Skrevet av Emne: Tabletter for å bygge muskler/bli større.  (Lest 18008 ganger)

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #30 : 16. februar 2010, 12:49 »
Du tar et godt måltid, og stripper det for kalorier. Er ikke det en merkelig fremgangsmåte, når man skal OPP i vekt??

Prøve denne tacoen istedet;
Bruk vanlig kjøttdeig og erstatt vannet som skal tilsettes med tacokrydderet, med olje. Bruk seterrømme, og lag en skikkelig god guacamole (ikke pose). <-- Der får du mye næring der.

Fetthysteri er bare sååå 90-tallet.

Jeg skjønner absolutt tankegangen din, men jeg mener fortsatt at man ikke burde spise dårlig mat selvom man skal opp i vekt. Hvis du hadde vært innom et slakteri og faktisk sett hva kjøttdeig og pølser er laget av tror jeg du ville vurdert noe annet. Hvis han presser i seg mat burde han fint kunne ha et kcal overskudd med bra mat. Selv spiste jeg taco igår. 500g karbonadedeig = 520kcal og 100gram protein. Så kommer lumpene, kesamen og det andre i tillegg..
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget kleppe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #31 : 16. februar 2010, 12:59 »
Uenig med deg i anbefaling av kebab og burger. Etter min mening er det at du skal opp i vekt ingen unnskyldning til å spise DÅRLIG mat. Spis mye ren og bra mat istedenfor som f.eks karbonadedeig, kylling, annen type kjøtt.

er vel bedre å få i seg "dårlig" mat en ingen mat;)
Min Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83625.msg1228432;topicseen#new

Høgde:171cm
Min vekt:67kg--->79
Mine mål:
myste fætt....
få meir muskla..
starte å trene sjikkeli igjen

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #32 : 16. februar 2010, 13:06 »
*frysninger*
Blir helt ør av alt man skal og ikke skal iforhold til kosthold  Shocked

Nei spis det du liker, bare spis MYE av det! Du kan garrantert doble matinntaket ditt med hva du spiser nå, pass bare på å få i deg noe fett og proteinrik mat. Og skal du opp i vekt så tren TUNGT, færre repitisjoner og tyngre vekter. Mark og knebøy hell yeah Cheesy Push it to the limit!

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #33 : 16. februar 2010, 15:11 »
Jeg skjønner absolutt tankegangen din, men jeg mener fortsatt at man ikke burde spise dårlig mat selvom man skal opp i vekt. Hvis du hadde vært innom et slakteri og faktisk sett hva kjøttdeig og pølser er laget av tror jeg du ville vurdert noe annet. Hvis han presser i seg mat burde han fint kunne ha et kcal overskudd med bra mat. Selv spiste jeg taco igår. 500g karbonadedeig = 520kcal og 100gram protein. Så kommer lumpene, kesamen og det andre i tillegg..

Jeg er enig i at man ikke skal spise dårlig mat. Men det virker som om du mener fettrik mat er det samme som dårlig mat(?). Bra mat i min bok er naturlig mat. Og da mener jeg mat som er prosessert mindst mulig. Jeg mener f.eks. at light-produkter er dårlig mat. Det er fordi det smaker dårligere enn de originale variantene, og naturlig fett er da ikke farlig. Farlig fett er det man finner i fast-food-sjappa, fett som er tilsatt mye av ferdigmaten, etc.

Hvis man er småspist, klarer man heller ikke å spise 500g karbonadedeig i ett måltid. Og hvis 500g kun gir 520 kcal, er det et håpløst prosjekt å legge på seg hvis man er småspist. Det blir som å legge på seg av brokkoli. Det går an, men fy faen hvor mye brokkoli du må spise Smiley

Derfor; spis energirike matvarer når du skal legge på deg, IKKE kutt vekk kalorier. 

PS: Jeg har også vært innom slakteri. Jeg er klar over at kjøttdeig ikke er prima vare. Men det er heller ikke karbonadedeig. Ingen farse er av rent kjøtt. Det blir blandet i litt forskjellig, sånn er det bare.

Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Zuul

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #34 : 16. februar 2010, 15:14 »
Jeg er enig i at man ikke skal spise dårlig mat. Men det virker som om du mener fettrik mat er det samme som dårlig mat(?). Bra mat i min bok er naturlig mat. Og da mener jeg mat som er prosessert mindst mulig. Jeg mener f.eks. at light-produkter er dårlig mat. Det er fordi det smaker dårligere enn de originale variantene, og naturlig fett er da ikke farlig. Farlig fett er det man finner i fast-food-sjappa, fett som er tilsatt mye av ferdigmaten, etc.

Hvis man er småspist, klarer man heller ikke å spise 500g karbonadedeig i ett måltid. Og hvis 500g kun gir 520 kcal, er det et håpløst prosjekt å legge på seg hvis man er småspist. Det blir som å legge på seg av brokkoli. Det går an, men fy faen hvor mye brokkoli du må spise Smiley

Derfor; spis energirike matvarer når du skal legge på deg, IKKE kutt vekk kalorier. 

PS: Jeg har også vært innom slakteri. Jeg er klar over at kjøttdeig ikke er prima vare. Men det er heller ikke karbonadedeig. Ingen farse er av rent kjøtt. Det blir blandet i litt forskjellig, sånn er det bare.



Karbonadedeig skal være fremstilt av renskåret storfekjøtt, og er ikke tillatt tilsatt litt forskjellig.

Karbonadedeig skal inneholde:

    * kjøtt fra storfe
    * maks 6% fett
    * maks 1% salt
    * maks 5% is eller isvann

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #35 : 16. februar 2010, 15:17 »
Karbonadedeig skal være fremstilt av renskåret storfekjøtt, og er ikke tillatt tilsatt litt forskjellig.

Karbonadedeig skal inneholde:

    * kjøtt fra storfe
    * maks 6% fett
    * maks 1% salt
    * maks 5% is eller isvann


Okey, jeg gir meg. Zuul has spoken Cool
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #36 : 16. februar 2010, 15:19 »
Til trådstarter:

Du virker som en sutrete liten pingle, tror du kan legge opp treningskarrieren din med en gang. Alternativt begynne å oppføre deg som en mann og spise maten din, er eneste vei til å bli stor om du ikke skal stikke deg i rumpa (og tom da trenger du mat)
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #37 : 16. februar 2010, 17:08 »
Jeg er enig i at man ikke skal spise dårlig mat. Men det virker som om du mener fettrik mat er det samme som dårlig mat(?). Bra mat i min bok er naturlig mat. Og da mener jeg mat som er prosessert mindst mulig. Jeg mener f.eks. at light-produkter er dårlig mat. Det er fordi det smaker dårligere enn de originale variantene, og naturlig fett er da ikke farlig. Farlig fett er det man finner i fast-food-sjappa, fett som er tilsatt mye av ferdigmaten, etc.

Hvis man er småspist, klarer man heller ikke å spise 500g karbonadedeig i ett måltid. Og hvis 500g kun gir 520 kcal, er det et håpløst prosjekt å legge på seg hvis man er småspist. Det blir som å legge på seg av brokkoli. Det går an, men fy faen hvor mye brokkoli du må spise Smiley

Derfor; spis energirike matvarer når du skal legge på deg, IKKE kutt vekk kalorier. 

PS: Jeg har også vært innom slakteri. Jeg er klar over at kjøttdeig ikke er prima vare. Men det er heller ikke karbonadedeig. Ingen farse er av rent kjøtt. Det blir blandet i litt forskjellig, sånn er det bare.



Vel, jeg har sagt mitt. Opp til trådstarter hva han vil gjøre. Kjøttdeig er og blir et avfallsprodukt.
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #38 : 17. februar 2010, 17:41 »
Kjøttdeig skal inneholde:

kjøtt fra storfe, svin eller kylling

maks 14 % fett
maks 1 % salt
maks 5 % is eller isvann

Så det er maks 8% mer fett.. Som er fine kalorier for trådstarter hvis han skal opp i vekt.

Jeg har jobbet på gilde, og du må ikke tro at de ikke havner sener og fettklumper i den kjære karbonadedeigen din også..

Karbonadedeig er også ett "avfallsprodukt"
De maler ikke opp indrefileten hvis det er det du tror.. det er kjipt kjøtt som ikke kan selges som hele stykker, samt avskjær fra diverse deler av dyret. Skal du ha "prima vare" så må du velge filet, mørbrad ol.
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #39 : 17. februar 2010, 20:10 »
Karbonadedeig er også ett "avfallsprodukt"
De maler ikke opp indrefileten hvis det er det du tror.. det er kjipt kjøtt som ikke kan selges som hele stykker, samt avskjær fra diverse deler av dyret. Skal du ha "prima vare" så må du velge filet, mørbrad ol.

Det er mørhetsgraden som er avgjørende for hva kjøttet kan brukes til; som oftest i sammenheng med hvor mye muskelen har blitt brukt. F.eks. er musklene som brukes til å bevege halen fryktelig seige, det samme gjelder muskler på dyrets frampart som brukes når dyret spiser. (Nakke/hals) Dette blir til grytekjøtt, koteletter eller kjøttdeig.

Filetene, som brukes til å bevege bakbeina fram og til siden er derimot svært møre og blir brukt som biffkjøtt. Det er tilsammen 2x5 biffstykker som utgjør 11% av dyrets slaktevekt.

I Norge har vi tradisjon for å prioritere melkeproduksjon framfor kjøttproduksjon. Dette medfører mye slakt av eldre melkekuer som hverken oppnår kravene til kjøttfylde eller størrelse, alt dette kjøttet males opp til pølser, kjøttdeig eller karbonadedeig. Det er vel derfor kjøttdeig-tradisjonen er såpass sterk hos oss.

Utlogget Shorty87

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #40 : 19. februar 2010, 13:16 »
Jeg har jobbet på gilde, og du må ikke tro at de ikke havner sener og fettklumper i den kjære karbonadedeigen din også..

Karbonadedeig er også ett "avfallsprodukt"
De maler ikke opp indrefileten hvis det er det du tror.. det er kjipt kjøtt som ikke kan selges som hele stykker, samt avskjær fra diverse deler av dyret. Skal du ha "prima vare" så må du velge filet, mørbrad ol.
Jeg har også jobbet på gilde, og kan gå gå for at det havner mye rart i karbonadedeigen også!
Blogger om noe jeg ikke har peiling på, nemlig sykkel!
Mer spesifikt profesjonell landeveissykling!

Utlogget kimern1991

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #41 : 22. februar 2010, 03:26 »
Jeg er 173 høy og veier 58kg nå....For 2 uker siden veide jeg 56.

Min oppskrift er!

Spise 6 ganger daglig
Protein pulver
Og Harde styrke treninger:)


Jeg har ihvertfall hatt en ganske stor forbedring...

Å du sier du sliter med å drikke protein shake...Enten prøv ny smak, eller slutt å lukt:P Bare drikk det
18år
174cm
70kg

Benk: 80kg (ikke maks)
Bøy: 100 x 7
Mark: 120 x 3

Mål juni

Benk: 100kg
Bøy: 130kg
Mark: 140kg

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #42 : 22. februar 2010, 15:04 »
Kjøttdeig er jo flotte greier. Er jo så mye billigere enn karbonadedeig i tillegg. Trenger bare fryser så får du kjøttdeig til 17kr pakken, bare man venter på tilbudene Cheesy

Utlogget Primo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #43 : 15. mars 2010, 00:35 »
sliter med å få i deg 3 dl? Er det ikke 2,5 dl i et vanlig melkeglass?
Raw løft: 160kg -122,5kg -200kg
Utstyr: -----------137,5kg--------

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Tabletter for å bygge muskler/bli større.
« #44 : 15. mars 2010, 00:49 »
sliter med å få i deg 3 dl? Er det ikke 2,5 dl i et vanlig melkeglass?

Jo lol Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!