Skrevet av Emne: Spørsmål til de drevne !  (Lest 6483 ganger)

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #15 : 12. mars 2010, 22:08 »
jaaah, litt over middels.
Var vel kanskje en grunn til at TS spurte om tips fra de drevne?


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Spørsmål til de drevne !
« #16 : 12. mars 2010, 22:17 »
Var vel kanskje en grunn til at TS spurte om tips fra de drevne?



ja, jeg regner med det?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #17 : 12. mars 2010, 23:00 »
ja, jeg regner med det?
Yess, go figure!

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #18 : 12. mars 2010, 23:39 »
La oss få klarhet en gang for alle :

Hva er best ? Å trene samme muskelgruppe to gang i uken , f.eks markløft mandag og torsdag - knebøy tirsdag og fredag . Eller å trene samme øvelse en gang i uka , f.eks markløft mandag , knebøy tirsdag , benkpress torsdag , millitærpress fredag .

hvilke erfaringer har dere gjort dere rundt deette ?

Her får du nok mange rare svar siden spørsmålet er veldig dårlig formulert. Hvorvidt man trener 1 muskelgruppe 1 gang i uken mot 2 ganger i uken er for det første individuelt, det har med hva man ønsker å oppnå med treningen, intensiteten osv. Så noe godt svar vil du neppe få.
Jeg har god erfaring med begge 2 avhenging av hva jeg har trent opp imot.

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #19 : 13. mars 2010, 01:36 »
Hva får deg til å tro at folk som trener benk,bøy og mark 3-7 dager i uken trener tungt hver økt Tongue
Fordi jeg selv gjør det... Jeg ser ikke noe poeng i å sulle rundt på treningssenteret med lette vekter... Da tar jeg meg heller en tur på Brio... Leke kan jeg gjøre andre plasser!!!
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Spørsmål til de drevne !
« #20 : 13. mars 2010, 03:32 »
.
Blenda!

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #21 : 13. mars 2010, 10:56 »
Fordi jeg selv gjør det... Jeg ser ikke noe poeng i å sulle rundt på treningssenteret med lette vekter... Da tar jeg meg heller en tur på Brio... Leke kan jeg gjøre andre plasser!!!
Trening kan du mye om har jeg skjønt nå....

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #22 : 13. mars 2010, 19:17 »
Trening kan du mye om har jeg skjønt nå....
Ja, kan nok endal ja... Men hvorvidt jeg gidder å kjøre set med 15 reps er vel egentlig helt uinteressant mtp på hvor mye greie jeg har på trening.. Jeg har trent i 7år og hatt meget bra resultater hele veien... Så tror ikke at jeg trener feil på noen måte... Jeg kjører stort sett tunge vekter ligger på 6-8 reps til vanlig.. noen uker 10 reps, men å rote rundt med 15 reps og være helt uafektert etterpå har jeg aldri sett poenget med!!! Men for all del.. kjør på... Jeg skal ikke hindre deg!!! Kan vel også si at jeg er 1,93 høy og veier 140 kg nå med fettprosent på 14% så vil ikke si at jeg har trent så veldig feil...
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #23 : 13. mars 2010, 22:11 »
Ja, kan nok endal ja... Men hvorvidt jeg gidder å kjøre set med 15 reps er vel egentlig helt uinteressant mtp på hvor mye greie jeg har på trening.. Jeg har trent i 7år og hatt meget bra resultater hele veien... Så tror ikke at jeg trener feil på noen måte... Jeg kjører stort sett tunge vekter ligger på 6-8 reps til vanlig.. noen uker 10 reps, men å rote rundt med 15 reps og være helt uafektert etterpå har jeg aldri sett poenget med!!! Men for all del.. kjør på... Jeg skal ikke hindre deg!!! Kan vel også si at jeg er 1,93 høy og veier 140 kg nå med fettprosent på 14% så vil ikke si at jeg har trent så veldig feil...

Først og fremst betyr ikke dine personlige resultater noe som helst. Det er bare ekstremt usaklig argumentasjon. Gener er ALT.

For det andre snakker du om muskelbygging eller trening for maksimal styrke? Du vet vel at det er en forskjell?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Spørsmål til de drevne !
« #24 : 13. mars 2010, 22:18 »
lol
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #25 : 13. mars 2010, 23:09 »
Hehe... Ja, jeg vet det er en forskjell... Men jeg ser nok heller ikke poenget med å være stor og markert hvis du er en svekling ellers... Men joda, det hender jeg kjører høyreps jeg også, men det er svært sjelden... Det viktigste slik jeg ser det er:

Kosthold, treningsintensitet og treningsmengde...

Så er jo det å kjøre tunge baseøvelser som knebøy og markløft begge øvelser som bør være i alles program...

Men for min del har 6-10 reps fungert best i alle år... Men veksler mellom 6-10 men mer enn 10 reps kan jeg nok enda ikke se poenget med... Men jeg har ingen utdanning innenfor dette og kan bare henvise til egen erfaring etter 7 år med meget gode resultater!!!

Jeg trener selv ca 2,5-3 timer 6dager i uken selv og synes det er PERFEKT! 1 time cardio og ca 2 timer TUNGE vekter! Wink hehe
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #26 : 14. mars 2010, 00:47 »
Hehe... Ja, jeg vet det er en forskjell... Men jeg ser nok heller ikke poenget med å være stor og markert hvis du er en svekling ellers... Men joda, det hender jeg kjører høyreps jeg også, men det er svært sjelden... Det viktigste slik jeg ser det er:

Kosthold, treningsintensitet og treningsmengde...

Så er jo det å kjøre tunge baseøvelser som knebøy og markløft begge øvelser som bør være i alles program...

Men for min del har 6-10 reps fungert best i alle år... Men veksler mellom 6-10 men mer enn 10 reps kan jeg nok enda ikke se poenget med... Men jeg har ingen utdanning innenfor dette og kan bare henvise til egen erfaring etter 7 år med meget gode resultater!!!

Jeg trener selv ca 2,5-3 timer 6dager i uken selv og synes det er PERFEKT! 1 time cardio og ca 2 timer TUNGE vekter! Wink hehe

Lukter troll lang vei...

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Spørsmål til de drevne !
« #27 : 14. mars 2010, 00:56 »
Lukter troll lang vei...
Hva som lukter troll lang vei?? Skjønner ikke at alle er så for høyreps??? Kan noen forklare meg hvorfor man skal kjøre så jævlig mange reps?? For jeg må helt ærlig si at jeg ikke fatter det!!! Men må jo være enormt mange som mener høyreps er alfaomega da alle kommentarene som har kommet etter mine innlegg på denne tråden har vært av negativ art... Så jeg ønsker GJERNE å få vite hvorfor alle sverger til høyreps... Har jo sett at veldig mange som skriver her inne er 16 åringer som nettopp har begynt å trene, men jeg ønsker GJERNE svar fra alle som mener de har peiling!!

Hvis noen virkelig kan fortelle meg hva som er vitsen med å kjøre f.eks 15-20 reps når jeg har meget gode resultater med 6-10 så blir jeg meget paff hvis de kan komme med en saklig begrunnelse for det!!! Men jeg venter i spenning...

Og forresten så kan de som bare har ting å si  som: "LOL" og "dette lukter troll"  bare holde kjeft eller komme med en begrunnelse, for i mine øyne er alle som henger seg på andres utsagn fremdeles bare noen småtroll som fremdeles tror at stanga man bruker i benkpress o.l. veier 80kg aleine!!! 
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Spørsmål til de drevne !
« #28 : 14. mars 2010, 01:16 »
Fordi som det blir nevnt, gener har mye å si for hvordan man responderer på forskjellig type trening. Oppå der igjen kan man slenge på utallige faktorer som vil på påvirke resultatet som alt fra søvnkvalitet til livskvalitet til stressmomenter, daglige gjøremål, kosthold osv.

At du har gode erfaringer med en type trening er selvfølgelig veldig flott, men ikke noe bevis utover det, men fungerer fint som et type eksempel som en faktor i en diskusjon.

Siden du så bastant påstår at det bare er tung trening som er det beste og ikke fatter poenget med høyere repetisjonsantall gir du sterkt inntrykk av at dette ikke er noe du har mye erfaring med, hvordan kan du da argumentere imot det, hvis du ikke kjenner til det?

Det at du eventuelt er stor gir deg ingen overordnet rett til å dominere noen som helst diskusjon, det kan lønne seg for alle parter å være ydmyke.

Kort fortalt og som hovedargument for muskelvekst og trening med høyere repetisjonsantall anbefaler jeg å søke opp og lese litt om time under tention. Time under tension kombinert med belastning er essensielt for effekten man får av treningen i forhold til nevrologisk og hormonell påvirkning.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Spørsmål til de drevne !
« #29 : 14. mars 2010, 01:24 »
Hva som lukter troll lang vei?? Skjønner ikke at alle er så for høyreps??? Kan noen forklare meg hvorfor man skal kjøre så jævlig mange reps?? For jeg må helt ærlig si at jeg ikke fatter det!!! Men må jo være enormt mange som mener høyreps er alfaomega da alle kommentarene som har kommet etter mine innlegg på denne tråden har vært av negativ art... Så jeg ønsker GJERNE å få vite hvorfor alle sverger til høyreps... Har jo sett at veldig mange som skriver her inne er 16 åringer som nettopp har begynt å trene, men jeg ønsker GJERNE svar fra alle som mener de har peiling!!

Hvis noen virkelig kan fortelle meg hva som er vitsen med å kjøre f.eks 15-20 reps når jeg har meget gode resultater med 6-10 så blir jeg meget paff hvis de kan komme med en saklig begrunnelse for det!!! Men jeg venter i spenning...

Og forresten så kan de som bare har ting å si  som: "LOL" og "dette lukter troll"  bare holde kjeft eller komme med en begrunnelse, for i mine øyne er alle som henger seg på andres utsagn fremdeles bare noen småtroll som fremdeles tror at stanga man bruker i benkpress o.l. veier 80kg aleine!!! 

den lolen var forøvrig ikke ment negativt mot deg. jeg er veldig for at folk finner ut hva som passer best for dem selv:) FTR:jeg er 21;)
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!