Skrevet av Emne: Trene hele kroppen på en trening?  (Lest 11375 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #30 : 26. februar 2010, 13:07 »
så hvis jeg forstår dette rett, så er det ikke noen fordel med høyere anabole nivåer?

Joda, det er jo neppe en ulempe. Men å trene bare høyreps med korte pauser har flere ulemper enn fordeler. Blant annet begrenset vekt og total arbeidsmengde som også er viktige faktorer.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #31 : 26. februar 2010, 13:09 »
Siden jeg ikke vet såmye om hormoner og trening, søkte jeg litt, og fant denne:

Hormoner og trening: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1137

Der står det blant annet: For de som ikke er avanserte kroppsbyggere på topp-plan og for de som trener uten AAS, og det er de vi henvender oss til her, vil det derfor være hensiktsmessig å la hver tunge treningsøkt ikke vare mer enn 40-45 minutter, og det vil videre være fornuftig å ha en hviledag mellom hver treningsdag.
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #32 : 26. februar 2010, 13:10 »
Siden jeg ikke vet såmye om hormoner og trening, søkte jeg litt, og fant denne:

Hormoner og trening: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1137

Der står det blant annet: For de som ikke er avanserte kroppsbyggere på topp-plan og for de som trener uten AAS, og det er de vi henvender oss til her, vil det derfor være hensiktsmessig å la hver tunge treningsøkt ikke vare mer enn 40-45 minutter, og det vil videre være fornuftig å ha en hviledag mellom hver treningsdag.

Les de forrige postene mine.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #33 : 26. februar 2010, 13:15 »
Syns fortsatt 2timer det høres lenge ut, kanskje det er jeg som er litt for rask,... er ferdig på ca 45min.... 45-60reps per muskelgruppe er helt kurrant, men kanskje ikke for ett fullkroppsprog eller for 1 øvelse. Finnes stort rom for variasjoner.

For nybegynnere leste jeg om et eksperiment der dem målte fremgang på kun 1 arbeidsett mot 3 arbeidsett, gitt at dem trente så hardt at dem ikke klarte den 11. rep, men uten failure. 1 arbeidsett viste seg å ha bedre fremgang enn 3 sett på nybegynnere. Less is more.

De fleste har også alt for mange øvelser på programmet. For dem som har trent noe, holder ca 5 øvelser per økt. Nybegynnere som ikke har hørt på råd, tar kanskje 3-4 øvelser kun på den populære muskelen biceps. Egentlig trenger ikke nybegynnere å trene biceps i det hele tatt, hvis dem har trekkøvelser som roing, nedtrekk etc. Bicepsen kommer etterhvert uansett. Men dette er ting som er hardt å akseptere for de som har det travelt og er ivrige etter å få muskeler fort.... Less is more.
Kanskje en liten avsporing fra det trådstarter spør om men... Tongue


jeg trener som regel 2 timer.. Når man kjører flere tunge øvelser som f.eks mark,bøy, rykk, støt så må man bruke lang tid på å oppvarminga, dvs, opptrappinga på vekter, og gode pasuer mellom de tunge settene...


kjører man kun bygger øvelser med korte pauser, så går det jo fint å gjøre seg unna på 45 min.. men aldri i livet om jeg kunne gjort det effektivt på min treningsplan. Kan fort bruke 40 min kun på rykk, eller bøy for den del.


men enig i det øvelse greiene.. jeg pleier vell å ha ca 5-7 øvelser per dag. 1 øvelse på biceps er absolut nok :p
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #34 : 26. februar 2010, 13:55 »
Les de forrige postene mine.

Artikkelen jeg refererte til har da 27 kildehenvisniger for sine påstander, du viser til 1. Så for en ufaglært som meg, kan jeg ikke la tvilen komme din kilde til gode! Enda ihvertfall!

Trener du på en bestemt måte kan godt 45-60 minutter være passende. Kan forestille meg at kroppen blir stresset hvis du kjører bare 10'ere i alle settene med korte pauser i over en time. Dere mener denne måten er bedre på grunn av de muskelbyggende hormonene?
Jeg trener 5-8 rep, 2-4 sett og 5 øvelser per økt, og bruker ca. 45 min etter generell oppvarming. Opprinnelig mente jeg ingenting om hormoner, da jeg ikke vet noe omhormoner. Jeg reagerte på at 2 timer trening, og syns det hørtes lenge ut. Men jeg respekterer pg forstår at vi trener med forskjellig itensitet. Selv prøver jeg å holde pausene mellom setta til ca 1 min., og da blir 2 timer trening veldig lenge...


jeg trener som regel 2 timer.. Når man kjører flere tunge øvelser som f.eks mark,bøy, rykk, støt så må man bruke lang tid på å oppvarminga, dvs, opptrappinga på vekter, og gode pasuer mellom de tunge settene...


kjører man kun bygger øvelser med korte pauser, så går det jo fint å gjøre seg unna på 45 min.. men aldri i livet om jeg kunne gjort det effektivt på min treningsplan. Kan fort bruke 40 min kun på rykk, eller bøy for den del.


men enig i det øvelse greiene.. jeg pleier vell å ha ca 5-7 øvelser per dag. 1 øvelse på biceps er absolut nok :p

Vi trener nok med forskjellig intensitet ja. Oppvarming er viktig, men er du litt småsvett, så skal det ikke så mange sett til. Fort gjort  Tongue
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #35 : 26. februar 2010, 15:06 »
Artikkelen jeg refererte til har da 27 kildehenvisniger for sine påstander, du viser til 1. Så for en ufaglært som meg, kan jeg ikke la tvilen komme din kilde til gode! Enda ihvertfall!

Artikkelen du linket til snakker bare om at hvis du trener sånn og sånn får du slike hormoner. Det er ikke det jeg diskuterer, men effekten av disse akutte hormonene.

"De forhøyede nivåene av anabole hormoner vi søker etter en treningsøkt er av kort varighet, men de er likevel av største viktighet for å hindre nedbrytning av muskler og for å starte restitusjons- og vekstfasen med et så godt utgangspunkt som mulig."

Det er dette jeg er uenig i. Den lille betydningen dette må ha kan ikke utjevne at du må trene med lavere vekter og mindre total belastning enn ved styrketrening der du ikke fokuserer på akutt hormonrespons.

Nå gidder ikke jeg å lese alle kildene deres, men ut i fra overskriftene er det bare hvordan trening påvirker hormonene som står, altså ingen av den type studie jeg postet. Finner du noen lover jeg å lese.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #36 : 26. februar 2010, 16:13 »
45-60 min trening er altså effektiv trening. Det er gjerne et kvarter i oppvarming i tillegg. Mine økter pleier å være ca 1,25 t. fra start til slutt (altså en time og et kvarter). Da hiver jeg meg i en shake blandet det meste - og jeg trener utelukkende baseøvelser. Å trene intensivt i 2 timer med baseøvelser er på meg nesten umulig. Det er såpass tungt at man går tom for energi og treningseffekten uteblir fremfor at man trener hardt over kortere tid imo.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #37 : 26. februar 2010, 19:46 »
45-60 min trening er altså effektiv trening. Det er gjerne et kvarter i oppvarming i tillegg. Mine økter pleier å være ca 1,25 t. fra start til slutt (altså en time og et kvarter). Da hiver jeg meg i en shake blandet det meste - og jeg trener utelukkende baseøvelser. Å trene intensivt i 2 timer med baseøvelser er på meg nesten umulig. Det er såpass tungt at man går tom for energi og treningseffekten uteblir fremfor at man trener hardt over kortere tid imo.

Har vi ikke allerede diskutert dette punktet? Hvor du har det i fra at jeg mener det er bra å trene intensivt i 2 timer?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #38 : 27. februar 2010, 00:02 »
Artikkelen du linket til snakker bare om at hvis du trener sånn og sånn får du slike hormoner. Det er ikke det jeg diskuterer, men effekten av disse akutte hormonene.

"De forhøyede nivåene av anabole hormoner vi søker etter en treningsøkt er av kort varighet, men de er likevel av største viktighet for å hindre nedbrytning av muskler og for å starte restitusjons- og vekstfasen med et så godt utgangspunkt som mulig."

Det er dette jeg er uenig i. Den lille betydningen dette må ha kan ikke utjevne at du må trene med lavere vekter og mindre total belastning enn ved styrketrening der du ikke fokuserer på akutt hormonrespons.

Nå gidder ikke jeg å lese alle kildene deres, men ut i fra overskriftene er det bare hvordan trening påvirker hormonene som står, altså ingen av den type studie jeg postet. Finner du noen lover jeg å lese.
Må vell bli kildehenvisning nr 11 og 12, men vet da pokker hvor jeg finner dem. Og ikke har jeg tenkt å lete heller, hverken etter disse eller andre! Mulig du har rett og at vinningen går opp i spinningen med disse hormonene! Forstår det slikt at det er gjort få studier på området, og mye vi ikke vet med sikkerhet.

Når det er sagt, så vet jeg ikke om jeg hadde klart å trene med så mye tyngre vekter om jeg f.eks dobblet pausetiden mellom setta. Tror dette er så lite, at også denne effekten er forsvinnende liten. Men så har vi dette med det lange tidforløpet, alla rentas rente, og da blir små effekter tilslutt store  Tongue

Men jeg lar dette ligge til de som virkelig kan noe om emne blir enige om virkningene!  Wink
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #39 : 27. februar 2010, 00:05 »
Men jeg lar dette ligge til de som virkelig kan noe om emne blir enige om virkningene!  Wink

Lyle mcdonald er enig med meg:P høhø. Nei, men sånn seriøst så skal jeg ta og lete litt mer.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trene hele kroppen på en trening?
« #42 : 10. mars 2010, 21:49 »

Put simply, I think that both longer (complete or near complete) and shorter (incomplete) rest intervals have their place in hypertrophy training.  In general, I’ll typically use longer rest intervals when the goal is primarily a tension stimulus (e.g. rest interval of 2-3 minutes for sets of 5-8 reps) and shorter rest intervals when the goal is a fatigue stimulus (e.g. 60 seconds for sets of 12-15 reps).

As I discuss in Reps Per Set for Optimal Growth, tension is the primary stimulus for growth and very short rest interval systems tend to be fatigue dominant instead of tension dominant.  If anything, that hurts growth.

http://www.bodyrecomposition.com/research-review/factors-affecting-the-length-of-the-rest-interval-between-resistance-exercise-sets-research-review.html

Mcdonald bruker også kilder.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!