Skrevet av Emne: christar - PF  (Lest 54046 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - leangain
« #390 : 07. juli 2011, 18:06 »
Du går for en sånn en?



Husk at bøy/mark og andre tar litt på kjernen det også da! Trener jo ikke bryst med 40 øvelser på en økt, så hvorfor trene mage sånn? Kan dog for lite om trening til at jeg skal legge meg opp i det.

Går ganske bra, gjorde unna en uke på hove i forrige uke. Trodde jeg skulle miste masse styrke, men gjorde ikke det. Gikk opp 1-2kg og føler meg ganske feit, men skimter en ny åre på venstre og høyrearmen, så er kanskje det er psykisk etter en uke med øl og potetgull? Midjemål osv. er fortsatt ~det samme, men så tar jeg ikke ting dødsseriøst i sommer heller da.. Cheesy

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - leangain
« #391 : 07. juli 2011, 18:13 »
Hehe, ja, noe slik. Ralphern ligger jo absolutt veldig godt ann mtp genene sine. Så sier ikke nei takk til det Cheesy

Er klar over at bøy og mark tar litt på kjernen, men det holder rett og slett ikke for meg. Jeg trenger tydeligvis litt mer bank i magen. Jeg trener hovedsaklig 2-3 øvelser direkte på abs, og 2-3 på "sideabs", og 1-2 på nedredel av magen. Så tester det denne 6 ukers perioden og syns det gir litt resultater. Føler meg strammere!

Du hadde nok sikkert ikke vondt av en uke med litt kos. Slik gir jo motivasjon i hverdagen. Ble ikke like seriøst som jeg trodde selv. Er begrenset hvor mye mat jeg klarer trykke i meg om dagen. Jobber på expert om dagen, så da blir det gjerne mye drittvakter. Gjerne vakter uten lunsj!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - leangain
« #392 : 08. juli 2011, 16:26 »
Nei, blir litt jalla når man ikke har 100% kontroll. Men føler ikke at det går noe dårligere, er bare litt annet fokus. Bodyrecomp med slackerdiett istedet for fettap og strict diett. Skulle jo helst fått trent litt dietmar i sommer (skal starte i Oslo SK nå til høsten), men har ikke mulighet, så blir autoreg. greiene fremover. Det eneste som er vanskelig er vel å holde seg unna fristelser, for jeg er ikke vant med å ha sånt i huset. Er vel noe av det samme du sliter med (farsans middager etc Cheesy )

Vil allikevel si du har en fordel, siden du vet om dette med fasting Smiley Gjør ting mye lettere. Bare å spise stor frokost og stor kveldsmat, og slippe mer å tenke på det liksom. Meningsløst (og upraktisk) å holde spisevinduet på 8 timer for så og faste i 16 timer HVER DAG spør du meg, spesielt hvis dagene ikke er helt A4. Og det er de jo aldri om sommeren

Jepp, glad jeg ikke gikk ned iallefall! Var jo det regnet med. Men var sinnnnnnsykt moro, fatter ikke folk som griner fordi de ikke fikk maks ut av russetiden. Er jo festivaler som er teh shit Cheesy

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - leangain
« #393 : 08. juli 2011, 19:48 »
Absolutt ikke dumt å melde seg inn i en styrkeløft klubb nei. Blir nok moro å følge med på deg fremover da ja. Fristelsene er vanskelig ja, nå som jeg kun får i meg to måltider om dagen så er det gudskjelov rom for litt is her og der, så jeg lever ingen nød nå om dagen.

Kjører fasten litt random nå om dagen ja, avhengig av hvordan jeg jobber. Har fått meg en trainee stilling som jeg begynner  i 5. september, så da blir det nok faste tider og mye lettere å ha et fast spisemønster.

Uke 3 - dag 3:
Militærpress
10x 40kg
10x 40kg
8x 42,5kg
8x 45kg

Sidehev
10x 13kg
12x 13kg
droppsett
7x 9kg

Bakside skuldre - liggende
10x 8kg
10x 8kg

Skrå benk m/manualer
8x 26kg
12x 26kg
12x 26kg
droppsett
6x 18kg

Kabelkryss - liggende
8x 17,5kg
8x 17,5kg

Smalbenk
8x 60kg
8x 62,5kg

Pushdown - Tau
12x 50kg
10x 55kg

Uke 3 - dag 4:
Knebøy
12x 65kg
8x 70kg
8x 72,5kg
8x 75kg

Strake markløft
12x 62,5kg
12x 62,5kg

Chins smalt grep
8x KV
8x KV

Stående roing
10x 62,5kg
10x 62,5kg

Facepulls
12x 42,5kg
12x 45kg

Legger sittende
12x 40kg
12x 40kg

Hammercurl
12x 17kg
8x 18kg

Håndledd

12x 11kg
12x 11kg

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - leangain
« #394 : 19. juli 2011, 22:34 »
Har fullført uke 4 av programmet. Men er nå på ferie på vestlandet, debuterte med min første fjelltur i går. Når vi endelig var kommet til toppen brakte helvete løs med storm og regnvær. Og det var veldig dårlig terreng, så jeg endte selvsagt opp med å skli på en stein og tråkke over, det hørtes ærlig talt ut som en kvist som knakk i det jeg landet. Og ble nødt til å slepe meg ned siste timen av fjellet.
Foten så slik ut rett etter turen i går, men er nå blitt mer hoven, og gul og blå. Deilig.


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - leangain
« #395 : 20. juli 2011, 13:04 »
Haha kjipt når man faktisk syntes det er litt moro å trene bein, og sånne ting skjer Tongue Tipper det er mange som gjerne skulle hatt en unnskyldning for å ikke trene de..

Hadde en del nesten-ulykker på festival i helgen, er bla. helt voldtatt i ryggen etter å ha hatt X antall folk på nakken under konserter o.l. Lever farlig Cheesy

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - leangain
« #396 : 22. juli 2011, 10:08 »
Hehe, mildt sagt. Er så jævelig kjedelig også. Men da er det jo bare å kaste seg på diett nå, får liksom ikke mulighet til å trene ordentlig før dette ordner seg.

Skikkelig festivalsommer på deg altså?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: christar - leangain
« #397 : 23. juli 2011, 02:13 »
Hehe, mildt sagt. Er så jævelig kjedelig også. Men da er det jo bare å kaste seg på diett nå, får liksom ikke mulighet til å trene ordentlig før dette ordner seg.

Skikkelig festivalsommer på deg altså?
Nei, sant. Hvor lang tid tar sånt å bli bra igjen? Se på det som en halv deload Wink

Jepp, ble mye moro! Biffy Clyro på slottsfjell og Jimmy Eat World på Hove som definitivt er i topp 3 sommerhøydepunkt i år for min del, kombinert med mye annen snacks og god stemning, så har vært sinnsykt gøy Smiley Ikke noe festivaler på deg? Eller turer?

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - leangain
« #398 : 27. juli 2011, 20:06 »
Tjæ. Er neimen ikke sikker. Er iallefall bristet. Så alt fra et par uker til måneder. Men fikk kjørt en rolig beinøkt i dag med legcurl og leggspark. Deilig iallefall.

Høres virkelig utrolig kult ut med festival. Var på hove for et par år tilbake og hadde det utrolig kult. Men blir dessverre knapt med tid i år da jeg jobber hver eneste dag og har få muligheter for ferie.

Må jo selvsagt ta opp det triste som har skjedd i Oslo også. Alle mine tanker går til de rammede og pårørende.

En litt morsom ting i en ellers så trist hverdag, life goes on.

http://www.youtube.com/watch?v=Idb9Askzncw&feature=related

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar - leangain
« #399 : 03. august 2011, 11:13 »
Fikk kjørt min første beinøkt på 3.5 uker i dag. Merker at mye av styrken har forsvunnet der. Men hælledussen så deilig det var å kjøre bein ordentlig igjen. Ikke lenge til jeg kan begynne å jogge igjen heller nå. Nå er det ned å ta seg en dukkert i sjøen, 23 grader i vannet, kan bli en deilig kardioøkt det  Smiley

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar's treningsdagboki
« #400 : 24. august 2011, 23:00 »
Da er det på tide å begynne å logge igjen på fastbasis. Alle planer for sommeren gikk egentlig rett i dass etter at jeg tråkket over i midten av Juli. Viste seg å være ett brudd i ankelen og er nå på bedringens vei. Men treningen har  vært helt råtten i etterkant av dette. Så har nå valgt å starte fra scratch med 5x5 stronglifts. Har lest gjennom bibelen skrevet av Mehdi og skal nå gi dette et ærlig forsøk. Skal i tillegg bli seriøs på tøyingen.

Startvekter ser ut som følger:
Knebøy: 30kg
Markløft 60kg
Benk: 30kg
Militærpress: 20kg
Barbell rows: 30kg

Starter  veldig lett, men har planer om å prøve å følge dette programmet til punkt og prikke. Så vi får se hvordan det blir.

Uke 1 - Dag A:
Knebøy Lowbar:
5x5 - 30kg

Benk:
5x5 - 30kg

Barbell rows:
5x5 - 30kg

*Kommentar: Lite å si om denne økten, merket at jeg hadde litt ubehageligheter i kneet, men fikk fullført økten. 30 sekunders pauser. Avsluttet økten med 15-20 sek tøying av forside, bakside, legger osv. Har også litt problemer med lowbar knebøy, sliter med å holde stanga stabil bakpå ryggen samtidig som jeg føler at skuldrene får kjørt seg litt for mye.

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar's treningsdagboki
« #401 : 28. august 2011, 13:34 »
Uke 1 - Dag B (26.08.11):
Knebøy Lowbar
5x5 - 35kg

Markløft
2x5 - 60kg

Militærpress

5x5 - 20kg

Uke 1 - Dag A (28.08.11):
Knebøy Lowbar
5x5 - 40kg

Barbell rows
5x5 - 35kg

Benkpress
5x5 - 40kg


Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar's treningsdagboki
« #402 : 30. august 2011, 12:47 »
Uke 2 - Dag B (30.08.11):
Knebøy
5x5 - 45kg

Markløft
2x5 - 65kg

Militærpress
5x5 - 22,5kg

Chins
3x5 - KV-20kg

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar's treningsdagboki
« #403 : 01. september 2011, 20:18 »
Uke 2 - Dag A (01.09.11):
Knebøy
5x5 - 50kg

Benkpress
5x5 - 50kg

Barbell rows
5x5 - 37,5kg

*Kommentar: Presterte å øke med 10kg på benken i dag. Det var selvsagt ikke meningen, så forsetter med litt lavere økninger for å si det slik. 2.5kg pr økt. Knebøyen begynner bli veldig fin nå også, tøyning hjelper uten tvil.

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: christar's treningsdagboki
« #404 : 04. september 2011, 13:56 »
Uke 2 - Dag B (04.09.11):
Knebøy
5x5 - 55kg

Markløft
2x5 - 70kg

Militærpress
5x5 - 27,5kg

*Kommentar: Uke 2 ferdig. So far so good. Tenikken blir bare bedre og bedre i knebøy nå takket være fokus på fleksibilitet med tøyning og goblet squat. I morgen starter en ny epoke i livet mitt, det harde arbeidsliv. Hurra!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!