Skrevet av Emne: "Ta tiden til hjelp", eller ta fettforbrennende piller?  (Lest 15178 ganger)

Utlogget to0989

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei!

Jeg har da vært litt rundt på nettet å lest om forskjellige typer fettforbrennende piller. Til slutt kom jeg over noe som virket lovende og sannsynlig,- nemmelig CLA. Er det noen her som har prøvd ut denne typen piller, de skal visstnok hjelpe å beholde muskelmasse (til en viss grad?) og samtidig forbrenne fettet ditt...
Er svært nyskjerrig på dette her, og jeg har veldig lyst til å bestille dette, men jeg trenger noen for og gjerne noen imot argumenter!

Jeg har alltid vært og er fortsatt veldig aktiv innenfor idrett og trening (5-6 dager i uka), men jeg føler ikke at jeg får resultater ift fettforbrenning. Målet har alltid vært å få til de synlige magerutene, ikke FOR mye, men nok til å få bort den "bulten" på magen vi kvinner har. Desverre har mange år med trening ikke gjort noen nytte, og derfor vurderer jeg å prøve noe nytt. Jeg trener mye utholdenhet i håndballen, rene styrkeøkter ca 2 ganger i uken og jeg spiser sunt og bevisst. HELP ME!

 Ohmy

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

hvis du spiser bevisst er det ingen kunst å droppe litt i vekt;) alt du trenger å gjøre er å ligge på litt kaloriunderskudd. ikkje mye, da får du den kjente jojo effekten.

ingen (lovlig) pille kan erstatte ett riktig kosthold for vektreduksjon.

vei deg hver dag, på morgenen etter du har vært på do. passe viktig at du veier deg som beskrivet, ettersom vekten blir ustabil utover dagen.
MEN sammenlign vekten kun fra uke til uke. fks vekten du har på mandager. har du droppet mer en ett kilo fett på en uke, bør man være forsiktig. da dette kan være litt vel raskt, og man kan oppleve at kroppen går i ''protect'' og vil dermed gjør det den kan for å holde på fettet: jojo effekten.

Westside disciple

Utlogget to0989

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

hvis du spiser bevisst er det ingen kunst å droppe litt i vekt;) alt du trenger å gjøre er å ligge på litt kaloriunderskudd. ikkje mye, da får du den kjente jojo effekten.

ingen (lovlig) pille kan erstatte ett riktig kosthold for vektreduksjon.

vei deg hver dag, på morgenen etter du har vært på do. passe viktig at du veier deg som beskrivet, ettersom vekten blir ustabil utover dagen.
MEN sammenlign vekten kun fra uke til uke. fks vekten du har på mandager. har du droppet mer en ett kilo fett på en uke, bør man være forsiktig. da dette kan være litt vel raskt, og man kan oppleve at kroppen går i ''protect'' og vil dermed gjør det den kan for å holde på fettet: jojo effekten.




Men er ikke det å veie seg litt upraktisk ettersom man også går opp i vekt av muskelmasse? Ville tro det er smartere med målebånd ettersom det er fettprosenten jeg er ute etter å minske...? Smiley
Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å ligge på et kaloriunderskudd eller burde jeg gå på diett? Akkurat nå vil jeg si at jeg spiser akkurat så mye som kroppen forbrenner, slik at jeg holder overskuddet oppe til hver trening.

En siste ting, når jeg tenkte på en fettforbrennende pille, tenkte jeg i tillegg til et vanlig kosthold, ikke istedenfor..

Takk for svar! Wink

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

På diett/slanking/deff går du ned i vekt. Du bør ikke ha noen ambisjoner i forhold til å bygge muskelmasse på diett da dette kun er mulig med folk som er betraktelig overvektige og/eller veldig utrente individer. Du bør gå ned rundt 1kg i uken (men gjerne litt mindre).

Hvis vekt-tapet for det meste er fett så er det en vellykket diett (høyt proteininntak hjelper). De fleste forbrenner og litt muskelmasse på diett. Jeg tviler sterkt på at cla gir noen merkbar effekt i det hele tatt, men det kan vel ikke skade Wink

Hvis du ikke går ned i vekt spiser du for mye/forbruker for for lite. Kcaloribalansen avgjør om du legger på deg eller går ned i vekt, og hvor hurtig. Hvis du ikke går ned i vekt/for sakte ned i vekt, så må du enten trene mer kardio eller spise mindre, så enkelt.

Et siste alternativ til at du ikke oppnår markerte magemuskler kan det og være fordi du har for lite muskelmasse. Hundrevis av repetisjoner i sittups/chrunches har ingenting for seg. Hvis dette er tilfellet bør du begynne å trene mage 6-12 repetisjoner, og hvis det er for lett så må du øke vektbelastningen istedenfor repetisjonsantallet. Som sagt er det vanskelig å bygge noe særlig muskelmasse på diett, så da kan det lønne seg å trene styrke en stund først med en liten vektoppgang. Husk å tren hele kroppen, helst med baseøvelser. Dyp frontbøy er en killer for mage og coremuskulatur, for ikke å snakk om rumpe og lår som damer er så opptatt av Wink

Det mest nøyaktige og realistiske alternativet for å måle utvikling i kroppsammensetning er forresten en inbody type test. Pleier å koste 250-400kr hos de treningssentrene som har det (elixia osv) mener du kan bestille på internett. Fettklyper er vanskelige og unøyaktige med mindre du får en med peiling til å måle deg Wink

Utlogget to0989

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Jeg tror at jeg har stor nok muskelmasse i magen, for jeg er sterk der, og det vises jo litt skygger etter musklene, men ikke godt nok Tongue Problemet ligger i fettet utenpå som hindrer dem i å komme fram, men det skal jeg få fikset på!

Hvor mye vil du anta at man gjennomsnittlig kan gå ned i løpet av én måned?

Takk for svar! Grin


Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
CLA er ikke en fettforbrennende pille.
Det er fettsyrer....
Da kan du like gjerne spise Vita hjertego' optimal fra butikken , som er en fullgod fettsyreblanding man kan bruke i og til maten.

Fettforbrennende piller man kjøper i Norge fungerer ikke...

rett mat og rett trening, så går du ned i fett Smiley
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

CLA, Pyrulean, Rapid Burn og slikt jalla hjelper fint lite mot fettforbrenning. Jeg har prøvd alle sammen, og jeg gikk ned i vekt gjennom mye trening. Så snart jeg sluttet å trene hjalp ikke pillene meg noe særlig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!