Skrevet av Emne: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?  (Lest 3558 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« : 25. februar 2010, 17:33 »
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1450289.ece

I den første rettsaken ble han frikjent.
I ankesaken ble han faktisk dømt.  woot
I ettertid har han fått opphevet dommen pga. manglende relevante opplysninger om ulykken.  what

Rettssystemet i Norge befinner det seg høyt skolerte folk. Man skulle tro de kan jobben sin..?
Først blir mannen frikjent, i en ankesak blir han faktisk dømt.
Hvorfor spriker det slik?
Hvordan kan de føre en sak uten noen opplysninger om helikoptret og hvorfor det styrtet?

Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget glenntb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #1 : 25. februar 2010, 17:41 »
Kan du si.
Inne på en film jeg så nettop der.
Hvis du ikke har sett    "law abiding citizen" enda, så burde du.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #2 : 25. februar 2010, 18:06 »
ikkje bare det, men 6 måneder, 90 ubetinget x) for en vits!!

-om han hadde blitt bevist skyldig da..
Westside disciple

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #3 : 25. februar 2010, 18:17 »
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1450289.ece

I den første rettsaken ble han frikjent.
I ankesaken ble han faktisk dømt.  woot
I ettertid har han fått opphevet dommen pga. manglende relevante opplysninger om ulykken.  what

Rettssystemet i Norge befinner det seg høyt skolerte folk. Man skulle tro de kan jobben sin..?
Først blir mannen frikjent, i en ankesak blir han faktisk dømt.
Hvorfor spriker det slik?
Hvordan kan de føre en sak uten noen opplysninger om helikoptret og hvorfor det styrtet?



Første rettsinnstans er 1 dommer og 2 lekdommere(vanlige folk plukket ut av medlemslister til partier som regel)(kan være jury)
Andre rettsinnstans er det 3 dommere og 4 lekdommere(i mine øyne den beste rettsinstansen)
Så har vi en "nemd" høyesteretts kjærestemåleutvalg som må godkjenne saker til de senile utdaterte gubber og "tena-lady" damer.
Så har man tilslutt høyesterett som frifinner de sterke uten at folket forstår hvorfor.........

I en straffesak er bevisbyrden svært streng, det vil være et problem når man skal dømme i en sak hvor man ikke har greie på hva de driver med i hendelsesforløpet!

Hvis dere husker arvesaken mot Odd Reitan så er det et kraftig skudd for baugen i norsk rettshistorisk.
Han ble dømt i første og andre rettsinnstans for å ha unnlatt arveavgift som de aller fleste må betale når vi arver litt, Odd Reitan hadde nedskrevet verdien på 1/3 av remaimperiet til ca 100.000,-
De høye herrer og damer i Høyesterett kom frem til at dette ble gjort i all sannsynlighet for å unngå arveavgift, men de ble frikjent uansett.
Det beviser egentlig at de gamle ikke har kontakt med folket og deres meninger, arver jeg eller noen andre her et hus til 4 mill av foreldrene våre så må vi betale arveavgift, men de som arvet verdier for flere hundre millioner, idag verdsatt til mange milliarder, de slapp den avgiften som alle andre må betale på langt mindre verdier.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #4 : 25. februar 2010, 18:20 »
ikkje bare det, men 6 måneder, 90 ubetinget x) for en vits!!

-om han hadde blitt bevist skyldig da..

Du må skille mellom uhell og idiotadferd, jeg tror ikke piloten ville risikert sitt eget liv og skulle uansett ikke blitt dømt for noen annet én minimum på uaktsomt drap som følge av en ulykke!

Nå viste det seg at han ikke kunne lastes for feilen og gjorde så godt det kunne gjøres gitt situasjonen!

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #5 : 25. februar 2010, 18:24 »
Du må skille mellom uhell og idiotadferd, jeg tror ikke piloten ville risikert sitt eget liv og skulle uansett ikke blitt dømt for noen annet én minimum på uaktsomt drap som følge av en ulykke!

Nå viste det seg at han ikke kunne lastes for feilen og gjorde så godt det kunne gjøres gitt situasjonen!
det har du rett i, leste dårlig igjennom linken^^ prøver bare ved en hver anledning å gjøre narr av norges strafferammer..
Westside disciple

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #6 : 25. februar 2010, 18:39 »
det har du rett i, leste dårlig igjennom linken^^ prøver bare ved en hver anledning å gjøre narr av norges strafferammer..

Å kopiere 1 femtilapp vil ofte gi mye strengere en voldtekt, incest mm, forstå det den som kan!
Man får jo rabatt for flere forhold i Norge, kontra tillegg........

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #7 : 26. februar 2010, 00:36 »
Nei.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #8 : 28. februar 2010, 18:21 »
Å kopiere 1 femtilapp vil ofte gi mye strengere en voldtekt, incest mm, forstå det den som kan!
Man får jo rabatt for flere forhold i Norge, kontra tillegg........

Kan du vise til noen dommer for forfalskning av 50-lapper som dokumenterer dette?

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #9 : 28. februar 2010, 18:48 »
ikkje bare det, men 6 måneder, 90 ubetinget x) for en vits!!

-om han hadde blitt bevist skyldig da..

Er du mongo eller? Vet du hva uaktsomt betyr?

Å kopiere 1 femtilapp vil ofte gi mye strengere en voldtekt, incest mm, forstå det den som kan!
Man får jo rabatt for flere forhold i Norge, kontra tillegg........

Dette er et mongoloid eksempel som har blitt en veldig populær måte for å rakke ned på de norske strafferammene Wink Liker at du skriver "vil ofte" Grin


Ellers ser jeg ingen grunn til å trekke påliteligheten til det norske rettsystemet i tvil på grunn av dette. Det ble jo oppnådd et korrekt resultat til slutt, noe som viser at rettsystemet fungerer. Det er kanskje ikke den mest effektive prosessen men.. Wink Hvis vi skal ha et rettsystem så må vi også godta det skjer justismord.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #10 : 28. februar 2010, 21:53 »
Er du mongo eller? Vet du hva uaktsomt betyr?

ja, og om uaktsomheten er grov nok (noe det IKKJE var i dette tilfeldet, eg presiserte senere at eg ikkje leste linken bra nok å tar det mot meg) så mener eg straffen er for liten.




og NEI rettsystemet fungerer ikkje. det er alt for mange som går fri. og hva får man for voldtekt, eller incest osv? reelle fengeselstiden blir vel på 6-8 år maks.. rettferdig syns du? ja da lurer eg på hvem som er mongloid.
Westside disciple

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #11 : 02. mars 2010, 11:33 »




og NEI rettsystemet fungerer ikkje. det er alt for mange som går fri. og hva får man for voldtekt, eller incest osv? reelle fengeselstiden blir vel på 6-8 år maks.. rettferdig syns du? ja da lurer eg på hvem som er mongloid.

Hvor henter du tallene dine fra?

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #12 : 02. mars 2010, 13:48 »
ja, og om uaktsomheten er grov nok (noe det IKKJE var i dette tilfeldet, eg presiserte senere at eg ikkje leste linken bra nok å tar det mot meg) så mener eg straffen er for liten.




og NEI rettsystemet fungerer ikkje. det er alt for mange som går fri. og hva får man for voldtekt, eller incest osv? reelle fengeselstiden blir vel på 6-8 år maks.. rettferdig syns du? ja da lurer eg på hvem som er mongloid.

Blir du dømt for voldtekt eller incest så er du en av de uheldige, toppen av isfjellet.
Voldtekt ligger sjeldent over 2-3år
Incest, ofte foreldelse(10år) evt særdeles vanskelig bevisførsel, her kommer det på hvor lenge det har pågått og hvor unge ofrene var. Enkelt tilfelle blir sjeldent mer én 1-2år er det overgrap mot mindreårig så blir det alt fra betinget til 2-6mnd avhengi av en del variabler.

Det er jo bra at vi rehabiliterer enkelte, men noen av de aller værste burde vært låst inn for godt og i et eget fengsel for den slags folk slik at allminnelige fanger ikke har noe med de å gjøre.....

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #13 : 02. mars 2010, 13:48 »
Blir du dømt for voldtekt eller incest så er du en av de uheldige, toppen av isfjellet.
Voldtekt ligger sjeldent over 2-3år
Incest, ofte foreldelse(10år) evt særdeles vanskelig bevisførsel, her kommer det på hvor lenge det har pågått og hvor unge ofrene var. Enkelt tilfelle blir sjeldent mer én 1-2år er det overgrep mot mindreårig så blir det alt fra betinget til 2-6mnd avhengi av en del variabler.

Det er jo bra at vi rehabiliterer enkelte, men noen av de aller værste burde vært låst inn for godt og i et eget fengsel for den slags folk slik at allminnelige fanger ikke har noe med de å gjøre.....

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Norsk rettsystem, er det pålitelig nok?
« #14 : 02. mars 2010, 19:11 »
Hvor henter du tallene dine fra?
eg tippa.. ut i fra hva man hører i mediene, det man hører folk rundt seg sier, og på rein intuisjon for hvordan straffer i norge er. eg la til og med på MER enn det eg trodde, for å være på en sikker side.





tf i ett nøtteskall:
''eg syns havregryn er godt.. ''
                             
''KILDER! dokumentasjon, og forskningsresultat takk?!''
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!