Skrevet av Emne: Resultater frekvensprosjekt  (Lest 10662 ganger)

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #30 : 01. mai 2010, 17:24 »
For meningen med disse treningsprogrammene er å gjøre at Norge får internasjonale medaljer, ikke at vitenskapen skal gå framover og at flest mulig rundt om i verden lettere skal klare å bli sterke.

Jeg forsto det slik at hensikten med studien var å se på om økt treningsfrekvens med samme volum hadde andre resultater enn lav frekvens. I og med at Kirketeig forsøker å få publisert internasjonalt vil jeg hevde at dette nettopp fører til at vitenskapen om styrketrening går fremover. Hadde det hovedsaklig vært for å få flere medaljer på bordet hadde vel ikke publiseringen vært spesielt viktig vil jeg tro.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #31 : 01. mai 2010, 18:14 »
Jeg forsto det slik at hensikten med studien var å se på om økt treningsfrekvens med samme volum hadde andre resultater enn lav frekvens. I og med at Kirketeig forsøker å få publisert internasjonalt vil jeg hevde at dette nettopp fører til at vitenskapen om styrketrening går fremover. Hadde det hovedsaklig vært for å få flere medaljer på bordet hadde vel ikke publiseringen vært spesielt viktig vil jeg tro.
Du har selvsagt helt rett her. Jeg sporet av litt i forhold til at det var diskusjon om frekvensprosjektet. Jeg tenkte mer på alle de ulike programmene Dietmar lager, ikke bare det ene som ble laget for frekvensprosjektet (ble det laget av Dietmar eller var det kanskje Alex som laget dette?). Meningen med frekvensprosjektet, som ble startet på initiativ av Kirketeig, er å bringe vitenskapen videre, men meningen med å ansette Dietmar og i det hele tatt ha et landslag er å skaffe medaljer til Norge. Sånn, da ble det bedre Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #32 : 01. mai 2010, 18:36 »
Enig:D

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #33 : 01. mai 2010, 19:08 »
Hehe, eneste denne tråden manglet var at Electra skulle komme inn å forsvare svenskene på en eller annen måte mot Dietmar-nordmenn Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #34 : 01. mai 2010, 19:37 »
Det eneste som mangler er at dette blir en ny utstyrsdiskusjon:D

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #35 : 01. mai 2010, 19:44 »
Eller at Roy Holthe kommer med råe konspirasjons-teorier om NSF Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #36 : 01. mai 2010, 20:06 »
Eller at Roy Holthe kommer med råe konspirasjons-teorier om NSF Grin
Er ingen teori hvis det beviselig stemmer, vel?? Wink

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #37 : 01. mai 2010, 21:08 »
Hehe, eneste denne tråden manglet var at Electra skulle komme inn å forsvare svenskene på en eller annen måte mot Dietmar-nordmenn Grin


Ja, noen må jo forsvare de også  :Smiley
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #38 : 02. mai 2010, 00:01 »
Eller at Roy Holthe kommer med råe konspirasjons-teorier om NSF Grin

Du lille blåøyde blonde gutt;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #39 : 02. mai 2010, 17:19 »
Nei Electra dette kan ikke stemme!! De som vinner uten Dietmarprogram de doper seg! Enkelt og greit!  >Cheesy

Hvorfor kommer du med slike innlegg i tide og utide? Det er absolutt ingen som mener dette - jeg skjønner ikke hvor du får det fra?

Honnør Electra - mente det selvfølgelig ikke på den måte som det kanskje ble forstått - det var bare et eksempel på at andre nasjoner har øynene åpne og kan bruke andre sine program.

En grunn til at Dietmar blir så lovprist er vel at det er få andre program som er så gjennomarbeidet for dopfrie utøvere og så latterlig lette å justere til hver enkelt løfter. Er meget mye greiere å bare ta et excel dokument å plotte litt forskjellige prosenter fra å prøve å finne opp hjulet på nytt, særlig når det er snakk om unge utøvere som man ikke er sikker på om kommer til å løfte mer enn ett år. Dette må du jo være enig i selv Electra, da du satt meg på Dietmar i sin tid? (Og tusen takk for det Smiley )

Men må jo selvfølgelig legge til at de programmene som ligger på nettsida er ganske utdaterte, og det har jo Dietmar selv sagt også. Men de fungerer jo mye bedre enn å ikke ha noe struktur på treningen sin fordiom.






Svak, bitter og dopingfri



rodjka

  • Gjest
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #40 : 03. mai 2010, 00:30 »
Men må jo selvfølgelig legge til at de programmene som ligger på nettsida er ganske utdaterte, og det har jo Dietmar selv sagt også. Men de fungerer jo mye bedre enn å ikke ha noe struktur på treningen sin fordiom.

Kan du si litt om på hvilken måte de programmene som ligger ute er utdaterte? Har forøvrig stor forståelse for at landslagstreneren til Norge ønsker å holde kortene tett til brystet selv om jeg som mosjonist gjerne skulle ønske det lå flere programmer ute.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #41 : 05. mai 2010, 09:28 »
Siden NSF kan profittere så volsomt på dette er mitt spm. HVa er du villig til å betale? Som kjent blir det ikke profitt uten penger.

Det er snakk om potensielle utøvere, kanskje ikke så dumt og ofre dem en tanke?
Drillo har brukt utallige timer på å utbrodere om sin fotballfilosofi, lufte sitt syn rundt diverse taktiske aspekter ved spillet og også hatt innspill på hvordan han mener barn og unges tilnærming til fotballen bør være for optimal utvikling. Så det blir vel skivebom.

 Jeg sa ikke at nsf var en sær krets, men at mange har et inntrykk av det. Snakker heller ikke om at noen skal fly rundt og levere ut programmer, men evt. publisering på hjemmeside. Hadde neppe kostet mye å legge ut program pluss en liten veiledning til oppsett av vekter etc. Kan snu på det; hvis flere oppdager hvor gode programmene er, og hvor mye kunnskap som ligger i nsf, kanskje flere melder seg inn og ønsker satse litt mer seriøst på styrkeløft?

Jeg er klar over begge deler. Regner med at nsf er i sorg over at Wiklund tok medalje på norsk program f.eks? Eller? Virker som det ikke er så farlig med andre vesteuropeiske nasjoner.

Ang. Ukraina, Russland etc, så regner jeg med at de har såpass kompetente trenere at de klarer å smi sammen programmer som er bedre egnet for dopede utøvere enn Dietmars "rene" programmer, og i så henseende ikke er interessert=))
Her aner jeg ikke hva du snakker om...prøver:
*hvor høy prosent er ikke veldig vanskelig å finne ut da Lars skrev hva han makset rett i forkant, samt hva han skulle opp på. OD ligger på relativt stabile vekter i maks, ikke noe problem og sette opp det programmet ut ifra øktene som logges.
*Hvorfor er det bedre å logge programmer, som lett kan gjenskapes, enn å publisere programmet? Ser du ikke at dette skurrer? Blir som å si at det hadde vært bedre å skrive statshemmeligheter baklengs enn forlengs...Gjør liten forskjell om noen først vil ha det, da gidder man gjerne bruke bitte litt tid.
*Har jeg sagt at jeg vet hva dere ble bedt om å ikke logge? Redd du er på villspor igjen:)
ehh..
*Ser ikke Lars si noe om dette? Tett oppfølging er selvfølgelig alltid best, men er ikke veldig vanskelig å skrive en halvside om det mest essensielle mtp prosenter og hvor tungt det "skal" være for å forhindre store blemmer.

For å presisere mitt syn; Jeg tror nsf kunne proffitert på å bygge seg opp litt mer som en portal for kunnskap innen styrkeløfttrening, der man legger ut nye programmer som utvikles, ny aktuell forskning, artikler mtp periodisering, både program->program og over flere år etcetc, rett og slett vise frem mer av kunnskapen som finnes.

Om et eksakt program ønskes å holdes hemmelig fordi det er så superbra - javel (med 27 deltagere er det jo obvious at programmet lekker ut btw,) det er mer holdningen om at alt skal holdes innen nsf jeg mener er feil innfallsvinkel. Særlig siden organisert styrkeløft ikke akkurat er noen folkeidrett. Om man ikke har venner som er med, skal det litt til for en enkeltperson å ta steget og melde seg inn.
Om man ser det litt stort er det kanskje viktigere å øke statusen nasjonalt enn om en utlending evt plusser på en tier på totalen grunnet norsk program?


Var ingen big deal fra min side, måtte bare kommentere da J.I kommer med "jeg har, men du får ikke Erter" da dette bare blir dumt=)
 

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #42 : 05. mai 2010, 17:19 »
Siden NSF kan profittere så volsomt på dette er mitt spm. HVa er du villig til å betale? Som kjent blir det ikke profitt uten penger.


Hvis du leser ordentlig ser du at jeg snakker om økt antall medlemmer. I tillegg kommer som nevnt økt antall treff på siden og publisitet generelt. Jeg snakker ikke om frekvensprosjektet isolert sett, men ved å endre profil utad litt. Dele litt av kunnskapen og tankene som ligger bak programmene, i tillegg til å legge ut flere programmer.

Dog ingen dum tanke å legge ut programmer for salg, kunne sikkert gitt litt penger i kassa før de florerte rundt på diverse foraer gratis=)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!