Skrevet av Emne: junkfood-mannens logg - Er i førstegangstjenesten - elendige forhold  (Lest 66146 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Skal i millitæret på mandag. Aner ikke når vi skal gjennomgå de fysiske testene, men er litt bekymret for løpingen. Vurderte veldig sterkt å trene mye og strukturert i forhold til 3000 metern, men fant ut at det gadd jeg ikke. Nå satser jeg på å klare det på 14 min. Jogger aldri til vanlig, det har jo ingenting for seg i forhold til styrketrening. Når det gjelder helsebiten så får jeg nok kardiovaskulær trening av styrketrening + gåing i byen.

I morgen skal jeg jogge på 13 km/t på tredemølla så lenge jeg klarer så får jeg se hvordan det går.

Jeg er dårlig i rute mtp å lære meg rykk. I morgen får jeg ta i et skippertak. Det trengs mer drilling på å skifte fotstilling og første delen av rykket. Det andre sitter sånn ok.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Dagens økt: Ble bare diverse i dag, ingen tung styrketrening.

Først testet jeg hvor lenge jeg kunne springe i 13 kmt på tredemølle. Det ble bare 2 minutter.. Kunne nok klart 2:30 men gadd ikke gå i kjelleren når jeg likevel var så langt fra 14 min.

Tøyde litt og trente teknikk/dynamisk knebøy, olympisk stil. Målet er full dybde, men det skal litt mer tøyning til enda.

Tok 150-200 reps på 40kg i rykkdrag. Det sitter nå. Øvde litt på å skifte fot stilling under hoppet, men fikk det ikke til noe bra. Fortsatte å prøve hardt helt til jeg ble lei. Må tenke litt på hvordan jeg skal øve på dette.
Resten av rykket sitter sånn ok. Vanskelig å gjøre det helt riktig med mer vekt enn stanga, men klarer akseptabel teknikk når jeg konsentrerer meg. Rykk fra heng uten å skifte fotstilling altså..

Overhead-squat er ikke noe vanskelig synes jeg, har trent mye på å holde torsoen oppadvendt under knebøy så det går greit.

Ellers testet jeg sånn cirka hvor mange millitærarmhevninger jeg kunne ta. Tok 30, siste var seig. Gadd ikke ta meg helt ut, kan kanskje klare 32. Hadde tenkt å teste situps med låste bein eller hva nå enn øvelsen heter(den man blir testet i), men glemte det.

EDIT: Hadde ikke tenkt å gidde å tøye anklene i dag, skulle se hvordan det gikk i knebøyen uten å ha tøyd anklene først. Dybde osv var ok, men knebøyen var uvant. Klarte å tippe bakover på det ene opvarming settet. Var bare på 50 kilo da, så lot meg dette på rompa og slapp stangen i gulvet.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Funne ut kor du ska vær etter rekrutten?  Grin
Ellers trivelige dager?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Rekrutten er det verste jeg har opplevd. Jeg vil ha en chill tjeneste der jeg får mye overskudd som jeg kan bruke på hobbyene mine + vil være litt nært hjemme. Dermed ble det velferdsassistent i bodø.

Styrken har gått mye ned men har cirka like mye muskulatur og cirka like høy fettprosent som da jeg kom inn. Vil kanskje bruke 2 uker på å trene meg opp igjen.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

hehe, not bad, når kommer du til bodø? Kunne tatt ei trening sammen før jeg drar om 3 uker om du vil Wink
Hah, jeg gleder meg faktisk  Grin
Jeg tror at årsaken tl din misnøye ligger i at du egentlig ikke hadde lyst, jeg liker å bli pusha litt og leve litt spartansk... Har lest innlegg på andre forums av folk som mener førstegangstjensten var det beste som hadde hendt dem.

Kan for øvrig føye til at det er 5 mins gangavstand til sentrum, samt de 2 beste gym'ene i bodø fra leiren, så bodø er et greit valgt kontra de fleste andre baser som ligger langt uti skauen.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Jeg liker også å pushe meg da. En uke med UD2 er værre enn en uke med felt. En skikkelig deff i 2 måneder er også værre enn å være rekrutt i 2 måneder. Problemet mitt er at jeg ikke har oppnådd noen mestringsfølelse under rekrutten. Alt vi gjør er jo dritarbeid, men hvis du får det til bra er det ikke så ille likevel. Jeg er dessverre veldig lite fingernem. Faktisk er jeg så lite fingernem + har så dårlig ordenssans at man kan lure på om jeg har asbergers. Dette er ikke bare en innstilling jeg har, men et faktum. Jeg gir alt og sliter meg helt ut i forsøket på å f,x få på meg felthetten tidsnok og riktig. Alikevel er jeg treg og gjør det ofte feil. Dette har vært gjennomgående i løpet av rekrutten. Jeg hater å gi alt og alikevel til nøds være middelmådig og som regel litt dårlig. Men jeg gir alt for det, hvis ikke hadde jeg virkelig prestert under middels.

Skal være på Madla og ha kurs helt til den 17. Drar jeg samme dagen/dagen før du kommer da eller?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

drar den 21.  Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Dagens sitat

Originally Posted by calgofo

"Let me help with your confusion. Regardless of your BMR/RMR/RHR/RPM/MPG/TNT/IMG/ETC., If you aren't losing weight and that is your goal, your eating too many CAL/ORI/ES."
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Storkosa mæ på Madla, skjønna ikke ka du klaga førr:D

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Nja nei.. Nå har jeg jo begynt å blitt vant til millitæret da. Synes ikke rekruttskolen var så ille i retroperspektiv. Nå har jeg derimot et annet problem, turnusen min. Den er lagt opp på værst mulig måte mtp trening og å ta opp fag. Antall arbeidstimer derimot er helt klart overkommelig og vel så det. Jeg skal spørre om jeg kan jobbe hele tiden ettersom selve turnus-konseptet fucker opp fritid, trening og fag/kurs. Men dette er jo et luksusproble da:)
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

På tide med oppdatering. Som tidligere nevnt har jeg gått litt ned i fettprosent i løpet av millitærperioden min. Etter rekrutten begynte jeg med kalorioverskudd og hard styrketrening igjen. Til tross for lungebetennelse som gjorde jeg måtte ta en liten pause, har styrken gått litt opp i det meste. Har litt mer muskler og litt mindre fett enn da jeg kom inn i millitæret altså.

Fra og med i morgen begynner jeg på deff igjen. Nå er 10% kroppsfett såpass nært at jeg har motivasjon nok til en liten anstrengelse på cirka 6 uker (håper jeg...). Antar jeg har rundt 12% kroppsfett nå.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Dagens sitat: "De dagene jeg får cellegift, tar jeg treningsøkten på morgenen" - Lance Armstrong.
Sykt inspisperende mener nå jeg.

Ellers så går dietten som den skal, er i rute.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Noen fakta fra Bodø hovedflyplasstasjon:

På idretten har de et standardprogram de gir til folk som vil legge på deg muskler. Standardprogrammet ser ut som et bygge-program fra 70-tallet med f,x 6 treningsdager i uken og veldig mange sett og reps.

På veggen på idrettsbygget har en glassinfattet plakat med leirpersen i forskjellige øvelser og verdensrekorden i disse. Leirpersen i kroppshevinger i bom(pullups) er 20. Verdensrekorden er oppført som 3750. Leirpersen i benkpress er oppført som 120 og verdensrekorden er oppført som 488,5.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

hahahaha xD
benk-verdensrekorden kan stemme, men da snakker vi dobbel drakt og lite blod i steroidesystemet.

Vakt og sikring på mæ btw>> blir nok Bodø om 6 uke:P

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Ble rettet på av en idrettsasistent under treningen i dag. Tok benkpress med hantler og Ias'en mente jeg kom meg inn i startstilling på feil måte;

Jeg markløfter hantlene opp fra gulvet og setter meg ned på benken med hantlene på lårene. Derretter lener jeg meg bakover og holder fast i hantlene  så de kommer i startposisjon. Dette mente Ia'sen var feil. Han sa jeg kom til å skade meg når jeg begynte å bruke mer vekter. Man skulle først shrugge(delvis bicepscurle) en hantel av gangen opp fra gulvet og deretter heve beina mens man lente seg bakover så de hjalp til med å få hantlene i startstilling.

Det med å shrugge en og en hantel opp fra gulvet i stedet for å bare markløfte dem virker meningsløst mtp skaderisiko.

Han har kanskje et poeng med det andre da. Jeg vet ikke, men tror han overdriver betydningen. Innspill?


EDIT: Gjør som han her hvis det var uklart: http://www.youtube.com/watch?v=JmBq8FVjJdo#noexternalembed
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?