Skrevet av Emne: Burzum-Belus ute nå  (Lest 7962 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #30 : 23. mars 2010, 14:42 »
Var litt spent på Burzum, likte gamle dunkelheit og litt sånne ambient greier. Men når det bare blir helt monotont, dårlig lyd og litt teit "skummel" hyling så klarer jeg ikke like det. Skjønner kanskje at det er mye nostalgi for enkelte, men synes det blir vansklig å kalle det så genialt?

Jeg antar at det må være litt at "sånn skal metall høres ut", eller "sånn var det". Nostalgisk.

Ta f.eks den nye Burzum-skiva. Jeg synes alle låtene høres helt like ut og er kjedelige, og det er ganske "hardcore", I guess.
Imidlertid liker jeg veldig godt mye Satyricon, som jo har et mye mer kommersielt lydbilde. Synes det er drittøfft, melodiøst og variert.

http://www.youtube.com/watch?v=G2vjJnXRSfs#noexternalembed



Samme er det jo med f.eks techno synes jeg. Som ved kommersiell møkka-metall, av typen mye mer poppa og dårlig enn Satyricon (ikke at satyricon er dårlig), så er jo kommersiell pop-techno veldig langt unna både gammel opprinnlig techno, og ny bra techno.

Noen eksempler.

Rævva tulletechno.

http://www.youtube.com/watch?v=euCDI-o85w0#noexternalembed

Dette har jo veldig lite til felles med det opprinnelige begrepet techno.

http://www.youtube.com/watch?v=E5kKUtTX0yU#noexternalembed

Men samtidig så kan det helt sikkert for mange bli alt for gammeldags, "dårlig", enkelt osv.

Og her har man technoens Satyricon..Som jo fortsatt er kvalitet, men milevis unna den kommersielle pop-lyden.

http://www.youtube.com/watch?v=_cGFAyuQ9ZA#noexternalembed&feature=related


Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #31 : 23. mars 2010, 16:00 »
Du bør være forsiktig med å sammenligne svartmetall med trance på grunnlag av en sang.

Man trenger ikke være forsiktig med en dritt. Ser man noen, eller noe man ikke liker, er det bare å skrike ut og skjære alt og alle over en kam med en gang.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: Burzum-Belus ute nå
« #32 : 23. mars 2010, 22:01 »
Death metal, black metal... superkomers pop (poop), trance, techno... kan ikke si at jeg liker noe av det gitt.

Smaken er som baken.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Burzum-Belus ute nå
« #33 : 23. mars 2010, 23:12 »
Skulle tro at han i løpet av alle årene hadde klart å lære seg noe annet enn powerchords...men nei

Så du sier at Vikernes ikke kan det han driver med?
tosk Smiley
------------------------------------------------------------
Plata er herlig,første og siste som høres hver dag
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #34 : 23. mars 2010, 23:26 »

Trenger ikke kommentere hva som er så bra med disse låtene, om man ikke hører det selv så har man bare ikke smaken for god musikk. Sånn er det bare.

Å? Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #35 : 25. mars 2010, 18:07 »
Så du sier at Vikernes ikke kan det han driver med?
tosk Smiley
------------------------------------------------------------
Plata er herlig,første og siste som høres hver dag

Nei, jeg sier han suger på alt utenom powerchords...

Skal faen meg lete lenge før man finner mer selvhøytidlige folk enn "true" black metal fans...
Got pump?

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #36 : 25. mars 2010, 18:12 »
Enformet, utdatert musikk, han har ikke lært noe nytt i fengselet. Send han tilbake igjen, tilbakestående kirkebrenner som skryter av det.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #37 : 26. mars 2010, 13:59 »
Enformet, utdatert musikk, han har ikke lært noe nytt i fengselet. Send han tilbake igjen, tilbakestående kirkebrenner som skryter av det.

Han har vel skiftet LITT retning mens han sona, følger du med eller sitter du stort sett å ronker?
Ang. kirkebrannene så er det vel flere meninger der og, min er vel relativt opplagt.
Jævla kristne som kom å voldtok dette landet så om noen føler for å fyre opp en kirke så må da det være greit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #38 : 26. mars 2010, 14:57 »
Han har vel skiftet LITT retning mens han sona, følger du med eller sitter du stort sett å ronker?
Ang. kirkebrannene så er det vel flere meninger der og, min er vel relativt opplagt.
Jævla kristne som kom å voldtok dette landet så om noen føler for å fyre opp en kirke så må da det være greit.

Din lille nisse. Tror du er tøff med det støgge lange svarte håret ditt, bensinkanna under armen som du ikke tør bruke uansett fordi du er redd mora di skal oppdage deg, så du nøyer deg med å digge greven og annen søple musikk og kalle deg satanist. Du kunne like gjerne havna i Vigrid, Blitz eller en eller annen form for rebelsk snørrunge organisasjon fylt opp av forvirra og mistilpassa ungdom. Klepp deg og få deg en jobb.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #39 : 26. mars 2010, 14:59 »
Han har vel skiftet LITT retning mens han sona, følger du med eller sitter du stort sett å ronker?
Ang. kirkebrannene så er det vel flere meninger der og, min er vel relativt opplagt.
Jævla kristne som kom å voldtok dette landet så om noen føler for å fyre opp en kirke så må da det være greit.


Hadde det ikke vært for kristendommen hadde vi vel ikke Norge vært geografisk inndelt slik det er i dag. Og verdien av en stavkirke går langt utenfor den sprituelle.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Burzum-Belus ute nå
« #40 : 26. mars 2010, 15:03 »
Kirkebranner er som en utvidet St.Hans, gøy for barna og en utmerket annledning til å grille pølser, da blir de himmelskt gode Grin  Burzum har aldri vært blant mine favoritter, men var ett spor som var okey. Ellers lite å skryte av.
Non Plus Ultra

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #41 : 26. mars 2010, 15:57 »
Personlig driter jeg langt i stavkirker, men når man veit godt fra før at det kommer til å bli brukt millioner av skattekroner på å bygge opp igjen, er det helt høl i skallen å tenne på.

Den dagen jeg tilfeldigvis møter en tulling med lighter og bensin ved kjerka, skal jeg dele ut deng så det rister grunnvollene til forfedra hans.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Burzum-Belus ute nå
« #42 : 26. mars 2010, 16:07 »
Hadde det ikke vært for kristendommen hadde vi vel ikke Norge vært geografisk inndelt slik det er i dag. Og verdien av en stavkirke går langt utenfor den sprituelle.

Tenker du på kubikkprisen på ved, som har vært veldig god i vinter?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Willyman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

Sv: Burzum-Belus ute nå
« #44 : 26. mars 2010, 16:30 »
Folk som brenner stavkirker er faen meg avskum. De er som Taliban som sprengte buddhastatuen i Afghanistan, parasitter som bør skytes. Forøvrig morsomt at en subkultur som hevder å være anti-religiøs har så mye religiøst over seg og så mye til felles med religiøse ekstremister. For femten år siden hadde kanskje disse menneskene prinsipper og sto for noe, i dag består de 90% av tapere med enn så stor trang til å tilhøre kollektivet at de ville sugd og fingret Gaahl i assen for a few moments of street cred på gutterommet.

Voks opp og la historiske monument som er en del av Norges kultur og identitet, samme hvor lite man ønsker det, stå i fred.

Forøvrig er Dunkelheit en stilig sang.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!