Skrevet av Emne: Chriselvs treningslogg - bøypers s. 40  (Lest 92608 ganger)

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Chriselvs treningslogg - Julestevne s 18!
« #240 : 19. januar 2011, 22:08 »
Liten trening i dag også. 130 i bøy, 110 i benk, litt støtteøvelser og håndbak til slutt. Begynner nok logging og normal trening fra neste uke  Smiley

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #241 : 21. januar 2011, 21:38 »
Årets første trening på KK i kveld. Løftet bare puslevekter, 122,5x8 i bøy og 160x5 i mark. Men det ble avsluttet med tidenes håndbakøkt! Dæven så spent jeg er på formen i morgen Tongue

Forøvrig jævli bra stemning på KK som vanlig  Smiley

Utlogget .:BULL:.

• Erfaren bruker
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

« #242 : 22. januar 2011, 00:34 »
Årets første trening på KK i kveld. Løftet bare puslevekter, 122,5x8 i bøy og 160x5 i mark. Men det ble avsluttet med tidenes håndbakøkt! Dæven så spent jeg er på formen i morgen Tongue

Forøvrig jævli bra stemning på KK som vanlig  Smiley

Har du drevet mye med håndbak eller?

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #243 : 22. januar 2011, 00:48 »
Har du drevet mye med håndbak eller?
Nei bare 2 - 3 ganger tidligere, men tror det kommer til å bli en del fremover Smiley

Skal sette opp treningsplan i helga, og den skal inkludere mye underarmstrening, kjekt å få brukt styrken der til noe også Wink

edit: Oppdaget at jeg har nå har like mange innlegg som kg mark det skal løftes i år  Grin

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #244 : 23. januar 2011, 14:00 »
Nei bare 2 - 3 ganger tidligere, men tror det kommer til å bli en del fremover Smiley

Skal sette opp treningsplan i helga, og den skal inkludere mye underarmstrening, kjekt å få brukt styrken der til noe også Wink

edit: Oppdaget at jeg har nå har like mange innlegg som kg mark det skal løftes i år  Grin

300kg i mark høres bra ut Wink

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #245 : 24. januar 2011, 17:33 »
300kg i mark høres bra ut Wink
Ja får satse på at det går i år Smiley

Ellers så ble jeg litt i overkant ødelagt av håndbaktreninga. Synes det virket meget lovende på lørdag, da jeg våknet med bare litt stive armer. Men, så kom søndag. Fy faan, ikke sjans i helvete til å strekke ut høyrearma, løfting av full kaffekopp er 1RM. Kjennes ut som alle sener og muskler har blitt kortere, helt rassert! Men jeg ser frem til neste trening Grin

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #246 : 24. januar 2011, 18:12 »
Ja får satse på at det går i år Smiley

Ellers så ble jeg litt i overkant ødelagt av håndbaktreninga. Synes det virket meget lovende på lørdag, da jeg våknet med bare litt stive armer. Men, så kom søndag. Fy faan, ikke sjans i helvete til å strekke ut høyrearma, løfting av full kaffekopp er 1RM. Kjennes ut som alle sener og muskler har blitt kortere, helt rassert! Men jeg ser frem til neste trening Grin

Hehe vet hva du snakker om der ja Wink men dette er vist en tilvenningssak da heldigvis

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #247 : 24. januar 2011, 18:28 »
Hehe vet hva du snakker om der ja Wink men dette er vist en tilvenningssak da heldigvis
Har blitt ille etter håndbaktreninger før også, men da har det hovedsaklig vært at jeg har fått tilbake betennelser i bicepsfeste. Men nå er på en måte alt rassert, men tror faktisk jeg berga bicepsfeste for betennelser Tongue

Man skal vel kjenne det i armene etter en økt med Olaf og Frode Wink

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #248 : 27. januar 2011, 21:20 »
27.01.11

Markløft
8x195
8x195
8x195

Halvmark
8x210
7x210

Tøying

Fy faan.

Har tenkt på en ny Philippi-runde en stund nå, men vært hindret pga. ryggen. Nå har ryggen kjentes bra ut i det siste, så da gjorde jeg et forsøk i dag. Det verste med dette programmet er psyken. Oppsykingen til 3 sett som ligger forholdsvis nær 8 RM er et helvete. Og når du er ferdig med det første settet, er det fortsatt to igjen. Etterfulgt av halvmark, strakmark og stangroing.

Første sett var litt jævlig, og jeg er nok fortsatt litt mer rassert av håndbaken enn jeg tenkte. Holdt faktisk på å miste stanga, på 195 kg, med mixed grep! Det er ille. Styrkemessig gikk det greit, men siste to reps var rimelig seige. Andre sett gikk faktisk bedre. Kjente fra første rep at det gikk mye lettere. Om det var teknikk eller psyke er jeg ikke sikker på. Det siste var merkelig nok det aller letteste. Faktisk mye lettere enn de to første. Hadde nok noen rep til inne her, men toppen av løftet blir ganske seig etterhvert.

Halvmarken gikk rimelig greit. Meget lett vekt som ikke gav noen motstand. Men på andre sett reiv jeg av mye hud i venstrehånda. Da droppa jeg den siste reppen og det neste settet. Kanskje litt feigt, men gidder ikke å bli mer herpa enn nødvendig.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å droppe strakmark og stangroing i dag, så det gikk etter planen. Tar vel med de øvelsene neste uke tenker jeg. Ble mye tøing av hoft, bakside lår og rygg til slutt. Er spent på om jeg får noe tilbakefall i ryggen etter denne økten. Var meget skeptisk da jeg kjente noe under treningen, men nå kjennes det helt bra ut  Smiley

Utlogget Missy-

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

« #249 : 27. januar 2011, 21:43 »
Philippipower kjører deg til 300! Grin Grin Grin

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #250 : 27. januar 2011, 22:54 »
Philippipower kjører deg til 300! Grin Grin Grin
Oh yes! Grin

Hvis jeg kommer gjennom så er jeg rimelig sikker på at det blir 300+ ja Smiley

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #251 : 03. februar 2011, 21:21 »
03.02.11

Markløft
8x200
8x200
8x200

Halvmark
8x215
7x215

Tøying

Det gikk! Markløften altså. Første sett var litt seigt. Andre sett var mye lettere, tredje sett var derimot et helvete. Gikk tom for power etter 5 reps, så de tre siste ble rimelig stygge. 8ende var maks, men det gikk opp! Grin 

I halvmark ble det samme utfall som forrige gang, men av andre grunner. Var rimelig tom for energi etter markløften, og EN TIME venting på et rack gjorde ikke ting bedre. Første sett var uten motstand. Men etter 7ende rep på andre sett var det null energi igjen, så da var det bare å gi seg.

Synes faktisk at dette virker ganske lovende. Så lenge jeg kommer meg gjennom markløften er jeg rimelig fornøyd, støtteøvelsene kommer seg etterhvert. Kommer muligens til å kjøre strakmark og roing før neste økt. Har fortsatt mye å gå på med oppladingen dagene før da den har blitt ganske dårlig på de to første øktene.

Utlogget Tetra

• Skravlekopp
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

• Ain't got time for percentages
« #252 : 03. februar 2011, 21:56 »
Galne mann! Grin

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #253 : 04. februar 2011, 19:43 »
Galne mann! Grin
Hehe Grin

Det er heldigvis snart slutt på galskapen, fra neste økt blir det jo "lett" Tongue

Utlogget Chriselv

• Forumavhengig
  • Utlogget Utlogget

« #254 : 10. februar 2011, 22:04 »
10.02.11

Markløft
6x207,5
6x207,5
6x207,5

Halvmark
8x215
8x215
8x215

Strakmark
6x125
6x125
6x125

Stangroing
6x85
6x85
6x85

Tøying

Da var ukens Philippi gjennomført! Har for første gang trent Philippi en fast dag hver uke. Tidligere har det gjerne blitt 10 - 14 dager mellom øktene pga. restitusjon. Nå går det bare 4 - 5 dager før stølheten har gitt seg, og det er jo et bra tegn Smiley

Dagens økt ble gjort på KK, og jeg brukte intet mindre enn 3,5 timer Tongue

Marken i dag var himmel i forhold til 8'erne forrige uke. 2 reps mindre er utrolig stor forskjell. Første sett gikk greit, andre sett var litt tyngre. Tredje sett var svært lett, og jeg hadde nok 3 - 4 reps til inne. Jeg må prøve å finne årsaken til hvorfor det er slik. Rimelig sikker på at det ikke har noe med oppvarming og gjøre, da jeg er svært varm da første sett starter. En mulig forklaring kan være inkonsekvent oppspenning før løftet starter. 

Halvmarken var en vits, siste rep var like lett som første.

Har spist litt bob-bob de siste dagene, særlig i går og i dag. Spørsmålet er da hvor dette vil ende når kaketrykket er på plass Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!