipedia.org/wiki/Gud

Hvorfor skal du prøve å gi ordet en ny mening?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: 11.september på norske jord
« #151 : 16. februar 2010, 18:21 »

Hvorfor skal du prøve å gi ordet en ny mening?

Hvorfor ikke? Jeg tror ikke at ordet hadde den betydningen du sikter til opprinnelig. At syke fundamentalister opp igjennom tiden har fått det til å handle om blind tro får så være.
Jeg tror man fint kan forske seg frem til Gud. Og hvordan kan du blande kreasjonister inn i dette? De prøver jo å forene vitenskapen med bok-tro. Hvis jeg velger å kalle f.eks Higgsbosonet for Gud, så har jo ikke det noen ting med Bibelen å gjøre? Jaja, vi lar det ligge. Det blir flisespikkeri, og ingenting med tråden å gjøre. Jeg ser poenget ditt.
Sa brura

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #152 : 16. februar 2010, 18:22 »

Har sikkert en naturlig forklaring.

lite tankespill.

La oss si 10 mennesker får kreft, og sjangsen for å dø er 9/10. Det er altså 90% sikkert at man stryker med. dårlige odds vil de fleste si. Alle disse 10 personene kjenner noen som er kristne.

Iht kristen tradisjon begynner de bekjente å be for pasientene. 9 av 10 dør. De avdødes bekjente sier "god works in mysterious ways", mens de bekjente av den ene overlevende sverger på at et mirakel har skjedd. Underlig.


Tror mange hadde hatt godt av et kurs eller to i sannsynlighetsregning, og lest seg opp på de store talls lov.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #153 : 16. februar 2010, 18:27 »
Hvis jeg velger å kalle f.eks Higgsbosonet for Gud, så har jo ikke det noen ting med Bibelen å gjøre?

Meningen med det du sier kan du tilslutt bare vite selv,  men viss man skal kommunisere på en god måte mener jeg det er fordelaktig å finne på et nytt ord istedenfor å "kuppe" et annet.

Men ja, dette er flisespikking =)


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: 11.september på norske jord
« #154 : 16. februar 2010, 18:34 »
Meningen med det du sier kan du tilslutt bare vite selv,  men viss man skal kommunisere på en god måte mener jeg det er fordelaktig å finne på et nytt ord istedenfor å "kuppe" et annet.

Men ja, dette er flisespikking =)



Da kaller jeg det "DUG" fra og med i dag Wink
Sa brura

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #155 : 16. februar 2010, 18:36 »
Skal ytringfrihet brukes som et provokasjon?


Mener du man skal ha "yttringsfrihet", men ikke ha lov til å provosere altså?

Verden har blitt altfor hårsår. Folk nå til dags tror at man er født med en rett som sier at man ikke kan bli provosert.  Provokasjon er jo nøkkelen bak yttringsfrihetens suksess.

Til soldier: hadde vært interessant å vite hva du legger i ordet DUG?


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #156 : 16. februar 2010, 18:45 »
lite tankespill.

La oss si 10 mennesker får kreft, og sjangsen for å dø er 9/10. Det er altså 90% sikkert at man stryker med. dårlige odds vil de fleste si. Alle disse 10 personene kjenner noen som er kristne.

Iht kristen tradisjon begynner de bekjente å be for pasientene. 9 av 10 dør. De avdødes bekjente sier "god works in mysterious ways", mens de bekjente av den ene overlevende sverger på at et mirakel har skjedd. Underlig.


Tror mange hadde hatt godt av et kurs eller to i sannsynlighetsregning, og lest seg opp på de store talls lov.
Hehehe visste den kom.. Grin

Nei, hva veit vel jeg, jeg har jo bare sett folk bli helbreda foran øynene på meg.. Sikkert psykisk, dårlig syn el.l..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 11.september på norske jord
« #157 : 16. februar 2010, 18:49 »
Hehehe visste den kom.. Grin

Nei, hva veit vel jeg, jeg har jo bare sett folk bli helbreda foran øynene på meg.. Sikkert psykisk, dårlig syn el.l..

Hvordan vet du at de ble helbredet, ikke mistet smerter/følte seg litt bedre pga psykisk overbevisning/placebo?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #158 : 16. februar 2010, 18:55 »
Kanskje fordi en doktor sa det samme? Altså, det er dokumentert.
Hva med når diabetes plutselig forsvinner, det er jo littegranne merkelig.. Eller når kne med slitasjeskader plutselig blir som "nye". Bare for å ta noe. Men altså, har ikke tenkt å argumentere rundt dette her, det var ment som en digresjon.. Men kan godt se om jeg får tak i legepapirer på noe av dette. Smiley


Bækk tuu tåpikk!
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 11.september på norske jord
« #159 : 16. februar 2010, 19:04 »
Kanskje fordi en doktor sa det samme? Altså, det er dokumentert.
Hva med når diabetes plutselig forsvinner, det er jo littegranne merkelig.. Eller når kne med slitasjeskader plutselig blir som "nye". Bare for å ta noe. Men altså, har ikke tenkt å argumentere rundt dette her, det var ment som en digresjon.. Men kan godt se om jeg får tak i legepapirer på noe av dette. Smiley


Bækk tuu tåpikk!

Nei nei... hva i all verden gjør du på en bibelskole?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #160 : 16. februar 2010, 19:10 »
Kuler`n og helbreder folk og sånt. Grin

Men jeg jobber utenom da, bare sånn at det er sagt. Webdesign ftw.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 11.september på norske jord
« #161 : 16. februar 2010, 19:19 »
Kuler`n og helbreder folk og sånt. Grin

Jeg håper du kødder?

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #162 : 16. februar 2010, 19:25 »
Helbredelse ved bønn er storveise greier.  Jeg for min del har hatt stor suksess med regndans.  Regnet har ALLTID kommet.  Det har riktignok vart noen dager før det kom, men det kom alltid.  Noe annet som fungerer bra, er hvitløk mot vampyrer.  Jeg har ymse matvarer med hvitløk i kjøleskapet, og Dracula, Carmilla og kollegene deres holder seg ganske riktig unna.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #163 : 16. februar 2010, 19:26 »
Jeg håper du kødder?
I shit you not.
Helbredelse ved bønn er storveise greier.  Jeg for min del har hatt stor suksess med regndans.  Regnet har ALLTID kommet.  Det har riktignok vart noen dager før det kom, men det kom alltid.  Noe annet som fungerer bra, er hvitløk mot vampyrer.  Jeg har ymse matvarer med hvitløk i kjøleskapet, og Dracula, Carmilla og kollegene deres holder seg ganske riktig unna.
lols
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 11.september på norske jord
« #164 : 16. februar 2010, 19:34 »
Kanskje fordi en doktor sa det samme? Altså, det er dokumentert.
Hva med når diabetes plutselig forsvinner, det er jo littegranne merkelig.. Eller når kne med slitasjeskader plutselig blir som "nye". Bare for å ta noe. Men altså, har ikke tenkt å argumentere rundt dette her, det var ment som en digresjon.. Men kan godt se om jeg får tak i legepapirer på noe av dette. Smiley


Bækk tuu tåpikk!

"Dokumentert"? Ble det tatt røntgen av knærne rett før og rett etter helbredelsen, eller "føltes" de bare nye ut fordi innehaveren trodde så sterkt på "helbredelsen"? Hvordan vet dere at diabetesen var "forsvunnet"?






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!