Skrevet av Emne: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no  (Lest 6568 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« : 08. mars 2010, 19:14 »
Jeg forstår at forumet etterhvert har blitt butikk, og med det følger reklame. For min del synes jeg det begynner  å tippe godt over når du har 6-7 flash reklamer og diverse rundt om kring.
Sånn som forumet er nå så er det som å gå inn i en sigøynerleir med neonlys på alle kanter. Det lukter bazar!
Går det ikke an å gjøre det "litt" mer smakfullt da?
Er det flere brukere som deler mitt syn eller er jeg blitt gammel gubbe med mine 38 år?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #1 : 08. mars 2010, 19:38 »
Deler ditt syn noe helt sinnsykt, men jeg er dog bare 18 år.

Helt sinnsykt irriterende, én av de største downsidene med TF Smiley

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #2 : 08. mars 2010, 19:40 »
Deler ditt syn, blir litt for mye av det "gode"..

Telte kjapt 15 reklamer nå Tongue

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #3 : 08. mars 2010, 20:06 »
Ettersom vi har over 320.000 unike besøk per mnd er det et attraktivt sted å annonsere på.

Vi selger jo kun reklame for å overleve. Ingen andre produkter. Hadde det ikke vært reklame her så hadde dere heller ikke hatt Treningsforum.

Hvilken annonser helt konkret er det som er "irriterende" da? Send meg gjerne på PM om du ikke føler for å dele det med hvermansen.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #4 : 08. mars 2010, 20:09 »
Jeg kan backe opp litt her selv om det ikke trengs... Det blir litt mye unødvendig animasjon her av og til.

SOm feks den pila som flasher over kost1 sin skyskraper på siden her.
En ting er bilder som bytter, men det må gå an å roe ned animeringen litt.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #5 : 08. mars 2010, 20:17 »
Det er jo sånn at dere får inntekter av reklamen, og ære være dere for det. Men en liten formanende pekefinger må det være lov å rett i forhold til hvordan inntrykket nå har blitt. For meg er inntrykket blitt veldig negativt, og inntrykket som siden nå gir er i høyteste grad en del av merkevaren tf.no  som dere som eiere bør ha et bevisst forhold hvordan forvaltes.

Jeg antar at dere ikke "må" godta at reklamen er så intrusiv som den er nå, det er ille fall ikke slik over alt på nettet.

Håper det er mulig å tone ned flashene slik at ikke alle skriker i kor. En annen uting er jo bannerads som loader før forumet slik at man får slep på 2 sekunder. Dette er noe man går vekk fra på andre siter fordi det hemmer brukeropplevelsen.

Jeg kjenner ikke til om det foreligger noen krysspolinering mellom f.eks pf og tf.no, og det er ikke så relevant for meg men poenget mitt er at kapitalseringen av forumet og måten det gjøres på kan knekke forumet dersom man ikke er varsom. Dere har bygget et flott produkt, men det er brukerne som er kapitalen. Domene kan alle leie. Så det kan sikkert være lurt å låne øret til brukerene litt innimellom.

I alle fall mine små inntrykk, som forhåpentligvis mottas som det de er, et velmenende forsøk på å ha tf.no til glede for både eier og brukere.
Jeg tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har tilbragt her inne, og jeg ønsker definitivt å besøke siden like ofte i fremtiden.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #6 : 08. mars 2010, 20:34 »
Iceberg: Jepp, det er jo også derfor jeg spør deg hva som er irriterende. Smiley Takk for dine innspill. Er det noe som har vedvart over tid eller kommet nå i det siste synes du?
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #7 : 08. mars 2010, 20:38 »
jeg syns punktet er meget relevant. Det har blitt litt mye i det siste, helt klart.

Pf har ingenting med TF å gjøre annet enn at vi i PF betaler vår del av kaka når det kommer til å støtte opp om norges største treningsforum.

Joachim kan nok bekrefte at vi er langt fra enkle samarbeidspartnere. Det er mye drakamp i reklamediskusjonene mellom PF og TF også Smiley

Jeg har ingen eierinteresser i TF, kun hobby. Jobben min er hos PF og jeg har ingen vansker med å se poenget i det du skriver, ice Smiley

Jeg foreslår at Number1 tar en liten runde med sine annonsører for å få roet ned bruken av animasjon og "støyete" annonser.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #8 : 08. mars 2010, 20:42 »
Iceberg: Jepp, det er jo også derfor jeg spør deg hva som er irriterende. Smiley Takk for dine innspill. Er det noe som har vedvart over tid eller kommet nå i det siste synes du?

Godt spørsmål som jeg kanskje ikke har noe godt svar på, men for meg ble det plutselig veldig tydelig akkurat nå. Så da setter man seg ned og ser litt ekstra etter. Treningsforum magasinet har jo egen flash, kost1, powergym, nordic nutrition og gymshop ja listen bare fortsetter, det er jo stort sett hele fjøla. Bare når jeg skriver dette svaret så har jeg 3 flashreklamer mot meg (og da er jeg nederst på siden i hurtigsvar) Det sliter litt på nå for min del.

Dere har sikkert modeller for dette, men med så mange unike brukere kanskje dere kan velge en hovedsponsorstragegi med færre ads men dypere saturering?

Ja resten kan vi godt ta på pm dersom der er behov for det da....
Setter pris på at noen hører på meg i alle fall...

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #9 : 08. mars 2010, 20:44 »
jeg syns punktet er meget relevant. Det har blitt litt mye i det siste, helt klart.

Pf har ingenting med TF å gjøre annet enn at vi i PF betaler vår del av kaka når det kommer til å støtte opp om norges største treningsforum.

Joachim kan nok bekrefte at vi er langt fra enkle samarbeidspartnere. Det er mye drakamp i reklamediskusjonene mellom PF og TF også Smiley

Jeg har ingen eierinteresser i TF, kun hobby. Jobben min er hos PF og jeg har ingen vansker med å se poenget i det du skriver, ice Smiley

Jeg foreslår at Number1 tar en liten runde med sine annonsører for å få roet ned bruken av animasjon og "støyete" annonser.

Veldig grei presisering det Egil, og som sagt jeg har ingenting imot hverken butikk eller entreprenørskap jeg men jeg må innrømme at jeg har lurt litt inimellom på hvordan linjene var  :-)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #10 : 08. mars 2010, 20:47 »
Ingen dum idé om vi kanskje begynte med vår egen annonse, Joachim.
Og så kanskje lagde en retningslinje til annonsørene våre om hvordan vi ønsker det i fremtiden.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #11 : 08. mars 2010, 20:56 »
Jeg kan bidra med mitt syn og det er at jeg aldri har tenkt over reklamene som irriterende eller negativt.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #12 : 08. mars 2010, 21:03 »
Det var ikke plagsomt før det begynte å flashe og slide i hytt og pine....
Reklame er fint på mange måter, jeg som forbruker kan klikke innom å sammenligne utvalgt og priser + forumet får sitt. Men neonrammer kunne jeg greid meg uten... setter det litt på spissen å kaller det "REKLAMEFORUM - Nå med treningsdel" Tongue

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #13 : 08. mars 2010, 21:06 »
Vel, joda. Vi kan ikke nekte våre annonsører flahsing på annonsene, men vi kan nekte irriterende flashing. Det er flashing stort sett overalt på andre nettsteder, VG, Dagbladet, Dinside.no. Det tiltrekker seg oppmerksomhet (og noen ganger irritasjon som her... ) Hvorfor skal TF kjøre kun stillbilder når verden går fremover?

Det er mye man kan irritere seg over, hver dag når man står opp, skrur på radioen, TV, eller henter avisen ute i postkassen omgåes man med reklame. Jeg kaller flashende annonser (de stilrene) for stilige og innovative annonser, noen ganger når man holder musen over skjer det spesielle ting. Det er nok slikt mediebildet er blitt i 2010 og det må vi nok bare akseptere. Selv om det for noen er irriterende. Men jeg ser forskjell på stilren flashing og irriterende flashing.

Drar man mer penger inn i en bedrift så kommer det også brukerne til gode, bedre nettsider, bedre kvalitet, flere tjenester ++++. Og Iceberg, jeg vet at du har vært her siden nesten oppstart av forumet - og både du og jeg vet at det har skjedd drastiske ting her opp gjennom årene takket være annonsører som har bidrat med kapital. Det hadde ikke skjedd stort om det ikke var for annonsørene. TF har blitt en solid bedrift og vi har brukt enorme markedsmidler for å forbedre vårt produkt. Vi har også lansert et magasin som har innebært enorm risiko og mye penger for realisering.

Vi er takknemlige for alle innspill og vi hører alltid på brukerne våre. Vi skal ta dette til etterretning, og vi vil nekte annonser som har MYE støy og ikke er stilrene.

Når det gjelder spesialavtaler så har TF ingen spesiell tilknytning til en aktør som f.eks. PF som det nevnes. Her stiller alle likt og alle må betale for leie av annonseplass. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Ville tilstander på reklamefronten på Tf.no
« #14 : 08. mars 2010, 21:06 »
Må si meg enig med Iceberg her. Det er ikke det at det er for mange reklamer, men det er veldig mye støy. Det er faktisk noen av reklamene jeg vil se på, men når den blinker som den gjør også videre blir det bare unødvendig mye "støy". For en person som for første gangen besøker siden kan inntrykket være en kanskje "jalla side", selv om TF er langt bedre enn det.

Alt i alt må jeg også presisere at det er en veldig fin forum med masse info om trening og som alle andre bruker jeg mye tid her, selv om jeg ikke kommenterer hver eneste post akk nå Smiley
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!