Skrevet av Emne: Silje's tur nedover  (Lest 2388 ganger)

Utlogget Silje H

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Silje's tur nedover
« : 23. mai 2011, 13:10 »
Hei!

Tenkte bare jeg skulle lage meg en logg sånn for min egen del. Jeg har nemlig et mål om å bli kvitt mye av mitt overflødige fett. Skal prøve å få lagt ut nye bilder med ca 2-4ukers mellomrom.

Per i dag (23.05.2011) er status på kroppen:
Alder: 19.
Vekt: 71kg
Høyde: 164cm
Kroppsmål:
Midje: 75cm
Lår: 62,5cm
rumpe: 104,5cm
Armer:32cm
Legger: 40cm

Metode for nedgang:
Kost, kost og kost. Ligger om dagen på ca 1400Kcal.
Eksempler på kost :
(Når jeg er flink): Mye salat. Fisk. Kylling. Frukt. Pasta. Ris.
(Når jeg ikke er flink): Sjokolade. Is. Grøt. Burger. Pizza. taco. Pølser.


Svakheter: Er alt for glad i godteri og mat. Småspising forekommer litt for ofte.

Trening: For øyeblikket ingenting. Er ikke så lenge siden jeg ble lagt inn på sykehuset pga kyssesyken. Nå får jeg ikke lov til å trene, og ikke orker jeg stort heller, derfor metode: Kost. Men jeg prøver å gå noen turer hvis jeg orker.

Så fort jeg blir frisk vil treningen bestå av: Styrketrening, litt kondisjon.(Får ikke lov til å trene noe hardt pga et hjerteproblem. Dvs vet ikke hva som er feil, men har en hvilepuls på 120... Jeg blir mildt sagt sliten av lite. Og sånn har det ikke alltid vært, så håper på å finne ut av det! )

Kom gjerne med forlag til aktiviteter som ikke er alt for krevende, men samtidig kan hjelpe meg videre.  Smiley


Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Silje's tur nedover
« #1 : 23. mai 2011, 13:32 »
Det eneste du oppnår ved å sulte deg samtidig som du er syk og ikke bedriver noen form for aktivitet er å miste muskelmasse samtidig som vil beholde en stor del av fettmassen.

Jeg har ikke medisinsk utdannelse, men jeg skulle tro kroppen ønsker minst vedlikeholdkcal for å kjempe effektiv mot sykdom, kjipt å være syk lenger enn nødvendig.

Til sist, når du sier du har hjerteproblemer ville jeg vært forsiktig med å ta i mot tips på et nettforum (deriblant mitt eget!), diskuter med legen din først og fremst. Lykke til.

Utlogget Silje H

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Sv: Silje's tur nedover
« #2 : 23. mai 2011, 13:50 »
Jeg sulter meg absolutt ikke når jeg ligger på ca 400kcal iunder forbruk (gitt at sånne vanlige kalkulatorer stemmer) Jeg har også snakket mye med leger om pulsen og det å trene samtidig siden dette er et problem jeg har hatt i 2-3år. Det er også litt med på å forklare matlysten, for jeg er ofte veldig varm. En varmeovn.

Jeg har funnet ut sammen med lege at jeg bare må prøve å trene meg opp sakte men sikkert. Det at jeg plutselig fikk kyssesyken kom litt uheldig vil jeg si. Har vært i mye dårligere form tidligere før jeg fikk kyssesyken enn det jeg har akkurat nå. Da var det sånn at jeg kunne gå et stykk og så plutselig bli kjempesliten og svimmel. Noe som er dumt, for jeg har vært veldig aktiv tidligere.


Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Silje's tur nedover
« #3 : 23. mai 2011, 14:10 »
Hei Smiley

Har du en hvilepuls på 120 liggende på soffan, og ligget der en stund? Eller er dette en puls du har tatt selv etter trening når du føler pulsen har kommet seg ned? Kroppen og ikke minst hjertet ditt jobber jo i høygir med en sånn puls, den kan selvf også bli påvirket av stress sykdom og hvis man er nærvøs..

Jeg har bestandig høyere puls hos legen feks pga at jeg ikke liker og være der..he he

Men hadde jeg hvert deg hadde jeg hvertfall tatt det fullstendig med ro ang trening, og ventet til du har fått en utredning ang pulsen din Smiley

Å passe på hva man spiser derimot er aldri farlig så lenge du ikke sulter kroppen din, da blir du ikke frisk... Masse lykke til Cheesy

Utlogget Silje H

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Sv: Silje's tur nedover
« #4 : 23. mai 2011, 14:22 »
Hei:)

Har du puls på nesten120 selv når jeg sover! har vært i stor utredning og overvåkning, men de har ikke funnet ut hva det er. Mulig virus på sinusknuten.(Den som styrer hjerterytmen)

Maxpuls ligger visstnok på ca 220. Men har fått beskjed om å stoppe på ca 200, noe som ikke skal så mye til..

Tar det med ro med tanke på trening, men prøver å få gått litt i det minste.

Tusen takk. Smiley

Utlogget Silje H

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Sv: Silje's tur nedover
« #5 : 24. mai 2011, 21:04 »
24.05.11

I dag har jeg spist :
Grønn salat med kjikerter, avokcado, tomat og agurk.
En halv brødskive med gulost
Kaffe
salat(samme som over)
Pepperbiff med broccoli
lakris ( ca 95 kcal )
2 liter vann (blir nok en til før jeg legger meg )

Til sammen i dag ca 1300kcal

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!