Skrevet av Emne: Doping  (Lest 12929 ganger)

Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: Doping
« #30 : 04. april 2010, 20:20 »
Rez: Hvis du har lest noen av postene mine i de dagsaktuelle trådene ang doping her inne vil du forstå at jeg kanskje er en av de som er mest tolerang og absolutt forstår at man ikke dauer av første sprøyten. Slik jeg oppfatter deg fra din siste post i denne tråden, er det heller du som er hysterisk- og ikke meg.

Definisjon: hysteri, eldre medisinsk begrep som ble brukt for å beskrive dramatiske atferdsmessige reaksjoner eller kroppsplager, ofte forbundet med sterke, synlige og tilsynelatende ukontrollerbare følelser.

Grunnen til at jeg syns det blir umoralskt å bruke slike personer (som det er liten tvil om at dem har brukt steroider) er at samfunnet "viser" at dopingbruk er tolerert, at du ikke blir stor/når målene dine uten bruk av steroider. Voksne mennesker med litt mer treningserfaring enn en 16åring vet i stor grad hva som er oppnåelig over en litt større tidshorisont uten bruk av preparat. En 16åring (eller 20 for den del) ser verden mye mer svart/hvitt og vil ha resultatene raskt. Uansett hvordan du vrir og vender på argumentasjonen din- kommer du ikke fra at trening uten AAS er mer helseframbringende over tid enn doping.

Anoreksi/Bulemi har vært er problem for mange jenter lenge. Hvor det er liten tvil om at holdningene/synspunktene deres er formet av syltynne modeller. Megareksi, eller hvertfall ønsket om å bli større er absolutt tilstedeværende blant tenåringsgutter da de forstår dette som et synonym med å være sexy, bli mer populær blant jentene og få mer "respekt" (eller frykt) blant kompissene. Bruk av steroidebrukere i markedsføring støtter opp om denne utviklingen. Jeg håper du forstår at dette ikke er heldig,- eller kanskje du vil hjelpe sønnen din med å planlegge de første kurene hans? Jeg håper du forstår at kunnskapen rundt trening osv er marginal hos 16-17åringer. En bekjent på 15 som begynte nylig med styrkeløft trente 5x5 med benkpressjorte før han kom på fellestrening og skulle gjøre det samme der..

Angående megareksi, jeg har tendenser til å lide av det samme, da jeg selv begynte å trene i en alder av 15 var jeg 188 og 63kg. I dag er jeg 194 og ca 110. For hvert runde tall jeg har passert, har jeg ikke endret holdning til min egen kropp,- og jeg gleder meg til den dagen jeg er 120kg.

Poenget mitt er altså at det er de som er brukt i reklame som setter "standarden" for hva som er sexy og det er i mange tilfeller ikke heldig informasjon for sårbare 16åringer som er villige til å gjøre alt for å bli den mest populære i klassen.. Hva som angår en 30åring som begynner å bole for å nå målene sine er en helt annen sak, men da er det i stor grad et BEVISST valg, og ikke underbevisstheten som har "tvunget" han til kjøre kur.
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Doping
« #31 : 04. april 2010, 23:58 »
Hawkon:

Jeg siktet ikke til ditt innlegg per se, men dro anti-holdningen under samme kam. Hvor tolerang du er spiller ingen rolle for meg, toleransen din er i beste fall begrenset, som du sier selv. Jeg er enig i at det er ugunstig å begynne med aas i ung alder, men jeg er ikke her på kloden for å passe på andre og spesielt folk jeg ikke kjenner. Folk tar sine egne valg, og om grunnlaget for den avgjørelsen er mer eller mindre "uskolert og korttenkt", så finner de ut det senere...vi mennesker er ikke skapt for å lære av andres feil, det ser vi jo hele tiden...man må drite seg litt ut selv for å skjønne noe...enten det eller så ender man opp som en raring som ikke tør å ta noen sjanser i livet annet enn å være litt for sen til søndagsgudstjenesten.
Man kan oppnå en hel del over tid, og det er ingen tvil om hva som er best for kropp og sinn, men igjen, man tar sine valg og gjør sine prioriteringer...noen dyrker den idiotiske norske alkoholkulturen og drikker seg ubrukelige helg etter helg, mens de gjør og sier ting de aldri i verden ellers hadde tort, av diverse årsaker, mens andre blir sett rart på om de drikker en whiskey på en mandag formiddag, og en til på onsdag kveld.
Og gud bevare den stakkars jævelen som sier nei takk til pølser og kake i et selskap...

Hysteriet jeg refererer til er alle som på død å liv skal rope antidoping hele veien...hører de noen rope pro-doping? Don't think so. Om du vil kalle meg hysterisk, så gjør gjerne det. Veldig lite skiller den engasjerte fra å bli tolket som hysterisk i andres øyne, så jeg som kaller "de andre" hysteriske, mener jeg er mere riktig enn for "de andre" å kalle meg hysterisk. Jeg gir egentlig blanke, men liker bare ikke å se anti ditten og datten stikke nesa si frem i tide og utide...men det er bare meg som person, jeg syns folk skal få lov til å gjøre akkurat som de vil, så lenge de ikke volder skade på andre. Resten er opp til nære venner og familie...

Anoreksi og megareksi er alvorlige sykdommer, og skal ikke under noen omstendigheter slenges rundt bare fordi noen er veldig tynne eller store, er mer opptat av kosten sin en Lubbne Grete i andre etasje og bruker mye av tiden sin på trening. Om du ikke har endret holdning til egen kropp sier meg svært lite, selv har jeg dager jeg er fornøyd som få, mens dagen etter ser det grusomt ut...enkelte dager er pikken akkurat passe stor, andre ser den latterlig liten ut...så enkelt er det.
Om en kroppsbygger vil konkurere i +100kg skal han slippe å bli kalt megarektiker og få kastet sykdomsbilder etter seg i hytt og pine Smiley Isåfall er det mange sceneklare fitnessdamer som burde bli stemplet som anorektikere også, i samme slengen...

Hva som er attraktivt kan ikke defineres så enkelt som det du gjorde der...Jeg syns fitnessbertene er grisefine på sin måte, men jeg liker de best offseason og gjerne litt til Wink Bare for å nevne et par eksempler..en kompis av meg vil helst ha de så tynne som mulig, mens en annen igjen gir blanke i utseende så lenge han får seg noe...smaken er som baken....

Hva en 15-16 åring liker å streber etter er meg revnene likegyldig...tenåringer kommer alltid til å være delvis skada produkter av omgivelsene sine, helt til de blir eldre, lever litt mer og skjønner tegninga...

Sånn, da var hysteriet mitt ferdig for denne gang...tror jeg har sagt alt jeg gidder å si Smiley


Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: Doping
« #32 : 05. april 2010, 01:21 »
Rez: Jeg tolket det som om det var meg du mente var hysterisk, så valgte å bite litt igjen. Hva folk gjør med seg selv er selvfølgelig deres egen sak. Slik jeg forstår innlegget ditt er du enig i at:
Bruk av AAS i ung alder uten tilstrekkelig kunnskap ikke er heldig
Megareksi er alvorlig
Anoreksi (og til en viss grad? megareksi) er skapt av media/reklame

Da trekker jeg slutningen om at du er enig i at det ikke er helt heldig å bruke noen som har brukt steroider i markedsføring på produkter som omhandler muskelvekst. Da dette støtter opp om et uheldig kroppsideal hvor tenåringene "må" ty til tilsvarende midler for å få samme framgang. Jeg gidder ikke å dvele mer med dette..

Jeg sier meg enig i at mange anti-doping folk skriker litt vel høyt, og putter nesen sin litt vel langt inn i andres saker.

Jeg er også enig i at en kroppsbygger i 100+ klassen skal slippe å bli kalt megarektiker på lik linje med at jeg skal slippe å få beskyldninger/mistanke om bruk av doping. Ikke at jeg er noe stor sånn egentlig, men for kunnskapsløse mennesker virker det kanskje litt slik?

Hva som angår mitt selvbilde er det egentlig helt greit, har alltid hatt et godt forhold til kroppen min men jeg begynte å trene for å gaine litt muskler. Selvom jeg var 45kg lettere den gang, er ikke selvbildet endret- selvom jeg står oftere forran speilet enn da jeg var 15.

Ellers er jeg veldig åpen for hvilke jenter jeg syns er pene. Er som regel helheten som er viktigst. Litt pupper og rumpe er vel ganske ok å kose med selvom jeg like gjerne kan gifte meg med en som har a-cup..
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Utlogget VidarHaaheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

  • No excauses, no pain no gain!
Sv: Doping
« #33 : 12. april 2010, 23:26 »
All informasjon du trenger finner du på Steroider.net

eller

Se dokumentaren "Bigger Faster Stronger".
her får du se mange sider av steroider og hørt få vite mye om dette.
176cm
75.4kg


Benkpress: 92.5kg
Markløft:    176.4kg
Dips:          132kg
Knebøy:

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: Doping
« #34 : 20. mai 2010, 02:36 »
Det er et interessant poeng som tas opp med de amerikanske wrestlerne. Vokste selv opp med WWF på Sky sine kanaler i løpet av 80 tallet, og hvis jeg setter meg ned i dag og googler navnene til de jeg husker fra den tiden viser det seg at en unormalt stor andel av dem er døde i dag pga. ting som kan virke steroiderelatert. Dette står jo i sterk kontrast til påstandene i bigger, stronger, faster, hvor de påstår dødsfall relatert til steroider er nesten totalt fraværende. Riktignok står det sikkert hjertestans, hjerteinfarkt eller noe sånt oppført som dødsårsak på dødsattestene deres, ikke steroidebruk, men det er helt opplagt noe rart som foregår når en så stor andel av en gruppe utøvere dør av slike ting i 40 års alderen.

Det er greit nok at de sikkert har mange andre fellesnevnere enn bare steroidene. De fikk sikkert alle sammen veldig hard medfart alt for ofte, og ble helt sikkert behandlet med enorme mengder smertestillende. Men tilstedeværelsen av andre mulige årsaker frikjenner heller ikke steroidene som en medvirkende faktor.

Finnes flere lange lister over wreslere som har dødd i relativt ung alder. F.eks. http://prowrestling.about.com/od/whatsrealwhatsfake/a/wrestlersdeaths.htm har sikkert en 50 navn. Riktignok noen som åpenbart døde av andre ting, slik som Owen Hart, men veldig mange har typisk dødd av hjerteproblemer hvis man kryssjekker listen mot f.eks. wikipedia og ser hva dødsårsaken var.


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Doping
« #35 : 20. mai 2010, 09:08 »
Det er et interessant poeng som tas opp med de amerikanske wrestlerne. Vokste selv opp med WWF på Sky sine kanaler i løpet av 80 tallet, og hvis jeg setter meg ned i dag og googler navnene til de jeg husker fra den tiden viser det seg at en unormalt stor andel av dem er døde i dag pga. ting som kan virke steroiderelatert. Dette står jo i sterk kontrast til påstandene i bigger, stronger, faster, hvor de påstår dødsfall relatert til steroider er nesten totalt fraværende. Riktignok står det sikkert hjertestans, hjerteinfarkt eller noe sånt oppført som dødsårsak på dødsattestene deres, ikke steroidebruk, men det er helt opplagt noe rart som foregår når en så stor andel av en gruppe utøvere dør av slike ting i 40 års alderen.

Det er greit nok at de sikkert har mange andre fellesnevnere enn bare steroidene. De fikk sikkert alle sammen veldig hard medfart alt for ofte, og ble helt sikkert behandlet med enorme mengder smertestillende. Men tilstedeværelsen av andre mulige årsaker frikjenner heller ikke steroidene som en medvirkende faktor.

Finnes flere lange lister over wreslere som har dødd i relativt ung alder. F.eks. http://prowrestling.about.com/od/whatsrealwhatsfake/a/wrestlersdeaths.htm har sikkert en 50 navn. Riktignok noen som åpenbart døde av andre ting, slik som Owen Hart, men veldig mange har typisk dødd av hjerteproblemer hvis man kryssjekker listen mot f.eks. wikipedia og ser hva dødsårsaken var.



Blir feil å se på wrestling og konkludere med at doping gjør at de dør unge.

Den gruppen mennesker som bruker mest doping er jo kroppsbyggere.
hvis du sammenligner utøvere fra 80 tallet fra wrestling og bygging så kommer wrestling dårlig ut.

ergo er det andre faktorer til den høye dødsraten.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Doping
« #36 : 20. mai 2010, 09:19 »
Den gruppen mennesker som bruker mest doping er jo kroppsbyggere.

Det er ikke det de sier selv  Wink

Er enig med deg i at det nok er en del andre faktorer som spiller inn i wrestling, som for eksempel enorme fysiske påkjenninger og mange skader, som igjen fører til stort forbruk av smertestillende, noe som igjen hevdes å kunne føre til narkotikamisbruk.

På den annen side kan man spørre seg om hva som hadde skjedd om de ikke hadde brukt steroider, og dermed aldri fått jobb innen wrestling.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Doping
« #37 : 20. mai 2010, 12:26 »


På den annen side kan man spørre seg om hva som hadde skjedd om de ikke hadde brukt steroider, og dermed aldri fått jobb innen wrestling.  Grin

haha Smiley til og med Rey Mysterio bruker bol.
men tipper hornswoggle er ren.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!