Skrevet av Emne: Dårlig framgang på bryst, hjelp!  (Lest 2989 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #15 : 25. mars 2010, 18:35 »
Da er mitt spørsmål til deg : er du hundre prosten clean ?
Doh...

mister ikke muskler etter 1 måned engang:P
Klart du kan det, det er jo helt avhengig av kostholdet.

Si at jeg tar 1-2 uker fri
Tror ikke jeg hadde gidda det.. Kan jo ha noe for seg, selvsagt, men før jeg hadde gjort det der hadde jeg sjekka om det hadde vært noe annet jeg kunne ha fiksa på først. Asså, om du vanligvis trener med 85 kg i benk er vel neppe en pause det du trenger; om du "vanligvis" trener med 85 kg er det kanskje progresjonen det er noe feil med? Om du lemper på samme vekter i måned etter måned er det jo ikke rart du ikke øker. Og når det er snakk om progresjon er det jo en ting man ikke kommer utenom: spiser du nok? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #16 : 25. mars 2010, 18:39 »
Folk er vel forskjellige. De gangene jeg har tatt 2 uker fri så har jeg mistet 1-2 cm på armene, 5 kg i vekt og 10-15 kg i baseøvelsene. Kanskje ha noe med genetikken å gjøre? Kroppen min vil ned i vekt fra naturens side. Derfor tar jeg aldri lenge fri, går heller litt ned på vektene og gir kroppen deload på den måten. Har stor tro på aktiv restitusjon fremfor passiv. Ellers er det vel sånn at man mister muskler utrolig raskt, men kan også bygge det tilbake utrolig raskt.. iallefall etter min erfaring.

er du en av de som har vanskelig for å få i seg nok mat? slutter man å trene vil man jo få mindre matlyst=mindre masse. så lenge du spiser nok til å gå i 0, er det vanskelig for meg å tro at du kan miste 2 cm på armene, på 2 uker. med mindre det skyldes sykdom.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #17 : 25. mars 2010, 18:43 »
Klart du kan det, det er jo helt avhengig av kostholdet.

ja, skjønner det:P går selvfølgelig ut ifra at man ikke forandrer hverdagen drastisk. en sydentur på 2 uker, med fyll hver dag kan jo regelrett kjøre kroppen din i grøfta.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #18 : 25. mars 2010, 18:54 »
Det du sier at du mister bygger du opp igjen med en gang. Jeg var nylig på øvelse i 2 uker, ikke spes. mye mat(spiste feltrasjoner...), ingen muskelstimuli osv. Tror jeg hadde 3-4 treninger før jeg var tilbake på samme nivå som før øvelsen. Ikke mange som tør å ta 2 uker fri, for de tror de virkelig "mister" 2cm på f.eks armene. De 2cm kommer tilbake på maks 1 uke.
Kommer selvfølgelig litt genetikk inn i bildet..

Har blitt veldig vant med nedbryting og oppbygging i forsvaret Smiley


Til trådstarter: Om det er bare brystkassa som henger etter så ser jeg ikke noe poeng med å ta pause. Skift om litt på øvelser, husk også å varier på antall reps og sett..

Ja, det kommer tilbake noenlunde kjapt, men hos meg tar det erfaringsvis dobbelt så lang tid å få tilbake det man har mistet. Dvs at 2 uker fri betyr 6 uker tilbakesettelse (2 uker nedbryting og 4 uker oppbygging). Men er nok mye individuelt dette, ja.

Har lest om folk som mister 10 kg muskler på 1 uke i fullstendig inaktivitet med normal kost. Dvs sengeliggende på sykehus osv. Så det er ingen tvil om at kroppen effektivt kvitter seg med muskler den ikke har bruk for. Men på den positive siden så kommer det kjapt tilbake om man begynner å spise og trene hardt igjen.

Det jeg i grunn vil fram til er at jeg syns at å ta 2 uker fullstendig fri fra trening er et dårlig råd.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #19 : 25. mars 2010, 19:56 »
Får man i seg nok proteiner vil man miste fint lite muskler. En pause er helt nødvendig og sunt innimellom.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!