Skrevet av Emne: Ripped Freak Anmeldelsen!! :)  (Lest 32705 ganger)

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Ripped Freak Anmeldelse
« #15 : 19. mars 2010, 13:23 »
Jepp, er klar over tap av virkning. De 1200mg jeg snakket om er ikke noe jeg holder over tid. Nettopp pga tap av virkning også i form av våkenhet er det lurt å kjøre korte pauser, eventuelt mindre mengder koffein i perioder. Selv tar jeg pauser på omlag en uke med minimale mengder koffein. Kroppen skal være i stand til å normalisere reseptor- responsen iløpet av få dager uten koffein, har jeg lest, dette stemmer også etter egen erfaring.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Ripped Freak Anmeldelse
« #16 : 19. mars 2010, 13:31 »
Normalt å bli trøtt av koffein?
Eller, er det noen mennesker som ikke reagerer på koffein?
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Ripped Freak Anmeldelse
« #17 : 19. mars 2010, 14:21 »
Normalt å bli trøtt av koffein?
Eller, er det noen mennesker som ikke reagerer på koffein?
Koffein øker nivået frigjort adrenalin i blodet slik at man blir mer våken. Men forventninger, og erfaringer av effekten vil også kunne påvirke opplevelsen av økt våkenhet( gjennom placebo og nocebo- effekt).

Blir du trøtt kan du prøve følgende:
- innta mer koffein
- se effekt ut ifra inntak på ulike tider av døgnet, og i ulike situasjoner, kanskje du får bedre effekt i enkelte situasjoner ( etter tungt måltid VS etter lette mellommåltider feks)
- Prøv å spise litt "70% sjokolade" sammen med inntak av koffein, disse sjokoladene er merket med stor skrift "70%"
-innta koffein når du er søvnig på dagtid, deretter sov 15- 20min (koffein har opptakstid på 20-30min

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Sv: Ripped Freak Anmeldelsen!! :)
« #18 : 25. mars 2010, 17:24 »
Normalt å bli trøtt av koffein?
Eller, er det noen mennesker som ikke reagerer på koffein?

Har du merket noen endring i dette problemet? (Regner med at det er du som blir trøtt av koffein...)
Tror jeg ville prøvd å holde meg unna kaffe en periode (Kaffe, Cola, Sjokolade, energi drikker..You name it). Kjenn på kroppen om du føler deg dårlig ved avholdenhet. Dersom du gjør det er det sjangser for at du er blitt koffein resistent. (http://www.she-health-living.com/Caffeine-Intolerance.html) Snublet tilfeldigvis over denne nettsiden, legg merke til at det ikke refereres til noen konkrete studier.. Ergo ville jeg tatt det med en klype salt.

Hvis du tenker å prøve dette, og føler deg dårlig (får symptomer som vist på nettsiden jeg linket til). Hadde du giddet å sende meg en PM? Tongue Kunne tenkt meg å høre litt om hvordan det er, og hvor lang tid du bruker før du føler deg bra igjen...
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Ripped Freak Anmeldelsen!! :)
« #19 : 25. mars 2010, 18:11 »
Har du merket noen endring i dette problemet? (Regner med at det er du som blir trøtt av koffein...)
Tror jeg ville prøvd å holde meg unna kaffe en periode (Kaffe, Cola, Sjokolade, energi drikker..You name it). Kjenn på kroppen om du føler deg dårlig ved avholdenhet. Dersom du gjør det er det sjangser for at du er blitt koffein resistent. (http://www.she-health-living.com/Caffeine-Intolerance.html) Snublet tilfeldigvis over denne nettsiden, legg merke til at det ikke refereres til noen konkrete studier.. Ergo ville jeg tatt det med en klype salt.

Hvis du tenker å prøve dette, og føler deg dårlig (får symptomer som vist på nettsiden jeg linket til). Hadde du giddet å sende meg en PM? Tongue Kunne tenkt meg å høre litt om hvordan det er, og hvor lang tid du bruker før du føler deg bra igjen...

Jeg spiser/drikker ikke noe av det der til vanlig. Og kjenner ingenting av sjokolade, kaffe, cola. Mulig det er et snev av boost fra Red Bull, men kan være placebo.
Eneste jeg får er luft i magen av kaffe Tongue
Er resi mot kreatin også, så kan være en sammenheng?
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Sv: Ripped Freak Anmeldelsen!! :)
« #20 : 25. mars 2010, 18:45 »
Jeg spiser/drikker ikke noe av det der til vanlig. Og kjenner ingenting av sjokolade, kaffe, cola. Mulig det er et snev av boost fra Red Bull, men kan være placebo.
Eneste jeg får er luft i magen av kaffe Tongue
Er resi mot kreatin også, så kan være en sammenheng?

Merkelig det der! Jeg har sett noen studier som tar opp temaet kaffe og tretthet, men jeg får lite god info ut av dem. Den generelle oppfatningen er jo at kaffe skal motvirke tretthet, så jeg synes det er rart du oppfatter det slik.

Ehm... Jeg kan ikke tenke meg noen logisk grunn til at det skal ha noen sammenheng med at du er resistent mot kreatin.. Men har ikke noe godt svar på det dessverre Tongue (hvordan fant du ut at du er resistent? Prøving og feiling? Sikker på at du ikke bare har hatt ganske godt fyllte kreatinlagre før du startet kur?)

For øvrig kan det virke som om avvenning av kaffe tar ca en uke ifølge vedlagt studie. (obs studie er fra 1988)

Mulig at ting blir litt vel off-topic her nå...
[/size]




Psychopharmacology (Berl). 1988;94(4):437-51.
Caffeine physical dependence: a review of human and laboratory animal studies.

Griffiths RR, Woodson PP.

Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205.

Although caffeine is the most widely used behaviorally active drug in the world, caffeine physical dependence has been poorly characterized in laboratory animals and only moderately well characterized in humans. In humans, a review of 37 clinical reports and experimental studies dating back to 1833 shows that headache and fatigue are the most frequent withdrawal symptoms, with a wide variety of other signs and symptoms occurring at lower frequency (e.g. anxiety, impaired psychomotor performance, nausea/vomiting and craving). When caffeine withdrawal occurs, severity can vary from mild to extreme (i.e. incapacitating). The withdrawal syndrome has an onset at 12-24 h, peak at 20-48 h, and duration of about 1 week. The pharmacological specificity of caffeine withdrawal has been established. The proportion of heavy caffeine users who will experience withdrawal symptoms has been estimated from experimental studies to range from 25% to 100%. Withdrawal symptoms have been documented after relatively short-term exposure to high doses of caffeine (i.e. 6-15 days of greater than or equal to 600 mg/day). Although animal and human studies suggest that physical dependence may potentiate the reinforcing effects of caffeine, human studies also demonstrate that a history of substantial caffeine intake is not a necessary condition for caffeine to function as a reinforcer. The similarities and differences between caffeine and classic drugs of abuse are discussed.










Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Ripped Freak Anmeldelsen!! :)
« #21 : 25. mars 2010, 18:49 »

Merkelig det der! Jeg har sett noen studier som tar opp temaet kaffe og tretthet, men jeg får lite god info ut av dem. Den generelle oppfatningen er jo at kaffe skal motvirke tretthet, så jeg synes det er rart du oppfatter det slik.

Ehm... Jeg kan ikke tenke meg noen logisk grunn til at det skal ha noen sammenheng med at du er resistent mot kreatin.. Men har ikke noe godt svar på det dessverre Tongue (hvordan fant du ut at du er resistent? Prøving og feiling? Sikker på at du ikke bare har hatt ganske godt fyllte kreatinlagre før du startet kur?)

For øvrig kan det virke som om avvenning av kaffe tar ca en uke ifølge vedlagt studie. (obs studie er fra 1988)

Mulig at ting blir litt vel off-topic her nå...





Psychopharmacology (Berl). 1988;94(4):437-51.
Caffeine physical dependence: a review of human and laboratory animal studies.

Griffiths RR, Woodson PP.

Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21205.

Although caffeine is the most widely used behaviorally active drug in the world, caffeine physical dependence has been poorly characterized in laboratory animals and only moderately well characterized in humans. In humans, a review of 37 clinical reports and experimental studies dating back to 1833 shows that headache and fatigue are the most frequent withdrawal symptoms, with a wide variety of other signs and symptoms occurring at lower frequency (e.g. anxiety, impaired psychomotor performance, nausea/vomiting and craving). When caffeine withdrawal occurs, severity can vary from mild to extreme (i.e. incapacitating). The withdrawal syndrome has an onset at 12-24 h, peak at 20-48 h, and duration of about 1 week. The pharmacological specificity of caffeine withdrawal has been established. The proportion of heavy caffeine users who will experience withdrawal symptoms has been estimated from experimental studies to range from 25% to 100%. Withdrawal symptoms have been documented after relatively short-term exposure to high doses of caffeine (i.e. 6-15 days of greater than or equal to 600 mg/day). Although animal and human studies suggest that physical dependence may potentiate the reinforcing effects of caffeine, human studies also demonstrate that a history of substantial caffeine intake is not a necessary condition for caffeine to function as a reinforcer. The similarities and differences between caffeine and classic drugs of abuse are discussed.












Ang kreatin prøvde jeg type 4 ganger i begynnelse, kjente nada. Kan godt være for at lagrene var såpass OK at det ikke hadde noe effekt.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!