Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 36969 ganger)

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #210 : 18. februar 2010, 18:34 »
Hvis man skulle forklart alt ut fra vitenskap så hadde man aldri kommet noen vei. Man er nødt å søke der hvor vitenskapen ikke har vært for å komme videre. Husk, vår persepsjon av verden er begrenset til våre 5 sansefunksjoner. Universets realiteter skjer rundt oss hele tiden, mens vi er oppslukt av vår egne oppfattede realitet.

Gud er den overfladiske betegnelsen på den kraften som forener alle mennesker på jord. At noen tror at de har funnet sin egen Gud, som er ulik noen andres, og kalt den et navn, er et av bevisene på menneskehetens store svakheter. Tilbøyeligheten til å dele inn verden i 'oss' og 'dem' for å definere sin egen gruppe, skape fellesskapsfølelse internt og fiender eksternt. Som igjen gir grobunn til krig og konflikt.

Måtte verden en gang forenes til èn. Gnisningene mellom muslimer og vesten er bevis på at verden fortsatt er gal.

Beklager, men dette var svada fra ende til annen. Du snakker forlokkende og i fine ord, men sier i bunn og grunn absolutt ingenting av substans eller mening.

Skal du inn på den vitenskapelige arena får du bruke vitenskapelig terminologi, og ikke bruke ord som "krefter" på noen annen måte enn vi gjør i fysikken.

Ja, for å komme videre må vi søke der vitenskapen enda ikke har vært, men vi har ikke noen andre verktøy til å utforske dette området enn ved hjelp av nettop vitenskap.

Utdyp hvordan du mener våre 5 sanser begrenser oss i jakten på sannheten?
Hvis du tenker å si: "vi vil aldri oppdage x, fordi vi mangler sansen y som kan finne x", så er det meningsløst.

Hvis du har oppdaget en kraft utenom gravitasjon, sterk og svak kjerne og elektromagnetisk- kraft,
vil jeg anbefale deg å ringe Nobelkommiteen.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 11.september på norske jord
« #211 : 18. februar 2010, 18:47 »
Å?

Edit: Artig at du bruker formuleringen "inbitt ateist". I motsetning til kristne hevder vi ikke at vi sitter med fasiten på alt (les: gud) men er åpne for det som er veldokumentert - og nysgjerrig på å oppdage mer om denne verden (les: vitenskap og forskning)


Å? Vi snakker om healing sant, det du mener er folk som med guds kraft healer folk - og jeg mener er god gammeldags overtro? På defansiven når du må backe opp?

Vis frem dokumentasjon da gutten, hjelper ikke å furte. Er det vitenskaplig dokumentert svelger jeg det meste skal du se.

Edit: denne diskusjonen er strengt tatt ikke nødvendig bare visse kristne sjeler hadde lært seg hvorfor det heter tro, don't make it a science.
Selvsagt! Bøyer meg i støvet, du har rett og jeg har feil.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: 11.september på norske jord
« #212 : 18. februar 2010, 19:21 »
Selvsagt! Bøyer meg i støvet, du har rett og jeg har feil.

Bra du endeleg tok til fornuft.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: 11.september på norske jord
« #213 : 19. februar 2010, 00:05 »
Beklager, men dette var svada fra ende til annen. Du snakker forlokkende og i fine ord, men sier i bunn og grunn absolutt ingenting av substans eller mening.

Skal du inn på den vitenskapelige arena får du bruke vitenskapelig terminologi, og ikke bruke ord som "krefter" på noen annen måte enn vi gjør i fysikken.

Ja, for å komme videre må vi søke der vitenskapen enda ikke har vært, men vi har ikke noen andre verktøy til å utforske dette området enn ved hjelp av nettop vitenskap.

Utdyp hvordan du mener våre 5 sanser begrenser oss i jakten på sannheten?
Hvis du tenker å si: "vi vil aldri oppdage x, fordi vi mangler sansen y som kan finne x", så er det meningsløst.

Hvis du har oppdaget en kraft utenom gravitasjon, sterk og svak kjerne og elektromagnetisk- kraft,
vil jeg anbefale deg å ringe Nobelkommiteen.

Les deg opp på kvantefysikk før du kaller noe for svada. Og bruk en sivilisert nett-etikette når du kommuniserer med andre. Inntil du har gjort det orker jeg ikke bruke energi på deg.

Kvantefysikk er et felt som utfordrer vår forståelse av vitenskapen vi kjenner i dag, og som i større og større grad viser seg å overlappe med filosofi. Utrolig spennende!
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget mr wolfyboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: 11.september på norske jord
« #214 : 19. februar 2010, 00:07 »
hurra for bin laden ahahha

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: 11.september på norske jord
« #215 : 19. februar 2010, 07:38 »
Selvsagt! Bøyer meg i støvet, du har rett og jeg har feil.

Ikke  værst, takk for diskusjonen Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #216 : 19. februar 2010, 17:32 »
Les deg opp på kvantefysikk før du kaller noe for svada. Og bruk en sivilisert nett-etikette når du kommuniserer med andre. Inntil du har gjort det orker jeg ikke bruke energi på deg.


Må være lov å kalle en spade for en spade.

Jeg har en ganske bra basic forståelse av fysikk, ihvertfall nok til å diskutere dette temaet.

overlapper med filosofi? dette får du utdype mye mye mer.
vennligst ikke noe wikipedia link.

Så får du svare på det andre jeg spør deg om også. spesielt når det gjelder denne kraften du prater om, og sansene våre.

Når du ordlegger deg slik at "det utfordrer vår forståelse av vitenskap", så virker det som om du mener kvantefysikken viser at alt det vi har gjort til nå innen vitenskapen kan være galt. dette er misvisende.

Bare fordi det ikke finnes en theori of everything enda betyr ikke det at alt fram til nå er ukorrekt. Når darwin gav ut the origin of species visste de ikke engang om DNA. det betydde ikke at evolusjonsteorien var mindre korrekt i sin tid.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 11.september på norske jord
« #217 : 19. februar 2010, 19:43 »
Må være lov å kalle en spade for en spade.

Jeg har en ganske bra basic forståelse av fysikk, ihvertfall nok til å diskutere dette temaet.

overlapper med filosofi? dette får du utdype mye mye mer.
vennligst ikke noe wikipedia link.

Så får du svare på det andre jeg spør deg om også. spesielt når det gjelder denne kraften du prater om, og sansene våre.

Når du ordlegger deg slik at "det utfordrer vår forståelse av vitenskap", så virker det som om du mener kvantefysikken viser at alt det vi har gjort til nå innen vitenskapen kan være galt. dette er misvisende.

Bare fordi det ikke finnes en theori of everything enda betyr ikke det at alt fram til nå er ukorrekt. Når darwin gav ut the origin of species visste de ikke engang om DNA. det betydde ikke at evolusjonsteorien var mindre korrekt i sin tid.

Enig. Skjønner ikke hvordan han kan påstå at kvantefysikk skaper problemer for vitenskap. Essensen av vitenskap er jo vitenskapelig metode, og jeg skjønner ikke hvordan noe som helst i verden kan kreve en annen tilnærmingsmåte.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #218 : 19. februar 2010, 22:48 »
Nei og nei og nei, Shocked det her fører virkelig til bare mer hat og om ikke så lenge så er det vel verdenskrig på gang igjen, blir ikke som de fleste tror kristendom jødedom og islam mot hverandre, men heller vondt og godt mot hverandre, lurer på hvem som vinner når ene siden sitter med Gud og den andre leker med Satan..


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: 11.september på norske jord
« #219 : 19. februar 2010, 22:58 »
Nei og nei og nei, Shocked det her fører virkelig til bare mer hat og om ikke så lenge så er det vel verdenskrig på gang igjen, blir ikke som de fleste tror kristendom jødedom og islam mot hverandre, men heller vondt og godt mot hverandre, lurer på hvem som vinner når ene siden sitter med Gud og den andre leker med Satan..


Du kødder, sant? Det er ikke mye religion som avgjør hvem som vinner en konvensjonell krig. Gudmeg her og allah meg i rævva. Det er menn, våpen og galskap som står for krig.
ENkelte mennesker bruker religion som grunn til å GÅ TIL krig, men det betyr ikke at noensomhelst slags Gud er blandet inn..

Det fins mest sannsynlig ingen Gud eller Allah, så hele tanken så utrolig søkt som det går an.... Gå til krig på grunn av sårede følelser over en gud som ikke fins... og kjempe mot andre mennesker som har en annen gud som ikke finnes... rofl

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: 11.september på norske jord
« #220 : 19. februar 2010, 22:59 »
Anbefaler forresten denne FB-gruppen http://www.facebook.com/group.php?gid=333435213372

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #221 : 19. februar 2010, 23:04 »
Hva er grunnen til at så mange muslimer er her i Norge/vesten? Er ikke det stortsett resultatet etter USA som har innvandret demmes hjem og drevet dem ut? Nei det er det selfølgelig ikke.. Tenker at mange som skriver sine teite innlegg her ikke aner hva dem snakker om.

Du er likssom fri siden du kan si og mene hva du vil, men vi som vil kle oss i hijab skal føle oss undertrykkt fordi vi ikke er som dere......

Og dessuten eg snakka ikke om gud krig elr hva dte kan vare, hvis vi mennesker ikke respekterer hverandre så oppstår det som vanlig konflikter.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: 11.september på norske jord
« #222 : 19. februar 2010, 23:10 »
Hva er grunnen til at så mange muslimer er her i Norge/vesten? Er ikke det stortsett resultatet etter USA som har innvandret demmes hjem og drevet dem ut? Nei det er det selfølgelig ikke.. Tenker at mange som skriver sine teite innlegg her ikke aner hva dem snakker om.

Du er likssom fri siden du kan si og mene hva du vil, men vi som vil kle oss i hijab skal føle oss undertrykkt fordi vi ikke er som dere......

Og dessuten eg snakka ikke om gud krig elr hva dte kan vare, hvis vi mennesker ikke respekterer hverandre så oppstår det som vanlig konflikter.

Hvis alle går rundt og er enige vil vi ikke utvikle oss
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget metalhead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: 11.september på norske jord
« #223 : 19. februar 2010, 23:11 »
hvis vi mennesker ikke respekterer hverandre så oppstår det som vanlig konflikter.
Så hvorfor respekterer ikke muslimer oss, vår kultur, og våre lover og regler når vi lar dem komme hit?

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #224 : 19. februar 2010, 23:14 »
Og alt, absolutt alt er muslimer skyldig for, ikke sant?

Og for din del så er en person terrorist så fort du hører han/henne si jeg er mulim?

Så stakkarslig av deg å påpeke at alt dette er kun muslimer sin skyld, jeg sier absolutt ikke at alle mulimer er "engler" men vi alle mennesker er forskjellige.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!