Skrevet av Emne: Spm angående øvelser og oppsett  (Lest 784 ganger)

Utlogget Sponer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Spm angående øvelser og oppsett
« : 10. august 2011, 18:01 »
Da var det klart for å starte skikkelig igjen etter noen late uker. Har trent nå i 1 år ca 3-4 ganger i uken men har hatt litt dårlig fremgang de siste månedene. Kostholde er ganske bra. Spiser kylling,egg eller laks hver dag og tar whey 80 ved sidenav. Veier idag ca 70 kg.Bryr meg ikke så veldig om vekta nå, prøver nå for fult å øke i base øvelser som benkpress og markløft.Har ikke trent benkpress eller mark så veldig mye før men nå skal jeg starte for fult. Har for det meste trent 3 og 4 splitt og valgt øvelser litt der og da, noe jeg vil ha litt mer orden på. Det jeg trenger hjelp til er å sette opp øvelser til de forskjellige gruppene. 
Trener nå bein, bryst,rygg og skuldre+ mage på hver sin dag (4splitt).armer har jeg trent endel så vil ikke bruke for mye tid på det. Sterter beindag med beinpress, bryst med benkpress,rygg med markløft og skulder med skulderpress med hantler. Så jeg lurer litt på hvor mange øvelser jeg bør kjøre på hver av de forkjellige dagene og hvilke øvelser jeg bør ha med. Også lurer jeg litt på variasjonen av sett og repetisjoner. Vet at kroppen fort vender seg til bevegelser og vil føre til at fremgangen stopper. Jeg har ikke før sett så nøye på om jeg øker i de forskjellige øvelsene, men er det sånn at man skal øke belastningen etter hver gang/anhver gang og hvis man står fast bytte øvelse?

Takker for litt svar Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Spm angående øvelser og oppsett
« #1 : 11. august 2011, 15:10 »
Det er ikke nødvendig å ha fremgang på hver eneste økt, sålenge du f.eks løfter mer i slutten av hver måned, osv....det er fremgangen over tid som teller, ikke hver eneste økt Smiley

Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!