Skrevet av Emne: RM Styrkeløft og RM i benkpress, Oslo og omegn!!  (Lest 1662 ganger)

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
RM Styrkeløft og RM i benkpress, Oslo og omegn!!
« : 27. februar 2010, 17:47 »
Ja, da var Oslo SKs første "store" stevne, så lenge som jeg har vært medlem, tilbakelagt! Vært litt hektisk, veldig morsomt, og mye knallbra løfting!

Det lille negative først, litt få løftere (hvorfor det tro?), på Melhus (min gamle klubb) var det jo over 50 stykker!!

Positivt: plattingmannskapet (som jeg var en del av til tider) gjorde en knakende god innsats! Ingen feillastinger, ingen uhell, og sinnsykt effektivt! Dette gjaldt alle som stilte opp!

Så noen høydepunkter for i dag, tatt litt tilfeldig:

Joakim Lindseth, norgesrekord i bøy, norgesrekord sammenlagt, 700 (eller mer) sammenlagt, 18 år, og dette er hans andre stevne!! Han har et sinnsykt grunnlag, og kan virkelig løfte syke vekter i fremtiden!

Martin "Grizzly"; 915 sammenlagt, 300 i benk, og utrolig pers i markløft! 290 gikk opp i et løft som var full av innsatsvilje og guts! Når slike løft går opp, husker man hvorfor styrkeløft er en sinnsykt motiverende og morsom idrett!! Snart har han utgjevnet forskjellen i mark og benk, bortsett fra at det var mer inne på 300 i benk, mens det var det IKKE i mark! Må også nevnes at han hadde en herrlig ansiktsfarge etterpå, nærmere bestemt lilla woot

Bo, me en overbevisende serie, på 305 i bøy, 195 i benk, og 305 i mark! Skal bli skikkelig gøy å se hva denne gutten kan klare fremover!

Inger Johanne Ruud, som var så utrolig nære på å få siste mark på 165 kg, men gjorde et bra stevne i bøy og benk!

Desverre har jeg gullfiskhukommelse på resultater, men de kommer vel ut på resultatservice etter hvert! Håper noen som tok bilder (så det var mange med kameraer i dag) kan legge de ut her!

Ellers synes jeg det var kjempemoro å arrangere stevne, og gleder meg allerede til neste stevne OSK skal arrangere!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

Sv: RM Styrkeløft og RM i benkpress, Oslo og omegn!!
« #1 : 27. februar 2010, 20:16 »
Det var utrolig få deltakere i RM. I tillegg til at det var få påmeldt var det flere som ikke møtte opp. Etter endt stevne var det kun 7 med godkjent resultat i styrkeløft. For første gang på lenge var det flere som hadde kommet for å se på enn det var deltakere.

Selv om det var få som deltok var det meget god løftinging på de som deltok - både styrkeløft og benkpress. Joakim med 702,5 kg i 100 kg ungdom, Bo med 800 kg i 110 jr og Martin med (509 poeng) 915 kg i +125. Leif Sydengen manglet 2 cm på å rette i armene i sitt norgesrekordforsøk.

Inger johanne var en positiv opplevelse. God teknikk og sterk. Heidi Hille alltid i god humør og klar for en spøk. Flott også at Marius nå veier mer enn Jan B  Grin

Blant publikum var også Inngunn og Are. Begge så godt trent ut og jeg tenkte straks NM 2010. Gleder meg til juni Cool

ED
Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Flott arrangert av OSK, få løftere, men artig å se at vi har flere lovende løftere i regionen. Håper at vi blir enda flere til neste år. Dette er et flott stevne å ha med seg:)

(Halden var jo "litt" sent ute, de kom da stevnet var over, men snille dommere, sekretæriat og skivepåsettere gjorde sitt til at de fikk en ny sjanse!).

Blenda!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!