Skrevet av Emne: Beste skulderøvelsen  (Lest 6249 ganger)

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Beste skulderøvelsen
« : 27. mars 2010, 16:45 »
Hva er den mest effektive øvelsen for skuldrene når jeg trener hjemme? Trener RYP så kan ikke lasse på med en haug øvelser kun for skuldre... kjører stående militærpress med stang nå...


Utlogget steintrollet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: Beste skulderøvelsen
« #1 : 27. mars 2010, 16:50 »
Militærpress er jo ein utrulig bra øvelse for styrke i skuldrane som du ikkje bør erstatte så fremst du ikkje har skulderproblemer;) men vil tru det kanskje kan vere lurt å suplementere med ein øvelse for baksida av skuldrer kanskje.
Dama digger muskler, så eg trener;)

Skal ha 120-130 kg i benken, 180 i mark og 120 i knebøy i år

Utlogget Muldyret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Beste skulderøvelsen
« #2 : 27. mars 2010, 16:51 »
Militærpress er en meget god øvelse. Det er arnoldpress som er skulderøvelsen i RYP, er det ikke? Hvorfor bruker du ikke den?

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Beste skulderøvelsen
« #3 : 27. mars 2010, 17:05 »
Militærpress er jo ein utrulig bra øvelse for styrke i skuldrane som du ikkje bør erstatte så fremst du ikkje har skulderproblemer;) men vil tru det kanskje kan vere lurt å suplementere med ein øvelse for baksida av skuldrer kanskje.

Ville bare være sikker på at militærpress var en god øvelse, syns selv jeg har fremgang med den. Grunnen til at jeg spurte var bare for å finne ut om det var andre bedre øvelser...
Nå vil jeg ikke lesse på med masse øvelser ellers så blir jeg aldri ferdig med øktene mine, og tid er kostbart i min livssituasjon Wink Men, jeg kjører hantelroing for ryggen; vil ikke baksiden av skuldrene til en viss grad være involvert der?

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Beste skulderøvelsen
« #4 : 27. mars 2010, 17:07 »
Militærpress er en meget god øvelse. Det er arnoldpress som er skulderøvelsen i RYP, er det ikke? Hvorfor bruker du ikke den?

Har aldri helt fått teket på den der, føler ikke noe særlig kontakt.... :S Hadde mye bedre framgang med militærpress, men kan vel muligens bli noe skeivtrent om jeg kun kjører det....

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Beste skulderøvelsen
« #5 : 27. mars 2010, 17:11 »
sidehev har jeg hørt  Grin
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Beste skulderøvelsen
« #6 : 27. mars 2010, 17:21 »
sidehev har jeg hørt  Grin

prøvde det på forrige runde med RYP... syns ikke jeg fikk samme framgangen der...

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Beste skulderøvelsen
« #7 : 27. mars 2010, 17:32 »
Militærpress , men syntes må jo ha en for bakside skuldre som da blir sittende sidehev Glass style.

Utlogget PerStig

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Sv: Beste skulderøvelsen
« #8 : 27. mars 2010, 17:34 »
Militærpess vil jeg si er den beste øvelsen for skulder! Cool Smile

Men, som tidligere nevnt av blant annet steintrollet; supplementèr med øvelser for bakside av skulder.

(Tips: Les denne artikkelen skrevet av Fred Koch så får du litt innsikt i hvordan trene bakre skuldermuskel: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1227 )

Mvh
PerStig

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Beste skulderøvelsen
« #9 : 27. mars 2010, 17:36 »
sidehev har jeg hørt  Grin

prøvde det på forrige runde med RYP... syns ikke jeg fikk samme framgangen der...

Det er ikke så rart. Sidehev er en dilleøvelse i forhold til millitærpress.

Utlogget steintrollet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: Beste skulderøvelsen
« #10 : 27. mars 2010, 17:40 »
Militærpess vil jeg si er den beste øvelsen for skulder! Cool Smile

Men, som tidligere nevnt av blant annet steintrollet; supplementèr med øvelser for bakside av skulder.

(Tips: Les denne artikkelen skrevet av Fred Koch så får du litt innsikt i hvordan trene bakre skuldermuskel: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1227 )

Mvh
PerStig

Anbefaler og trene bakside av skuldrane for å motvirke foroverrotering av skuldrer som fører til skader osv. Har slitt med skulderproblem på grunn av for stort fokus på framside av skuldrer, så snakker av erfaring Wink
Dama digger muskler, så eg trener;)

Skal ha 120-130 kg i benken, 180 i mark og 120 i knebøy i år

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Beste skulderøvelsen
« #11 : 27. mars 2010, 22:52 »
Militærpess vil jeg si er den beste øvelsen for skulder! Cool Smile

Men, som tidligere nevnt av blant annet steintrollet; supplementèr med øvelser for bakside av skulder.

(Tips: Les denne artikkelen skrevet av Fred Koch så får du litt innsikt i hvordan trene bakre skuldermuskel: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1227 )

Mvh
PerStig

takk for den, likte den øvelsen bedre enn å sitte foroverlent...

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Beste skulderøvelsen
« #12 : 27. mars 2010, 22:53 »
Anbefaler og trene bakside av skuldrane for å motvirke foroverrotering av skuldrer som fører til skader osv. Har slitt med skulderproblem på grunn av for stort fokus på framside av skuldrer, så snakker av erfaring Wink

jeg trente bakre skuldre før, men var vel ikke helt klar over hvor vikitg det var så jeg kuttet dem... de er nå tilbake i programmet Wink

Utlogget steintrollet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: Beste skulderøvelsen
« #13 : 28. mars 2010, 10:00 »
jeg trente bakre skuldre før, men var vel ikke helt klar over hvor vikitg det var så jeg kuttet dem... de er nå tilbake i programmet Wink

Det handler om å balansere treninga slik at ein unngår at enkelte muskler blir for sterke i forhold til motståande muskulatur. For eksempel har folk som trener masse bryst i og pressøvelsar i forhold til draøvelsar ein tendens til å få framroterte skuldrer som følge av at f.eks brystmuskulaturen blir for stram i forhold til ryggmuskulatur.
Dama digger muskler, så eg trener;)

Skal ha 120-130 kg i benken, 180 i mark og 120 i knebøy i år

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Beste skulderøvelsen
« #14 : 28. mars 2010, 14:29 »
Det handler om å balansere treninga slik at ein unngår at enkelte muskler blir for sterke i forhold til motståande muskulatur. For eksempel har folk som trener masse bryst i og pressøvelsar i forhold til draøvelsar ein tendens til å få framroterte skuldrer som følge av at f.eks brystmuskulaturen blir for stram i forhold til ryggmuskulatur.

Så absolutt noe jeg hadde glemt ja, tror jeg ikke har tenkt på dette siden jeg ikke har store skuldre så innså ikke at dette kunne bli et problem senere. Men, nå skal jeg ha det med på programmet så man slipper å se ut som en gorilla til slutt Wink

Angående militærpress, noen spesielle triks man kan ta i bruk her? Syns jeg blir veldig svai i korsryggen når vektene begynner å bli tunge, og er ikke særlig godt heller... redd for å dra på meg en skade til slutt :S Prøver å være så rak som mulig og stramme godt til i "core" muskulaturen når jeg presser opp, men når vektene er litt tunge vil man gjerne vippe framover...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!