Skrevet av Emne: Når kan du kalle deg en "bodybuilder"?  (Lest 9120 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Når kan du kalle deg en "bodybuilder"?
« #45 : 08. april 2010, 09:50 »
Skjønner at det er viktig for deg å være inkluderende sexrm, så om du ønsker å kalle deg kroppsbygger så er det ingen beskyttet tittel. Men selv om jeg har trent lenger enn du har levd og tidligere har konkurert så kaller jeg meg absolutt ikke kroppsbygger siden jeg pr i dag ikke er aktiv. Så om noen spør meg, så svarer jeg enkelt å greit at jeg trener på helsestudio og liker trimmen;-)

Jeg var i relativt tung rødvinsrus når jeg skreiv mitt siste innlegg, men vil bare si elektronisk at jeg synes dette er en riktig måte å svare på.  Smile

Om noen spør meg om jeg er kroppsbygger, så svarer jeg at; joa jeg trener med vekter og spiser mye fisk og kjøtt, men jeg er først og fremst et menneske.

Kroppsbygger er, som du sier, ingen beskyttet tittel - og alt avhenger av hvordan en bruker ordet. Om noen hadde spurt meg i fjor sommer om jeg dreiv med kroppsbygging, så hadde f.eks svaret vært noe ala: "Jeg har gjort det tidligere, men har lagt opp nå!"  Jeg kunne selvfølgelig føyd til noe slikt som: "....men jeg trener og spiser fortsatt som jeg gjorde når jeg var aktiv, så sånn sett så er jeg vel på sett og vis kroppsbygger for enkelte lell."

For meg som har konkurrert i KB så er det opplagt at om noen spør meg om jeg driver med kroppsbygging, så vinkler jeg det direkte inn mot den fasen som handler om konkurranse. Rett og slett fordi treningen og overspisingen er det desidert enkleste ved hele aktiviteten. For å bruke meg selv som eksempel…jeg liker det…, så tyter det av karer som trener som meg, og er både større og bedre enn meg reint visuelt off-season. Heldigvis for en som meg, så har de samme karene stort sett veldig veldig dårlige evner til å gå sultne uke etter uke – de evner rett og slett ikke å bli i form. De må gjerne kalle seg kroppsbyggere, men det hjelper fint lite å kalle seg kroppsbyggere når de aldri er i stand til å fullføre en diett…… Det de er flinkest til er å fortelle kompisene hvor lett de hadde slått han som vant dersom de bare hadde giddi å stilt opp sjøl. Hmmmm ja, sånn bortsett fra at de bommer på et par klasser da…de tror de må fjerne ca 3 kg fett for å bli i form, men realiteten er at de gjerne må fjerne minst 20 om de skal være i nærheten av sceneform.

Det spesielle med de fleste kroppsbyggere er forøvrig at de konkurrerer ufattelig sjelden sammenlignet med andre typer sporter/idretter – ofte bare en gang hvert eller annethvert år. I tillegg trenger de fleste type 10 år seriøs trening og spising før de er klare for å konkurrere for første gang. Når de omsider er i gang med å konkurrere, så er svært mange ikke videre seriøse annet enn i noen måneder før og under konkurranseforberedelsene heller - så om en kun skal forholde seg til konkurransemomentet så er de fleste kroppsbyggere kroppsbyggere kun i en forsvinnende liten del av sin treningskarriære Smiley

...jepp - og der skeiet det ut igjen...


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Når kan du kalle deg en "bodybuilder"?
« #46 : 08. april 2010, 16:26 »
Jeg var i relativt tung rødvinsrus når jeg skreiv mitt siste innlegg, men vil bare si elektronisk at jeg synes dette er en riktig måte å svare på.  Smile

Om noen spør meg om jeg er kroppsbygger, så svarer jeg at; joa jeg trener med vekter og spiser mye fisk og kjøtt, men jeg er først og fremst et menneske.

Kroppsbygger er, som du sier, ingen beskyttet tittel - og alt avhenger av hvordan en bruker ordet. Om noen hadde spurt meg i fjor sommer om jeg dreiv med kroppsbygging, så hadde f.eks svaret vært noe ala: "Jeg har gjort det tidligere, men har lagt opp nå!"  Jeg kunne selvfølgelig føyd til noe slikt som: "....men jeg trener og spiser fortsatt som jeg gjorde når jeg var aktiv, så sånn sett så er jeg vel på sett og vis kroppsbygger for enkelte lell."

For meg som har konkurrert i KB så er det opplagt at om noen spør meg om jeg driver med kroppsbygging, så vinkler jeg det direkte inn mot den fasen som handler om konkurranse. Rett og slett fordi treningen og overspisingen er det desidert enkleste ved hele aktiviteten. For å bruke meg selv som eksempel…jeg liker det…, så tyter det av karer som trener som meg, og er både større og bedre enn meg reint visuelt off-season. Heldigvis for en som meg, så har de samme karene stort sett veldig veldig dårlige evner til å gå sulten uke etter uke – de evner rett og slett ikke å bli i form. De må gjerne kalle seg kroppsbyggere, men det hjelper fint lite å kalle seg kroppsbyggere når de aldri er i stand til å fullføre en diett…… Det de er flinkest til er å fortele kompisene hvor lett de hadde slått han som vant dersom de bare hadde giddi å stilt opp sjøl. Hmmmm ja, sånn bortsett fra at de bommer på et par klasser da…de tror de må fjerne ca 3 kg fett for å bli i form, men realiteten er at de gjerne må fjerne minst 20 om de skal være i nærheten av sceneform.

Det spesielle med de fleste kroppsbyggere er forøvrig at de konkurrerer ufattelig sjelden sammenlignet med andre typer sporter/idretter – ofte bare en gang hvert eller annethvert år. I tillegg trenger de fleste type 10 år seriøs trening og spising før de er klare for å konkurrere for første gang. Når de omsider er i gang med å konkurrere, så er svært mange ikke videre seriøse annet enn i noen måneder før og under konkurranseforberedelsene heller - så om en kun skal forholde seg til konkurransemomentet så er de fleste kroppsbyggere kroppsbyggere kun i en forsvinnende liten del av sin treningskarriære Smiley

...jepp - og der skeiet det ut igjen...

ENDELIG!!!! Der var innlegget jeg ventet på !!! STOOOOOR HONNØR!!!!


Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Når kan du kalle deg en "bodybuilder"?
« #47 : 08. april 2010, 17:55 »
Skal alt plutselig være så seriøst nå  :Smiley


Du kan ikke kalle deg kroppsbygger før du evt har satt inn nye pupper, kjørt på med botox eller lignende!

CASE CLOSED!!!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Når kan du kalle deg en "bodybuilder"?
« #48 : 08. april 2010, 20:04 »
Skal alt plutselig være så seriøst nå  :Smiley


Du kan ikke kalle deg kroppsbygger før du evt har satt inn nye pupper, kjørt på med botox eller lignende!

CASE CLOSED!!!

Gledesdreper! Da kommer jeg jo aldri til å kunne kalle meg for kroppsbygger .... Sad
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Når kan du kalle deg en "bodybuilder"?
« #49 : 08. april 2010, 20:14 »
Du kan kalle deg "bodybuilder" den dagen du har lyst til å bli assosiert med skallethet, unaturlig brun kroppsfarge, å være korttenkt, eie en amstaff, gå med kjetting rundt halsen og ha hissige tribals rundt om kring på kroppen Wink  Selv så prøver jeg å unngå å proklamere min hobby, spesielt i jobb-sammenheng. For eksempel så vekslet jeg noen eposter med en amerikansk professor for en liten stund siden, og han ble ganske forundret da han prøvde å google meg. Jeg hadde selvsagt unngått å nevne hobbyen min, men han syntes det var interessant at det faktisk var meg (og at jeg så slik ut) Smiley Han uttalte etter diverse e-post skriving at "... the probability of you being muscle-bound would be close to zero" Grin

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Når kan du kalle deg en "bodybuilder"?
« #50 : 08. april 2010, 22:19 »
Skal alt plutselig være så seriøst nå  :Smiley


Du kan ikke kalle deg kroppsbygger før du evt har satt inn nye pupper, kjørt på med botox eller lignende!

CASE CLOSED!!!

Eller før du finner kvinner uten ugly steinharde silikonbryster unaturlige......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Når kan du kalle deg en "bodybuilder"?
« #51 : 08. april 2010, 22:37 »
Selv så prøver jeg å unngå å proklamere min hobby, spesielt i jobb-sammenheng. For eksempel så vekslet jeg noen eposter med en amerikansk professor for en liten stund siden, og han ble ganske forundret da han prøvde å google meg. Jeg hadde selvsagt unngått å nevne hobbyen min, men han syntes det var interessant at det faktisk var meg (og at jeg så slik ut) Smiley Han uttalte etter diverse e-post skriving at "... the probability of you being muscle-bound would be close to zero" Grin


OOOOOKAY - watch your ass arround this guy!!   :Smiley

Men seriøst - jeg tror det er flere enn deg som har hatt den typen opplevelser. Folk en skal møte, eller en har en del kontakt med, har ofte lett for å google litt......ehemm, det er vel ikke fritt for at en tidvis har gjort det selv heller Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!