Skrevet av Emne: 11.september på norske jord  (Lest 37139 ganger)

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: 11.september på norske jord
« #255 : 20. februar 2010, 01:25 »
Hva annet skal jeg skrive, når du skriver som en person som har vært på koranskole litt for lenge. Eneste jeg har hørt fra deg, er at du snyltet på et treningssenter og kommer med radikale muslimske meninger.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: 11.september på norske jord
« #256 : 20. februar 2010, 01:33 »
alle burde tørreå motsi USA... de ER 5% av verdens befolkning, men oppfører seg som om de er 95% av den...

Men uansett hva USA gjør og ikke gjør, så får du aldri lagt skylden for terrorisme og religiøst begrunnet vold på USA.

Imamene som feiltolker koranen og som lurer de muslimske massene til å bruke vold som virkelmiddel bruker USA som sin store satan og motivasjon.

Hadde USA vært borte, så ville fienden vært en annen.. da ville frankrike fått unngjelde.

makt korrumperer, og det gjelder nok også i høyeste grad i de maktkretser som er i de muslimske land også. det siste de øverste lederne ønsker er å miste sin makt og kontroll.

Schååål  Drikke
Sa brura

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #257 : 20. februar 2010, 01:39 »
Hva annet skal jeg skrive, når du skriver som en person som har vært på koranskole litt for lenge. Eneste jeg har hørt fra deg, er at du snyltet på et treningssenter og kommer med radikale muslimske meninger.

For det første; det er liten vits å trykke disse tegningene når en vet det provoserer og at noen kan føle seg tråkket på av det.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #258 : 20. februar 2010, 02:03 »
For det første; det er liten vits å trykke disse tegningene når en vet det provoserer og at noen kan føle seg tråkket på av det.
Dette går på det samme grunntemaet hele tiden.  Det publiseres haugevis av tekster og tegninger som provoserer folk som har sekulære holdninger og ideer.  Dette møtes ikke med denne typen reaksjoner.  Religiøse og sekulære tankekonstruksjoner og historiske personer må vurderes på samme vis.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: 11.september på norske jord
« #259 : 20. februar 2010, 04:13 »
For det første; det er liten vits å trykke disse tegningene når en vet det provoserer og at noen kan føle seg tråkket på av det.

Lommemannen følte seg tråkket på, Tiger Woods, Bush, Palin, Krekar, til og med Øvrebø har fått hard kritikk de siste dagene. Skal vi stoppe å publisere alt, som kan krenke personer? Hvorfor har du ikke sagt din sak når det var snakk om andre? Pågrunn av ingen bryr seg, til og med ikke deg. Men når det kommer til Islam skal man blåse ting opp i himmelen og det er så ekstraordinært. Det er ikke slikt det fungere i Norge. Derfor har vi homoer som går hand i hand og kan provosere så mye de vil. Takk og lov for blasfemi. Ellers hadde vi sikkert vært styrt av prester og måtte betale for å skippe tid i skjærsilden. Alle muslimer bør ta til seg kritikken og utvikle seg, the survival of the fittest. Islam er elendig på dette, og har dessverre kommet kortere enn andre.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: 11.september på norske jord
« #260 : 20. februar 2010, 09:00 »
For det første; det er liten vits å trykke disse tegningene når en vet det provoserer og at noen kan føle seg tråkket på av det.

Ytringsfrihet og demokrati har en pris. Den prisen er at vi ikke kan beskytte oss mot alle som ikke mener det samme som oss.

Derfor støtter jeg publisering av alle slags tegninger samme hvor mye de måtte provosere.

I samme åndedrag støtter jeg fundamentale muslimers rett til å utfordre VÅR oppfatning av hva som bør tillates av hatefulle ytringer.

I det øyeblikket både du og jeg opprøres av noe som andre sier,  har vi ekte frihet.
Ikke gjennom å forby eller undertrykke de meningene vi ikke liker.
Velkommen til et fritt samfunn!

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: 11.september på norske jord
« #261 : 20. februar 2010, 10:20 »
Så hvis du flytter til et annet land så har borgerne i dette landet rett til å gjøre narr med din indetitet, kultur eller religion osv? Skal ytringfrihet brukes som et provokasjon? Hva er hensikten? Hvorfor skal man trykke noe som provoserer noen? Det kan oppfattes som direkte oppfordring til reaksjon, og det er ganske klart. Det skjedde en gang, greit da viste man ikke, men når man driver og gjør det gang på gang, så kan det ble slitsomt, folk reagerer og slik er det. Hadde ikke forundra meg at det kommer til å skje et eller annet terroraksjon i Norge snart, det har man seg selv å takke for.

SELVFØLGELIG skal man trykke noe som kan provosere noen! Var du hjemme den dagen det ble undervist i "Demokrati" og "Ytringsfrihet" på skolen!!?

I motsatt fall hadde vi fremdeles hatt prestestyre her i landet, med mørkemenn i sorte kapper og all makt. Med makt over hvem som kommer til himmelen og helvete. Og i ytterste konsekvens hvem som får leve og hvem som må dø for sine synder. Altså omtrent som i muslimske land i dag.

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: 11.september på norske jord
« #262 : 20. februar 2010, 10:24 »
For det første; det er liten vits å trykke disse tegningene når en vet det provoserer og at noen kan føle seg tråkket på av det.

"Liten vits"!? Hva mener du med det? Trykkingen av disse tegningene er faktisk noe av det viktigste vi gjør i et samfunn som skal være sekulært og fritt. Gir vi grupper særbehandling fordi de lettere føler seg støtt er vi på ville veier.

Jeg lurer på om muslimene begynner å bli litt usikre på om denne profeten deres virkelig eksisterer? De oppfører seg ihvertfall som en tenåring som er usikker på sin egen seksualitet.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: 11.september på norske jord
« #263 : 20. februar 2010, 11:06 »
Jeg vet det står at Muhammed ikke skal avbildes i Koranen. Men hvis jeg ikke husker feil så var det fordi han selv ønsket å ikke bli hyllet som en gud. Han ville bare være en budbringer som kom med guds budskap. Hvis jeg ikke har misforstått, og dette er intensjonen bak det å ikke avbilde Muhammed, da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor man blir så provosert av å se karikaturerer av ham. Det ville vært mer logisk dersom Muhammed var en gudelignende person som f.eks. Jesus.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 11.september på norske jord
« #264 : 20. februar 2010, 13:01 »
Det orker jeg ikke. Men jeg orker å forklare deg litt nærmere: Arild Haugen kommer og gir meg en hard en på trynet, jeg flyr 5 meter bak over å ligger på gulvet halvbesvimmet. Så kommer mine tre kompiser, som er like små og svake som meg i forhold til Haugen, og beynner å hoppe opp på han å prøve å ta hevn. . . Er det terror? Bare sett USA/Vesten isteden for Haugen og meg og mine kompiser til alle de "skumle" muslimer som demonsterer seg ihjel..

Men hvis kompisene dine er shiamuslimer, vil de sparke deg halvt ihjel mens du ligger på bakken før de går løs på Haugen. Tongue

Utlogget Baki

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • Beveg deg Framover som skyer- da når du dine mål.
Sv: 11.september på norske jord
« #265 : 20. februar 2010, 13:42 »

jeg trives her i norge veldig godt. jeg har alt eg trenger og frihet som jeg kunne ikke hadde fått i hjemlandet. jeg har mere norske venner enn muslimer erl fra hjemlandet. jeg er stolt av norge og nordmen. for at de gir meg plass i sitt hjerte, men de har også negative folk som diskriminerer deg bare på grun av din kultur/hudfarge/religion.





Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: 11.september på norske jord
« #266 : 20. februar 2010, 13:44 »
Det orker jeg ikke. Men jeg orker å forklare deg litt nærmere: Arild Haugen kommer og gir meg en hard en på trynet, jeg flyr 5 meter bak over å ligger på gulvet halvbesvimmet. Så kommer mine tre kompiser, som er like små og svake som meg i forhold til Haugen, og beynner å hoppe opp på han å prøve å ta hevn. . . Er det terror? Bare sett USA/Vesten isteden for Haugen og meg og mine kompiser til alle de "skumle" muslimer som demonsterer seg ihjel..
Dette er en dårlig sammenlikning.  Demonstrasjonene mot karrikaturene er en del av en internasjonal bevegelse som har sitt senter i Saudi-Arabia.  Saudi-Arabia sponser ymse grupperinger samt bygging av moskeer og madrasaer verden over.  Dette regimet er en nær alliert av USA, og hele verden kryper og smisker for Saudi-Arabia.  Dels fordi Saudi-Arabia sitter på enorme oljereserver og dels fordi Saudi-Arabia har de hellige byene og er et senter for Hadj, står resten av verdens statsledere og storkapitalister i kø for kysse føttene til nekrokratiet i Ryadh.  

Dersom du tror at støtte til bevegleser med utgangspunkt i Saudi-Arabia er bra antiimperialisme, så er du blitt lurt.  Du støtter opp om mektig, arrogant og reaksjonær bevegelse med sin egen blodige imperialistiske historie.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: 11.september på norske jord
« #267 : 20. februar 2010, 13:58 »
En basic forståelse av fysikk kan bli tynt når man skal diskutere moderne fysikk,  og ikke minst navnekalle andres synspunkter.

Har du lest forskningen som er blitt gjort på sammenhengen mellom bevissthet i filosofiens verden og det enhetlige felt i den vitenskapelige verdenen? Den kraften jeg prater om? Det er det enhetlige feltet / bevisstheten som vi alle deler her på planeten. Det er et enhetlig felt som knytter oss sammen helt i bunn av vårt intellekt og bevissthet. Det er mye spennende forskning som tyder på det, uten at vi selvsagt ikke kan si noe for sikkert. Tør man å kombinere det med spenstig forskning på bevissthet, meditasjon og hjernens funksjon så begynner man å se konturene av en utrolig interessant sammenheng.

Fremgang i teoretisk fysikk i løpet av det siste tiåret har ført til en stadig mer helhetlig forståelse av naturlovene, som kulminerte i den nylige oppdagelsen av den fullstendige forente felt-teorien. Det parallelle funn av et samlet felt av bevissthet reiser fundamentale spørsmål om forholdet mellom de to. Moderne kvantefysikk drøfter om det enhetlige innen moderne teoretisk fysikk og ”den rene bevisstheten" i filosofien er identiske. Det kan påvises at den identitet mellom bevissthet og enhetlig felt er i samsvar med alle kjente fysiske prinsipper. Du kan derfor ikke si at jeg prøver å si at alt vi har forstått innenfor vitenskap er galt, begrunnet med at kvantefysikk utforderer vår forståelse av vitenskapen.  

Det var Einsteins dype overbevisning om at naturlovene hadde et enkelt, geometrisk, enhetlig grunnlag og at denne forening kunne forstås av det menneskelige intellekt. Istedet for å konstruere en slik enhetlig teori, brukte han den senere delen av sitt liv til å forlenge den geometriske teorien om gravitasjon, kjent som den generelle relativitetsteorien, til også å inkludere electromagnetisk kraft. Dessverre så var det teoretiske verktøyet og den forståelsen som trengtes for å nærme seg en beviselig forening ennå ikke kommet, og hans søken etter en enhetlig feltteori forble stort sett uoppfylt. I løpet av de siste ti årene har det vært en rekke viktige gjennombrudd som har ført til en revitalisering og håp på dette området. En av disse er prinsippet om spontant brutt symmetri, som man finner dypt gjemt i symmetrier i naturen og den grunnleggende rom/tid skalaen. Denne tydet på at alle de ulike krefter og partiklene stammer fra et opprinnelig enhetlig felt. Et annen gjennombrudd har blitt funnet i dyp-symmetri prinsippet, som populært kalles supersymmetri. Dette er i stand til knytte kraftfelt og det materialistiske i sammenheng med et enkelt felt. En tredje er oppdagelse av superstreng teorier.

For å forstå dette må du studere det konseptuelle grunnlaget for enhetlige felt-teorier.
Det inkluderer kvantefeltteori, den spontane brutte symmetrien, Higgs-mekanismen, elektro-svak forening, supersymmetri, supergravitasjon og superstreng teorier.

Hvorfor er det meningsløst å si at man ikke vil oppdage y om man ikke har sansen x som kan finne y? Det er jo fullstendig logisk? Tror du vi kan oppdage alt med våre begrensede sanser? Alt av informasjon vi får igjennom sansene våre er elektromagnetiske impulser som befinner seg på bestemte bølgefrekvenser, og som hjernen vår tolker til vår oppfattede realitet. I universet er det sannsynligvis uendelig med frekvenser. Og vi er sannsynligvis kun utstyrt til å ta i mot begrensede antall av dem.

Nå er det også gjort forskning som tyder på at universet er et observant-univers. Det vil si at der ikke finnes materialistiske elementer i universet, hvis der ikke fins noe/noen med bevissthet å observere det. Der er gjort forskning som har funnet at man kan kun måle en partikkels posisjon om der er en bevisst observant, hvis der ikke er det, så er det kun bølger og ”fuzzy stuff” som man ikke forstår enda.    

Det behøver ikke være direkte ukorrekt, det er tolkningen som kan ha vært ukorrekt til nå. Vitenskapsmenn har trodd at verdenen er materialistisk og ikke tatt høyde for at det må være bevisste observanter som kan observere den materialistiske verdenen for at den skal skal eksistere, og at bevisshet og det materialistiske kan være forent i en enhetlig kraft, kall det Gud om du vil. De har alltid trodd at det er hjernen vår som "produserer" bevissthet, men de har aldri kunne bevist hvor i hjernen denne bevisstheten kommer i fra. Det er fordi den muligens er rundt oss hele tiden uavhengig av vår hjerne, hjernen produserer kun det vi oppfatter som vår realitet, ikke den grunnleggende dype bevisstheten.


Mitt råd til deg er å ikke være så bastant når du diskuterer på nettet, vær litt mer open-minded og tål en diskusjon også på andre enn dine egne/dine læreres/den gamle ordbokens premisser.


Og all denne "spennende og spenstige" forskningen har blitt publisert i hvilket annerkjent vitenskapelig journal?



Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: 11.september på norske jord
« #269 : 20. februar 2010, 14:04 »
Og all denne "spennende og spenstige" forskningen har blitt publisert i hvilket annerkjent vitenskapelig journal?



Gjør et søk på Scholar på string theory, supersymmetri osv. Er ikke lite forskning på det.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!