Skrevet av Emne: Diett for skadet kontorarbeider  (Lest 643 ganger)

Utlogget Tiwas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Diett for skadet kontorarbeider
« : 20. februar 2010, 08:56 »
Hei på dere!

Jeg har vært skadet i noen måneder nå (avrevet leddbånd i kneet, menisker som antakelig vis må sys på plass, en beinpipe i underarmen som hele tiden sklir ut, en dårlig skulder++), men har bestemt meg for at *nå* er det på tide å gjøre noe med vekten før jeg begynner på den lange veien tilbake til et sunt liv. For å si det slik, så er situasjonen nå slik at jeg står opp 5 om morgenen, jobber bak en kontorpult (programmering) frem til 17, drar hjem, slapper av, sover, repeterer. Dette er jo ikke oppskriften på å være sunn og frisk Wink

Målet mitt, så fort jeg er ferdig med de verste skadene, er å komme i gang med brasiliansk ji-jitsu et par ganger i uken, i tillegg til rask gåing hver dag med hunden. I tillegg til det kommer jeg til å kjøre litt styrke når jeg først er på trening, og noen runder på romaskinen i ny og ne. Ikke så ille aktiv til å ha to unger, kvinnfolk og hund.

Når jeg nå skal velge diett er det veldig lett for meg å si at jeg skal hoppe på en CKD, for det har jeg veldig god erfaring med. Sist jeg gikk på det, derimot, hadde jeg mulighet til å trene 2 timer om dagen på treningsstudio pluss to timer rask gange totalt ved å gå til og fra jobb. Vanskelig med CKD når man ikke kan verken trene tungt (underarm og skulder hindrer meg i å gjøre de fleste basisøvelser), og knær hindrer meg uansett i å tømme leveren for glykogen.

IF så litt interessant ut, spesielt siden det er slik kroppen min trives best - et par ordentlige måltider om dagen.

Uansett - er det noen her som kan anbefale en effektiv diett for en som rett og slett ikke *kan* trene på en stund?

På forhånd takk!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!