Skrevet av Emne: Resultater frekvensprosjekt  (Lest 10651 ganger)

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Resultater frekvensprosjekt
« : 02. april 2010, 21:05 »
http://www.styrkeloft.no/nyheter/frekvensprosjektet/1437-resultater-fra-frekvensprosjektet

Interessante funn! Noen som sitter på mer konkret informasjon enn det som blir fremlagt i dette sammendraget? Jeg personlig har mest lyst til å se de konkrete tallene. Spesielt effektstørrelsene for forskjellen mellom 3-dagers og 6-dagersgruppen. Men nå er jo jeg statistikknerd også da. Grin

taraquin

  • Gjest
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #1 : 02. april 2010, 22:23 »
Veldig interessante disse resultatene Smiley Håper de følger opp med flere slike studier, eks hvor de ser på større\kontra mindre total treningsmengde pr uke, høyere mengde\lavere intensitet mot lavere mengde\høyere intensitet osv.

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #2 : 27. april 2010, 13:02 »
Herlig, 6 dagers program ønskes Cheesy

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #3 : 28. april 2010, 21:01 »
¨Noen som vet hvordan 6-dagersgruppa trente? Hadde jo vært artig å prøve!  Cool

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #4 : 29. april 2010, 21:30 »
¨Noen som vet hvordan 6-dagersgruppa trente? Hadde jo vært artig å prøve!  Cool

Jeg trente det og har programmet på datan,men neppe lov til og gi ut til randoms:P
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #5 : 29. april 2010, 22:04 »
Jeg trente det og har programmet på datan,men neppe lov til og gi ut til randoms:P
Gratulerer!

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #6 : 29. april 2010, 23:00 »
Jeg trente det og har programmet på datan,men neppe lov til og gi ut til randoms:P
hahhahhehee.
Dummeste jeg har lest. Nesten i hvert fall.

*Flere som logget detaljert fra programmet
*Målet til Nsf må vel være at norske løftere blir så sterke som mulig. Ser ikke hvordan det å begrense tilgangen til programmer skal samsvare med dette. Tviler på at boberg er en slu øst-europeer som ønsker seg et nytt, helt generelt program.

88ol8\\ol=)


Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #7 : 29. april 2010, 23:35 »
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #8 : 29. april 2010, 23:46 »
Tviler på at boberg er en slu øst-europeer som ønsker seg et nytt, helt generelt program.





Kan garantere jeg ikke er østeuropeer ja Cheesy Hvilket styrkenivå var deltakerne i prosjektet på?

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #9 : 30. april 2010, 10:25 »
Kan garantere jeg ikke er østeuropeer ja Cheesy Hvilket styrkenivå var deltakerne i prosjektet på?

får høre med s0pr0,han har tydligvis peiling på ting siden fleere logget detaljert Wink
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #10 : 30. april 2010, 10:39 »
http://www.styrkeloft.no/nyheter/frekvensprosjektet/1437-resultater-fra-frekvensprosjektet

Interessante funn! Noen som sitter på mer konkret informasjon enn det som blir fremlagt i dette sammendraget? Jeg personlig har mest lyst til å se de konkrete tallene. Spesielt effektstørrelsene for forskjellen mellom 3-dagers og 6-dagersgruppen. Men nå er jo jeg statistikknerd også da. Grin

Som det fremkommer av teksten over så vil ikke fullstendige resultater bli offentlig før selve studien blir publisert.

hahhahhehee.
Dummeste jeg har lest. Nesten i hvert fall.

*Flere som logget detaljert fra programmet
*Målet til Nsf må vel være at norske løftere blir så sterke som mulig. Ser ikke hvordan det å begrense tilgangen til programmer skal samsvare med dette. Tviler på at boberg er en slu øst-europeer som ønsker seg et nytt, helt generelt program.

88ol8\\ol=)



Smartass. Alle deltagerene ble faktisk bedt om å holde programmene for seg selv da man selvfølgelig ikke vil at konkurrerende nasjoner skal få fatt i det. NSF driter vel hardt i om en eller annen bruker på TF får programmet. Programmet er ikke begrenset, bare å melde seg inn i styrkeløftklubb det så får en nyte godt av det.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #11 : 30. april 2010, 13:06 »
Programmet er ikke begrenset, bare å melde seg inn i styrkeløftklubb det så får en nyte godt av det.

Det skulle jo også bare mangle, når det er NSF som har utarbeidet programmet og kjørt prosjektet er det jo naturlig at man må være medlem av NSF for å få tilgang på det.
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #12 : 30. april 2010, 16:23 »
Som det fremkommer av teksten over så vil ikke fullstendige resultater bli offentlig før selve studien blir publisert.

Smartass. Alle deltagerene ble faktisk bedt om å holde programmene for seg selv da man selvfølgelig ikke vil at konkurrerende nasjoner skal få fatt i det. NSF driter vel hardt i om en eller annen bruker på TF får programmet. Programmet er ikke begrenset, bare å melde seg inn i styrkeløftklubb det så får en nyte godt av det.
Tydelig at nsf failer ganske hardt ettersom det er ekstremt få medlemmer sett i forhold til ant styrketrenende. Kanskje en aktiv publisering av programmer, ny forskning og treningsprinsipper på hjemmeside kunne hjulpet? I stedet for å styrke inntrykket av en lukket og sær krets som ikke vil snakke med andre enn sine egne...

 Så lenge øst-europeerne holder koken med dop, er de neppe interessert i norske programmer. Og hadde de vært det hadde de nok uansett klart å få tak i det, selv om Imingen stolt proklamerer at han har et program han ikke kan dele her på tf.

Btw, Husker i hvertfall Lars logget eksakt de første ukene av programmet.
OD logger jo også stort sett hver eneste økt. Litt dobbeltmoral her om nsf frykter kopiering fra andre nasjoner.


Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #13 : 30. april 2010, 17:00 »
Jepp,stolt lita hane jeg nå
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #14 : 30. april 2010, 17:09 »
Men...

Til NSF/frekvensprosjektet sitt forsvar.

Dietmar sine program er utgangspunkt for en bra justering av progresjon over lang tid. Å STILLE disse programmene korrekt er ikke bare bare.

Og for å få et 6-økters dietmarprogram justert med de riktige prosenter og objektive mål for mulig progresjon er en jobb som bør gjøres av noen med trenerkurs.

Ivrig Pingle, JSE, Eirik Jørgensen, Osito (trond fjøren) og andre med trener 1 og trener 2 kurs vil være mennesker som kan hjelpe folk til å bruke disse programmene riktig.

eg tror ikke det vil være gull at de bare løst flagrer omkring. da forsvinner mye av effekten også... når programmet ikke er riktig tilpasset.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!