Skrevet av Emne: En blå bjørn  (Lest 179074 ganger)

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.




Haha.. vet ikke hva jeg skal gi honnør. Denne eller den på ulrik sin logg.. maybe both!

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Kaatsu har svært enorme effekter, og jeg kjører ikke i myo-rep stil. Forskjellen er helt utrolig annerledes. Kjører myo-rep + okklusjonsreps på noen andre øvelser som armer og lignende, er en utrolig grov treningsmetode.

Forskjellen er selvsagt økt metabolsk stress, og du kan bruke mindre vekter på øvelsene og skape mindre stress på nervesystemet og likevel få en svært god effekt ifh til muskelvekst. Å gå 3/4 opp i knebøy er bare noe alle må prøve. Begynn på 40-50% av 1RM, ta ca 8-10 reps 3-4 sett @ RPE 8.5ish

dette gav ikke noe svar på hva du legger i okkulsjonsrepps.

okkulsjonstrening på armer og bein er jo en smal sak.. men jeg skjønner ikke hvordan du har klart å blokkere blodtilførselen til brystet?
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Strekk i brystet i bunn, uten å miste spenn. Kjør ca litt over halvveis opp med innoverføring og skvis brystet uten å slappe av på topp men med markant stopp.. enjoy pain in chest.

Bruker altså IKKE trykkmansjett, men bruker halve repetisjoner. Funker veldig bra på slike øvelser, og som støtteøvelser. Litt vanskelig på tyngre vekter, når man mister litt kontroll så jeg unngår å bruke det der. Eks hadde jeg ikke kjørt 160kg bøy med okklusjonsreps for den tekniske svikten hadde vært katastrofaaal.

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Strekk i brystet i bunn, uten å miste spenn. Kjør ca litt over halvveis opp med innoverføring og skvis brystet uten å slappe av på topp men med markant stopp.. enjoy pain in chest.

Bruker altså IKKE trykkmansjett, men bruker halve repetisjoner. Funker veldig bra på slike øvelser, og som støtteøvelser. Litt vanskelig på tyngre vekter, når man mister litt kontroll så jeg unngår å bruke det der. Eks hadde jeg ikke kjørt 160kg bøy med okklusjonsreps for den tekniske svikten hadde vært katastrofaaal.

Aha :-) hvorfor sa du ikke bare det med en gang, takker!!

Jeg synes dog det er litt missvisende å kalle det okkulsjonsrepps :/ da man stengt talt vil kunne oppgå den samme effekten ved å rette helt ut i arma men holde konstant spenn i muskulaturen, det er stor forskjell på å rette ut arma for så å gå rett ned igjen, kontra å hvile et sekund på topp, men det veit du sikkert alt om Smiley

forøvrig så har jeg funnet på en luringøvelse som gjør at du kan holde et konstant spenn i muskulaturen også om man retter ut arma og "hviler"   

se for deg at du tar pushups i slynger..
så fester du en strikk enten i bunn av slyngen eller rundt håndleddene på hver side, og fester disse i noe et stykke på "utsiden av slyngene når de henger rett ned.
i bunnposisjon av en pushup så vil ikke disse påvirke noe særlig men når du kommer opp og presser hendene mot hverandre vil stikkene strekke seg, og du må presse armene sammen for å klare  å stabilisere. Latterlig så pump man får i brystet av dette..


skjønner?
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Aha :-) hvorfor sa du ikke bare det med en gang, takker!!

Jeg synes dog det er litt missvisende å kalle det okkulsjonsrepps :/ da man stengt talt vil kunne oppgå den samme effekten ved å rette helt ut i arma men holde konstant spenn i muskulaturen, det er stor forskjell på å rette ut arma for så å gå rett ned igjen, kontra å hvile et sekund på topp, men det veit du sikkert alt om Smiley

forøvrig så har jeg funnet på en luringøvelse som gjør at du kan holde et konstant spenn i muskulaturen også om man retter ut arma og "hviler"  

se for deg at du tar pushups i slynger..
så fester du en strikk enten i bunn av slyngen eller rundt håndleddene på hver side, og fester disse i noe et stykke på "utsiden av slyngene når de henger rett ned.
i bunnposisjon av en pushup så vil ikke disse påvirke noe særlig men når du kommer opp og presser hendene mot hverandre vil stikkene strekke seg, og du må presse armene sammen for å klare  å stabilisere. Latterlig så pump man får i brystet av dette..


skjønner?

Nice. Ja det hørtes veldig hardcore ut, og høres ut som en god øvelse for stabilisering i skuldrene også mtp rotatorcuffene!

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Nice. Ja det hørtes veldig hardcore ut, og høres ut som en god øvelse for stabilisering i skuldrene også mtp rotatorcuffene!

ja, det er en fining.

Går også ann å feste strikkene litt fremfor deg for å lære å holde spenn i latsen under senkingen av kroppen.   denne er vel enda bedre i benkpress da man er nødt til å holde skuldrene godt plantet på benken og være tight i latsen, min erfaring er at veldig mange av de som sliter med skulderplager i benkpress som sliter med å trykke ned skuldrene bak seg, også har et problem med å spenne opp latsen samtidig.. med litt strikktrixing klarer de aller fleste dette overaskende bra Smiley
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Mission: Crazy diamond going down | Syklus 1, uke 2 | Underkropp - Bøy @ 135kg

Knebøy:

60kg - 5 reps
90kg - 4 reps
120kg - 3 reps
135kg - 3 reps @ RPE 8
Knebøy 3/4 reps:

80kg - 10 reps - 3 sett / 8 reps - 2 sett
.. fyyy helvete

Dimmel deadlift:

82,5kg - 10 reps, 4 sett

Legger:

150kg - 15 + 4,4,4,4,4 Plantarfleksjon
125kg - 12 + 4,4,4,4 Dorsalfleksjon

Roll-outs / sidestabilisering med hantel:

12 reps, 12 reps, 12 reps / 8kg hantel, 5 reps med 3 sek hold på hver side.

Ryggen kjentes IKKE noe bra ut i dag i det hele tatt, bøyen var lett.. men begynner å undre om jeg kanskje må skifte til boks-bøy en periode. I tillegg var jeg SUPER solbrent på ryggen, så stanga REIV på huda haha...

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Mission: Crazy diamond going down | Syklus 1, uke 2 | Overkropp - skulderpress @ 55kg

Dislocates
Reverse band-flyes

Skulderpress RPT:

Stang - 6 reps
30kg - 5 reps
42,5kg - 4 reps
57,5kg - 4 reps (+2,5kg, -1 rep) @RPE 9
52,5kg - 5 reps (+2,5kg, -1 rep) @RPE 8.5
47,5kg - 6 reps @RPE 7.5

Skulderpress

20kg - 10 reps, 8 reps, 8 reps, 8 reps
.. skulle egentlig være RPT, men kom såklart ikke på det.. retarded stuff

Flatbenk, hantel 3/4 reps MYO:

27,5kg - 9 + 3 + 3 + 3 + 2

Pull-ups RPT:

+10kg - 6 reps (+2.5kg) @RPE 8.5
+3.75kg - 6 reps (+1.25kg) @RPE 8
KV - 6 reps @RPE 8

Pendlayroing:

72,5kg - 6 reps (+2,5 kg, -2 reps) @RPE 8.5
67,5kg - 8 reps (+2,5kg) @RPE 8

.. ryggen var ikke helt med meg

Stangcurl:

30kg - 12 + 3, 3, 2, 3, 2 (+5kg)

Hammercurl:

14kg - 10 + 3, 3, 2, 2, 2

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Har du noen bøker å anbefale som omhandler alt fra a-å innenfor trening og kosthold? Noen treningsguruer der ute som har gitt ut noe bra?

Physical training and bone health er en veldig spennende bok! Omhandler mekanotransduksjon og generelt alt om skjelettet og ytre last i tillegg til anatomi / biomekanikk for skjelettet og andre faktorer som spiller inn på skjelettet. Løp og kjøp!!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Mission: Crazy diamond going down | Syklus 1, uke 3 | Underkropp - sumo-mark @ 160kg

Oppvarming:
Hindersteg
Laterale hindersteg
Hip-thrust
Planken

Sumo-markløft (semi), RPT 1-3:

60kg x 6
90kg x 5
130kg x 4
160kg x 1 @ 9.5 (+5 kg, -2 reps)
140kg x 2 @ 7.5 (+2.5 kg, -1 rep)
125kg x 3 @ 7.5 (+2.5 kg)
100kg x 8
60kg x 10

.. har vært veldig sliten i kroppen de siste dagene, så 160 var merkelig tungt ifh til 155. Så blir god hvile nå frem til neste uke, da skal jeg prøve å ta 175-180 i markløft eller alt over 170 er fint. Så fremt at kroppen er klar neste uke.

Benpress, smal benstilling:

120kg x 12 + 3,3,3,3,3

Legger:
pf - 160kg x 12 + 3,3,3,3,3
df - 130kg x 12 + 3,3,3,3,3

.. tok en litt annen økt, bare veldig lett på benpress for å ikke stresse noe unødvendig ettersom kroppen ikke var helt på topp. 140kg var latterlig lett ifh til 160, håper på 180 neste uke da iallefall. Får ta med meg Sigvar, give me some BOOST!

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535


160kg x 1 @ 9.5 (+5 kg, -2 reps)
160 var merkelig tungt ifh til 155
160 i mark har jo aldri vært tungt, din deffer Wink flaut Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
160 i mark har jo aldri vært tungt, din deffer Wink flaut Wink

Deffer ikke lengre, var bare dagsformen Wink Så.. stick a finger up your ass and twirl it around, bro!

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Deffer ikke lengre, var bare dagsformen Wink Så.. stick a finger up your ass and twirl it around, bro!
jammen, da kommer man jo Sad
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Deffer ikke lengre, var bare dagsformen Wink Så.. stick a finger up your ass and twirl it around, bro!

Men du HAR deffet! = DEFFER! Shocked 160 er lett uansett om det er rævva dagsform, sånn er det og sånn har det alltid vært Wink  pass deg så jeg ikke kommer og fister deg  Kiss
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!