Skrevet av Emne: Tips til treningsprogram  (Lest 564 ganger)

Utlogget JFB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Tips til treningsprogram
« : 05. april 2010, 00:46 »
Hei, jeg har tidligere drevet med en god del trening som en følge av at jeg gikk på en idrettslinje når jeg var på videregående.

1 år drev jeg kun med kardio trening (lange sykkel turer, jogging, intervaller). Dette ga meg resultater da jeg på det året klarte å gå ned fra 85 til rundt 68-70 kg. Problemet da var at jeg følte meg alt for liten og egentlig ganske "pinglete".

Året etterpå begynte jeg med styrketrening og drev med det i bra akkurat 1 år. Jeg fikk tilbake litt muskelmasse, men den store framgangen kom aldri. Jeg ble aldri tyngre enn 85 kg og klarte aldri mer enn 95 kg i benk. Så jeg sluttet pga av at motivasjonen ble for dårlig.

Jeg har nå tenkt å begynne å trene igjen. Og nå har jeg tenkt til å satse på å ikke bli stor men heller slank og muskuløs. siden kroppen reagerte bedre på jogging og sykling enn trening med vekter.

Og her kommer da også jeg til det jeg lurer på om noen her kan hjelpe meg med. Jeg har hovedsaklig lyst til å trene helt uten vekter (Jogging, push ups, dips, osv). Målet er som nevn over ikke å bli størst mulig, men å bli generelt bedre trent, mindre fettprosent og generell bedre muskel definisjon. Kunne noen her gitt meg en liten pekepinn i hva jeg bør gjøre og eventuelt sette opp et treningsprogram? Forslag til kosthold og kost-tilskudd er også velkommen.

Veier forøvring 85 kg nå og er 180 cm lang og er ganske ut av form. Har en joggetur i uka på 45 min med rundt 170-180 i puls. Makspuls er forøvrig 205

Utlogget Svenny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Tips til treningsprogram
« #1 : 05. april 2010, 05:24 »
Det virker da for meg som du vet hva du skal gjøre så er bare å sette igang. Fortsett med kardio-treningen din. Samtidig kan du sette opp et styrketreningsprogram der du bruker øvelser som push-ups, dips, chins (smalt og bredt grep), invert-rows, pull-ups, nordic hamstring etc. Søk på videor på youtube for mere inspirasjon om hva du kan gjøre Smiley

Uansett om du bare vil være generelt fit eller har mål å gjøre det bra i en idrett eller klare en salto på flatmark så sett deg mål og prøv hele tiden å forbedre deg selv i de forskjellige øvelsene. Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!