Skrevet av Emne: Doping  (Lest 12930 ganger)

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Doping
« : 03. april 2010, 11:46 »
Hei, jeg er bare en nysgjerrig gutt. Har aldri tenkt å bruke dop eller noe sånt, men er nysgjerrig på hvordan for. eks. steroider virker på kroppen?
 Hva de gjør med kroppen liksom?

Jeg synsest doping er idiotisk, men er interessant å vite hva de gjør liksom.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Doping
« #1 : 03. april 2010, 13:13 »
steroider .net



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Doping
« #2 : 03. april 2010, 15:36 »
Ekstrem vektøkning
Bruk av AAS i kombinasjon med trening kan på kort tid gi unormalt rask vektøkning. Fordi vektøkningen delvis kommer av at kroppen binder mer væske, ser kroppen litt hoven ut.

Kviser og lite hår
Bruk av anabole steroider kan føre til håravfall og skallethet. Store kviser er også en vanlig bivirkning. Kvinner kan få økt skjeggvekst.

Pupper og små testikler
Hos menn kan testiklene skrumpe inn. Kvinner kan oppleve at klitoris vokser. Hos begge kjønn har man sett eksempler på varig sterilitet. Menn kan utvikle bryster.

Risiko for skader i senefestene
Musklene vokser i raskt tempo, og senene klarer ikke raskt nok å bli tilstrekkelig sterke. Senefestene er derfor svært utsatt for skader.

Stans i lengdevekst
Bruk av AAS i puberteten kan stoppe naturlig vekst.

Hjerteinfarkt og leverskader
Brukere utvikler trangere blodårer, som på sikt disponerer for hjerteinfarkt. Bruk gir også økt risiko for dannelse av blodpropper og skader på leveren.

Depresjoner og psykoser
Noen brukere får store psykiske problemer som et resultat av dopingbruken. Psykoser, depresjoner og schizofreni er tilstander som kan oppstå.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Sv: Doping
« #3 : 03. april 2010, 16:05 »
Jeg tenkte mer hva som gjør at kroppen vekser ta det?

Jeg er klar over "skadene" som skjer ved bruk av doping, så jeg sjønner faktisk ikke hvorfor de som bruker det, bruker det. Når de faktisk vet konsekvensene.

Utlogget /Panzer/

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Doping
« #4 : 03. april 2010, 18:44 »
Svar som det Eirik Von Thunder gir er vel desverre bare en halvsannhet i god gammel antidoping norge stil.

Eirik svarer deg her med bi-virkninger som er tatt fra en rekke forskjellige steroider...ikke ett steroid.

Du får steroider som:

- Ikke gir hår avfall
- Ikke gjør at du trekker ekstra vann i kroppen(bare latterlig når du prøver å fremstille alle steroider som vann bindene Eirik)
- Ikke gjør at testikklene krymper(er uansett reversibelt)
- Ikke gir deg depresjoner og (psykoser noe jeg aldri har lest beviser for)
- Ikke gir deg gyno eller pupper som Eirik skriver



En ting Eirik har helt rett i uansett hvilke steroid man snakker om er at du går opp i vekt...muskler. Du kommer til å legge på deg flere kilo muskler og se bedre ut, men Eirik skriver vekt økning som om det skulle være fett  :Smiley (hvorfor tror du folk bruker steroider? for å bli feite?)

Les på steroider.net så kan du lese om brukeres erfaringer med steroider på godt og vondt, og ikke propaganda tøv som man får servert av anti doping norge eller som enkelte postere her prøver på.

Prøver på ingen måte å sette steroider i et positivt lys,steroider er ikke noe man leker med... men blir litt oppgitt når jeg leser enkelte innlegg.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Doping
« #5 : 03. april 2010, 18:54 »
Jeg vil gjerne at /Panzer/ forklarer den enorme statistiske overdødeligheten som man ser blandt profesjonelle fribrytere.  Noen enkle søk på internett viser denne overdødeligheten.

Det er sikkert en del som tror at de alltids skal klare å finne fram til de riktige steroidene i de riktige dosene.  Det har mange trodd før også.  Er det ikke like greit å holde seg helt unna?  Jeg synes at bruk av AAS i prestasjonsfremmende hensikt burde være forbudt, all den tid f.eks. marijuana til rekreasjonsbruk er forbudt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget /Panzer/

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Doping
« #6 : 03. april 2010, 19:26 »
Jeg vil gjerne at /Panzer/ forklarer den enorme statistiske overdødeligheten som man ser blandt profesjonelle fribrytere.  Noen enkle søk på internett viser denne overdødeligheten.

Det er sikkert en del som tror at de alltids skal klare å finne fram til de riktige steroidene i de riktige dosene.  Det har mange trodd før også.  Er det ikke like greit å holde seg helt unna?  Jeg synes at bruk av AAS i prestasjonsfremmende hensikt burde være forbudt, all den tid f.eks. marijuana til rekreasjonsbruk er forbudt.

Hva er det du lirer ut av deg uten bevis? post beviser eller relevante artikler for det du skriver hvis ikke blir dette for dumt. skal jeg liksom begynne å lese meg opp på Fribrytere og spekulere i hva som har skjedd med dem og hvorfor?

"det er like greit å holde seg unna" Er det noe du sier om alkhohol snus, sukker,fett,tobakk osv også?

Du er jammen meg en luring  Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Doping
« #7 : 03. april 2010, 19:30 »
Det fins et par relevante videoartikler om at det har dødd mange wrestelere de siste årene. Der er det ganske troverdig at steroder spiller en rolle. Men hvorvidt denne rollen er like stor som den til store mengder smertestillende og andre narkotiske midler er uviss.
Fellesnevneren for dødsfallene er at hjertet ikke greier mer, eller selvmord.

Utlogget /Panzer/

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Doping
« #8 : 03. april 2010, 19:40 »
Det fins et par relevante videoartikler om at det har dødd mange wrestelere de siste årene. Der er det ganske troverdig at steroder spiller en rolle. Men hvorvidt denne rollen er like stor som den til store mengder smertestillende og andre narkotiske midler er uviss.
Fellesnevneren for dødsfallene er at hjertet ikke greier mer, eller selvmord.

Derfor blir det for lett når man bare slenger ut at "noen fribrytere i amerika døde pga steroider så da kan det ikke være bra"....

La oss se bort ifra fribryterene dine Rulatoren...gi meg 6-7 dokumenterte steroide dødsfall på verdensbasis eller bare 2-3 dokumenterte i skandinavia så begynner du å få en sak som holder vann.
(Tilfellene du poster om skal ha brukt fornuftige doser av steroide/steroidene de brukte og ingen andre narkotiske stoffer eller smertestillende medikamenter...unødvendig å si godtas ikke forumposter eller artikkler fra synsere som deg selv som bevis)


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Doping
« #9 : 03. april 2010, 19:42 »
Å sammenligne doping innen wrestling med høye dødsfallstatestikk er rimelig latterlig.
kan selv sammenligne doping innen styrkeløft med høy bmi og ekstrem fedme.

hvis man skal finne ut hvor skadelig doping er så må man heller følge personer som man vet bruker steroider tett over en lang periode,ikke ta det værste eksempelet man finner basert på ren gjetting.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Doping
« #10 : 03. april 2010, 19:56 »
hvis man skal finne ut hvor skadelig doping er så må man heller følge personer som man vet bruker steroider tett over en lang periode,ikke ta det værste eksempelet man finner basert på ren gjetting.
Og det er vel slike "kontroller" under konstant gjennomføring, så vidt meg bekjent. Ingen har dævva enda, men flere har vel fått melding fra legene om at grensen for bruk og doser er nådd.

Snakket med en av gutta som har vært til kontroller på Aker to ganger i året de siste årene. Hans prøver var bedre enn de jeg selv hadde på ettårskontrollen for donasjonen nå i februar.

Bedre blodverdier, blodtrykk, leververdier og kreatinin, samt bedre kolesterol enn det jeg hadde... Uten at DET igjen skal fungere som frifinnelse av steroider på noen måte.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Doping
« #11 : 03. april 2010, 20:03 »
Og det er vel slike "kontroller" under konstant gjennomføring, så vidt meg bekjent. Ingen har dævva enda, men flere har vel fått melding fra legene om at grensen for bruk og doser er nådd.

Snakket med en av gutta som har vært til kontroller på Aker to ganger i året de siste årene. Hans prøver var bedre enn de jeg selv hadde på ettårskontrollen for donasjonen nå i februar.

Bedre blodverdier, blodtrykk, leververdier og kreatinin, samt bedre kolesterol enn det jeg hadde... Uten at DET igjen skal fungere som frifinnelse av steroider på noen måte.

Disse kontrollene som har pågått på aker i snart 5-6 år er de første i sitt slag i verden tror jeg.
noen av disse har fått forstørret hjertekammere/vegger mens noen har vært kjærnesunne og man skulle aldri tro at de brukte så mye som dispril.

og bruke ytterkantene og de mest ekstreme tilfellene i begge leire er ingen måte og få fram gode poeng på.
man må ha en stor seriøs undersøkelse som den som foregår på aker til å vise hvor farlig steroider er.

jeg leste en plass en undersøkelse som hadde tatt for seg dødligheten blant steroiderbrukere. dødligheten var større for de under 60 år. men for de over 60 år så var dødeligheten mindre. dvs at hvis du bruker steroider og klarer deg til du er over 60år så lever du lengre enn de fleste andre i befolkningen.

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Doping
« #12 : 03. april 2010, 20:13 »
Greit å skyte inn her at de som opplever de verste sidene ved aas bruk/musbruk er de som bruker andre ting i tillegg. For å nevnte bare 2 i forbifarta, Mentzer og Wadsworth.


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Doping
« #13 : 03. april 2010, 23:26 »
Hva er det du lirer ut av deg uten bevis? post beviser eller relevante artikler for det du skriver hvis ikke blir dette for dumt. skal jeg liksom begynne å lese meg opp på Fribrytere og spekulere i hva som har skjedd med dem og hvorfor?

"det er like greit å holde seg unna" Er det noe du sier om alkhohol snus, sukker,fett,tobakk osv også?

Du er jammen meg en luring  Wink
Det ante meg at svaret på innlegget mitt ville bære preg av skjelling og smelling, og det slo ikke feil.  Jeg synes faktisk ikke at det ville være så dumt om du leste deg opp om den omfattende statistikken som finnes om fribrytere, steroider og tidlige dødsfall.  Når det gjelder konkrete enkelttilfeller, så er det vel få eller ingen tilfeller der folk har dødd av akutte steroidforgiftninger, ulikt heroin og alkohol.  Effektene av steroider er heller som ved langtids røyking eller ved langtids eksponering for asbest.  Man dør ikke av en akutt overdose, men av ymse kreftformer eller hjertesvikt.  Når det gjelder mentale endringer, har jeg personlige vitnesbyrd fra folk som har bola.  De folkene er brennsikre på at endringer i humør og personlighet virkelig fant sted.  Det dreier seg om kjente folk fra norsk kraftidrett, folk som jeg kunne navngitt.

Så jeg står fast ved at man bør holde seg unna.  Sammenlikningen din med sukker og fett er tullete, men sammenlikningen med tobakk er ganske god.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: Doping
« #14 : 04. april 2010, 00:51 »
Eirik svarer deg her med bi-virkninger som er tatt fra en rekke forskjellige steroider...ikke ett steroid.

Du får steroider som:

- Ikke gir hår avfall
- Ikke gjør at du trekker ekstra vann i kroppen(bare latterlig når du prøver å fremstille alle steroider som vann bindene Eirik)
- Ikke gjør at testikklene krymper(er uansett reversibelt)
- Ikke gir deg depresjoner og (psykoser noe jeg aldri har lest beviser for)
- Ikke gir deg gyno eller pupper som Eirik skriver



Så klart gir ikke alle preparat samtlige bivirkninger, og noen i større eller mindre grad enn andre. Det jeg er "interessert" i (kommer aldri til å prøve det uansett) er om det finnes noen preparat som er forholdsvis lette å få tak i uten et STORT nettverk innenfor sjangeren som gir gode resultater samtidig som bivirkningene uteblir.. Den gjevne mannen i gata som ikke har et godt og fungerende nettverk vil slik jeg har forstått det, aldri være helt sikker på hvilke stoffer han faktisk putter i kroppen og i hvilken grad disse er sterile. Dette finnes det mange skrekk eksempler av.

Selvom vi som er imot bruk av ASS kanskje overdramatiserer bivirkninger osv i forhold til gjennomsnittet, vil skrekkhistoriene og sjebnene alltid eksistere. Både vi og dere som har litt mindre i mot bruken er enige om at bruk er skadelig, selvom det tydeligvis kan diskuteres hvor vidt det er dødelig. Mener dere virkelig at alt som ikke er dødelig er verdt å putte i kroppen? At mange (ikke alle tydeligvis) er like eksponert for bivirkningene gir ikke meg noen god grunn til å "hylle" bruk av ASS så lenge det er dokumentert skadelig. At skadeeffektene vil bli i stor grad oversett av den nysgjerrige yngre garde som har et (for) stort oppmerksomhets/markerings -behov.

Så da er vi vel til en viss grad enige da, at bruk av AAS er skadelig for de fleste og i varierende grad, og at det ikke er lurt å bruke preparatene som følge av at man aldri kan være helt sikker på steriliteten eller det faktiske innholdet. Hvorfor skal da dette få varm omtale? For min del er det litt morsomt slik feks Arild Haugen å legge ut om hvor strickt kosthold en har, hvor nøye en er med tingene han putter i kroppen, og sannsynligvis 5min etter at intervjuet er avsluttet står han å skyter seg i rumpa. Uten at jeg har så stort innblikk av hvilke TF-gjengere som bruker sterioder, tviler jeg egentlig ikke på at det også finnes slike her også.

Uansett hvor uenige vi kan være, og i hvilken grad vi krever at "motparten" i diskusjonen krever dokumentasjon på argumentene må vi/dere ikke glemme at det finnes flust av yngre oppmerksomhetskåte pingler som vil gjøre alt for å bli den sterkeste/tøffeste gutten i klassen. Alle med litt kjenskap til persepsjon vet at vi lettere plukker opp den omtalen vi ønsker å lese (de som er nysgjerrige vil lete etter positiv omtale av AAS), og degraderer viktigheten av nedsidene. Dette er spesielt viktig ettersom bruk er ganske godt dokumentert som svært effektivt for styrke og volumøkninger på svært kort sikt, og bivirkningene kun framtrer i varierende grad og på et lengre perspektiv. Hvordan vil dere at en eventuell sønn eller datter skal få inntrykk av steroider? Alle har et ansvar her, forsvarere, brukere eller motstandere..
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!