Skrevet av Emne: No pain, just gain  (Lest 38210 ganger)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #375 : 13. februar 2011, 11:13 »
Takk takk Smiley

Angående -84 aner jeg ikke. Jeg ser jo at 72 kommer til å bli en klasse med veldig mye konkurranse, men jeg har en mental sperre rundt tanken å gå opp 12 kg =/ Jeg har veid 80 kg en gang og det var et spektakulært ulekkert syn Wink

Så jeg spiser meg ikke opp i en vekt jeg er ukomfortabel med bare for å få mindre motstand heller. Men jeg kommer ikke til å holde igjen heller, hvis jeg står bom fast fremgangsmessig til slutt. Da får jeg heller være en lett løfter i -84. Vi får se hva tiden viser Smiley
Neineinei, jeg mener absolutt ikke at du trenger å spise deg opp 12 kg! Etter min mening så ser jeg ingenting feil i å ligge på 74-75 i -84. Da slipper man å tenke på innveiingen iallfall. Det er liksom mentaliteten i Norge at man må ligge i toppen av klassen, selvfølgelig skjønner jeg at man løfter bedre med fler kg på kroppen, men ikke alltid. Sats heller på å bruke lang tid å bygge kvalitet enn å sprengbulke seg opp, særlig når det kommer til jenter, vi er jo uten tvil mer forfengelige og kjenner 2-3 kg på kroppen ganske lett Smiley Du kommer til å gjøre det bra både i -72 og -84, Kristin, men det stresset med innveiinga vil være en litt ødleggende faktor, særlig hvis det blir at du må bante i forkant. Da ville jeg heller satset på trykk på 75 kg Smiley

Utlogget amity

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #376 : 13. februar 2011, 11:23 »
Gratulerer med et supert stevne! 9 stk 3-0 og perser er jo helt fenomenalt!

Jeg skriver under på kroppsvektfordelingen til Lillemy, slik man vil ha det  Grin

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #377 : 13. februar 2011, 11:27 »
Neineinei, jeg mener absolutt ikke at du trenger å spise deg opp 12 kg! Etter min mening så ser jeg ingenting feil i å ligge på 74-75 i -84. Da slipper man å tenke på innveiingen iallfall. Det er liksom mentaliteten i Norge at man må ligge i toppen av klassen, selvfølgelig skjønner jeg at man løfter bedre med fler kg på kroppen, men ikke alltid. Sats heller på å bruke lang tid å bygge kvalitet enn å sprengbulke seg opp, særlig når det kommer til jenter, vi er jo uten tvil mer forfengelige og kjenner 2-3 kg på kroppen ganske lett Smiley Du kommer til å gjøre det bra både i -72 og -84, Kristin, men det stresset med innveiinga vil være en litt ødleggende faktor, særlig hvis det blir at du må bante i forkant. Da ville jeg heller satset på trykk på 75 kg Smiley

Jepp, der er vi helt enige Wink

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #378 : 13. februar 2011, 11:49 »
On a slightly unrelated note: Det var en venninne som kom og så på løftingen i går, og hun har aldri vært på et styrkeløftstevne før og hun ble imponert over hvor god stemningen var, hvordan folk backet hverandre opp osv. Det tok henne ca 3 sekunder før hun skjønte hvor fantastisk hyggelig miljø det var, og det gleder et løftehjerte Smiley 

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #379 : 13. februar 2011, 14:35 »
On a slightly unrelated note: Det var en venninne som kom og så på løftingen i går, og hun har aldri vært på et styrkeløftstevne før og hun ble imponert over hvor god stemningen var, hvordan folk backet hverandre opp osv. Det tok henne ca 3 sekunder før hun skjønte hvor fantastisk hyggelig miljø det var, og det gleder et løftehjerte Smiley 

Jeg håper hun syns jeg var vennlig nok Tongue Kom på at jeg var litt distansert da jeg hilset på henne, litt for mange ting som trengte min oppmerksomhet akkurat da. Du får hilse og si at det var hyggelig Cheesy
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #380 : 13. februar 2011, 20:33 »
Jeg tror ikke det var en tanke som slo henne egentlig, med tanke på så mange folk som var der og så mye som skjedde rundt omkring Wink Skal hilse!

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #381 : 13. februar 2011, 21:41 »
Da var RM overstått! Nå skal kroppen skal hente seg litt inn igjen, som passer greit siden det blir en del reising neste uke. Lillebror ville ha selskap på trening, han skulle trene skuldre. Sist gang jeg hadde en dedikert skulder-dag var vel i 2007, så det var et artig gjensyn.

Måtte underholde meg selv mens han løp en halvtimes tid, så da ble det

Negative chins
x5
2,5 kg dødvekt x 5
5 kg dødvekt x 4
10 kg dødvekt x 3 x 2

Omvendt roing
5 x 2

Frontbøy (ingen trening er komplett uten bøy, friuke eller ikke)
20 kg x mange
30 kg x 6
40 kg x 4
45 kg x 4
50 kg x 3
50 kg x 2

Overhead squat
12 kg x 8 x 2
20 kg x 3 x 2

Oppdaget en "kinesis"maskin som må ha vært noe av det mest sinnssvake apparatet jeg har sett på et treningsstudio noensinne.

Greien koster 80 000 kroner(!!!) Visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Det er sikkert masse gøy du kan gjøre med den, men når en jente på 70 kg dagen etter et stevne klarer å makse ut beinøvelsen 5-6 ganger ser jeg ikke helt poenget ^^,

Er det noen her som har prøvd å trene med en sånn?

Skulderpress
10 kg x 8 x 2
11 kg x 8 x 2

Sidehev
4/5/6 kg x 6

Fronthev med vektskive
10 kg x 3 x 6

Shrugs med hantler
20 kg x 6
Så i speilet og oppdaget at vi var tre stykker som shrugset synkront bortover. Søndag er åpenbart den store skulderdagen! Dette synes jeg var så pinlig at jeg la fra meg vektene og gikk videre over på en annen øvelse.

Facepulls
20 kg x 3 x 8

Deretter prøvde jeg meg på litt bro-trening på benken. Ryggstrekkerne ga ganske høylytt beskjed om at det var en jævlig dårlig ide dagen etter stevne. Men det er et prosjekt fremover Smiley

Gildet ble avsluttet av litt tid i solarium, etter at det viste seg at det var helt umulig å se at jeg hadde masse talkum på lårene på plattingen i går  >Cheesy

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #382 : 13. februar 2011, 21:48 »
de har en lignende en på akro, ikke like fancy men oppsettet ligner. jeg kjører bakside skuldre i det, forover bøyd roing. tar virkelig godt i lats og bakside skuldre. Cheesy men får like bra effekt av hantler, så noen har blitt " Tongue lurt"


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Veinfors

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 993

Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #383 : 13. februar 2011, 21:51 »
Solarium lät ju trevligt men träning har jag inte varit så sugen på idag...

Får gratulera ännu en gång till den bra tävlingen  Smiley

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #384 : 13. februar 2011, 22:07 »
Tusen takk Smiley Var egentlig bare deilig å trene i dag faktisk! Kjenner selvsagt konkurransen i kroppen men det hjalp å bevege seg litt (og å dele 50 biter sushi på to etter trening Grin)

engkim

  • Gjest
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #385 : 13. februar 2011, 22:09 »
Tusen takk Smiley Var egentlig bare deilig å trene i dag faktisk! Kjenner selvsagt konkurransen i kroppen men det hjalp å bevege seg litt (og å dele 50 biter sushi på to etter trening Grin)

helt hekta på sushi du Smiley

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #386 : 13. februar 2011, 22:13 »
Jepps, det er min guilty pleasure (sammen med å se på slankekrigen mens jeg spiser godteri). Med tanke på at jeg ikke har noen andre spesielt dyre vaner, lever jeg greit med det Wink

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #387 : 21. februar 2011, 20:19 »
Turen til Bergen i helgen bød på bihulebetennelse og influensa. Jeg prøver meg med litt mental mengdetrening innimellom selvmedlidenheten.

Blæ.


Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #388 : 21. februar 2011, 22:19 »
Mjau. God bedring Smiley
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Pinglo løfter jern og kjemper mot Janteloven
« #389 : 08. juni 2011, 11:00 »
Jeg ser at jeg er innom denne loggen en gang i året omtrent, men får legge ved NM-rapporten så den ligger her også Wink

NM 2011

Jeg hadde skikkelig nerver før NM. Ble dårlig hver gang jeg logget meg inn på treningsfora, ble kvalm av tanken på å løfte og fikk ikke sove dagen før. På RM åpnet jeg med et helsikes tungt oppvarmingsløft i bøy, som psyket meg ut hele resten av konkurransen. Denne gangen var vi bevisste på at jeg ikke skulle ha noen dårlige løft før jeg skulle ut på plattingen, så oppvarmingsløftene var lette, og hadde en positiv og oppbackende gjeng rundt meg hele tiden. I tillegg hadde jeg ikke brukt hele forrige uken på å ikke spise, drikke og sove fordi jeg bekymret meg for innveiingen.

Knebøy
125 kg - godkjent 2-1
132,5 kg - godkjent 3-0 PERS 5 kg
137,5 kg - godkjent 3-0 PERS 10 kg

Relativt streng dømming i bøy, og da jeg fikk en rød lampe på dybden i første bøyen tok jeg ingen sjanser videre, med monsterdyp bøy på de to siste løftene. Første løftet var kjempelett, de to påfølgende noe tyngre, men var nok ikke på max i bøy på lørdag. Det var igrunn helt greit, fikk bra mestringsfølelse og i tillegg var det fart igjen i kroppen til markløft. Fikk "hold it against me" med Britney, som løftesang på første bøyen, så var vel ikke rart det gikk så bra som det gjorde Wink

Benkpress
67,5 kg - underkjent
67,5 kg - godkjent 3-0
72,5 kg - godkjent 3-0 PERS 2,5 kg

Første benkpressen gadd jeg ikke høre på dommeren og fikk underkjent på signaler. Utrolig tåpelig, men skjer vel hvis man har litt nerver. De to neste løftene var greie, men med en del teknisk rot. Er bare å jobbe videre, ble i alle fall en liten pers Smiley

Markløft
130 kg - gpdkjent 3-0 og luft
140 kg - godkjent 3-0, PERS 5 kg
147,5 kg - godkjent 3-0,PERS 10 kg

Sprengte opp et par lette oppvarmingsløft i marken og skjønte formen var god. 130 kg var så lett at jeg burde nesten startet høyere. "Oppvarmingsløft" fikk jeg beskjed av speakeren. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke prøvde meg på 150 kg. Men med tanke på stilen på siste marken var det nok ikke veeeeldig mange flere kilo inne. Uansett sinnsykt moro!

Endte på 25 kg pers, 357,5 kg totalt og en 4. plass i -84-klassen. Endelig kom kiloene jeg hadde ventet på en stund, etter en tur på Sydnorsk med feber på plattingen, julestevnet jeg ble syk før jeg skulle løfte og ikke minst RM med kræsjsultingen og den utrolig dårlige formen.

Verdens beste klubb, lagleder og coach! Blir bra løfting av sånt til slutt Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!