Skrevet av Emne: junkfood-mannens logg - Er i førstegangstjenesten - elendige forhold  (Lest 23637 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Wannabe-arnold's logg
« #15 : 20. mars 2010, 21:16 »
Dagens økt: Skuldre, korsrygg, legger og armer. Tredje økt på disse muskelgruppene etter pause på 9 dager. Var ikke noen vei utenom den pausen dessverre, fant rett og slett ikke tid til å trene.

Kan fremdeles ikke kjøre markløft pga hånledd. Tenker jeg må bestille time hos legen ellerno.
Derfor rygghev for korsrygg. Er faktisk mulig å kjøre tunge vekter der og har jeg funnet ut.

10x6 64kg rygghev. Skal begynne å kjøre litt mer høyrep nå, måtte bare få inn denne.

5x6 95kg sittende skuldepress i maskin, nøytralt grep.

3x10 34kg(...)sittende skuldepress.

4x6 67,5kg i smalbenk.

3x6+2x10 18 og 15kg, bicepscurl.

Noen sett legger og noen sett rotator cutoff.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Wannabe-arnold's logg
« #16 : 08. april 2010, 22:32 »
Har begynt å deffe igjen nå. Har tenkt å deffe så lenge som motivasjonen rekker. Maks 10 uker da. Har veldig lyst til å klare det. Tror jeg havner på cirka 11% kroppsfett i så fall. Det hadde vært digg. Foreløpig har jeg ikke så mye system. Får i meg minst 2g proteiner per kv og teller bare det og kalorier. Spiser sunn og mettende mat da. Etterhvert skal jeg begynte med mer struktur(mer proteiner hyppige oppkarbinger), men ingen vits foreløpig. Flyter på høye leptin-nivåer.

Nå trener jeg dette 2 ganger i uka for å vedlikeholde: 3x5 68 kg i rygghev, 3,4 100kg sittende skulderpress, 3x6 75kg benkpress, 2x6 70kg smalbenk, 2x8 chins med mellombredt overhåndsgrep + 1 sett nedtrekk 3x8 95kg lårspark, 2x8 50kg lårcurl 3x15 100kg tåhev, og 2x6 18kg hantelcurl. Og litt bakre skuldre.

Er fornøyd med økningen på skuldrene i løpet av de to månedene. Gått opp nesten 10kg på den øvelsen. I smalbenk har jeg økt cirka 7,5kg, er veldig fornøyd med det. Ok økninger på det meste. Litt dårlig økning på benkpressen. I overkant av 5kg bare. Og chinsen har jeg så vidt økt noe som helst. Jeg makset 4x8 noe ustrikt før jeg begynte bulkingen og nå kjører jeg 3x8, litt striktere og lettere på dietten. Helt elendig. Har bedret styrken med cirka 5kg i sittende roing da. Men den maskinen skal jeg bytte ut, liker den ikke helt.

Tror det jeg har gjort feil med latsen er for få totale reps fordelt for jevnt på begge øvelsene. Knapt 45 reps i uka på hver av de. Sånt bygger ikke styrke. En annen ting er at grepet har begynt å bli et alvorlig problem. I neste bulke-omgang skal jeg trene grepet spesifikt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Wannabe-arnold's logg
« #17 : 09. april 2010, 20:13 »
I dag økte jeg på noen av vedlikeholds settene, siden vektene kjentes lettere ut enn sist gang. På skuldrene tok jeg 3x4 100kg lett, skal begynne å kjøre 2x5/2x6. I smalbenk tok jeg 1x6 og 1x8 på 70kg.

2x8 etterfulgt av 1x10 på chinsen gikk i dag, veldig fornøyd med det. Det er ny pers selv om jeg er i kaloriunderskudd og ikke har trent øvelsen noe særlig i det siste. Men tror nok det har med at jeg har droppet litt vann da.. Angående vannet så forklarer det også hvorfor jeg knapt ble sterkere i løpet av de to månedene. La sikkert på 5-6 kilo med væske fett og muskler. Først og fremst væske siden jeg gikk fra deff til bulk.

2x8 18kg hantelcurl gikk også. Tror rett og slett tirsdagsøkta var dårlig siden jeg da ikke hadde trent på 6 dager.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg
« #18 : 16. mai 2010, 16:30 »
I dag skjedde det noe helt forfærdelig. Jeg hadde blitt invitert med på sykkeltur av min 50 år gamle far og hans 50 år gamle kompis. Jeg tenkte jeg skulle klare å holde følge med dem/slå dem. De sykler noen turer i uken nå som det er sommer og de liker å ta seg litt ut i turene. Kompisen er en tidligere triatlon utøver og faren min sykler på ergometer sykkel om vinteren. Ikke ofte, men han sykler nå.

Selv trener jeg aldri kondisjon og har ikke syklet på 1 år og 6 måneder. Jeg veier 76-78 kilo, litt mindre enn de. Jeg tenkte at siden jeg var litt lettere, hadde sterkere lår og legger enn dem + var ung, skulle jeg klare å holde følge med/slå dem. Men jeg ble eid:(

Det var ydmykende. Så det jeg nå har tenkt til er å lese meg opp på kondisjonstrening på bodyrecomposition, og sette opp et sykkelprogram. Har ikke tenkt å trene sykling særlig lenge, noen uker kanskje. Bare sånn at jeg kan gruse dem kraftig neste gang vi skal sykle. Når det kommer til styrketreningen setter jeg beina på vent så lenge. 

Så stort er egoet mitt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: junkfood-mannens logg
« #19 : 16. mai 2010, 17:34 »
haha enig i den få opp kondisen litt. Hadde blitt flau selv. Hvis ikke de er så veldig spreke trenger du nok bare å trene såpass at du kommer over kondiskneika (sånn at du får OK kondis) for å slå dem.
195 høy

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg
« #20 : 28. mai 2010, 19:31 »
I dag tok jeg 4x5 chins med mellombredt overhåndsgrep kv+10kg. Hadde beina under kontroll og haka over på alle repsa, selv om de siste på det siste settet var på kanten. Ble ikke sliten, men jeg gir meg når jeg ikke lenger kan løfte eksplosivt nok til å få haka over. Tok et sett til uten vekter med statisk hold i toppen en stund og treg negativ. Et lett sett, men jeg synes det hjelper på styrken og kjøre en smule statisk. Tok litt myoreps på nedtrekk med nøytralt grep etterpå.

Kjørte 3x3 på 87,5kg i benken og 2x2 på 90kg + mange dynamiske sett på 50kg. Benken står enda ikke helt i stil med resten av øvelsene, men det kommer seg.

Persen i smalbenk er nå på 5x6 77,5kg 2-3 min pause.

Skuldra står nesten i ro, gidder ikke trene den så mye lenger nå som benken og smalbenken er i mest fokus. Tok 3x8 100kg for noen dager siden.

Ellers har jeg begynt med markløft siden håndleddet mitt endelig er bra. Blir ikke noe tungt foreløpig. Men er glad jeg endelig kan kutte ut ryggheven, den øvelsen tærte..

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg
« #21 : 31. mai 2010, 19:31 »
Jaja på tide med oppdatering igjen:

Det er to og en halv uke til ferie og jeg skal deffe fram til da.. Starter ut med grovt kaloriunderskudd og går rett på vedlikehold når jeg først er i syden. Burde miste 2% fett. Har cirka 17% nå.. Altså ikke gått noe ned på en evighet, men har da lagt på meg litt muskler med denne halvstrukturerte virringen mellom deff og bulk.

I dag misset jeg på 100kg i benkpress, men klarte 95kg. Er sånn ok i forhold til hvor lite jeg har trent bryst det siste året og i forhold til at jeg trener benk 2 ganger i uken.

Forørvrig er jeg endelig myk nok til å ta knebøy. Tøyd hver dag i en uke nå og nå klarer jeg det. Godkjent dybde altså, skal klare maks dybde med tiden. Rekker jo bare teknikktrening fram mot ferien, men men. Deffer jo uansett. Under ferien vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Aner ikke hvordan gymmulighetene er der nede. Skal være der i 3 uker.

Frem mot ferien blir det altså deff + teknikktrening på mark og bøy + mer tøying og en god del sykling.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg
« #22 : 12. juni 2010, 19:27 »
Oppdatering igjen: På mandag har jeg da deffet i 2 uker. Har ikke sprukket enda, skal nok klare å holde meg fram til den 18. Mer kondisjonstrening(den jævla syklingen) med mer mat fungerer bedre enn mindre mat og mindre trening merker jeg.

Forøvrig har jeg blitt interessert i en sport som heter noe så spesielt som apnea. Det går ut på forskjellig disipliner der du må holde pusten. F,x dynamisk apnea er å svømme en så lang distanse som mulig under vannet. Statisk apnea er å være under vannet lengst mulig osv. Da jeg var 8-10 år likte jeg svært godt å svømme under vannet og perset 25 meter da jeg var 10 år. Så dabbet det av og da jeg var 13 hadde jeg bare økt med 25 meter. Altså 50 meter. Den siste uka har jeg drevet med tabelltrening på å holde pusten og er oppe i 3 minutter som pers. Men det kjentes veldig lett ut, så jeg prøver på 4 minutter i dag.

Disse tabellene gjør jeg to i uka:

CO² Tables
CO² is the common trigger for the urge to breathe. CO² Tables are meant to increase your tolerance to high CO² Levels, you do this by decreasing resting periods before a breath hold. The breath holds in a CO² table are usually 50% of your personal record.

An example of a CO² Table:
1. ventilate 2:30 static 1:30
2. ventilate 2:15 static 1:30
3. ventilate 2:00 static 1:30
4. ventilate 1:45 static 1:30
5. ventilate 1:30 static 1:30
6. ventilate 1:15 static 1:30
7. ventilate 1:00 static 1:30
8. ventilate 1:00 static 1:30
total duration 25:15

O² Tables
O² Tables are meant to increase your tolerance to low O² Levels, you do this by increasing breath holds while keeping the resting periods the same. The last breath hold in an O² table is usually up to 80% of your personal record.

An example of an O² Table:
1.ventilate 2:00 static 1:00
2.ventilate 2:00 static 1:15
3.ventilate 2:00 static 1:30
4.ventilate 2:00 static 1:45
5.ventilate 2:00 static 2:00
6.ventilate 2:00 static 2:15
7.ventilate 2:00 static 2:30
8.ventilate 2:00 static 2:30
total duration 30:45

Tabellene ovenfor er stillt inn på at persen din er 3 minutter, og jeg greier dem lett slik de står nå. Senere i dag skal jeg kjøre 2 minutter statisk på C02 tabellen og se om jeg klarer alle *settene*.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #23 : 12. juni 2010, 22:04 »
Klarte alle settene helt greit. Kjørte 10 sekunder ekstra på siste runde, kunne klart å presset meg mere. I morgen blir det O2 tabellen med 4 minutter som beregnet maks der og. Synes CO2 er lettere enn O2 så vi får se hvordan det går.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 280
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 280

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #24 : 13. juni 2010, 16:42 »
Haha, takk for at du kaller meg feit i loggens første post!!!! Grin Neida.

Har du noe system på dietten? Forsto som at du var på deff.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #25 : 13. juni 2010, 16:56 »
Haha, takk for at du kaller meg feit i loggens første post!!!! Grin Neida.

Hadde ikke tenkt på det på den måten:P Ser nå den egentlig var litt stygg.

Har du noe system på dietten? Forsto som at du var på deff.

Egentlig ikke. Spiser mye proteiner og <100 karbs utenom på spisedager. gjennomsnittlig underskudd på 500 dagen.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 280
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 280

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #26 : 13. juni 2010, 21:11 »
Hadde ikke tenkt på det på den måten:P Ser nå den egentlig var litt stygg.

Egentlig ikke. Spiser mye proteiner og <100 karbs utenom på spisedager. gjennomsnittlig underskudd på 500 dagen.
Hehe, litt stygg ja Smiley Null stress.

Gått ned mye? Hvor mye veier du nå?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #27 : 13. juni 2010, 22:47 »
Hehe, litt stygg ja Smiley Null stress.
Gått ned mye? Hvor mye veier du nå?

Veier 77 på morgenen cirka. Knapt gått ned ett kilo i løpet av denne deffeperioden.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #28 : 15. juni 2010, 06:02 »
Nummer 1 og nummer 2.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget mindviruz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #29 : 21. juni 2010, 19:24 »
kosthold:

2 vaffler m/jordbærsyltetøy, 14 skiver speltbrød med nugatti, 3 liter skummet melk= Cirka 2600 kcal.

Hmm... Tror kanskje kostholdet ditt burde forandres litt...
Vil anbefale å lese artiklene om Healt & Fitness og Andvanced Concept (Ja, det er på norsk) her: http://myrevolution.no/artikler/

Spis mindre brød og korn (det inneholde så masse energi i forhold til frukt og grønt, og mye mindre næringsstoffer), og kutt ut hvete så godt som det lar seg gjøre.
Det ER faktisk litt "tungvindt" i begynnelsen å lage nistepakker og slikt uten brødskiven, men bokser med herlige hjemmemekka salater, og wraps med kylling og en speltlompe rundt er herlig når du først gidder å bruke litt mer tid på hva du spiser.
Omelett/egg/proteinpannekaker er og bra, enkelt og godt.
(nå ble jeg sulten. I kveld er det kylling wraps med spelt lompe på menyen, og kanskje ett hardkokt egg Wink )

Bruk Proteinshake før og etter trening, og til måltider du ikke får i deg nok proteiner Smiley


Bare ett tips, hvis du tar i mot slikt Smiley


Har du ett fast trenings-program du følger? Virker som du går litt frem og tilbake?
Kan anbefale 5x5 på det aller sterkeste, og da ikke de "liksom 5x5" som bla har blitt presentert diverse steder. Men f.eks:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=85
eller
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-ebook-download/

Utrolig effektivt for å bli sterkere, bygge musker og miste fett, og enkelt å følge Smiley

Bare ett tips til, hvis du tar i mot slikt Smiley

(Forresten. 10 vafler tilsvarer en HEL BLØTEKAKE i kalorier. Faktisk...)

Hel syyyykt hvor lenge enkelte folk kan klare å holde pusten under vann forresten. Artig sport det der apnea Wink

Gå til:  

Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.
Da kan denne metoden være noe for deg.