Skrevet av Emne: Spørsmål til de drevne !  (Lest 6497 ganger)

Utlogget fitnessbjorn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 332

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #45 : 16. mars 2010, 12:38 »
Uten å påberope meg all verdens kunnskap og erfaring kan jeg vel dele det som har funket bra for meg.
4-split med
dag1:bryst/skuldre
dag2:rygg/bakside skuldre
dag3:bein
dag4:armer
og eventuelt en femte dag med prioritet på svakeste muskelgruppe.
Jevn progresjon over tid. Begynne lett for så å øke så langt det går, og deretter gå tilbake og starte progresjon på nytt.(oppimot 10-12 rep til å begynne med og øking til 4-6 reps.)
Og viktigst av alt:Ett godt kosthold.

Bjørn

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #46 : 16. mars 2010, 21:21 »
Uten å påberope meg all verdens kunnskap og erfaring kan jeg vel dele det som har funket bra for meg.
4-split med
dag1:bryst/skuldre
dag2:rygg/bakside skuldre
dag3:bein
dag4:armer
og eventuelt en femte dag med prioritet på svakeste muskelgruppe.
Jevn progresjon over tid. Begynne lett for så å øke så langt det går, og deretter gå tilbake og starte progresjon på nytt.(oppimot 10-12 rep til å begynne med og øking til 4-6 reps.)
Og viktigst av alt:Ett godt kosthold.

Bjørn


Honnør gitt!!! Jeg har også hatt bra fremgang med et slikt program og jeg tror det er et meget bra allround program... Mer avansert trengs det ikke gjøres! Wink Bra innlegg! Wink
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Spørsmål til de drevne !
« #47 : 17. mars 2010, 01:05 »
Hva som er best for deg, behøver ikke funke for meg Wink

Mange splitter/metoder/prinsipper som funker bra, jeg liker å veksle mellom diverse hybrider.

Utlogget nydis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #48 : 23. mars 2010, 11:35 »
La oss få klarhet en gang for alle :

Hva er best ? Å trene samme muskelgruppe to gang i uken , f.eks markløft mandag og torsdag - knebøy tirsdag og fredag . Eller å trene samme øvelse en gang i uka , f.eks markløft mandag , knebøy tirsdag , benkpress torsdag , millitærpress fredag .

hvilke erfaringer har dere gjort dere rundt deette ?

for rene styrkeøkninger er det en fordel med mange økter, siden styrke har mye mer neural tilpasning å gjøre ("greasing the groove" som noen sier). Jo flere, jo bedre egentlig.

for å bygge muskelmasse trenger man å utføre betraktelig mer totalt volum, noe som igjen vil påvirke innhentingstiden, så der igjen er det bedre med litt ferre økter. et par ukentlige økter på hver muskelgruppe pleier å være midt i blinken for de aller fleste. MEN, det er også en fordel å ikke være helt innhentet også, så en del kan trene samme muskelgruppen hver dag i f.eks. 10 dager, for deretter å hvile ut i 5 dager for å la musklene/kroppen hente seg inn igjen og bygge seg sterkere - enklere sagt, overtrene med hvile i en periode for deretter å hvile ut. mener russerne har program som går ut på nettopp dette.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!