Skrevet av Emne: nytt program, kommentar? :)  (Lest 3060 ganger)

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

nytt program, kommentar? :)
« : 14. februar 2010, 23:54 »
her er mitt program, i tillegg til dette er jeg på 2-3 fotballøkter i uka, litt problem med å kombinere dette men det gikk jo, håper jeg. fotballtreningene er på onsdag og fredag, av og til på lørdag i tillegg.
målet er å øke i muskelmasse og volum, samt styrke.
honnør til dere som svarer

bryst og triceps   
Mandag   
benkpress   4 set
smalbenk   6-10x3
benk m hantler   6-10x3
flyes   8-12x2
tricepspress   8-12x2

rygg, biceps og mage   
Tirsdag   
markløft   4 set
nedtrekk bredt grep   6-10x3
en-arms roing   6-10x3
ez-stang   6-10x3
planken   3 set
benhev (mage)   3 set

bein og skuldre   
Torsdag   
knebøy   4 set
militærpress   6-10x3
lårcurl   6-10x3
skulderpress   6-10x3
shrugs   8-12x2

bw   
Fredag   
pull ups   4 set
chins   4 set
dips   4 set
planken   3 set
benhev (mage)   3 set

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: nytt program, kommentar? :)
« #1 : 14. februar 2010, 23:57 »
hva er målet ditt? bli sterk eller svær?
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: nytt program, kommentar? :)
« #2 : 15. februar 2010, 00:03 »
hva er målet ditt? bli sterk eller svær?
sterk eller svær, eh.. jeg er 175cm og 67kg, så vil ha mye mer volum og muskelmasse, målet med hele treninga er vell å få en ''beach look'' samt gode løft Smiley

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: nytt program, kommentar? :)
« #3 : 15. februar 2010, 00:09 »
skjønner ikke hvorfor du har en egen BW dag, men ellers ser det greit ut egentlig. jeg ville byttet lårcurl med glute-ham-raise og shrugs med sidehev.
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: nytt program, kommentar? :)
« #4 : 15. februar 2010, 01:34 »
skjønner ikke hvorfor du har en egen BW dag, men ellers ser det greit ut egentlig. jeg ville byttet lårcurl med glute-ham-raise og shrugs med sidehev.
får ikke skuldrene nok bank da? kjører lårcurl fordi her er ikke utstyr til annet. kjører en dag med bw for jeg liker det bare, å tømme kroppen for krefter samme dag som fotball trening er så som så

supreme_1990

  • Gjest
Sv: nytt program, kommentar? :)
« #5 : 15. februar 2010, 06:59 »
Ser greit ut det programmet.

Ut ifra min egen erfaring ville jeg kjøre biceps programmet jeg selv bruker. Hvis du ser i loggen min. Det har gitt meg langt bedre resultater enn før når jeg bare tok noe curls.

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: nytt program, kommentar? :)
« #6 : 15. februar 2010, 15:17 »
hvordan program da? har du en link? Smiley

supreme_1990

  • Gjest

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: nytt program, kommentar? :)
« #8 : 15. februar 2010, 18:50 »
ok tror jeg kjører det fra neste veke av, men da bør jeg kutte ut chins'a på fredagen, hva med pull upsa? og '' Drop set.. Med en gang du er ferdig med set 1,plukk opp ett par manualer som er 10% lettere og løft til du ikke klarer mer, gjør det samme i set nr 3.'' skal jeg finne et par hantler å kjøre på med 10% lettere å løfte det, som en pause? hvordan finner jeg kgs på hantlene? takk

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: nytt program, kommentar? :)
« #9 : 16. februar 2010, 00:07 »
vurderer du seriøst å droppe chins for å heller kjøre et program på biceps...??
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: nytt program, kommentar? :)
« #10 : 16. februar 2010, 00:32 »
vurderer du seriøst å droppe chins for å heller kjøre et program på biceps...??
altså bicepsen skal kun få kjørt seg 1gang i uka, derfor lurer jeg på om jeg bør det. ok chins og pull ups er vell mest rygg men tar vell noe på biceps og?

supreme_1990

  • Gjest
Sv: nytt program, kommentar? :)
« #11 : 16. februar 2010, 07:04 »
ok tror jeg kjører det fra neste veke av, men da bør jeg kutte ut chins'a på fredagen, hva med pull upsa? og '' Drop set.. Med en gang du er ferdig med set 1,plukk opp ett par manualer som er 10% lettere og løft til du ikke klarer mer, gjør det samme i set nr 3.'' skal jeg finne et par hantler å kjøre på med 10% lettere å løfte det, som en pause? hvordan finner jeg kgs på hantlene? takk

Chins er jo en rygg øvelse. Så den bør du ikke droppe.

Drop set er kun av og til. Ikke hver gang.
Det står en stjerne * på den dagen det er drop set. Hvis du trener med 20kg i en arms hantel curl, så er 10% lettere 2kg = 18kg så tar du 18kg'ene rett etter du er ferdig med sett 1 og 3 og tar til du ikke greier.

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: nytt program, kommentar? :)
« #12 : 16. februar 2010, 08:13 »
Utifra infoen om deg (176 cm og 67 kg), å at du spør på forumet for hjelp: tar jeg en vill gjetting og ser for meg at du er "tynn"  og har ikke trent i en spesifikt lang periode. Å begynne på nokke eget armprogram då, er totallt bortkastet (jeg gidd ikke å diskutere dette, for har du lest litt trenningsviten vill du se det samme).
Å siden alle de "store" gutta på dette forumet er så lei av at folk ikke tar seg tid til å søke opp før de spør, får jeg si det for dem:
Tren en helkropp eller over/under kropp splitt og fokuser på base øvelsene. Dette er den raskeste og beste veien til å kick starte din muskel bygging.
Enkelt eks. på et helkropp program som vill gi deg den stimulansen du trenger (så lenge du spiser bra og nokk som faktisk er det viktigste vist du vill bli sterk og stor, å får at du skal ha beach kroppen så må du spise sundt, mer detaljer får du søke deg til eks: hva skal jeg spise, i forum søk):

Dag 1: (mandag)
markløft 8settx3 rep
militærpress 4x5
chins 5x max reps ikke til failure eller 3 reps med ekstra vekt
Dag 2: (onsdag)
knebøy 8x3
benkpress 5x5
barbell/hantel/cabel row 4x6
Dag 3: (fredag)
frontbøy 5x5
Dips 5x3 + ekstra vekt
Pull ups 4x max rep ikke til failure

Jeg sier ikke at dette er verdens super beste program, men det vill gi deg mer enn det du har nå. Etterhvert vill du begynne og lære hva som funker på deg og hva som ikke, fram til då anbefaler jeg deg å bruke et helt basic baseøvelse program. Du finner kjapt ut om du er en person som trenger å trene eks: trene mer skuldre fordi du har dårlige "skulder gener". Men det er snakk om 1-2 år fram i tid, det første året vill du vokse og bli sterk som bare det, med bare fokus på base øvelsene. Men vist du e stimulant junkie (må ha pumpen i biceps, føle seg dødssliten etter trening osv...) noe mange nybegynner er (meg selv inkludert) så fyr på nokken curls på fredagen eller vist du følger deg i siget når du er ferdig med hoved øvelsene. Så gjør det ingenting, men ikke overdriv det, bicep får stimulanse i: chins, hantel row, markløft og pull ups. Det er mer enn nokk for den lille armmuskelene. Så får å få den følelsen av totallt utmattelse etter trening fyr heller på med chins hold, planken (med vekt på ryggen, trenger partner), armhevninger max osv osv. Sånne typiske "styrke" tester fra gym timene på skolen funker fett som en fin avslutter.
Håper mine ord hjelper (som egentlig er memorisering og egen formulering av hva de store gutta på dette forumet og fra andre hold, har sagt i de utallige artikkler om nybegynnere som vil bli beef)

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: nytt program, kommentar? :)
« #13 : 16. februar 2010, 22:54 »
Utifra infoen om deg (176 cm og 67 kg), å at du spør på forumet for hjelp: tar jeg en vill gjetting og ser for meg at du er "tynn"  og har ikke trent i en spesifikt lang periode. Å begynne på nokke eget armprogram då, er totallt bortkastet (jeg gidd ikke å diskutere dette, for har du lest litt trenningsviten vill du se det samme).
Å siden alle de "store" gutta på dette forumet er så lei av at folk ikke tar seg tid til å søke opp før de spør, får jeg si det for dem:
Tren en helkropp eller over/under kropp splitt og fokuser på base øvelsene. Dette er den raskeste og beste veien til å kick starte din muskel bygging.
Enkelt eks. på et helkropp program som vill gi deg den stimulansen du trenger (så lenge du spiser bra og nokk som faktisk er det viktigste vist du vill bli sterk og stor, å får at du skal ha beach kroppen så må du spise sundt, mer detaljer får du søke deg til eks: hva skal jeg spise, i forum søk):

Dag 1: (mandag)
markløft 8settx3 rep
militærpress 4x5
chins 5x max reps ikke til failure eller 3 reps med ekstra vekt
Dag 2: (onsdag)
knebøy 8x3
benkpress 5x5
barbell/hantel/cabel row 4x6
Dag 3: (fredag)
frontbøy 5x5
Dips 5x3 + ekstra vekt
Pull ups 4x max rep ikke til failure

Jeg sier ikke at dette er verdens super beste program, men det vill gi deg mer enn det du har nå. Etterhvert vill du begynne og lære hva som funker på deg og hva som ikke, fram til då anbefaler jeg deg å bruke et helt basic baseøvelse program. Du finner kjapt ut om du er en person som trenger å trene eks: trene mer skuldre fordi du har dårlige "skulder gener". Men det er snakk om 1-2 år fram i tid, det første året vill du vokse og bli sterk som bare det, med bare fokus på base øvelsene. Men vist du e stimulant junkie (må ha pumpen i biceps, føle seg dødssliten etter trening osv...) noe mange nybegynner er (meg selv inkludert) så fyr på nokken curls på fredagen eller vist du følger deg i siget når du er ferdig med hoved øvelsene. Så gjør det ingenting, men ikke overdriv det, bicep får stimulanse i: chins, hantel row, markløft og pull ups. Det er mer enn nokk for den lille armmuskelene. Så får å få den følelsen av totallt utmattelse etter trening fyr heller på med chins hold, planken (med vekt på ryggen, trenger partner), armhevninger max osv osv. Sånne typiske "styrke" tester fra gym timene på skolen funker fett som en fin avslutter.
Håper mine ord hjelper (som egentlig er memorisering og egen formulering av hva de store gutta på dette forumet og fra andre hold, har sagt i de utallige artikkler om nybegynnere som vil bli beef)
takk skal du ha. hadde vert mye bedre om jeg ble fortalt det der for 1 år siden Smiley jeg har trent i 1år, trent veldi likt som du sa, altså 3 dagers med baseøvelser mest. og ofte kropps øvelser.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!