Skrevet av Emne: Blir kvinner maskuline av styrketrening?  (Lest 29185 ganger)

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #60 : 20. mars 2010, 16:50 »
Hehe, nei, hun er jo feminin, men etter min smak er hun litt for kraftig. Og i en artikkel hvor budskapet er at jenter ikke trenger å være redde for å trene styrke, er ikke det der noen spesielt god illustrasjon. Jeg tror mange jenter er redde for å bli nettopp slik som henne på bildene.

Føler du deg truet?

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #61 : 20. mars 2010, 17:07 »
I mitt tilfelle foretrekker jeg nesten alltid vanlige, men ikke falleferdige jenter, gjerne godt trent, men ikke muskulløse. Gjerne endel junk in the trunk. I noen tilfeller kan den riktige muskeldama være en 10/10.

Det er jo ikke motstridende å være godt trent, samtidig som en er "normal" (jeg er ikke så glad i det ordet fordi folk som oftest benytter det feil, men det er en helt annen historie).

Kvinner ser best ut når de ser ut som de lever et liv. "Plastic Fantastic" har jeg aldri hatt troen på. Et par smilerynker f.eks gir bare personligheten "karaktertrekk". Strøkne ting som ser ut som de nettopp er pakka ut fra emballasjen er ikke noe moro.

En annen ting er jo at en ofte forveksler muskler/masse med definisjon. Vi har alle muskler under underhudsfettet vårt, som avhengig av hvor godt vi er polstret i større eller mindre grad trer frem. En definert kropp er ikke nødvendigvis en muskuløs kropp.

"Jeg ønsker å bli like muskuløs som Brad Pitt. Hvilket treningsprogram bruker han?"  what

Ikke er jeg tilhenger av å sette karakterer på det motsatte kjønn heller. "En strøken tier" blir bare tull. En blir kjent med et menneske som har et sett med egenskaper. Forhåpentligvis vil summen av positive egenskaper veie opp for de negative egenskaper det samme mennesket har. Det er i allefall derfor en vanligvis inngår i en relasjon med et annet menneske. En objektiv referansetabell på hva som er bra/mindre bra med en kvinne (eller mann) eksisterer jo heller ikke fordi vi alle har ulike preferanser for hva vi verdsetter.

Smiley

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #62 : 20. mars 2010, 17:11 »
Når det gjelder det siste bildet her; har det falt dere inn at enkelte jenter faktisk er ekstremt småbrysta? Hun her er helt tydelig ei av disse jentene ...

Hun har forresten en typisk kvinnelig lang rumpe ...

En skal lære seg å verdsette eieren av brystene, fremfor å ha så mye fokus på cupstørrelse. Da går alt så meget bedre.

Smiley

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #63 : 20. mars 2010, 17:19 »
Det finnes en grense, enkelt og greit. Når en kvinne mister puppene pga utviklet brystmuklatur blir det bare ... ja..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #64 : 20. mars 2010, 17:26 »
Det er ingen hemmelighet at for mange menn ser ut som kvinner, men det er trossalt langt værre når kvinner begynner å ligne på menn - da mange kvinner faktisk liker feminine menn - men jeg kjenner få, om noen utenfor treningsmiljøet, som liker jenter som har maskuline trekk - og hva som er maskuline trekk er det langt mindre toleransegrense for blant mannen i gata enn mannen på (hardcore)gymmet.

Om det er sex eller hva som er attraktivt for det annet kjønn du refererer til, så er det jo likegyldig hva du gjør med kroppen din. Det er noen der ute som tenner på absolutt alt fra anorektiske beinrangler, til muskuløse personer (enten det er med eller uten hjelp av medisinskapet), til bælfeite individer som setter til livs innholdet i et typisk stort kjøleskap hver eneste dag.

Pick your choice!

Dette er en klassisk "problemstilling" både for ungdom og godt voksne mennesker. "Hva skal jeg gjøre for å tiltrekke meg det annet kjønn?" Vel, uansett hva du måtte finne på av tiltak (slankekurer, harde treningsregimer eller sofakroken), så er du dømt til alltid å mislykkes hos noen ... samtidig som du vil oppleve aksept hos andre.

Du kan gjøre étt av to: Enten kan du bruke all din tid og energi på å jage et reellt eller innbilt skjønnhetsideal som du tror du må oppnå for å aksepteres hos det annet kjønn ... eller så er du simpelthen deg selv på godt og vondt ... og opplever å tiltrekke deg mennesker som verdsetter deg for den du er, fremfor den du tror du må være.

Selv om dette burde være innlysende for alle, så mistenker jeg mange mennesker for å jage et speilbilde de aldri vil ta igjen. Helt meningsløst selvsagt. Ha det godt med deg selv ... og det vil også reflekteres i din utstråling til omgivelsene dine ...

Smiley


Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #65 : 20. mars 2010, 17:27 »
Det finnes en grense, enkelt og greit. Når en kvinne mister puppene pga utviklet brystmuklatur blir det bare ... ja..

Kan en kvinne "miste" brystene sine?
Klarer du å forklare meg hvordan dette går til?

woot

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #66 : 20. mars 2010, 17:28 »
Kan en kvinne "miste" brystene sine?
Klarer du å forklare meg hvordan dette går til?

woot

Tror helt særiøst du forstår hva jeg mener. Føler du deg truffet? I så fall, unnskyld ..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #67 : 20. mars 2010, 17:40 »
Tror helt særiøst du forstår hva jeg mener. Føler du deg truffet? I så fall, unnskyld ..

Jeg forstår helt ærlig ikke hva du mener.

Mener du f.eks at mange timer med benkpress, pec deck og andre brystrelaterte øvelser vil få en kvinne til å miste brystene sine? Mer volum burda da bare øke "omfanget"?

Et kvinnebryst består jo også av fettvev og melkekjertler. En diett med formål å redusere underhudsfettet vil jo ditto nødvendigvis påvirke bryststørrelsen, men dette har ingenting med en utviklet muskulatur å gjøre?

Venter fremdeles spent på årsakssammenheng. Treningsstudioene vil risikere å miste på tusenvis av betalende medlemmer om det kommer ut at du risikerer å bli puppeløs av styrketrening.

Grin

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #68 : 20. mars 2010, 17:43 »
Jeg forstår helt ærlig ikke hva du mener.

Mener du f.eks at mange timer med benkpress, pec deck og andre brystrelaterte øvelser vil få en kvinne til å miste brystene sine? Mer volum burda da bare øke "omfanget"?

Grin

Det har jeg aldri skrevet eller antydet.

Du får seff mene hva du vil, jeg orker ikke å argumentere med deg om et så dumt tema, folk får gjøre hva de vil.. Jeg tenkte bare å skrive noen par ord om hva JEG mener, men som du tydligvis ikke aksepterer..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #69 : 20. mars 2010, 17:52 »
Hvis man ikke tar alt som blir skrevet så veldig bokstavlig så stemmer at kvinner kan "miste" puppene sine, hvis man trener mye bryst så får man etter hvert former som mange forbinder med noe maskulint, mens en diett kan forsterke det visuelt ved at fettvevet i puppene reduseres.

Legger ved to bilder som viser forskjellen?
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #70 : 20. mars 2010, 18:00 »
Hvis man ikke tar alt som blir skrevet så veldig bokstavlig så stemmer at kvinner kan "miste" puppene sine, hvis man trener mye bryst så får man etter hvert former som mange forbinder med noe maskulint, mens en diett kan forsterke det visuelt ved at fettvevet i puppene reduseres.

Legger ved to bilder som viser forskjellen?

Grin

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #71 : 21. mars 2010, 03:56 »
Føler du deg truet?

Nei, ikke i det hele tatt.

Utlogget Mana91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #72 : 23. mars 2010, 18:23 »
Jeg vil bare legge inn at jeg synes jenter med muskler er utrolig sexy. Vet det ikke er pent å stirre, men jeg titter mye mer på den modne jenta som trener ordentlig så man ser styrken og muskeldefinisjonene enn på blonde ungjentene som skravler og fniser mens de leker seg med 2kg manualene.



 Cheesy Jeg synst det er kult å se kvinner med bra musklatur Smiley Det er rett og slett hot!

Utlogget ff17

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

Sv: Blir kvinner maskuline av styrketrening?
« #73 : 30. august 2010, 09:30 »
 Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!