Skrevet av Emne: Blir kvinner maskuline av styrketrening?  (Lest 29128 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« : 17. mars 2010, 09:24 »
Mange kvinner unngår styrketrening i frykt for at de skal bli seende ut som maskuline kroppsbyggere. Sannheten er at kvinner ikke har forutsetninger til å bygge så store muskler at de mister sine feminine trekk.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #1 : 17. mars 2010, 10:20 »
Jeg vil bare legge inn at jeg synes jenter med muskler er utrolig sexy. Vet det ikke er pent å stirre, men jeg titter mye mer på den modne jenta som trener ordentlig så man ser styrken og muskeldefinisjonene enn på blonde ungjentene som skravler og fniser mens de leker seg med 2kg manualene.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget putetrekk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #2 : 17. mars 2010, 10:42 »
Om noe så vil jeg si at jenter bli mer feminine av styrketrening!!

Men jeg innrømmer (lettere rødmene) at jeg i starten av min styrketrenings-"karriære" var veldig opptatt av at jeg ikke måtte bygge for mye muskler.
Var nesten som at jeg trodde at hvis jeg trente med tunge vekter så ville jeg plutselig våkne opp en morgen å se ut som en bodybuilder. Haha!! Tongue

Heldigvis la jeg av meg den latterlige tankegangen ganske raskt.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #3 : 17. mars 2010, 10:47 »
Kjenner mange jenter som utbyter " jeg blir så fort bøff og stor", og  "jeg får såååå fort store bulkete muskler".
De gangene jeg hører dem si dette bruker jeg spørre rett ut; "Ok, hvilke steroider er det du bruker da??"
Da kommer det som regel " ingenting" og da er det bare avfeie de med at store bulkete muksler får du ikke over natten, og om du gjør det, bør du jaggu sjekke hva som er i sprøytene..

Det er utrolig hvor fort "store " mange jenter tror de blir.
Jeg er oppgitt over at folk ar så liten kompetanse om kroppen sin, forbrenning, muskler, trening, at de tror de blir store over natta..
Mer kunnskap om kroppen og styrketrening er viktig, helst inn i skolen..



Hilsen slemme mamman som i går meldte arvingen inn på treningstudio....
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #4 : 17. mars 2010, 11:00 »
Piiwee, jenter som trener tung styrketrening er råsexy syns nå jeg  biggrin
Lang ifra maskuline Cheesy
blir det de, så er det jo som oftes steroider som nevnt her...:S

Men begge tingene over er noe jeg meget sjelden ser på mitt studio, eller sistnevnte har jeg aldri sett,hehe
Jeg er som oftes en meget ensom jente i "styrke-hjørnet" med gutta...  Undecided

Utlogget Lizarella

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 44

  • I believe in good:)
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #5 : 17. mars 2010, 11:19 »
Eg måtte nesten flire litt når eg las artikkelen (sjølv om eg meiner eg har lest den før på iform eller treningsforum..?). Det er som å høyre nokre av vennindene mine heime: "Elisabet, kan ikkje du hjelpe meg å få flat mage og stramme inn armane til sydenturen?" Når eg seier "Let's hit the gym!" så blir det ei pineleg stillheit før dei bryter ut: "men eg vil ikkje sjå ut som deg!!" Shocked

Takk skal du f*** meg ha... Angry

Eg må seie at den finaste kvinnekroppen er x-formen...ikkje pære- eller eple-formen..hehe Grin
Sikt mot stjernene!
om ein landar på månen er det kanskje ikkje så ille likevel..Wink

Elisablog

Utlogget Miss Q.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #6 : 17. mars 2010, 11:31 »
Muskler er flott Cheesy Jeg må ofte konsentrere meg for å ikke stirre på jenter som stiller opp med nydelige runde skuldre eller skikkelig schwung over lårene.. *ler*
Dette med at mange blir så fort store hører jeg også støtt og stadig. I noen få tilfeller har det riktignok vært sant at den som klager faktisk bygger muskler fort (utakknemlige xxx Tongue ), men grunnen til at de da blir seende "bulkete" ut er etter min mening det at de blir veldig lite harmoni over det hele. Klart, får ei litt rund jente (eller gutt for den saks skyld) mye nakke og en fremadlutende holdning på toppen av det hele blir det lite fint med mindre resten av kroppen balanserer inntrykket. Illusjonen er viktig også her Wink

Husker også en diskusjon der jeg var alene mot alle. Sannheten var visst at "gutter liker jo ikke jenter med muskler".. Jeg liker heldigvis ikke gutter som ikke liker jenter med muskler Tongue

Nei, jenter, det er bare å kjøre på  Grin

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #7 : 17. mars 2010, 15:18 »
Sånn helt kort fra en svak styrekløfter som står når han tisser: Er ikke denne typen diskusjoner fryktelig gammeldagse?  Jeg synes det er rart at dette fortsatt blir diskutert i det hele tatt.  Det minner meg litt om den tiden da man arrangerte stillangerenn for kvinner.  Mange syntes nemlig at det var upassende med snørrete og anpustne langrennsjenter.

Jeg kan ikke tenke meg at særlig mange tror at kvinner som trener styrke plutselig vokner opp en morgen og ser ut som det Jarmila Kratotsvilova gjorde da hun var aktiv.  Dette må stamme fra noen som har trøbbel med at damer i det hele tatt løfter jern.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #8 : 17. mars 2010, 15:23 »
Sånn helt kort fra en svak styrekløfter som står når han tisser: Er ikke denne typen diskusjoner fryktelig gammeldagse?  Jeg synes det er rart at dette fortsatt blir diskutert i det hele tatt.  Det minner meg litt om den tiden da man arrangerte stillangerenn for kvinner.  Mange syntes nemlig at det var upassende med snørrete og anpustne langrennsjenter.

Jeg kan ikke tenke meg at særlig mange tror at kvinner som trener styrke plutselig vokner opp en morgen og ser ut som det Jarmila Kratotsvilova gjorde da hun var aktiv.  Dette må stamme fra noen som har trøbbel med at damer i det hele tatt løfter jern.

Desverre tror fortsatt kvinnfolk at de får store bulkete muskler, og blir seende mandig ut, om de løfter vekter..
ER Såååååå mye bedre å bare spinne, sulte seg og ikke minst; Trene litt aerobics MED make up som ikke klines utover ( les; ikke blir svett )
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Lizarella

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 44

  • I believe in good:)
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #9 : 17. mars 2010, 15:30 »
Ha,ha!!:) eg liker ikkje gutter uten muskler! "Ekkelt";-) smaken er som baken, delt..heldigvis:) kva som blir sett paa som sexy, eventuelt ikkje sexy kan diskuteres i det uendelige. Eg trur likevel at det folk meiner naar fei snakker om "jenter med muskler" er maskuline byggerdamer, og at fri fleste gutter ikkje takker nei til ei sprek dame med snerten sprett-rumpe og fast mage. Eller kva trur daake "gutta'boyz"?
Sikt mot stjernene!
om ein landar på månen er det kanskje ikkje så ille likevel..Wink

Elisablog

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #10 : 17. mars 2010, 15:32 »
Eg måtte nesten flire litt når eg las artikkelen (sjølv om eg meiner eg har lest den før på iform eller treningsforum..?). Det er som å høyre nokre av vennindene mine heime: "Elisabet, kan ikkje du hjelpe meg å få flat mage og stramme inn armane til sydenturen?" Når eg seier "Let's hit the gym!" så blir det ei pineleg stillheit før dei bryter ut: "men eg vil ikkje sjå ut som deg!!" Shocked

Takk skal du f*** meg ha... Angry

Eg må seie at den finaste kvinnekroppen er x-formen...ikkje pære- eller eple-formen..hehe Grin


Hadde gjerne sett ut som deg jeg Smiley

Men ja, smaken er som baken.
Selv foretrekker jeg veltrente menn med sixpack, men våkner alltid opp med små feite bergensere .. Sooooooo... hahaha
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Lizarella

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 44

  • I believe in good:)
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #11 : 17. mars 2010, 15:35 »
Er forresten litt vanskeleg med tf paa iphone..derfor eg skriver kraaketeikn i ny og ne;)
Sikt mot stjernene!
om ein landar på månen er det kanskje ikkje så ille likevel..Wink

Elisablog

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #12 : 17. mars 2010, 15:37 »
Ha,ha!!:) eg liker ikkje gutter uten muskler! "Ekkelt";-) smaken er som baken, delt..heldigvis:) kva som blir sett paa som sexy, eventuelt ikkje sexy kan diskuteres i det uendelige. Eg trur likevel at det folk meiner naar fei snakker om "jenter med muskler" er maskuline byggerdamer, og at fri fleste gutter ikkje takker nei til ei sprek dame med snerten sprett-rumpe og fast mage. Eller kva trur daake "gutta'boyz"?

Tror du er inne på noe her. Jeg synes likevel det er for mye biff på dama på bildene i artikkelen.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #13 : 17. mars 2010, 15:40 »
Ha,ha!!:) eg liker ikkje gutter uten muskler! "Ekkelt";-) smaken er som baken, delt..heldigvis:) kva som blir sett paa som sexy, eventuelt ikkje sexy kan diskuteres i det uendelige. Eg trur likevel at det folk meiner naar fei snakker om "jenter med muskler" er maskuline byggerdamer, og at fri fleste gutter ikkje takker nei til ei sprek dame med snerten sprett-rumpe og fast mage. Eller kva trur daake "gutta'boyz"?
Jeg liker helt klart damer med muskler.  Jeg har sett eksempler på 'for mye', men da har det dreid seg om steroidbruk, kombinasjoner av digre muskler og overvekt eller folk som har genetiske hermafroditt-tendenser.  Men alt i alt kommer det veldig an på den enkelte dama om jeg synes hun er sexy eller ikke.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #14 : 17. mars 2010, 15:43 »
Tror du er inne på noe her. Jeg synes likevel det er for mye biff på dama på bildene i artikkelen.
"For mye"?... på hun blonde i artikkelen???

Heldigvis er smak subjektivt og ingen tvinger noen til å like noe man ikke liker ut ifra personlige preferanser. Noen liker blondinger noen liker brunetter osv...

Men mener du med "for mye" at hun ikke er feminin??? det kan du ikke seriøst mene... Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!