Skrevet av Emne: Resultater frekvensprosjekt  (Lest 10607 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #15 : 30. april 2010, 17:34 »
I forkant av Frekvensprosjektet testet alle utøverne maks i bøy, benk og mark. Programstart var en uke etter disse testene, så programmet var lagt opp etter helt eksakte verdier.
I tillegg ble det også testet maks i benkpress m/kloss og strikk, smalt og medium bredt grep, samt stiffleg, markløft fra heng og knebøy m/stopp i bunn.
Jeg tror veldig mange klarte å gjennomføre programmet fordi de hele tiden kunne kontakte Alex Kirketeig underveis, slik at han kunne spesifisere hva de skulle gjøre om de misset et løft eller ikke klarte å gjennomføre ei økt. Hele gruppen hadde en god oppfølging fra start til slutt. En oppfølging man ikke får utenom styrkeløftklubbene.
Resultatene fra prosjektet er klare, styrkeløftere har enorm fremgang på dette programmet.
Om dette programmet hadde blitt lagt ut for alle, uten å ha noen oppfølging på det tekniske plan, tror jeg vi kunne sett mer negative resultat.
 
Jeg har foreløpig ikke brukt frekvensprosjektet hos noen av mine utøvere. Dette er noe jeg kommer til å gjøre når jeg har mulighet til å være tilstede på en pre-test og også følge utøvere fra uke til uke.
Jeg er helt bestemt på at dette programmet krever litt oppfølging, så derfor sparer jeg det til jeg kan følge bedre med på hvordan løfteren utfører øvelsene.

Dette er kun min personlige mening.

Poenget er vel at den store massen av de som trener styrkerettet, fremdeles trener veldig anderledes enn styrkeløftere. Og med tanke på at dette er et program med stor fremgang langt inn underveis, er ikke dette noe man bør prøve før man faktisk er styrkeløfter. Og er man styrkeløfter har man mulighet for å få fatt på programmet.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #16 : 30. april 2010, 17:40 »
Tydelig at nsf failer ganske hardt ettersom det er ekstremt få medlemmer sett i forhold til ant styrketrenende.
Hva har dette med saken å gjøre?
Sitat
Kanskje en aktiv publisering av programmer, ny forskning og treningsprinsipper på hjemmeside kunne hjulpet? I stedet for å styrke inntrykket av en lukket og sær krets som ikke vil snakke med andre enn sine egne...
Leit du har den oppfatningen, men det er vel ingen idretter som prioriterer å hjelpe folk som ikke driver med den idretten med treningen? Drillo går ikke ut med taktikken forut en landskamp så folk som driver med hobbyfotball skal prestere bedre? NSF er ikke en lukket sær krets, men det er jo klart at trenerene og spesielt landslagstreneren ikke kan fly rundt og gi programmer til folk som ikke en gang betaler lisens til NSF!

Sitat
Så lenge øst-europeerne holder koken med dop, er de neppe interessert i norske programmer. Og hadde de vært det hadde de nok uansett klart å få tak i det, selv om Imingen stolt proklamerer at han har et program han ikke kan dele her på tf.
Hehe, sikker? Du er vist ikke klar over norges posisjon i internasjonal styrkeløft, trass i at vi kanskje er den reneste nasjonen som konkurrerer? Du vet at b.la svensker har vunnet medaljer på de Dietmarprogrammene som ligger ute på nett? Smiley

Sitat
Btw, Husker i hvertfall Lars logget eksakt de første ukene av programmet.
OD logger jo også stort sett hver eneste økt. Litt dobbeltmoral her om nsf frykter kopiering fra andre nasjoner.
Hvorfor det? Hvem vet vel hva om hvor stor prosent av totalen vektene var på Lars sitt program? Hvem klarer å gjenskape et program på vegne av treningsøkter som er på nett? Det skal ihvertfall litt jobb til, noe som er bedre en å bare hive rundt detaljerte treningsprogram som er i tillegg til dedikerte utøvere hovedgrunnen til de norske VM medaljene? Og hva vet du om det vi ble bedt om å ikke logge, i tillegg til statistikken som ligger inne i programmet? :Smiley

edit: Lars har et meget godt poeng over... Alt i alt ser jeg ikke hvorfor NSF skulle sende rundt sine siste "våpen" for å vinne internasjonale konkurranser, når i tillegg det bare er 1/3 av "hemmeligheten, det kreves en kompetent trener og en treningsvillig utøver også.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #17 : 30. april 2010, 21:21 »
 
Hva har dette med saken å gjøre?Leit du har den oppfatningen, men det er vel ingen idretter som prioriterer å hjelpe folk som ikke driver med den idretten med treningen? Drillo går ikke ut med taktikken forut en landskamp så folk som driver med hobbyfotball skal prestere bedre?
Det er snakk om potensielle utøvere, kanskje ikke så dumt og ofre dem en tanke?
Drillo har brukt utallige timer på å utbrodere om sin fotballfilosofi, lufte sitt syn rundt diverse taktiske aspekter ved spillet og også hatt innspill på hvordan han mener barn og unges tilnærming til fotballen bør være for optimal utvikling. Så det blir vel skivebom.

 
Sitat
NSF er ikke en lukket sær krets, men det er jo klart at trenerene og spesielt landslagstreneren ikke kan fly rundt og gi programmer til folk som ikke en gang betaler lisens til NSF!
Jeg sa ikke at nsf var en sær krets, men at mange har et inntrykk av det. Snakker heller ikke om at noen skal fly rundt og levere ut programmer, men evt. publisering på hjemmeside. Hadde neppe kostet mye å legge ut program pluss en liten veiledning til oppsett av vekter etc. Kan snu på det; hvis flere oppdager hvor gode programmene er, og hvor mye kunnskap som ligger i nsf, kanskje flere melder seg inn og ønsker satse litt mer seriøst på styrkeløft?


Sitat
Hehe, sikker? Du er vist ikke klar over norges posisjon i internasjonal styrkeløft, trass i at vi kanskje er den reneste nasjonen som konkurrerer? Du vet at b.la svensker har vunnet medaljer på de Dietmarprogrammene som ligger ute på nett? Smiley
Jeg er klar over begge deler. Regner med at nsf er i sorg over at Wiklund tok medalje på norsk program f.eks? Eller? Virker som det ikke er så farlig med andre vesteuropeiske nasjoner.

Ang. Ukraina, Russland etc, så regner jeg med at de har såpass kompetente trenere at de klarer å smi sammen programmer som er bedre egnet for dopede utøvere enn Dietmars "rene" programmer, og i så henseende ikke er interessert=))

Sitat
Hvorfor det? Hvem vet vel hva om hvor stor prosent av totalen vektene var på Lars sitt program? Hvem klarer å gjenskape et program på vegne av treningsøkter som er på nett? Det skal ihvertfall litt jobb til, noe som er bedre en å bare hive rundt detaljerte treningsprogram som er i tillegg til dedikerte utøvere hovedgrunnen til de norske VM medaljene? Og hva vet du om det vi ble bedt om å ikke logge, i tillegg til statistikken som ligger inne i programmet? :Smiley
Her aner jeg ikke hva du snakker om...prøver:
*hvor høy prosent er ikke veldig vanskelig å finne ut da Lars skrev hva han makset rett i forkant, samt hva han skulle opp på. OD ligger på relativt stabile vekter i maks, ikke noe problem og sette opp det programmet ut ifra øktene som logges.
*Hvorfor er det bedre å logge programmer, som lett kan gjenskapes, enn å publisere programmet? Ser du ikke at dette skurrer? Blir som å si at det hadde vært bedre å skrive statshemmeligheter baklengs enn forlengs...Gjør liten forskjell om noen først vil ha det, da gidder man gjerne bruke bitte litt tid.
*Har jeg sagt at jeg vet hva dere ble bedt om å ikke logge? Redd du er på villspor igjen:)

Sitat
edit: Lars har et meget godt poeng over... Alt i alt ser jeg ikke hvorfor NSF skulle sende rundt sine siste "våpen" for å vinne internasjonale konkurranser, når i tillegg det bare er 1/3 av "hemmeligheten, det kreves en kompetent trener og en treningsvillig utøver også.
ehh..
*Ser ikke Lars si noe om dette? Tett oppfølging er selvfølgelig alltid best, men er ikke veldig vanskelig å skrive en halvside om det mest essensielle mtp prosenter og hvor tungt det "skal" være for å forhindre store blemmer.

For å presisere mitt syn; Jeg tror nsf kunne proffitert på å bygge seg opp litt mer som en portal for kunnskap innen styrkeløfttrening, der man legger ut nye programmer som utvikles, ny aktuell forskning, artikler mtp periodisering, både program->program og over flere år etcetc, rett og slett vise frem mer av kunnskapen som finnes.

Om et eksakt program ønskes å holdes hemmelig fordi det er så superbra - javel (med 27 deltagere er det jo obvious at programmet lekker ut btw,) det er mer holdningen om at alt skal holdes innen nsf jeg mener er feil innfallsvinkel. Særlig siden organisert styrkeløft ikke akkurat er noen folkeidrett. Om man ikke har venner som er med, skal det litt til for en enkeltperson å ta steget og melde seg inn.
Om man ser det litt stort er det kanskje viktigere å øke statusen nasjonalt enn om en utlending evt plusser på en tier på totalen grunnet norsk program?


Var ingen big deal fra min side, måtte bare kommentere da J.I kommer med "jeg har, men du får ikke Erter" da dette bare blir dumt=)
 

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #18 : 30. april 2010, 21:28 »
blabla

Jaja,så var det sikkert frekt som satan av meg og skrive det.
Men 1 siste spm,hvem er du egentlig,siden du vet hva jeg heter Tongue eller har du sjekka i loggen
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #19 : 30. april 2010, 21:40 »
Skjønner ikke gnellet. Grunnpoengene er enkle. Tren ofte, mange løft og ikke alt for tungt. Burde være mulig å designe opplegg ut i fra det som fungerer fint.
Problemet er vel heller at folk ikke orker å gjøre den jobben fordi de er for late og utålmodige Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #20 : 30. april 2010, 23:53 »
Jeg håper virkelig ikke de programmene blir lagt ut. Hvorfor skal hvem som helst få tilgang til meget avanserte og gode programmer? Er du litt hardcore og har lyst til å bli en god styrkeløfter eller bare sterk i bøy, benk og mark uten å konkurrere, så møt opp i en klubb. Der vil du kunne få blant annet programmer som de fra frekvensprosjektet.
Vil det føre til at flere begynner med styrkeløft at de programmene ligger ute? Hva er det for noe tull? Styrkeløft ER ikke programmer.
For alle andre er de programmene som allerede ligger ute mer en gode nok.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #21 : 01. mai 2010, 00:36 »
Jeg håper virkelig ikke de programmene blir lagt ut. Hvorfor skal hvem som helst få tilgang til meget avanserte og gode programmer? Er du litt hardcore og har lyst til å bli en god styrkeløfter eller bare sterk i bøy, benk og mark uten å konkurrere, så møt opp i en klubb. Der vil du kunne få blant annet programmer som de fra frekvensprosjektet.
Ser jo hvor mange av de hundretusene som trener som gjør dette...

Er snakk om at nsf aktivt promoterer seg selv for det de er verdt, i stedet for å holde alle kort tett til brystet. Jeg ser ikke vitsen med å hemmeligholde frekvensprogrammet, av overnevnte grunner.
Men det i seg selv spiller veldig liten rolle. Problemet er den "ovenfra og ned" holdningen mange i nsf viser, som ikke gagner noen.

=)

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #22 : 01. mai 2010, 02:15 »
Her var det mye selvhøgtidelighet ute og går. Det er ikke akkurat rakettforskning det NSF driver med, og helt enig med Gammern, det er ikke så vanskelig å sette opp et opplegg til eget bruk om man er villig til å legge ned litt tid i det.

Argumentet med at det ikke er forsvarlig å legge ut programmet AS IS kan løses med at man legger med en tekst hvor det står at programmet helst bør brukes i samarbeid med en kyndig trener.

At man skal ha treningsprogramhemmeligheter ovenfor andre land er bare latterlig. Er det ikke Norge som vil at alle skal konkurrere på like vilkår? Dvs. være dopingfrie. Om det teoretisk sett var slik at Norge skulle ha bedre treningsmetoder enn andre land, så ville det ikke vært konkurranse på like vilkår, og ergo kunne man kalt NSF for hyklere.

Norge er et lite land med færre enn 5 millioner innbyggere. Bare f.eks. i USA er det 300 millioner innbyggere, og ergo også mange flere styrkeløftere og styrkeløft-trenere.

Istedetfor å bedrive proteksjonisme og sitte her på berget og ruge på sine "hemmeligheter", kunne man lagt ut programmene i engelskspråklig versjon, og fått tilbakemeldinger fra hele verden! Dette kunne endog ha forbedret programmene. Det er flere land enn Norge som har kompetanse på styrkeløft. Dette ville vært vinn-vinn for alle.

Uansett er det et faktum at mange av Norge sine konkurrenter internasjonalt bruker doping, og da er man like langt. Hjelper ikke mye med "hemmelige" treningsprogrammer da.

Se på dataverden. Programmer som er "open source", dvs. gratis og fritt tilgjenglig for nedlasting og modifikasjon, har mange flere øyne som ser på dem og som kommer med forslag til forbedringer og utvidelser. Dette er noe alle drar nytte av.

Hvis russerene eller polakkene eller et annet land virkelig hadde ønsket å få tak i disse programmene, så hadde de klart det. I forhold til å få tak i statshemmeligheter er jo dette som å rane sukkertøy fra en gammel dame.

På tide å stikke fingeren i jorda, og ta seg selv litt mindre høgtidelig. Smiley


Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #23 : 01. mai 2010, 08:47 »
Er snakk om at nsf aktivt promoterer seg selv for det de er verdt, i stedet for å holde alle kort tett til brystet. Jeg ser ikke vitsen med å hemmeligholde frekvensprogrammet, av overnevnte grunner.
Men det i seg selv spiller veldig liten rolle. Problemet er den "ovenfra og ned" holdningen mange i nsf viser, som ikke gagner noen.
=)

Du har vel kontaktet NSF om dette siden du hele tiden referere til deres holdninger etc, eller har du bare kastet ut spørsmålet på et tilfeldig forum?

Sitat
Kirketeig håper på å få publisert de fullstendige resultatene av studien i et internasjonalt tidsskrift i løpet av dette året.
Ser ikke ut som det skal bli alt for hemmelig.
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #24 : 01. mai 2010, 12:18 »
Virker som s0pr0 og "jasidiet" har en del andre issues med NSF som manifesterer seg i at dere nekter å forstå at NSF ikke er så keene på å la alt det de betaler Dietmar for å utvikle gå rett ut på internett så alle kan se det. Da kan omtrent samtlige styrkeløftnasjoner legge alt av egen utvikling av programmer på is og heller bli eksperter til å tilpasse Dietmars programmer til sine egne løftere. Fatter virkelig ikke hva som er så vanskelig å forstå med dette.

Dietmar leverer et produkt til NSF til gode for NSF sine løftere og er ikke interresert i at det skal gå rett ut til alle andre, mekanikerteamet på ferrari leverer et produkt til ferrariførerene og vil selvfølgelig ikke gå ut med blueprint på det, fotballtrenere legger opp en taktikk som passer til spillestilen til hver enkelt spiller og vil selvfølgelig ikke flagge ut denne selv om den kan leses utifra hver kamp. Er det så jævlig vanskelig å forstå, eller er det bare at dere er så utrolig grinete på NSF på andre punkter at dere nekter å gjøre det?

Sitat
At man skal ha treningsprogramhemmeligheter ovenfor andre land er bare latterlig. Er det ikke Norge som vil at alle skal konkurrere på like vilkår? Dvs. være dopingfrie. Om det teoretisk sett var slik at Norge skulle ha bedre treningsmetoder enn andre land, så ville det ikke vært konkurranse på like vilkår, og ergo kunne man kalt NSF for hyklere.
Dette er noe av det mest idiotiske jeg har lest. Mener du virkelig dette? Virkelig?



Norge er et lite land med færre enn 5 millioner innbyggere. Bare f.eks. i USA er det 300 millioner innbyggere, og ergo også mange flere styrkeløftere og styrkeløft-trenere.
.
.
.
.
Uansett er det et faktum at mange av Norge sine konkurrenter internasjonalt bruker doping, og da er man like langt. Hjelper ikke mye med "hemmelige" treningsprogrammer da.
ringer og utvidelser. Dette er noe alle drar nytte av.

På tide å stikke fingeren i jorda, og ta seg selv litt mindre høgtidelig. Smiley



Ok her er en liten matteoppgave til deg Per - legg sammen 2 og 2!

De andre landene vi konkurrerer mot har flere innbyggere og flere trenere , i tillegg er det faktisk noen som doper seg! Hvordan i alle dager skal Norge klarer å hevde seg mot de da... ? :Smiley JO nettopp pga bedre treningsprogram! Smiley

Hvorfor tror du norge er enormt gode i langrenn? Ikke pga folketallet, ikke pga antall som driver med ski MEN pga skitradisjoner og treningsopplegg!
Hvorfor tror du vi knuste alle i fotball på 90 tallet? Ikke pga folketallet, ikke pga antall som drev med fotball, faktisk heller ikke pga enormt gode fotballspillere men pga taktikk!

Skjønner ikke hvorfor du mener at "NSF" skal ta seg mindre selvhøytidelig, "NSF" har aldri postet et innlegg i denne tråden, det er jeg, jeg har absolutt ingenting å gjøre med NSF, jeg er ikke ansatt i NSF og har absolutt ingenting å gjøre med den organisasjonen.

Du sier at det er så og så lett å lage et bra program, det har kanskje ikke slått deg at det fins ting innenfor treningsplanlegging og styrkeløft som du ikke har lært deg når du var treningsveileder på 3T og som du lærer ved å lese forumet ditt på kraftsport.no? At ting kanskje er litt mer avanserte enn det du tror og oppfatter? Det er helt ufattelig å sitte som du gjør og hele tiden skal komme å belære et helt idrettsforbund i hvordan de skal gjøre saker og ting når de tilfeldigvis leverer løftere i verdensklasse, trass i elendige forutsetninger for det. Har det ikke falt deg inn at DU kanskje ikke helt skjønner alle grunner til at ting blir gjort fordi det blir gjort? Hva med å prøve å åpne for muligheten at det fins gode grunner til det meste, istedenfor å anta at NSF er en eneste stor satan som gjør alt for å være seldestruktiv og idiotisk? Skulle tro du hadde lært dette nå etter at du har blitt satt på plass til de grader i feks "Fasiten" til Einar Gilberg gang på gang på gang - du sitter ikke med all informasjon om allting, det tas kanskje hensyn til ting du ikke vet om. Få huet ditt ut av ræva.

Har du for eksempel tenkt på at kanskje Alexander Kirketeig vil spare fullstendige programmer med opplysninger om frekvens og mengde til selve publiseringen av selve studien?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #25 : 01. mai 2010, 13:45 »
Jeg synes også det er riktig at programmene blir litt hemmeligholdt. For selv om programmene kan la seg kopiere så må i alle fall konkurrerende nasjoner gjøre nettopp dette, da, og i alle fall få litt å jobbe med i stedet for å få alt lagt i fanget. For meningen med disse treningsprogrammene er å gjøre at Norge får internasjonale medaljer, ikke at vitenskapen skal gå framover og at flest mulig rundt om i verden lettere skal klare å bli sterke. Det er ingen felles mål med Norges satsing. Det er egoistiske og egoistiske only grunner til dette. Og det er sånn det hør og bør. Jeg synes Slux har mange gode poenger der.

Samtidig synes jeg kritikerne har endel gode poenger også. Rekrutteringen kan bli bedre ved å skape liv rundt idretten. Og liv skapes av ny informasjon som kan diskuteres, utprøves og formidles. Treningsforum har bidratt til å øke rekrutteringen i styrkeløft. Og ikke minst rekrutteringen til styrkeløft-trening. Her blir det lagt ut mindre gode programmer og hundrevis prøver og diskuterer. Her blir det kranglet og hypet. Og her logger mange styrkeløftere og det blåser rundt flere av dem. På NSF sine sider, som egentlig er veldig gode, så kunne det kanskje vært rom til å være litt rundere i kantene. Nyhetene preges kanskje litt for mye av høytidelighet. Det er helt sikkert bevisst, men kanskje det blir litt for tørt med kun kalde fakta uten for mye kjøtt på beinet. En artikkel av Eirik Sandvik kan stå som motpol for å eksemplifisere hva jeg mener. Den drar det helt ut i den andre retningen Smiley Selv om de mest avanserte programmene blir holdt tilbake kunne det kanskje ha blitt lagt ut flere og nyere programmer enn de som allerede ligger der. Og på forsiden kunne man ha hatt mye av mindre seriøse nyheter type: "Asbjørn Randen med ny pers i knebøy med stopp!", "Bli med Linda Høiland på shopping!", "Hjemme hos Olaf Dahl" osv Smiley Ja, selv om jeg ikke er på landslaget så kunne det ha blitt opplyst om "Einar Gilberg på TVNorge i kveld kl. 20.30". Alt dette skaper samhørighet og gjør samtidig siden interessant for omverden. Det skaper flere klikk og det vil tukte interessen for publikum og muligens bidra bedre med rekruttering enn "Disse er tatt ut til VM" og "Forbundstinget går i Beitostølen 14.mai" osv.

Mye har blitt gjort, men mye mer kan gjøres. Helt åpent bør det imidlertid ikke være eller bli og det er litt spennende at det er litt hemmelighold på treningsprogrammene synes jeg, samtidig kunne man ha hatt en generell teoretisk beskrivelse av treningsfilosofien som ligger til grunn. Dette er noe veldig mange vet, men veldig få har sett det nedskrevet og omtalt av personer høyt oppe i systemet. I forhold til treningsprogrammer tror jeg altså at det kan finnes en gylden middelvei som er mindre proteksjonistisk enn nå, men samtidig ikke gjør at Norge fortsatt har sine fortrinn på treningsmetodene. Og når det ikke gjelder treningsprogrammer så kunne man ha stimulert til mye mer aktivitet ved å fått inn flere tabloidnyheter, intervjuer, rykter osv. Det Treningsforum og Treningsforum-magasinet har av styrkeløftstoff kunne NSF ha gjort så mye bedre og med en touch av redaksjonell påvirkning så kunne det blitt knall for styrkeløft.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #26 : 01. mai 2010, 14:26 »
Du vet at b.la svensker har vunnet medaljer på de Dietmarprogrammene som ligger ute på nett? Smiley

Nå låter det som at svensken (regner med du mener Olof Wiklund) tok en medalje kun fordi han foran det aktuelle mesterskapet trente Dietmarprogram. Nå kan det faktisk väre så at Olof hadde tatt medalje uansett hvilket program han anvendte i forkant. Jeg vet dette er som å banne i kirka, men det fins faktisk flere veier til Rom. Olof skiftet treningsopplegg på et gunstig tidspunkt i sin karriere og valget falt på Dietmar da dette var noe han ikke hadde prövd för. For han ble dette en stor suksess, men man trenger ikke väre rakettforsker for å tenke ut at denne fremgangen likesågodt kunne ha kommet om han hadde byttet til et annet gjennomarbeidet program. Siden du nevner svensker her så må jeg også få nevne at det fins ganske så mange svensker som vinner medaljer internasjonalt år etter år både på junior og seniorsiden som aldri har lagt sin hånd på et Dietmarprogram. Og da mener jeg selvsagt dopingfrie utövere om noen skulle tro det motsatte.

Jeg synes Dietmar er en ekstremt bra trener og det ligger 1000-talls timer bak utformingen av hans program. For hans löftere som har oppfölging og persontilpassede program så er dette selvsagt optimalt, men jeg synes det er skremmende å se hvilken status hans generelle treningsopplegg har fått. Sett ut i fra så virker det som (korriger meg gjerne om jeg tar feil) om alle (ja jeg setter det på spissen nå) nybegynnere som kommer til en norsk styrkelöftklubb får et ferdig utformet Dietmarprogram i handen. Om noe ikke fungerer så bytter man til et annet Dietmarprogram. Får man stor fremgang så er det fantastisk (hvilken nybegynner som helst får i 99% av tilfellene fremgang den dagen han/hun begynner å trene etter et utformet, gjennomtenkt program). Hvor har det blitt av pröving og feiling, kjennskap til egen kropp, hva fungerer for MEG og hva fungerer ikke for MEG, tenke selv, ta ansvar for egen utvikling? Dietmar fungerer for veldig mange, men det betyr ikke at det ikke hadde fungert like bra eller bedre på en annen type opplegg/treningsfilosofi.

Som Ivrig Pingle skriver hadde utöverene i frekvensprosjektet konstant oppfölging av Alex, for "mannen i gata" å bare hoppe på et slikt type opplegg og forvente fremgang fordi testpersonene har hatt det er jo som å tro på julenissen og påskeharen på samme tid. Har man ikke selv evnen til å evaluere sin egen trening og heller ikke har en kompetent person som f.eks Kirketeig i bakhånd så tror jeg (ja jeg) at man aldri klarer å komme seg lengre enn til et visst nivå för det stopper opp.
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #27 : 01. mai 2010, 16:00 »
Nå låter det som at svensken (regner med du mener Olof Wiklund) tok en medalje kun fordi han foran det aktuelle mesterskapet trente Dietmarprogram. Nå kan det faktisk väre så at Olof hadde tatt medalje uansett hvilket program han anvendte i forkant. Jeg vet dette er som å banne i kirka, men det fins faktisk flere veier til Rom. Olof skiftet treningsopplegg på et gunstig tidspunkt i sin karriere og valget falt på Dietmar da dette var noe han ikke hadde prövd för. For han ble dette en stor suksess, men man trenger ikke väre rakettforsker for å tenke ut at denne fremgangen likesågodt kunne ha kommet om han hadde byttet til et annet gjennomarbeidet program. Siden du nevner svensker her så må jeg også få nevne at det fins ganske så mange svensker som vinner medaljer internasjonalt år etter år både på junior og seniorsiden som aldri har lagt sin hånd på et Dietmarprogram. Og da mener jeg selvsagt dopingfrie utövere om noen skulle tro det motsatte.

Nei Electra dette kan ikke stemme!! De som vinner uten Dietmarprogram de doper seg! Enkelt og greit!  >Cheesy
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #28 : 01. mai 2010, 16:06 »
Nei Electra dette kan ikke stemme!! De som vinner uten Dietmarprogram de doper seg! Enkelt og greit!  >Cheesy

Berre fordi at du gjer det betyr ikkje at andre gjer det, Cutler Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Resultater frekvensprosjekt
« #29 : 01. mai 2010, 16:53 »
Nå låter det som at svensken (regner med du mener Olof Wiklund) tok en medalje kun fordi han foran det aktuelle mesterskapet trente Dietmarprogram. Nå kan det faktisk väre så at Olof hadde tatt medalje uansett hvilket program han anvendte i forkant. Jeg vet dette er som å banne i kirka, men det fins faktisk flere veier til Rom. Olof skiftet treningsopplegg på et gunstig tidspunkt i sin karriere og valget falt på Dietmar da dette var noe han ikke hadde prövd för. For han ble dette en stor suksess, men man trenger ikke väre rakettforsker for å tenke ut at denne fremgangen likesågodt kunne ha kommet om han hadde byttet til et annet gjennomarbeidet program. Siden du nevner svensker her så må jeg også få nevne at det fins ganske så mange svensker som vinner medaljer internasjonalt år etter år både på junior og seniorsiden som aldri har lagt sin hånd på et Dietmarprogram. Og da mener jeg selvsagt dopingfrie utövere om noen skulle tro det motsatte.

Jeg synes Dietmar er en ekstremt bra trener og det ligger 1000-talls timer bak utformingen av hans program. For hans löftere som har oppfölging og persontilpassede program så er dette selvsagt optimalt, men jeg synes det er skremmende å se hvilken status hans generelle treningsopplegg har fått. Sett ut i fra så virker det som (korriger meg gjerne om jeg tar feil) om alle (ja jeg setter det på spissen nå) nybegynnere som kommer til en norsk styrkelöftklubb får et ferdig utformet Dietmarprogram i handen. Om noe ikke fungerer så bytter man til et annet Dietmarprogram. Får man stor fremgang så er det fantastisk (hvilken nybegynner som helst får i 99% av tilfellene fremgang den dagen han/hun begynner å trene etter et utformet, gjennomtenkt program). Hvor har det blitt av pröving og feiling, kjennskap til egen kropp, hva fungerer for MEG og hva fungerer ikke for MEG, tenke selv, ta ansvar for egen utvikling? Dietmar fungerer for veldig mange, men det betyr ikke at det ikke hadde fungert like bra eller bedre på en annen type opplegg/treningsfilosofi.

Som Ivrig Pingle skriver hadde utöverene i frekvensprosjektet konstant oppfölging av Alex, for "mannen i gata" å bare hoppe på et slikt type opplegg og forvente fremgang fordi testpersonene har hatt det er jo som å tro på julenissen og påskeharen på samme tid. Har man ikke selv evnen til å evaluere sin egen trening og heller ikke har en kompetent person som f.eks Kirketeig i bakhånd så tror jeg (ja jeg) at man aldri klarer å komme seg lengre enn til et visst nivå för det stopper opp.
Honnør!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!