Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 37262 ganger)

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #195 : 18. februar 2010, 10:52 »
Vet ikke om det er nå er mulig lengre, men prøver nok en gang å dra saken tilbake mot temaet, har skjedd mye rundt Mohyeldeen Mohammad de siste dagene:

5. november i fjor skrev han på sin Facebook-profil at vantro skulle kuttes hodet av. Han hyller massemordere og verdens mest ettersøkte terrorleder, Osama bin Laden.

På sin private Facebook-side skriver blant annet Mohyeldeen Mohammad (24) at «henrettelse er min vei til martyrstatus»

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=581703

hva er diskusjonen i dette?
alle halveis oppegående mennesker ser at fyren er gal, og viss noen er enig i det han skriver tviler jeg på at de tørr stå frem her.

Folk som tror at provokasjon gir en rett til å ta loven i egne hender har misforstått totalt.
Uten provokasjon er yttringsfrihet ingenting verdt. Grunnløs provokasjon ser jeg ingen hensikt i, utenom at det viser fort hvem det er som har og ikke har forstått begrepet yttringsfrihet.

Desverre ser det ut til at noen muslimer vil innføre det samme totalitære styret i norge som de selv flyktet fra?

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: 11.september på norske jord
« #196 : 18. februar 2010, 11:05 »
hva er diskusjonen i dette?

Hva diskusjonen er? Diskusjonen er rundt truslene som kom i forbindelse med demonstrasjonen. Det jeg kommer med er opplysninger som er relevante for den aktuelle saken. Så kan diskusjonen videre f.eks eventuellt være om det er reell fare for terrorangrep i Norge, om norske myndigheter er for passive i behandlingen av visse elementer osv.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #197 : 18. februar 2010, 11:11 »
Razorth, jeg tror at han bare kødder med deg Tongue
Tror jeg og. Jeg har ingen planer om å sitte her å forsvare noe som helst, av den enkle grunn at jeg ikke trenger det, ei heller har noen ting å bevise for egen del. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #198 : 18. februar 2010, 14:12 »

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #199 : 18. februar 2010, 14:19 »
Tror jeg og. Jeg har ingen planer om å sitte her å forsvare noe som helst, av den enkle grunn at jeg ikke trenger det, ei heller har noen ting å bevise for egen del. Smiley

da er det vell litt underlig at du tar det opp i et diskusjonsforum =)

Det jeg lurer på er hvorfor disse healerne ikke bare dedikerer all sin tid til å reise rundt og heale verden for all dens lidelser. Utrolig egoistisk.


Jeg tror ikke engang du tror på det selv, men at du liker å tro at du tror på det.

Si du får kreft imorgen: besøker du healer-vennen din som kan fikse alt med bønn, eller til legen som setter deg gjennom smertefull behandling med cellegift og operasjoner?

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: 11.september på norske jord
« #200 : 18. februar 2010, 14:46 »

Muslim Ummah
Vi som ønsker å vise total avsky fra karikaturtegningene ved og demonstrer
Politiets sikkerhetstjeneste (PST)  :Smiley

Er blant annet sider han er med i på facebook.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #201 : 18. februar 2010, 15:01 »
..men for all del, bare slipp inn enda flere. De er jo tross alt en ressurs!!11one

da er det vell litt underlig at du tar det opp i et diskusjonsforum =)

Det jeg lurer på er hvorfor disse healerne ikke bare dedikerer all sin tid til å reise rundt og heale verden for all dens lidelser. Utrolig egoistisk.


Jeg tror ikke engang du tror på det selv, men at du liker å tro at du tror på det.

Si du får kreft imorgen: besøker du healer-vennen din som kan fikse alt med bønn, eller til legen som setter deg gjennom smertefull behandling med cellegift og operasjoner?
Jeg tok ikke opp noe som helst, det var en digresjon, noe jeg har sagt flere ganger..; om ikke annet, så for å fyre opp alle innbitte ateister her inne. Grin

Det er faktisk en hel del som reiser rundt i verden og gjør akkurat det der, serru, men medias gjengse mening er den samme som du selv innehar. Om det hadde vært aldri så mange helbreda hadde de ikke slått det opp likevel; de tror det ikke en gang om de ser det.

Du tror ikke jeg tror på det selv? Øh, nei vel? Hva tror jeg egentlig da, du som tydeligvis er inne på dette her?  Huh
Jeg tror at du på et eller annet tidspunkt har møtt en kristen som du har fått totalt i vranga, slik at du dømmer alt kristent etter hvordan du oppfattet den personen. Klandrer deg egentlig ikke, men det er jo litt trangsynt? Dog, det er jo mange tullinger som er "kristne" (og nå får jeg sikkert høre at jeg er en av dem. Careface.)
Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha kristen familie som du har "løsrevet" deg litt fra? Eller kanskje det var foreldra dine som "løsrev" seg fra sine foreldre, som var kristne?
Asså, når du sitter der og forteller meg hva jeg egentlig tror, tar jeg meg friheten å tippe litt sjøl og.. Smiley

Healer-vennen min? Hvor har jeg sagt noe om en healer-venn?  biggrin
Næsj, jeg hadde bedt sjøl. Ittno stress.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 11.september på norske jord
« #202 : 18. februar 2010, 15:17 »
Healer-vennen min? Hvor har jeg sagt noe om en healer-venn?  biggrin
Næsj, jeg hadde bedt sjøl. Ittno stress.

Lulz. Du får be til Gud om å heale deg fra vrangforestillingene du lider av. Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #203 : 18. februar 2010, 15:32 »
Vet dere forresten at denne diskusjonen er helt etter Bibelen? Wink

Bare for å plage dere, liksom.. Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #204 : 18. februar 2010, 16:29 »
..men for all del, bare slipp inn enda flere. De er jo tross alt en ressurs!!11one
Jeg tok ikke opp noe som helst, det var en digresjon, noe jeg har sagt flere ganger..; om ikke annet, så for å fyre opp alle innbitte ateister her inne. Grin

Det er faktisk en hel del som reiser rundt i verden og gjør akkurat det der, serru, men medias gjengse mening er den samme som du selv innehar. Om det hadde vært aldri så mange helbreda hadde de ikke slått det opp likevel; de tror det ikke en gang om de ser det.

Du tror ikke jeg tror på det selv? Øh, nei vel? Hva tror jeg egentlig da, du som tydeligvis er inne på dette her?  Huh
Jeg tror at du på et eller annet tidspunkt har møtt en kristen som du har fått totalt i vranga, slik at du dømmer alt kristent etter hvordan du oppfattet den personen. Klandrer deg egentlig ikke, men det er jo litt trangsynt? Dog, det er jo mange tullinger som er "kristne" (og nå får jeg sikkert høre at jeg er en av dem. Careface.)
Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha kristen familie som du har "løsrevet" deg litt fra? Eller kanskje det var foreldra dine som "løsrev" seg fra sine foreldre, som var kristne?
Asså, når du sitter der og forteller meg hva jeg egentlig tror, tar jeg meg friheten å tippe litt sjøl og.. Smiley

Healer-vennen min? Hvor har jeg sagt noe om en healer-venn?  biggrin
Næsj, jeg hadde bedt sjøl. Ittno stress.

Du har lov å tro, men du tar helt feil. Har vokst opp i en veldig ateistisk slekt sånn sett, men religion eller mangel på religion har aldri vært et tema vi har snakket om hjemme. At jeg er anti-teist har utviklet seg mer ettersom jeg har studert og tilegnet meg kunnskap.

Har sett mange teite kristne ja, men like mange teite ikke-kristne, så jeg tror ikke det har påvirket meg på noen måte. Det er selve konseptet religion som gjør meg blaff, ikke kristendommen spesielt.

Det jeg mener med at jeg ikke tror du tror på det selv er at jeg vet du hadde valgt lege og mye smertefull behandling, og ikke varme hender hvis noe alvorlig hadde hendt deg Wink

I tillegg må du vite at digresjon eller ikke digresjon, slike drøye påstander vil folk alltid reagere på. 

At en gammel pjokk resier rundt i norge og tar på folk er ikke det jeg kaller å utnytte evnene mine maksimalt. Jeg hadde dratt ned på radiumshospitalet og hjulpet hvert eneste barn jeg kunne. 24/7, 365 i året. Hadde det funket hadde jeg tross alt fått heder, ære og sikkert et lass med penger.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 11.september på norske jord
« #205 : 18. februar 2010, 16:40 »
Vet dere forresten at denne diskusjonen er helt etter Bibelen? Wink

Bare for å plage dere, liksom.. Grin

Å?

Edit: Artig at du bruker formuleringen "inbitt ateist". I motsetning til kristne hevder vi ikke at vi sitter med fasiten på alt (les: gud) men er åpne for det som er veldokumentert - og nysgjerrig på å oppdage mer om denne verden (les: vitenskap og forskning)

Det er fordi du ikke har antydning til peiling på hva du snakker om. Smiley
Du hadde jo ikke trodd på det om jeg hadde vist frem dokumentasjon heller, hadde du det da? Tongue "Åhr det der er jo bare fake!!11"
Så feil kan man ta. Wink



Å? Vi snakker om healing sant, det du mener er folk som med guds kraft healer folk - og jeg mener er god gammeldags overtro? På defansiven når du må backe opp?

Vis frem dokumentasjon da gutten, hjelper ikke å furte. Er det vitenskaplig dokumentert svelger jeg det meste skal du se.

Edit: denne diskusjonen er strengt tatt ikke nødvendig bare visse kristne sjeler hadde lært seg hvorfor det heter tro, don't make it a science.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: 11.september på norske jord
« #206 : 18. februar 2010, 17:01 »
Hvis man skulle forklart alt ut fra vitenskap så hadde man aldri kommet noen vei. Man er nødt å søke der hvor vitenskapen ikke har vært for å komme videre. Husk, vår persepsjon av verden er begrenset til våre 5 sansefunksjoner. Universets realiteter skjer rundt oss hele tiden, mens vi er oppslukt av vår egne oppfattede realitet.

Gud er den overfladiske betegnelsen på den kraften som forener alle mennesker på jord. At noen tror at de har funnet sin egen Gud, som er ulik noen andres, og kalt den et navn, er et av bevisene på menneskehetens store svakheter. Tilbøyeligheten til å dele inn verden i 'oss' og 'dem' for å definere sin egen gruppe, skape fellesskapsfølelse internt og fiender eksternt. Som igjen gir grobunn til krig og konflikt.

Måtte verden en gang forenes til èn. Gnisningene mellom muslimer og vesten er bevis på at verden fortsatt er gal.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #207 : 18. februar 2010, 17:03 »
helt riktig Grin

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 11.september på norske jord
« #208 : 18. februar 2010, 17:07 »
Hvis man skulle forklart alt ut fra vitenskap så hadde man aldri kommet noen vei. Man er nødt å søke der hvor vitenskapen ikke har vært for å komme videre. Husk, vår persepsjon av verden er begrenset til våre 5 sansefunksjoner. Universets realiteter skjer rundt oss hele tiden, mens vi er oppslukt av vår egne oppfattede realitet.

Gud er den overfladiske betegnelsen på den kraften som forener alle mennesker på jord. At noen tror at de har funnet sin egen Gud, som er ulik noen andres, og kalt den et navn, er et av bevisene på menneskehetens store svakheter. Tilbøyeligheten til å dele inn verden i 'oss' og 'dem' for å definere sin egen gruppe, skape fellesskapsfølelse internt og fiender eksternt. Som igjen gir grobunn til krig og konflikt.

Måtte verden en gang forenes til èn. Gnisningene mellom muslimer og vesten er bevis på at verden fortsatt er gal.

Det er mye mellom himmel og jord som vi enda ikke kan forklares - men jeg er glad for at vi har hatt folk som Einstein, hvis opphøyde mål var å kunne forklare alt mellom himmel og jord (min forståelse ihvertfall). Det som irriterer meg derimot er troende som skal bevise sin tro. Det burde for det første ikke være nødvendig for den troende, for det andre er det jo helt på jordet, det ligger jo i ordene.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: 11.september på norske jord
« #209 : 18. februar 2010, 17:08 »
Husk, vår persepsjon av verden er begrenset til våre 5 sansefunksjoner.

Ta deg en rev og du får noen flere sanser. Sikkert slik man har funnet opp alle religioner!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!