Skrevet av Emne: Spørsmål om RYP ++  (Lest 1343 ganger)

Utlogget Manowar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Spørsmål om RYP ++
« : 03. mars 2010, 22:02 »
Hei!

Har gjort alvor av å begynne med et skikkelig program som gir gode resultater! Har valgt meg RYP og skal starte med grunnprogrammet snart. Har noen spørsmål angående det som jeg håper noen kan svare på meg på...


-Hvordan bør kostholdet mitt være? Er ganske så tynn med lav fett%. Spiller fotball - er 186 cm og 67 kg tung.. Er på skole fra 08:00 til 14:15 og spiser middag alltid rundt 14:30 og der tar jeg det jeg får!
Om noen kunne satt opp et forslag til kostholdsplan hadde det vært konge!

-Kosttilskudd; hva burde jeg kjøpe? Har hørt at tran og omega 3, 6 og 9 er bra. Er dette noe jeg burde ta?
Og hva med proteinpulver, kreatin osv?

-Kan jeg legge til en øvelse ekstra på bryst? Syns jeg er svak der og kunne ønske noe ekstra hvis det ikke blir for tungt...

-Kan jeg "drite i" kardiotreninga etter styrketreningene når jeg trener/spiller fotball eller går på ski/løper på hviledagene?

-Det er snart påske som for meg betyr en del festing. Burde jeg vente til etter påska med å starte med RYP eller går det fint med en liten periode med drikking også?


Jeg har byttet ut noen øvelser på grunn av både ønske og tilgang på apparater:

Strake markløft bort, markløft inn.
Smalt nedtrekk bort, knestående hantelroing inn.
Sittende roing bort, framoverbøyd roing med stang inn.


Har allerede testet ut 10RM og er klar til å starte, men vil ha alt på plass før jeg starter! Håper dere kan gi meg noen grundige og fyldige svar på de spørsmålene jeg har!

På forhånd takk!


Utlogget Toffern

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 683
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 683

Sv: Spørsmål om RYP ++
« #1 : 04. mars 2010, 08:08 »
les RYP hefte, der ligger kostholdet, kosttilskudd er også nevnt der.

det er ikke vits å legge til øvelser på RYP, programmet er bra somk det er.

siden du trener kardio utenom kan du vel bare drite i kardioen på RYP programmet ja.

skal nok ikke ha så mye å si vist du starter nå, bare du ikke fester for mye o husker på kostholdet.

markløft inn, den er jeg enig i, men det er ikke nødvendig.
behold nedtrekk vist du har mulighet for det, nedtrekk trener bredda på ryggen, roing trener tykkelse. har du ikke mulighet til den øvelsen tar du heller chins.
tror ikke den siste øvelsen har så mye å si om du bytter ut heller, men jeg ville ha fulgt programmet vist du har mulighet.

Utlogget Manowar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Spørsmål om RYP ++
« #2 : 04. mars 2010, 10:46 »
Har ikke mulighet til nedtrekk...

Utlogget Toffern

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 683
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 683

Sv: Spørsmål om RYP ++
« #3 : 04. mars 2010, 14:48 »
hva med å bytte ur nedtrekk med chins da?

Utlogget Manowar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Spørsmål om RYP ++
« #4 : 04. mars 2010, 17:50 »
Joda, har tenkt på det, men har ikke noe stativ som er bra å utføre chins i. Kan gjøres i smithmaskina, men det er litt trælete da den på en måte ikke er høy nok..

Merka nå at det var kommet en ny versjon med færre øvelser. Regner med den er oppdatert og bedre, så jeg burde velge den?
Og i programmet der ser jeg det står antall sett er 4+1 noen plasser, hva menes med det?


Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Spørsmål om RYP ++
« #5 : 04. mars 2010, 17:57 »
Søk på youtube etter: Rack chins

Utlogget Manowar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Spørsmål om RYP ++
« #6 : 04. mars 2010, 18:07 »
Kjørte Rack Chins i forrige programmet mitt også, så jeg kan erstatte det med nedtrekk/chins?

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Spørsmål om RYP ++
« #7 : 04. mars 2010, 18:24 »

-Hvordan bør kostholdet mitt være? Er ganske så tynn med lav fett%. Spiller fotball - er 186 cm og 67 kg tung..


kostholdet må du jobbe endel med, 67kg på 186 er ALTFOR tynt!
du skal trene vekter+fotball så for og bygge noe ville jeg tatt 3xbw i proteiner så 201g proteiner daglig pluss kcal overskudd.
altså spis mye.
oversikt over matvarer kan du søke her på tf eller se i ryp heftet hvor det er gode forslag.



-Kosttilskudd; hva burde jeg kjøpe? Har hørt at tran og omega 3, 6 og 9 er bra. Er dette noe jeg burde ta?
Og hva med proteinpulver, kreatin osv?

det viktigste for deg nå blir veldig lett.
-proteinpulver ved din vekt gainer.
-kreatin
-omega 3 & 1-2ss ekstra sunt fett i matlagingen(olivenolje etc.)
siden du trener endel kan du alltids vurdere et extra tilskudd for restitusjon ala scivation extend f.eks


-Kan jeg legge til en øvelse ekstra på bryst? Syns jeg er svak der og kunne ønske noe ekstra hvis det ikke blir for tungt...

kommer an på kroppen din og evnen du har til og restituere deg, selv har jeg alltid hatt et par ekstra øvelser når jeg kjører ryp uten problem men kosthold&tilskudd har vært der etter, så du kan jo bare prøve deg frem føler du hele programmet blir tungt og gjennomføre kutter du de ut igjen.

-Kan jeg "drite i" kardiotreninga etter styrketreningene når jeg trener/spiller fotball eller går på ski/løper på hviledagene?

ja.

-Det er snart påske som for meg betyr en del festing. Burde jeg vente til etter påska med å starte med RYP eller går det fint med en liten periode med drikking også?

alkohol ødelegger den metabolske prossesen i kroppen, noe drikke skal du vel uansett tåle men hvis du planlegger og bli stup full flere ganger i uken eller hver helg en liten periode ville jeg kanskje vurdert og vente til etter påsken.
dog er første 2 ukene av ryp ganske lette så litt drikking ødelegger nok ikke så mye men det må du vurdere her hvor mye drikking du planlegger.


Jeg har byttet ut noen øvelser på grunn av både ønske og tilgang på apparater:

Strake markløft bort, markløft inn.
Smalt nedtrekk bort, knestående hantelroing inn.
Sittende roing bort, framoverbøyd roing med stang inn.

er helt greit og bytte noen av øvelsene ut med øvelser du foretrekker mere eller hvis du ikke har tilgang på noen.
viktigste er jo uansett at du har en progressiv belastning gjennom programmet og ihvertfall 1 øvelse pr muskel gruppe.


håper noe av dette hjelper deg litt og lykke til
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Spørsmål om RYP ++
« #8 : 04. mars 2010, 18:25 »
Rack chins er bra vis du ikke klarer chins, vis du klarer chins ta chins vis du ikke får tatt chins/ ville jeg egentli forsatt med rack chins og etterhvert byttet ut med nedtrekk.  føler at rack chins/chins tar bedre en nedtrekk, men det er meg da

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Spørsmål om RYP ++
« #9 : 04. mars 2010, 18:27 »
Joda, har tenkt på det, men har ikke noe stativ som er bra å utføre chins i. Kan gjøres i smithmaskina, men det er litt trælete da den på en måte ikke er høy nok..

Merka nå at det var kommet en ny versjon med færre øvelser. Regner med den er oppdatert og bedre, så jeg burde velge den?
Og i programmet der ser jeg det står antall sett er 4+1 noen plasser, hva menes med det?



nye er ikke nødvendigvis bedre jeg syntes ikke det virker bedre men er det første gang så vokser du nok uansett gammelt eller nytt program:)

4+1 betyr droppsett:

4 sett på f.eks 100 og så rett etter du er ferdig med siste sett senker du vekten 15-20%(80-85) og tømmer deg helt til du akkurat kun greier 1 rep.
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Manowar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Spørsmål om RYP ++
« #10 : 04. mars 2010, 21:27 »
Tipper jeg kjører Rack Chins. Skal jeg bare kjøre 10 x 2/3 med det da eller?


Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Spørsmål om RYP ++
« #11 : 04. mars 2010, 21:55 »
8-10  x 3 er digg når man er oppvarmet. Vis din egen vekt blir lett sett på vekter.

Utlogget Manowar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Spørsmål om RYP ++
« #12 : 04. mars 2010, 22:23 »
Okei..

Tenker jeg kjører det nyeste og der ser jeg at det ikke er med markløft.. Kan jeg ta med det i tillegg til en brystøvelse?

Bytter også ut bred roing med knestående roing med hantler pågrunn av tilgang.

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Spørsmål om RYP ++
« #13 : 05. mars 2010, 07:40 »
Syntes du burde ha med markløft , Det er både og spørs hvordan brystet ditt handler det men ville først prøvd ut brystprogramet som det er. Ja det kan du men ikke kjør for tungt slik at du ikke føler at bruker ryggen. Jeg brukte 5x5 som start har funket rått !

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!