Skrevet av Emne: junkfood-mannens logg - Er i førstegangstjenesten - elendige forhold  (Lest 23635 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #30 : 22. juni 2010, 06:59 »
Hehe, jeg spiser ikke så mye junkfood egentlig. Slike dager som du siterte oppstår heldigvis sjeldent. Får for det meste i meg næringsrik og variert mat og supplerer med junkfood. Det eneste jeg er dårlig på er å få i meg frukt og grønt, selv om jeg har blitt flinkere til det i det siste. Jeg er fult klar over kaloriinnholdet i det jeg spiser og vet hvor mye jeg forbrenner og slikt. H&F synes jeg blir for rigid, og jeg tror ikke på at leanbulking er overlegent et moderat kalorioverskudd. Heller motsatt. Å kutte ut brød og alt mulig gidder jeg ikke, det gjør jeg ikke før både Lyle Mcdonald, Alan Aragon og Martin Berkham sier det er viktig. På diett er det uansett nesten det jeg kjører, uten at det er meningen.

Jeg går ikke frem og tilbake på programmer, det er snarere slik at jeg logger det jeg gidder å logge. Jeg følger dette programmet når jeg bulker: http://forums.lylemcdonald.com/showthread.php?t=1696  Utenom på  benkpress, følger et spesielt opplegg der siden jeg er så svak i den øvelsen. Periodiseringen min blir litt sporadisk, men kjører som regel sykluser på 4-6 harde uker og 2 uker lett.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget mindviruz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #31 : 22. juni 2010, 16:40 »
Det er mange veier til Rom ja Smiley

Så lenge du har en plan, så er alt bare velstand. Trodde kanskje ikke du hadde noe plan siden du ikke hadde nevnt det i loggen din, eller så har jeg oversett det  Wink

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #32 : 13. juli 2010, 18:46 »
Jeg er nå tilbake fra 3 uker i Thailand. Der jeg var, var det bare 1 drittgym. kort sagt hadde jeg ingen mulighet til knebøy, og fikk bare trent litt markløft. Benkpressen deres sugde, men fikk inn 6x3 på 90kg.

Skal nå deffe i ett par uker+. Har ikke satt noen tidsgrense, bare at jeg skal komme 8000 kcal i underskudd. I overkant av ett kilo altså. Tar vel en 14-16 dager. Deretter blir det en veldig moderat deff der jeg skal prøve å bygge litt samtidig på enkelte muskelgrupper.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 280
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 280

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #33 : 30. juli 2010, 14:27 »
Kom du i underskudd eller? Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #34 : 30. juli 2010, 14:36 »
Kom du i underskudd eller? Smiley

Ja, men ble ikke det opplegget jeg planla. Jeg kjører nå en mild diett(pussy diett) med bare 1500 kcal underskudd i uka. 3 dager med 1000 kcal i underskudd etterfulgt av 3 dager med 500 kcal i overskudd og så 1 dag vedlikehold. På dag 2 og 3 med overskudd kjører jeg bein og  korsrygg/mage hardt. Prøver å øke på disse muskelgruppene siden jeg var så dum å ikke startet å trene dem samtidig med resten av kroppen. Håper jeg klarer å øke noe, selv om det ikke akkurat er noen ekstrem syklusering. Resten av kroppen kjører jeg bare vedlikehold på.

Er hittil nede i 5000 kcal underskudd. Har cirka 15% kroppsfett atm. Når jeg når 8000 kcal underskudd skal jeg begynne å kjøre hardere diett helt til jeg ikke gidder mer, etterfulgt av 2 uker pause og deretter UD2. Det er planen i hvert fall..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #35 : 16. august 2010, 00:11 »
Etter at jeg dro på ferie har det dessverre blitt lite apnea-trening. Men har nå begynt igjen. Heldigvis blir man knapt dårligere av pauser i treningen av en eller annen merkelig grunn.

Siden jeg henger etter på 02-toleransen skal jeg kjøre den 3 ganger i uken og co2 1 gang i uken helt til jeg er like god på begge. I dag kom jeg meg til tiden 2:55 før jeg ikke klarte neste sett på 3:10(toppsettet) i 02 tabellen med innsatt maks på 4 minutter. Hadde holdt pusten i 2:22 minutter før jeg skjønte at jeg ikke kom til å klare 3:10 og at det ville bli smertefult å tangere forrige sett. Treningssmerten i apnea er jævlig høy. Men man blir vel vant til det. I morgen blir det 02 tabellen med innsatt maks på 4 minutter der og. Jeg antar det går helt greit.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #36 : 17. august 2010, 10:14 »
Gårsdagens co2-tabell med 2 minutter(4 minutter som innsatt maks) statiske var LETT! Veldig fornøyd med hvor greit det var å gjennomføre. De første sammentrekkningene skjedde rundt 1:23 i motsettning til før da de skjedde rundt 1:112-114.

I morgen skal jeg prøve å gjennomføre 02-tabellen med 4 minutter som innsatt maks nå igjen.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - the sport of apnea
« #38 : 19. august 2010, 01:13 »
Klarte o2-tabellen med innstilt maks på 4 min. Begynte å hyperventilere litt før settene på 2:40 og utover. Burde begynt med det tidligere egentlig. Lest en del plasser at hyperventilering bare er tull. Greia er i hvert fall at hjernen tror den får mer oksygen enn den gjør og dermed protesterer mindre. Farlig i forbindelse med fridykking altså, mye lettere å få shallow blackout. Skjønner ikke hvorfor man ikke skal hyperventilere når man holder pusten på tørra da, litt vanskelig å få blackout når du ikke rører deg.

Første settet jeg prøvde hyperventilering tok det 2 min før jeg fikk første sammentrekkning.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for STA 5 min.
« #39 : 19. august 2010, 23:54 »
Gjorde samme tabell i dag som i går. Det var tyngre, hyperventilering ga ikke den samme effekten. Sammentrekkningene kom tidligere i dag enn i går, var vel gårsdagens økt sin skyld.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for STA 5 min.
« #40 : 23. august 2010, 00:49 »
O2-tabellen i dag igjen på samme maks(4 min).

Var en del dårlige sett i dag. Den derre hyperventileringa dropper jeg. Mye lettere å blackout når du gjør det, og dermed er det ikke anvendelig i konkurranser siden du blir diska hvis du får blackout, tap av motorkontroll etc. Tabellen i dag var tung siden jeg droppa hyperventileringa, men jeg merker jeg er mer vant til apnea-smerten, det går greit å presse seg hardt liksom.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for STA 5 min.
« #41 : 26. august 2010, 02:47 »
1. ventilate 2:30 static 2:05
2. ventilate 2:15 static 2:05
3. ventilate 2:00 static 2:05
4. ventilate 1:45 static 2:05
5. ventilate 1:30 static 2:05
6. ventilate 1:15 static 2:05
7. ventilate 1:00 static 2:05
8. ventilate 1:00 static 2:05

4:10 som innstilt maks altså. Dette var kjempelett. Tror det var lettere enn samme tabell med 2:00 for 10 dager siden.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #42 : 30. august 2010, 04:10 »
Vært syk i noen dager, har ikke fått gjort noe apnea-trening før i dag.

O2 tabell:

Bygget meg opp fra 1:45 til 3:15. 15 sekunder økning per sett og 2 minutter ventilering mellom settene. Siste settet var smerte, men hadde litt igjen.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #43 : 31. august 2010, 02:49 »
Samme greia som i går bare litt lengre pauser og siste settet på 3:20
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #44 : 04. september 2010, 01:48 »
Gårsdagens var co2-tabell med 2:15 statiske. Helt greit, bittelitt tyngre enn 2:05.

I dag var det o2 tabell. Startet på 1:45 og la på 15 sek per sett.  2 minutter ventilering mellom settene. Etter 3:00 tok jeg 3:30 på sistesettet. Skulle se hvor langt jeg kom meg uten å ta meg helt ut.

I overimorgen blir jeg å innstille o2-tabellen på 5 minutter maks.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.
Da kan denne metoden være noe for deg.