Skrevet av Emne: Blir kvinner maskuline av styrketrening?  (Lest 29115 ganger)

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #15 : 17. mars 2010, 15:50 »
Men mener du med "for mye" at hun ikke er feminin??? det kan du ikke seriøst mene... Smiley

Hehe, nei, hun er jo feminin, men etter min smak er hun litt for kraftig. Og i en artikkel hvor budskapet er at jenter ikke trenger å være redde for å trene styrke, er ikke det der noen spesielt god illustrasjon. Jeg tror mange jenter er redde for å bli nettopp slik som henne på bildene.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #16 : 17. mars 2010, 15:54 »
"For mye"?... på hun blonde i artikkelen???

Heldigvis er smak subjektivt og ingen tvinger noen til å like noe man ikke liker ut ifra personlige preferanser. Noen liker blondinger noen liker brunetter osv...

Men mener du med "for mye" at hun ikke er feminin??? det kan du ikke seriøst mene... Smiley

Jeg tenkte faktisk rimelig umiddelbart på at enkelte kom til å kommentere dette.. Tror imidlertid at dette kunne blitt unngått dersom bilde nummer 2 (hammercurl med taug) ble skiftet ut med f.eks. en fin og dyp knebøy - men av samme individ Wink Biceps er kanskje den minst feminine av kroppens muskler, altså den utstråler ikke feminitet når den er "godt" utviklet. Muligens en kraftig trapezius også kan legges inn i samme kategori. Derfor så ser hun litt mindre feminin ut med bra pump og kontrahert biceps, ikke nødvendigvis at hun faktisk vil vurderes som u-feminin i en annen stilling..

Enkelte jenter kunne vært tjent med å ikke trene biceps eksplisitt, av de som stiller i fitness. Som sagt så ville det stilt seg annerledes om hun viste en lår/rumpe øvelse Smiley Men det er nå min mening..

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #17 : 17. mars 2010, 15:55 »
Hehe. For min smak er hun på bildet også litt for "maskulin".. Jeg liker litt mer hofter, rompe, natural tits osv osv, Mira Craig + 5kg. (Heldigvis funnet meg ei sånn dame). MEN, og et stort men, jeg synes imidlertid at mange styrketrenende damer kan se jævlig hotte ut, og som regel synes jeg trente damer med noe muskler, kanskje litt mindre enn hun på bildet, ser bedre ut enn den jevne aerobic dama.

Men det er vel smak og behag ja. Det er vel minst like naturlig for menn å like at kvinner har litt fett, brede hofter, deilig rompe og saftige pupper, og ikke så mye muskler, da kvinners opprinnelige funksjon er å brøstfeede avkommet. Jeg tror ikke menns generelle tenningsmønster har forandret seg så mye. Den jevne nordmann tenner nok IKKE på muskeldamer, men innenfor visse "miljøer" (med fare for å høres ut som en politiker som snakker om dop) anses vel muskelkvinner som svært sexy.

I mitt tilfelle foretrekker jeg nesten alltid vanlige, men ikke falleferdige jenter, gjerne godt trent, men ikke muskulløse. Gjerne endel junk in the trunk. I noen tilfeller kan den riktige muskeldama være en 10/10.

Jeg har dessuten en teori om at menn som liker kvinner med mye muskler tenner på underkastelse, og at deres favorittfantasi er å bli tatt litt med strap on og hestepisk. Kanskje ikke den mest populære teorien noensinne uttrykt på et treningsforum, men shit au.  Grin
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #18 : 17. mars 2010, 15:56 »
Jeg tenkte faktisk rimelig umiddelbart på at enkelte kom til å kommentere dette.. Tror imidlertid at dette kunne blitt unngått dersom bilde nummer 2 (hammercurl med taug) ble skiftet ut med f.eks. en fin og dyp knebøy - men av samme individ Wink Biceps er kanskje den minst feminine av kroppens muskler, altså den utstråler ikke feminitet når den er "godt" utviklet. Muligens en kraftig trapezius også kan legges inn i samme kategori. Derfor så ser hun litt mindre feminin ut med bra pump og kontrahert biceps, ikke nødvendigvis at hun faktisk vil vurderes som u-feminin i en annen stilling..

Enkelte jenter kunne vært tjent med å ikke trene biceps eksplisitt, av de som stiller i fitness. Som sagt så ville det stilt seg annerledes om hun viste en lår/rumpe øvelse Smiley Men det er nå min mening..

Må bare signere dette, og tilføye at ROMPE og LÅR, ALDRI kan bli for store hos jenter. Noe jeg også prøver å prakke på samboeren min, men hun forstår det ikke tror jeg.
Sa brura

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #19 : 17. mars 2010, 16:00 »

Jeg har dessuten en teori om at menn som liker kvinner med mye muskler tenner på underkastelse, og at deres favorittfantasi er å bli tatt litt med strap on og hestepisk. Kanskje ikke den mest populære teorien noensinne uttrykt på et treningsforum, men shit au.  Grin
Grin Grin Grin jeg ler godt nå...
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #20 : 17. mars 2010, 16:02 »
Jeg har dessuten en teori om at menn som liker kvinner med mye muskler tenner på underkastelse, og at deres favorittfantasi er å bli tatt litt med strap on og hestepisk. Kanskje ikke den mest populære teorien noensinne uttrykt på et treningsforum, men shit au.  Grin

Hahaha beste jeg har lest på lenge. Hva kan man si, girls i on-season er æææækkkkk

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #21 : 17. mars 2010, 16:03 »
Jeg har dessuten en teori om at menn som liker kvinner med mye muskler tenner på underkastelse, og at deres favorittfantasi er å bli tatt litt med strap on og hestepisk. Kanskje ikke den mest populære teorien noensinne uttrykt på et treningsforum, men shit au.  Grin

Jeg synes det er en fantastisk teori Cheesy

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #22 : 17. mars 2010, 16:06 »
Faktisk ut fra en del jeg kjenner; ikke så veldig langt ute på viddene med den teorien.. MEN jeg nevner ikke navn, alder eller yrke.. hahah
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #23 : 17. mars 2010, 16:06 »
Syns dama i artikkelen var kjempeflott jeg da.  Smiley Kjenner ganske få jenter som har muskler, men de har en del trekk som for meg er enda mer sexy enn selve kroppen som ingen har nevnt enda; de er mer sikre på seg selv så man slipper det evinnelige sytet og klagingen og de har ofte mye mindre fokus på å rakke ned på andre (på grunn av at de har det bedre med seg selv) som jenter har en lei tendens til.
Trening er også bra for hjernen og disse jentene er oppegående, sprudlende damer med glimt i øyet og pågangsmot i alle forum.
Man kan vel si at styrketrening er en fullgod erstatning for den magiske, helbredende og velgjørende trylledrikken allskens sjarlataner og alkymister har villet solgt oss siden de lærte å røre i en gryte og å lyve.  Wink

Tren og stå på jenter! Gjerne i tights!  Grin

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #24 : 17. mars 2010, 16:11 »
Faktisk ut fra en del jeg kjenner; ikke så veldig langt ute på viddene med den teorien.. MEN jeg nevner ikke navn, alder eller yrke.. hahah
Ahem... Kanskje du er ørlite grann svak for akkurat den teorien selv? Smiley
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #25 : 17. mars 2010, 16:13 »


Tren og stå på jenter! Gjerne i tights og strap on!

Men mummelmann da! Jesus..det er unger her.
Sa brura

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #26 : 17. mars 2010, 16:45 »
Utstråling er viktigst, men jeg lar meg ikke skremme om de har trent heller, heldigvis  Smiley
Så i min bok så kan hun dama fortsatt trene biceps om hun vil  Cheesy
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Lizarella

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 44

  • I believe in good:)
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #27 : 17. mars 2010, 17:58 »
Hehe, nei, hun er jo feminin, men etter min smak er hun litt for kraftig. Og i en artikkel hvor budskapet er at jenter ikke trenger å være redde for å trene styrke, er ikke det der noen spesielt god illustrasjon. Jeg tror mange jenter er redde for å bli nettopp slik som henne på bildene.

Hmmm..eg trur ikkje ho dama på dei bilda er så stor. Tipper ho er sånn 55kg eller noko Wink Eg trur også eg kanskje forstår kva du meiner når du seier "for stor". Du tenker på for markerte muskler??

Dersom du plasserer Mira ved sida av ho dama på bilda er nok Mira ca dobbelt så stor. Ikkje misforså, Mira er skikkeleg flott og feminin dame. Hehe..men eg må nesten berre få presisere mitt tidelegare innlegg..smaken er som baken..heldigvis Grin

Sikt mot stjernene!
om ein landar på månen er det kanskje ikkje så ille likevel..Wink

Elisablog

pingle70

  • Gjest
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #28 : 17. mars 2010, 19:11 »
Hvor grensen går mellom "passe" og "for mye" muskler vil jo være individuell smak og behag? For de som trener aktivt vil kanskje øyet for detaljer rundt definisjon av en dames muskler være mer åpent enn en som sitter med ølvommen sin på uteserveringen å titter på lettkledde smårips...? Noen liker mora og andre liker dattera....  Wink

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #29 : 17. mars 2010, 19:17 »
Vil bare legge ut eksempel på jente som er enda større. Store biceps.. Men som i mine øyne fortsatt er ganske søt og feminin.


Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!