Skrevet av Emne: Widarrr-Verdens sterkeste mann 105kg  (Lest 200749 ganger)

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Dette er vel helt ærlig opp til deg selv Smiley

Jeg personlig synes at man kan prøve å være med på NSM når man tror man klarer vektene som er med i konkurransen.. Selve NSM altså, ikke kvalikken.  Er jo ikke kult for utøver eller publikum å se en som ikke rikker noen av vektene som er med i konkurransen. For det kan jo hvem som helst "klare" (eller ikke klare heter det vel). Er trossalt Norges STERKESTE mann.
Men dette er nå bare mine tanker og meninger rundt det Smiley



Hvis noen kommer videre fra kvallikken uten å klare vektene i finalen,
er det jo kvallikvektene det er noe galt med.
Er jo enkelte av oss som mener kvallikvektene er litt vel lave Smiley
Alle som har lyst bør jo kunne stille på kvalliken.


Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562


Hvis noen kommer videre fra kvallikken uten å klare vektene i finalen,
er det jo kvallikvektene det er noe galt med.
Er jo enkelte av oss som mener kvallikvektene er litt vel lave Smiley
Alle som har lyst bør jo kunne stille på kvalliken.



Jepp, helt enig!
Er jo norgest sterkeste mann det heter, ikke norges kjappeste mann på lette vekter Wink
Så når det er SÅ stort sprik på finalevektene og kvallikvektene er det noe galt.
De burde vurdere å legge kvallikken er par måneder før finalen, slik at man kan ha en tung kvallikkonkurranse da.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
De burde vurdere å legge kvallikken er par måneder før finalen, slik at de kunne ha en tung konkurranse da.

Slik var det i 07, og da kvalifiserte alle som prøvde. Tror kanskje det var selve grunnen til at det ble slik som det er nå.  Cheesy

Tror dagens modell er god, og tviler på at det blir særlig forskjell på hvem som kvalifiserer seg uansett modell. Når det gjelder de "tynne" gutta som kan kvalifisere seg, så er det vel først og fremst NKS, Sven, Pæra og Vidar, og spesielt Nils er ekstremt flink til å trene øvelser mot konkurranse. Det er det fritt for alle å gjøre.  Grin

Tror egentlig bare det er bra for nivået på de antatt beste at de også må ta kvaliken seriøst, og ikke bare spesialtrene på øvelsene etter cut'en.  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Slik var det i 07, og da kvalifiserte alle som prøvde. Tror kanskje det var selve grunnen til at det ble slik som det er nå.  Cheesy

Tror dagens modell er god, og tviler på at det blir særlig forskjell på hvem som kvalifiserer seg uansett modell. Når det gjelder de "tynne" gutta som kan kvalifisere seg, så er det vel først og fremst NKS, Sven, Pæra og Vidar, og spesielt Nils er ekstremt flink til å trene øvelser mot konkurranse. Det er det fritt for alle å gjøre.  Grin

Tror egentlig bare det er bra for nivået på de antatt beste at de også må ta kvaliken seriøst, og ikke bare spesialtrene på øvelsene etter cut'en.  Wink

Enig i det meste.

Men synest det kunne like godt det kunne vært kjørt 3 fullverdige øvelser i kvallikken, så kunne poengene telt med inn i finalen.
Og så kunne det godt vært offisielle resultatlister fra 13 plass og nedover så alle hadde føleslsen av å være med på NSM.
Trur det hadde vært bra for rekrutering og. Smiley


Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Slik var det i 07, og da kvalifiserte alle som prøvde. Tror kanskje det var selve grunnen til at det ble slik som det er nå.  Cheesy

Tror dagens modell er god, og tviler på at det blir særlig forskjell på hvem som kvalifiserer seg uansett modell. Når det gjelder de "tynne" gutta som kan kvalifisere seg, så er det vel først og fremst NKS, Sven, Pæra og Vidar, og spesielt Nils er ekstremt flink til å trene øvelser mot konkurranse. Det er det fritt for alle å gjøre.  Grin

Tror egentlig bare det er bra for nivået på de antatt beste at de også må ta kvaliken seriøst, og ikke bare spesialtrene på øvelsene etter cut'en.  Wink

Problemet i 07 var vel at det ikke var nok utøvere som stilte, hvis jeg husker riktig. Men det er jo ikke problemet nå lengre, siden strongmansporten har vokst i Norge. Så jeg mener fortsatt at de burde ha 1 eller 2 tunge kvalliker som gjør slik at de sterkeste kvaller Smiley Det er bra for nivået i sporten.

Enig i det meste.

Men synest det kunne like godt det kunne vært kjørt 3 fullverdige øvelser i kvallikken, så kunne poengene telt med inn i finalen.
Og så kunne det godt vært offisielle resultatlister fra 13 plass og nedover så alle hadde føleslsen av å være med på NSM.
Trur det hadde vært bra for rekrutering og. Smiley



Ikke enig her, Leiv Ove.. NSM skal ikke være for alle. Da er hele poenget borte, spør du meg! Det er derfor vi har Showlift og Valhalla. Der kan alle prøve seg. NSM skal være konken for de sterkeste Smiley

Ikke noe kult hvis 80 kgs fotballgutter kan si de har vært med på NSM vettu.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Men synest det kunne like godt det kunne vært kjørt 3 fullverdige øvelser i kvallikken, så kunne poengene telt med inn i finalen.
Og så kunne det godt vært offisielle resultatlister fra 13 plass og nedover så alle hadde føleslsen av å være med på NSM.
Trur det hadde vært bra for rekrutering og. Smiley

Veldig enig!

Den beste vinner nok uansett om det blir 6 eller 9 øvelser. Man kan fx lage en felles resultatliste for alle deltakere i kvalik. Når de 10 beste er klare, så gir man dem poeng fra 1-10 etter plassering i kvalikøvelsene, slik at man ikke kan lede med femti poeng etter første dag. Jeg kan gjøre denne jobben for fem-seks tusen netto, pluss reise og overnatting. Holder mat selv.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Veldig enig!

Den beste vinner nok uansett om det blir 6 eller 9 øvelser. Man kan fx lage en felles resultatliste for alle deltakere i kvalik. Når de 10 beste er klare, så gir man dem poeng fra 1-10 etter plassering i kvalikøvelsene, slik at man ikke kan lede med femti poeng etter første dag. Jeg kan gjøre denne jobben for fem-seks tusen netto, pluss reise og overnatting. Holder mat selv.  Grin

Var noe sånt eg tenkte på.
Må selvsagt fordele poengene riktig internt blant dei som går videre.
Hadde sikkert vært greit å kutte en øvelse den andre dagen, da belastningen den første hadde vært mye større.
Er nok ennå større sjangse for at den beste vinner ved flere øvelser.
 Smiley


Ikke noe kult hvis 80 kgs fotballgutter kan si de har vært med på NSM vettu.


Er ikke så veldig opptatt av hva folk sier  . Grin







Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Ingen tvil. Så lenge kvalikken er satt opp som den er må du bare stille. Den som kvalifiser seg har full rett på finaleplass lørdag. Enig at det spriker stort mellom kvalikk og finale, men det skal ikke du tenke på. Utrolig kult om flere -105 en Nils kvaller.

Av tynne så er jeg skadet, og Per stiller nok ikke i år heller, men Nils og Høgda kvalifiserer seg nok sammen med Vidar tipper jeg.

Vidar bør jobbe med apollons vendingen, mens farmers og dekk bør holde til plass blandt de 12.

Lykke til med oppladning, ikke tvil om at du skal stille Grin
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Ingen tvil. Så lenge kvalikken er satt opp som den er må du bare stille. Den som kvalifiser seg har full rett på finaleplass lørdag. Enig at det spriker stort mellom kvalikk og finale, men det skal ikke du tenke på. Utrolig kult om flere -105 en Nils kvaller.

Av tynne så er jeg skadet, og Per stiller nok ikke i år heller, men Nils og Høgda kvalifiserer seg nok sammen med Vidar tipper jeg.

Vidar bør jobbe med apollons vendingen, mens farmers og dekk bør holde til plass blandt de 12.

Lykke til med oppladning, ikke tvil om at du skal stille Grin
Takk får det Cheesy Bra vi holder sammen vi i _105kg Smiley jeg har no etter dette innlegget bestemt meg får og kjøre på med trening mot kvallik og selvsagt litt disse finale øvelsene:) synd du ikke kunne stille hadde vært skikkelig kult og fått med flere "tynninger " og hvis at det er mer krefter i oss i forhold til vekt enn disse 130kg sand sekkende Cheesy hehe neida:)
Jepp, helt enig!
Er jo norgest sterkeste mann det heter, ikke norges kjappeste mann på lette vekter Wink
Så når det er SÅ stort sprik på finalevektene og kvallikvektene er det noe galt.
De burde vurdere å legge kvallikken er par måneder før finalen, slik at man kan ha en tung kvallikkonkurranse da.
Slik bill Kazmaier har sitert.: Strongman før i tiden var om og gjøre og løfte tunge til , nesten ikngen gåing eller kondis. no i de nyere årene er det blitt en sport der man må kunne løpe med vekter være god altletisk og utholdene, får det er mye mer bevegelse i øvelsene, så og være norges raskeste i lette vekter er nok er utrolig stor fordel:)
Som jeg har sagt tidliger: hadde øvelsene etter cutten vært før cutten og omvendt hadde det vært en stor fordel for meg. alle har sine øvelser . enhver stronman kan ikke løfte 300i mark og 250kg i benk og 300kg i bøy. men kan fortsatt slo en som gjør det i øvelser grunnet en generel over alt god og jevn styrke og utholdenhet og vilje.
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Hold kjeft og still. Du vet aldri om du får sjansen igjen, og det å ha deltatt på NSM er noe ingen kan ta fra deg. De som ikke kommer kan sutre alt de vil, og de som er i finalen fortjener å være der, så enkelt er det!

Jeg deltok i 07 og ble nest sist, og det var sikkert mange som kunne gjort det bedre, og mange som mente at jeg ikke hadde noe der å gjøre, men om tusen år er det ingen som husker det. Alt som står igjen er at jeg deltok i Norges Sterkeste Mann, og jeg er stolt av det!

Kjør deg opp på NSM for Faen!

 Grin
Helt enig med dette Smiley og ha vært med på nsm er selvfølgelig noe og være stolt over Cheesy
Var generelt bare litt redd for og bli litt utestengt om jeg eventuelt hadde klart og kvalle meg pga noen som er bedre i enkelte øvelser ikke kom med. men det er derfor det heter strongman og sporten er som den er , alle har sjanse og noen er heldig mens andre har litt uflaks. jeg gir gass;)
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget lenni

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 322

Takk får det Cheesy Bra vi holder sammen vi i _105kg Smiley jeg har no etter dette innlegget bestemt meg får og kjøre på med trening mot kvallik og selvsagt litt disse finale øvelsene:) synd du ikke kunne stille hadde vært skikkelig kult og fått med flere "tynninger " og hvis at det er mer krefter i oss i forhold til vekt enn disse 130kg sand sekkende Cheesy hehe neida:) Slik bill Kazmaier har sitert.: Strongman før i tiden var om og gjøre og løfte tunge til , nesten ikngen gåing eller kondis. no i de nyere årene er det blitt en sport der man må kunne løpe med vekter være god altletisk og utholdene, får det er mye mer bevegelse i øvelsene, så og være norges raskeste i lette vekter er nok er utrolig stor fordel:)
Som jeg har sagt tidliger: hadde øvelsene etter cutten vært før cutten og omvendt hadde det vært en stor fordel for meg. alle har sine øvelser . enhver stronman kan ikke løfte 300i mark og 250kg i benk og 300kg i bøy. men kan fortsatt slo en som gjør det i øvelser grunnet en generel over alt god og jevn styrke og utholdenhet og vilje.

Faktisk ikke så dum du  Cool ikke hør på hva Ivar sier, han er bare misunnelig på ditt strongman talent Wink
Jeg er ikke feit, mamma sier at jeg bare har kraftig beinbyggning!!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78123.msg1446141;topicseen#new

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Faktisk ikke så dum du  Cool ikke hør på hva Ivar sier, han er bare misunnelig på ditt strongman talent Wink

hehe, du har nok misforstått litt. Det jeg skriver her handler ikke om skillsene til noen. Om man heter Vidar, Per eller Pål så mener jeg at man fortsatt skal være sterk nok.

Vel, vi får se på NSM da. Og regner med faktisk SELVE NSM, og ikke kvalikken - der skal jeg bare kvalifisere og sørge for jeg har mye krefter igjen til dagen etterpå  Wink

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Kvalikksystemet fungerte bra nok ifjor - da vil jeg si det var de 12 beste som gikk igjennom. Om det er folk i år som kvaller som ikke klarer å rikke på vektene i finalen så er det litt kvalikksystemet sin feil, og litt at nivået rett og slett ikke er bedre i år. Nivået på den tunge klassen er nok dårligere i år enn den var i fjor, da det er mange som ikke kvaller. Alle skal få lov til å prøve kvalifisere, og har de klart å kvalifisert seg så er de nettopp det - men selvfølgelig synd om vi får flere som ikke klarer startvekta i stokk, en repetisjon i mark feks.

Takk får det Cheesy Bra vi holder sammen vi i _105kg Smiley jeg har no etter dette innlegget bestemt meg får og kjøre på med trening mot kvallik og selvsagt litt disse finale øvelsene:) synd du ikke kunne stille hadde vært skikkelig kult og fått med flere "tynninger " og hvis at det er mer krefter i oss i forhold til vekt enn disse 130kg sand sekkende Cheesy

Ikke for å være stygg, men tror du bør klare å marke litt mer enn dobbel kroppsvekt før du kommer med slike tåpelige utsagn.

Som jeg har sagt tidliger: hadde øvelsene etter cutten vært før cutten og omvendt hadde det vært en stor fordel for meg. alle har sine øvelser . enhver stronman kan ikke løfte 300i mark og 250kg i benk og 300kg i bøy. men kan fortsatt slo en som gjør det i øvelser grunnet en generel over alt god og jevn styrke og utholdenhet og vilje.

Helt enig at du er nødt å være god i strongmanøvelsene, og i forhold til grunnstyrken din, så er du veldig bra, og dette vil komme til stor nytte når du etterhvert får opp maksstyrken din i press over hodet og markløft.

Nei alle kan ikke marke 300kg, men for å være en ok strongman, og ihvertfall gjøre det bra i den tunge klassen så er dette et must i mine øyne. NSM i år er jo et fint eksempel på det.

Utlogget lenni

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 322

hehe, du har nok misforstått litt. Det jeg skriver her handler ikke om skillsene til noen. Om man heter Vidar, Per eller Pål så mener jeg at man fortsatt skal være sterk nok.

Vel, vi får se på NSM da. Og regner med faktisk SELVE NSM, og ikke kvalikken - der skal jeg bare kvalifisere og sørge for jeg har mye krefter igjen til dagen etterpå  Wink

Ikke misforstått, bare liker å fyre opp stemmningen litt biggrin
Jeg er ikke feit, mamma sier at jeg bare har kraftig beinbyggning!!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78123.msg1446141;topicseen#new

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

hehe, du har nok misforstått litt. Det jeg skriver her handler ikke om skillsene til noen. Om man heter Vidar, Per eller Pål så mener jeg at man fortsatt skal være sterk nok.



Kvalifiserer man seg er man jo sterk nok, sier jo seg selv? Kvalikken er vel der for at ikke de 80kgs fotballguttene du nevnte skal kunne stille i NSM?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!