Skrevet av Emne: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?  (Lest 5725 ganger)

Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #15 : 18. mars 2010, 02:18 »
Hehe.. Ser ut som om det er mye delte meninger ute å går.. Jeg får sammenligne litt innhold osv. Så kanskje det blir nutrisport, norkost eller ejshop. En kompiss hadde  gode erfaringer med ejshop, visstnok litt lite smak- men den skulle visstnok virke veldig "lett".. Noe jeg syns er greit da jeg prøver å putte i meg mest mulig.. Då er det greit at ting ikke ligger seg så tungt i magen.

Så får jeg sende noen mailer da, å spørre etter smaksprøver..  Grin
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #16 : 20. mars 2010, 19:15 »
Jeg kan hjelpe til litt, med noen anmeldelser jeg har gjort:
Håper de hjelper litt Smiley

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95097.0
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #17 : 20. mars 2010, 19:18 »
syns whey tech med sjokolade smak fra proteinfabrikken smaker digg, og sjokolade isowhey fra myo er digg Smiley men syns generelt alle jeg har smakt er digg..smak og behag..

Utlogget TerjeL

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #18 : 20. mars 2010, 19:26 »
Whey - 100 fra gymgrossisten med sjololadesmak blandet med vann smaker ekstremt syntetisk og minner ikke mye om noe som har med sjokolade å gjøre.

Whey Tech fra Proteinfabrikken med jordbærsmak blandet i vann smaker helt fortreffelig og anbefales på det sterkeste!

Utlogget Nybygger85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #19 : 24. mars 2010, 13:34 »
Jeg har nettopp tømt ei bøtte whey kjøpt hos en lokal butikk, men den smakte piss.
Jeg kjøpte så noen bøtter med whey fra gymgrossisten, men for å få i meg resten av proteinmengden min hver dag, (uten å måtte drikke MYE gainer, spesielt på dager jeg ikke trener) da jeg ønsker å holde litt igjen på vekten (110kg med klær), ser jeg for meg at det mest hensiktsmessige er å bytte ut gaineren med 90+ eller noe tilsvarende.. Hvor lettopptakelig proteinene er spiller forsovidt ingen rolle, da det kun skal drikkes på dager uten trening. Det jeg er mest interessert i er fortrinnsvis smak, men og eventuelle tilsetninger som øker produksjonen av aminosyrer. Glutamin tar jeg utenom.

Grunnen til at jeg ikke kan inkludere naturlige proteiner i kostholdet er at jeg er student, og har derfor ikke råd til å spise kylling til hvert måltid, samtidig som jeg bor hjemme- hvor foreldrene mine ikke ønsker å ha det samme kostholdet som meg.

Nå har jeg ikke prøvd utallige typer, men har testet noen.

Whey tech (jordbær), Whey Isolat(apelsin) (pf), Whey 80 (banan, bringebær) (SN) og Whey Gold Standard (sjokolade) (ON)

Og vinneren er den sistnevnte. Spiser også caseinet fra ON og det smaker godt (men kasein har jo litt feit konsistens) Ble helt satt ut da jeg smakte den. Løser seg utrolig lett opp i både melk og vann (selv om melk alltids skummer litt), og den har ikke den ettersmaken som prottis shakes har. Blandet i vann så smaker det som kald kakao (sånn regia express aktig:p).

Hold deg langt unna proteinfabrikken:p (sorry!) Overgås av både gold standard og whey-80 med tanke på smak og konsistens. Med forbehold om at PF ikke har gjort drastiske endringer i produktet de siste 2 årene.

Utlogget steintrollet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #20 : 24. mars 2010, 13:43 »
Myoprotein med moccasmak er min favoritt vertfall:D litt dyr, men smaker nydelig og litt annerledes;)
Dama digger muskler, så eg trener;)

Skal ha 120-130 kg i benken, 180 i mark og 120 i knebøy i år

Utlogget Moonkiller

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #21 : 24. mars 2010, 13:44 »
Jeg syns protein shakene smaker mye bedre med melk enn vann Smiley Den jeg syns smaker best hittil er pro-90/80 isolate fra tn prøvd begge. Bruker også whey tech fra pf i dags dato (også pro-90 isolate) og syns den er smaker helt greit, men liker proteinet fra tn bedre.
Hei, jeg er en gutt på 19år som har drevet med kickboxing(Sør-odal kickboxing klubb) 1år og vekter siden jeg var 14år.

Høyde:1.90
Vekt:80Kg 05.08.2011

Bilder/logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95135.msg1415097#msg1415097


Utlogget Moonkiller

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #23 : 24. mars 2010, 13:47 »
Jeg syns protein shakene smaker mye bedre med melk enn vann Smiley Den jeg syns smaker best hittil er pro-90/80 isolate fra tn prøvd begge. Bruker også whey tech fra pf i dags dato (også pro-90 isolate) og syns den er smaker helt greit, men liker proteinet fra tn bedre.
Forresten jeg nevnte ikke smaker ! ^^ brukt både sjokolade og jordbær av både pf og tn protein.
sjokoladebest syns jeg Smiley
Hei, jeg er en gutt på 19år som har drevet med kickboxing(Sør-odal kickboxing klubb) 1år og vekter siden jeg var 14år.

Høyde:1.90
Vekt:80Kg 05.08.2011

Bilder/logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95135.msg1415097#msg1415097

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #24 : 24. mars 2010, 13:54 »
Ellers er QNT sjokolade fra nordicnutrition helt himmel, blandet med melk.

ON gold jordbær synes jeg også er god med melk.

Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #25 : 02. april 2010, 04:05 »
Valget falt på gymgrossisten sin "Gainer Pro" laget av star nutrition. Meget god og lett jordbærsmak. Jeg blander alle shakene med melk for å få i meg melkens viktige innhold også..
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Utlogget TerjeL

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #26 : 15. april 2010, 20:23 »
Proteinfabrikkens Whey Tech med vaniljesmak er intet annet enn himmelsk, selv blnadet ut i vann!! 10 av 10 på smak!

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #27 : 29. april 2010, 08:08 »
Proteinfabrikkens Whey Tech med vaniljesmak er intet annet enn himmelsk, selv blnadet ut i vann!! 10 av 10 på smak!

Smaken er som baken, jeg synes denne smaker skikkelig ille.

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #28 : 29. april 2010, 08:31 »
Jeg vil absolutt anbefale deg Dalblads, når det gjelder smak og kvalitet. Jeg synes Dalblads produkter generelt er veldig bra, så hvis du har muligheten til å ta turen over til grensa, så utnytt det:)

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: hvilket proteinpulver er best på smak/innhold?
« #29 : 01. mai 2010, 13:30 »
Jeg startet nettopp med proteintilskudd og bruker PF sitt Whey med skogsbærsmak:

http://www.proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Protein/Whey/Myseprotein/100--Whey-Protein-3000g-Skogsb%C3%A6rProteinfabrikken-11237.aspx

Synes det smaker aldeles fortreffelig, og kunne nesten drukket det som ren tørstedrikk. En venninne som vanligvis bruker Tech Nutrition med sjokoladesmak fikk  en prøvesmak her om dagen. Hun syntes at skogsbæra var best.

Blander forresten med vann.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!