Skrevet av Emne: Burzum-Belus ute nå  (Lest 7956 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #15 : 22. mars 2010, 16:36 »
Faktisk enig med fleksnes her. Er egenltig ganske altetende når det gjelder musikk, men å høre på det samme riffet om og om igjen i 9 og et halvt minutt er ikke akkurat det jeg kaller en musikalsk opplevelse. Tror svartmetallen er for metal/rock det trance er for pop...?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #16 : 22. mars 2010, 16:42 »
Nei, powerchords er bra det her og der, men blir kjedelig når alt er powerchords i (stort sett) moll.
Spawn of Possession, Necrophagist, All Shall Perish, etc. er band som jeg syns er bra..

Poenget var at man kunne kanskje forvente at han etter så mange år med musikk, hadde klart å utvikle seg litt.

Du trenger faen ikke videreutvikle norsk svartmetall, de som er inn i det synes det er perfekt.
Som du sikkert veit er ikke dette musikk for massene, de kan kose seg med mainstreamsøppelet som spys ut hver dag.
 

Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #17 : 22. mars 2010, 16:47 »
Hva er dette for jævli skriking? Klart, eier man hverken gehør eller talent er det sikkert morro å bare hamre på instrumentene mens man hyler det man kan.


Når du sier Vikernes ikke har talent så skjønner jeg at du ikke er spesielt oppdatert.

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #18 : 22. mars 2010, 17:53 »
Poenget er vel at man kanskje har hørt det før.
Jeg liker mye gammel black metal (ja, noe av gamle Burzum også), men som med alt annet i livet synes jeg det er er fint med utvikling.
De siste albumene til Emperor var dritbra.
Jeg liker nyere Dimmu bedre enn gamle(sue me:D)
Jeg likte retningen til Satyricon frem til Volcano skiva(Ikke såååå mye etter det..)
Til og med Mayhem og Darkthrone har jo utviklet seg til det bedre Wink

Men nå er det jo fortsatt ett par übertrue svartmetall fans som mener at blackmetal skal tas opp på kassettspiller, og musikken ikke skal være for massene...De fleste vokser dette av seg med tiden dog Wink
Got pump?

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #19 : 22. mars 2010, 20:58 »
Men nå er det jo fortsatt ett par übertrue svartmetall fans som mener at blackmetal skal tas opp på kassettspiller,

Dette er en vandrehistorie om første darkthrone skiva.

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #20 : 22. mars 2010, 21:01 »
Dette er en vandrehistorie om første darkthrone skiva.

Mulig det, høres ihvertfall ikke bedre ut.
Got pump?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #21 : 22. mars 2010, 21:04 »
Du trenger faen ikke videreutvikle norsk svartmetall, de som er inn i det synes det er perfekt.
Som du sikkert veit er ikke dette musikk for massene, de kan kose seg med mainstreamsøppelet som spys ut hver dag.
 


Hvor mange black metal plater produseres det egentlig? Føler det er nitten mill plater til hundrevis av band med akkurat det samme musikalske uttrykket.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #22 : 22. mars 2010, 21:13 »
Mulig det, høres ihvertfall ikke bedre ut.

Har du hørt den Første darkthrone plata? har mine tvil fordi det er ikke "A blaze in the northern sky" som er den første.
på den første så er musikken ren death metal med krystallklar produksjon.
den kom i 1990 mener jeg og huske. 2 år senere kom "a blaze... "skiva og revolusjonerte hele metal-verdenen.
noen mener lyden er dårlig men den passer perfekt til stemmningen i musikken.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Burzum-Belus ute nå
« #23 : 23. mars 2010, 00:43 »
Kall meg fordommsfull, men du driver med helbredning, så jeg anter at du rocker til noe sånt på en fredagskveld...

http://www.youtube.com/watch?v=CoxopsRSfdU

Gaaay!
Hehe går jo det der og, men er vel ikke helt min smak..

Hører vel mer på sånt som det her.. (Om ingen biter huet av meg for å legge inn kristen musikk i en tråd om satan-musikk.. Grin Er vel ingen her som gidder å høre ferdig en eneste av sangene uansett, så går vel greit.)

http://www.youtube.com/watch?v=6b9xVUJ6uOE#noexternalembed&hl=en_US&fs=1&

http://www.youtube.com/watch?v=ZHxoaq6wBJ8#noexternalembed&hl=en_US&fs=1&

http://www.youtube.com/watch?v=MKU96TSWnzU#noexternalembed&hl=en_US&fs=1&

http://www.youtube.com/watch?v=QeKyOdNSi-Q#noexternalembed&hl=en_US&fs=1&
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: Burzum-Belus ute nå
« #24 : 23. mars 2010, 01:34 »
Faktisk enig med fleksnes her. Er egenltig ganske altetende når det gjelder musikk, men å høre på det samme riffet om og om igjen i 9 og et halvt minutt er ikke akkurat det jeg kaller en musikalsk opplevelse. Tror svartmetallen er for metal/rock det trance er for pop...?

Du bør være forsiktig med å sammenligne svartmetall med trance på grunnlag av en sang. Mange sanger er ganske så varierte av seg. Ja, de er oppbygd av riff, men det får så være. Monotome riff kan også være vakkert hvis det blir gjort på riktig måte!
Ett eksempel på sanger bestående av riff bygd opp på en slik måte.
http://www.youtube.com/watch?v=eALBAr-aISo#noexternalembed&hl=en_US&fs=1&

Det er forskjell på god og dårlig svartmetall, du må ikke komme her å tro at "vi" som hører på denne sjangeren daglig hører på alt som kommer ut. Selv om du/dere ikke hører forskjell på god eller dårlig svartmetall så betyr det langt ifra at jeg eller andre som hører på denne sjangeren ikke gjør det. Selvsagt, nå skal jeg ikke komme her med en påstand om at alle svartmetallere hører utelukkende på det og det, men som regel er det en generell oppfatning blant oss om hva som er bra, brukbart, såvvidt hørbart, eller bare søppel. Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=hB_1I0-NH3g#noexternalembed

Opptakskvalitet var i begynnelsen en protest mot mainstream Death Metal, som senere utviklet seg til å forsterke det atmosferiske! Ja, det funket også på mange sanger hvis gjort riktig. Jeg kunne godt ha funnet et par eksempler på dette, men siden jeg skal på arbeid om fire timer så får det heller bli imorgen.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #25 : 23. mars 2010, 01:43 »
Hva gjør denne sangen bedre enn andre svartmetall sanger? Er det partiet etter 1.37 som faktisk er melodiøst? Det er jeg litt spent på. Nå vil jeg til nød fremstille meg som en musikalsk feinscmecker som rynker på nesen på alt annet enn listepop - jeg hører på veldig mye variert og mye rart, men har for å være ærlig alltid forbundet svartmetall som for folk med "dårlig" musikksmak om det er noe som heter det. Her snakker vi en en hel musikkstil som har et helt likt uttrykk og lydbilde i musikkstilen sin med små variasjoner? I tillegg til instrument som nærmest voldtas i måten de blir spilt på der det virker som det er NM i gitarrunking?

Bare for å understreke så hører jeg på alt fra Dream Theater, black sabbath til Pink Floyd, men har aldri helt forstått meg på death metall. Hva er det som fenger så enormt?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #26 : 23. mars 2010, 11:29 »
Hva gjør denne sangen bedre enn andre svartmetall sanger? Er det partiet etter 1.37 som faktisk er melodiøst? Det er jeg litt spent på. Nå vil jeg til nød fremstille meg som en musikalsk feinscmecker som rynker på nesen på alt annet enn listepop - jeg hører på veldig mye variert og mye rart, men har for å være ærlig alltid forbundet svartmetall som for folk med "dårlig" musikksmak om det er noe som heter det. Her snakker vi en en hel musikkstil som har et helt likt uttrykk og lydbilde i musikkstilen sin med små variasjoner? I tillegg til instrument som nærmest voldtas i måten de blir spilt på der det virker som det er NM i gitarrunking?

Bare for å understreke så hører jeg på alt fra Dream Theater, black sabbath til Pink Floyd, men har aldri helt forstått meg på death metall. Hva er det som fenger så enormt?

Svart metall og death metal er to ganske så forskjellige stilarter.
når jeg begynte å høre på metal så hørte jeg heller ikke forskjell på alle bandene.
men ettersom man lærer og forstå musikken så blir det veldig stor forskjell faktisk.

alle stilarter,swing,danseband,r´n´b,rock,pop osv osv høres i grunn veldig likt ut innenfor sin sjanger. hadde vært dumt hvis metal hadde hørt ut som country.

det fins ikke dårlig musikksmak,bare forskjelig musikksmak. at jeg ikke liker danseband betyr ikke at det er dårlig musikk.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #27 : 23. mars 2010, 13:43 »
Men hva er variasjonen innenfor deathmetall da? Hva kjennetegner en bra sang og hva er det med uttrykket som gjør at dere liker å høre på det?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #28 : 23. mars 2010, 14:24 »
Men hva er variasjonen innenfor deathmetall da? Hva kjennetegner en bra sang og hva er det med uttrykket som gjør at dere liker å høre på det?

Som han nevnte over så er det stor forskjell på black og death metal.
Death Metal er ofte nedstemt(gitar/bass altså) og med mørkere vokal(stort sett).
Men du har jo flere grener innenfor Death Metal igjen..Melodisk, Teknisk etc..
Personlig liker jeg teknisk Death metal fordi jeg spiller gitar, og liker utfordringene det gir, samt brutaliteten i sangene.
Got pump?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Burzum-Belus ute nå
« #29 : 23. mars 2010, 14:26 »
Tre låter fra Death - mitt favoritt deathmetal band, selv hører jeg alt hva jeg liker i musikk i disse tre låtene.
Det er de intense harde partiene, det er den mektige gutturale vokalen, det er ekstreme soloer, det er glittrende og brilliante introer. Det er trommerbeater som treffer hardt i solar plexus og ikke minst er det tekster ut av denne verden. Her er alt, og det er tilstrekkelig hardt til at de store massen trekker unna, slik metallica en gang var faktisk. Trist å se hva de er blitt redusert til siste 13-15 årene. 

Når man kan oppleve at ordet Trance blir nevnt i denne tråden passer låttittelen her utmerket:
http://www.youtube.com/watch?v=euHMldrw4fw

http://www.youtube.com/watch?v=wm9pNmBFZHw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Qd4q0Xx-u1Y&feature=related

Trenger ikke kommentere hva som er så bra med disse låtene, om man ikke hører det selv så har man bare ikke smaken for god musikk. Sånn er det bare.

Kan avslutte med en låt som de utenforstående kanskje vil se på som en mer straight forward Death metall låt, dog er det black metal:

http://www.youtube.com/watch?v=30Mvn13um4I

Heller ikke her er det nødvendig å poengtere eller fremheve noen enkeltstående partier som fortrekkes fremfor andre. Dette er brilians og teknisk krevende musikk fra a til å.



Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!