Skrevet av Emne: PF Whey Tech, 90+, 100% Pure Whey, Reflex Instant Whey, Active Elite Gold  (Lest 22138 ganger)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Her er noen anmeldelser av et par proteinpulvre jeg tenkte å dele med dere Smiley
Dato: 20/03-10

Merk: Folk er forskjellige, og smak kan tilvendes over tid. Her kommer mine erfaringer fra noen jeg har prøvd over en periode.

Óg, så å si alle smaker bedre i melk enn i vann Smiley

ProteinFabrikken Whey Tech | 699,- 3kg fra http://www.proteinfabrikken.no

Sjokolade (vann)
Veldig lett blandelig i vann, tilnærmet lik null skum. Shaket i 30 sec og lot den stå i 5 min. Må si at denne var relativt god. Likte denne med vann, 7/10.

Sjokolade (lettmelk)
Blandet seg lett ut i melk, veldig lite skum her også. Lot den stå litt etter shaking. Må si at denne var enda bedre i melk enn i vann, da smaken var nesten lik oBoy sjokopulveret! 8(-9)/10.

Skogsbær (vann)
Denne var litt søtere enn sjoko og jordbær, smakte litt som boysenbær syltetøyet. Søtheten trakk den litt ned. 6/10

Skogsbær (lettmelk)
Smakte som en sweeet boysenbær-smoothie. Bedre i melk enn i vann. 7(-8)/10.

Jordbær (vann)
Samme som sjoko... Denne smakte litt blunt som jordbærshake. Tynn jordbærsmak. 6/10.

Jordbær (lettmelk)
Denne var bedre ja. Ganskeså deilig jordbærshake egentlig. 8/10.

NutriSport 90+ | 649,- 5kg fra http://www.ej-shop.no

Sjokolade (vann)
Pulveret blandet seg lett i vann. Lot den stå i noen minutter før jeg prøvde den. Må si at jeg foretrekker Whey Tech framfor denne, pffff. Smaket helt annerledes enn PF sin. Noe rart med smaken, klarer liksom ikke å beskrive den helt. Melete? Litt rar ettersmak. Første inntrykk av smak i vann: 4/10?

Sjokolade (lettmelk)
Litt skummete. Lot den stå i noen min etter shaking. Litt bedre i melk, men fortsatt er smaken på Whey Tech bedre imo. Kanskje smaken blir bedre etter hvert? Hørt mye rart om dette pulveret; noen sier det er himmelsk, andre sier det er pyton. Noen sier også at smaken varierer fra boks til boks, smaksprøve til smaksprøve. 5(-6)/10

Banan (vann)
Samme som sjokoladetesten. Lett blandelig, og lot den stå i noen min. Smaken var veldig dull. Noe rart med denne smaken også. Vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive det. 3/10

Banan (lettmelk)
Godt utblandet, lite skum. Banansmaken ble bedre i melk, men jeg følte den ble litt kvalmende. Sikkert bedre med sjokolade/banan blanding. Mindre ettersmak enn sjokolade, men kanskje pga. mer melk enn sjokoladetesten? 4/10

Jordbær (vann)
Lett blandelig i vann. Ventet i noen min etter shaking. Noe rart med den må jeg si. Kan ikke si jeg likte den. 3/10.

Jordbær (lettmelk)
Lett blandelig i vann. Ventet i noen min ca etter shaking. Mye bedre i melk enn vann må jeg si, men hvordan denne blir i lengden er jeg usikker på. Alle 90+'ene er "melete?". Hva kan grunnen til dette være tro? 4 ½ /10.

100% Pure Whey | 289,- 1kg fra http://www.norkost.no

Sjokolade (vann)
Note: 100% Pure Whey pulveret inneholder søtstoffet aspartam. Etter risting i 20 sec (?) lot jeg den stå i noen minutter. Pulveret var lett oppløselig. Smaken av den i vann var vel strengt talt som Whey Tech i vann, bare kanskje litt mørkere sjokoladete? Ikke så mye forskjell i vann enn Whey Tech egentlig. Plain, hehe. 6/10.

Sjokolade (melk)
Samme som over i dosering. Skummet litt mer, men ingenting å klage over. Sjokoladen virket ganske søt. Litt for søt kanskje? Den var god liksom, men pga den virket veldig søt trakk det litt ned. 6 ½/10.

Jordbær (vann)
Trodde kanskje jeg hadde fått tilsendt banan iom. at pulveret var gult, men det var jordbær.
Lett oppløselig. Kanskje jeg burde tatt oppi litt mindre liquid, iom at den ble litt tynn. Likte den godt egentlig, god jordbærsmak. Litt søt men. 6/10.

Jordbær (melk)
Smakte bra, men veldig sweet. Ble som en sykt søt jordbærmilkshake. 6/10

Reflex Instant Whey | 699,- 4,4kg fra http://www.norkost.no

Sjokolade (vann)
Skummet litt. Hadde en rar ettersmak, en veldig rar ettersmak. Klarte ikke å sette navn på smaken. 3/10

Sjokolade (melk)
Skummet mer i melk enn i vann. Samme rare ettersmak samt smak under drikking. 3/10

Active Elite Gold | fra http://www.norkost.no (ikke på lager lengre?)

Sjokolade Mocca (vann)
Skummet veldig mye. Litt kvalmende må jeg si, likte den ikke. Må nesten ha vært mocca smaken?!

Sjokolade Mocca (melk)
Skummet veldig mye i melk også. Samme som forrige test egentlig. Kanskje jeg var uheldig med smaken (mocca)? … Skulle gjerne likt å prøvd sjokoladesmaken, menmen.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
10-12gram pulver i 1dl det betyr i realiteten at med en normal målescoop (30gram) så ville du brukt 3dl vann/melk, det synes jeg er noe i overkant.
Vi designer som et eksempel activateserien for å blandes med halvparten av vesken altså de trigger ønsket smak på rundt 1,5dl vann på 30gram pulver og vi er nok ikke alene om å designe pulveret slik så det gjelder for flere merker.
Personlig liker jeg veldig sterk sjokoladesmak og svak jordbær så jeg blander gjerne 30gram sjoko i 1dl vann og 30gram jordbær i 2dl

Når vi ser på 90+ som du har testet så lar du den stå veldig lenge før du drikker den,  vær obs på at smaken forandres endel jo lenger shaken står blandet ferdig. Kanskje du liker den bedre om du rister den ut og drikker den etter bare 30sekunder.

Når man tester et pulver og f.eks synes sjokoladesmaken er for sterk eller svak så kan man bare blande med mer eller mindre veske og få et annet resultat.
Vær også klar over at jo mer du overdriver vesken jo mer vil et pulver i mange tilfeller skumme, spesielt i melk.

Hvor mye veske brukte du på instant whey og elite gold ?

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Kan hvertfall være enig i at folk har forskjellig smak. Jeg er vel totalt uenig med alle dine smaker og vil gi lavest på de du har gitt høyest og omvendt..

Activate Elite Gold er noe av det bedre som er laget.  Skjønner heller ikke hvordan du får det til å skumme. Har drukket en del bøtter av det og ikke en gang har jeg hatt problemer med skum i shaken uansett blandeforhold..




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
[...]

[...]


Jeg har både prøvd med mer pulver ift veske, og mer veske ift pulver for å se an hvor sterkere/svakere smak osv, og intrykket endret seg ikke noe særlig mye ut ifra det jeg har skrevet. Når det kommer til Active Elite Gold Mocca så kan det godt hende at andre vil like denne bedre enn meg, men den skummet fortsatt veldig mye i vann og i melk, noe de andre ikke gjorde. PF Whey Tech var klart favoritten iht smak.

Smaken er som baken; delt i to. Det er helt sikkert mange folk som er totalt uenig med denne anmeldelsen, men på den andre siden er det helt sikkert mange som er totalt enige igjen.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
den er delt ja - eneste jeg ikke liker er 90+, pluss noe annet ræl jeg har prøvd. Men reflex hender det jeg kjøper, syntes den er fin fin

litt av greia med PF og TN er vel at de er "techs" som de så fint kaller det, med kasein og whey, samt at de inneholder vel litt flere ting som aminosyrer og annet snask, og litt mindre carbs i forhold til de andre jeg har prøvd…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget mr. muskel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Så hva blir konklusjonen? Hva anbefaler folk mtp pris, konsistens, smak etc?  Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Alle her elsker 90+

Det ble den.

untatt meg. JEG HATER DEN.

Smiley
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
ON Cookies'n Cream

SAN Platinum Whey Sjokolade (med litt kaffesmak)

MyoProtein SjokkoMocca


Disse troner på toppen smaksmessig. Ellers går det meste ned, og handler alt fra EJ sin 90+ via Norkost og PF
sjokoladesmaker som regel...helt greie allesammen. Ingen wow-opplevelser her, men kommer til å handle igjen. Liker litt tykkere/kremete kosnistens på shaken min så blander somregel med lite veske. Der havner Myrevo sin høyt på listen, tjukk og god. Den mest delikate lyse sjokkokaffesmaken er SAN. Utrolig god i melk. Myo sitt er ett av få pulver som er gode både i vann og melk, men enda bedre i kun melk. Blander somregel 50/50 vann og melk uansett....

To each his own, I guess...

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Foreslår at man spør etter smaksprøver, da får man testet selv :-)Det viktigste er tross alt at kvaliteten på råvarene er god og at proteinet ikke er ødelagt(denaturert) under produksjonen.

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Elite Gold mocca'en Var jo helt vilt god! Beste jeg noen gang har smakt av proteintilskudd. Kommer ikke til å slite med mangel på inntak av proteiner på en stund nå, haha! Tongue
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Hvordan er egentlig forholdet mellom kasein/myse i Elite Gold? På siden ser det ut som det er 50/50, men det står "bla bla sammensetningen på 50/50 myseisolat/micellar kasein samt Optipep™ hydrolysert myseprotein bla bla", så jeg er litt usikker. Kjøpt i bulk, blir jo dette pulvere like rimelig som kyllingfilet per gram protein.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Elite gold http://www.norkost.no/activate_elite_gold_12kilo_bulkpakke/P_201 er satt sammen slik at det er 50/50 micelar kasein/wheyisolat cfm i sluttproduktet.

Utlogget pewpew93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

90+ er i min mening ett veldig bra produkt. JEG synes sjokolade smaken er god (blander 2 scoops og ca 5dl melk) og vennene mine som trener skryter også av smaken på den.

Ett annet produkt er denne
http://www.kost1.no/product_info.php?cPath=2&products_id=192&osCsid=b2ec6b25304639fdf2959c4622f10985

Jeg har bare prøvd jordbærsmaken, å den burde styres unna, in my opinion.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
har nettopp prøvd MYO sin variant - sjokoladen deres er god syntes jeg! jordbær var ikke såååå digg - litt for søt kanskje…

Pleier blande 2-3 melk dl på 2 skjeer  (gir 20 gr protein - pluss melka da. 30-35 da tenker jeg)
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!